ویزای انگلیس

با ویزای انگلیس به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

از جمله مشهورترین و پرآوازه ترین کشورهایی که این روزها بسیار مورد توجه افرادی که […]

از جمله مشهورترین و پرآوازه ترین کشورهایی که این روزها بسیار مورد توجه افرادی که قصد سفر و یا مهاجرت را دارند قرار گرفته است، کشور انگلیس است. شهروندان ایرانی با در اختیار داشتن ویزای این کشور می توانند برای هدف های مختلفی از قبیل: کار، تحصیل، تفریح و… برای سفر به انگلیس اقدام کنند. اما، برای خیلی از دوستانی که دارنده ویزای انگلیس هستند جای سوال است که با ویزای انگلیس به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟ و اینکه آیا اصلا این امکان وجود دارد یا خیر؟

خب، برای پاسخ این پرسش با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید تا برایتان بگوییم در صورت داشتن ویزای کشور انگلستان امکان سفر به کدامیک از کشورهای دیگر را خواهید داشت.

ویزای انگلیس

قبل از آنکه اطلاعاتی درباره این موضوع که با ویزای انگلیس به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟ را در اختیارتان قرار دهیم، لازم دانسته ایم تا به طور کلی شما را با ویزای این کشور، شرایط دریافت آن، انواع ویزای انگلیس و مراحلی که برای اخذ این ویزا باید طی کنید بیشتر آشنا کنیم.

در حقیقت باید بگوییم که، ویزای انگلستان مجوزی است که به شما اجازه می‌دهد برای مدت زمان مشخصی به این کشور سفر و اقامت کنید. انواع مختلفی از ویزای انگلستان وجود دارد که هر کدام برای اهداف خاصی مانند توریسم، تحصیل، کار، تجارت، یا پیوستن به خانواده صادر می‌شوند که در ادامه هر یک از آنها را به اختصار نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

انواع ویزای انگلیس

ویزای انگلیس

شرایط کلی دریافت ویزای انگلستان

شما دوستان عزیز با هر هدفی که بخواهید اقدام به اخذ ویزای کشور انگلیس کنید باید دارای یک سری شرایط باشید که توسط دولت این کشور برای متقاضیان ویزای انگلیس مشخص و تعیین شده است.

از جمله شرایط لازم برای اخذ و دریافت انواع ویزاهای کشور انگلیس موارد زیر می باشند.

  • داشتن پاسپورت معتبر: پاسپورت شما باید حداقل تا 6 ماه پس از تاریخ انقضای ویزای درخواستی شما معتبر باشد.
  • تمکن مالی: شما باید بتوانید ثابت کنید که به اندازه کافی پول برای تامین هزینه‌های سفر و اقامت خود در انگلستان را دارید.
  • عدم سوء پیشینه: شما باید گواهی عدم سوء پیشینه از کشور خود ارائه دهید.
  • برنامه سفر: شما باید بتوانید برنامه سفر خود به انگلستان را به طور دقیق شرح دهید.
  • مدرک اقامت: شما باید مدرکی دال بر محل اقامت خود در انگلستان ارائه دهید.

انواع ویزای انگلستان

با توجه به اهدافی که دارید باید برای دریافت ویزای مناسب خود از سوی سفارت کشور انگلیس اقدام کنید. البته این مسئله را هم باید در نظر داشته باشید که مدارک و شرایطی که باید برای دریافت هر یک از ویزاهای این کشور دارا باشید می توانند با یکدیگر متغییر بوده و تقاوت هایی داشته باشند.

  1. ویزای توریستی: این ویزا برای سفرهای تفریحی و دیدار با دوستان و اقوام صادر می‌شود.
  2. ویزای تحصیلی: ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی برای تحصیل در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی انگلستان صادر می‌شود.
  3. ویزای کاری: این ویزا برای کار در انگلستان صادر می‌شود.
  4. ویزای تجاری: این ویزا برای سفرهای تجاری و شرکت در جلسات و معاملات تجاری صادر می‌شود.
  5. ویزای پیوستن به خانواده: این ویزا برای پیوستن به همسر، فرزندان یا والدین شما که در انگلستان اقامت دارند صادر می‌شود.
دریافت ویزای انگلستان

شرایط کلی دریافت ویزای انگلستان

مراحل دریافت ویزای انگلستان

اولین قدم انتخاب نوع ویزای مناسب با هدف سفر شما به انگلستان است. قدم بعدی این است که، شما باید فرم درخواست ویزا را به طور کامل و دقیق تکمیل کنید.

شما باید مدارک مورد نیاز برای نوع ویزای درخواستی خود را جمع آوری کنید و هزینه های مورد نیاز ویزا را به صورت آنلاین بپردازید. در ضمن باید برای انگشت نگاری و مصاحبه نیز از سفارت انگلیس، وقت رزرو کنید. فراموش نکنید که حتما در روز و ساعتی که رزرو کرده‌اید باید در سفارت انگلستان حاضر شوید و مدارک خود را ارائه دهید.

پس از بررسی مدارک شما، سفارت انگلستان در صورت تایید، ویزای شما را صادر خواهد کرد.

با ویزای انگلیس به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

با اطلاعاتی که تا به اینجای کار درباره ویزای انگلیس در اختیارتان قرار داده شد، بدون شک اطلاعات اولیه لازم برای اخذ انواع ویزای انگلیس را بدست آورده اید. حال می خواهیم بدانیم که با دریافت ویزای این کشور امکان سفر به کدامیک از دیگر کشورها را خواهیم داشت.

تعداد کشورهایی که با در اختیار داشتن ویزای انگلیس می توانید به آنجا سفر کنید نه خیلی زیادی است و نه خیلی کم. در ادامه لیست کشورهایی در اختیارتان قرار داده شده است که شما با داشتن ویزای انگلیس امکان سفر به آنها را به راحتی خواهید داشت.

اولین کشوری که با در اختیار داشتن ویزای انگلیس می توانید به آنجا سفر کنید، کشور مکزیک است که در شمال آمریکا واقع شده است. این کشور دارای جمعیتی بالغ بر 129 میلیون نفر می باشد و مردم آنجا به زبان اسپانیایی صحبت می کنند.
کشور بعدی که با ویزای انگلیس مجاز به سفر به آنجا هستید، کشور پاناما است که یکی از کشورهای ثروتمند در آمریکای مرکزی شناخته شده است.
سومین کشوری که در این بخش می خواهیم به شما معرفی کنیم تا با ویزای انگلیس به راحتی به آنجا سفر کنید، کشور بلاروس است که از جمله کشورهایی است که در اروپای شرقی واقع شده و پایتخت مینسک در همسایگی روسیه می باشد.

از دیگر کشورهایی که امکان سفر به آنجا با ویزای انگلیس ممکن می باشد، کشور پرو پایتخت لیما است که در حقیقن پنجمین شهر بزرگ آمریکای جنوبی است.

اسکاتلند از دیگر کشورهایی است که سفر به آنجا با ویزای انگلیس به راحتی امکان دارد. این کشور از کم جمعت ترین کشورهایی است که در قلمرو بریتانیا واقع شده است

اما، یکی دیگر از کشورهایی که در سمت جنوب غربی انگلیس واقع شده است و امکان سفر به آن با در اختیار داشتن ویزای انگلیس امکانپذیر می باشد، کشور ولز است.

بعد از ولز کشور جامائیکا یکی از محبوب ترین مقاصد سفر با ویزای انگلیس می باشد. چرا که این کشور سومین جزیره بزرگ در کارائیب است که به خاطر سواحل فوق العاده شن ماسه‌ای، آبشارهای زیبا و توپوگرافی متنوع، بسیار معروف است.

ویزای انگلستان

مراحل دریافت ویزای انگلستان

در نهایت اینکه

به عنوان سخن پایانی و برای یادآوری باید بگوییم که، شما دوستان عزیزی که برایتان سوال است با ویزای انگلیس به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟ اگر تصمیم دارید با دریافت ویزای انگلیس به کشورهای دیگر که نام برخی از آنها در این مطلب آورده شده است سفر کنید باید بدانید که اعتبار ویزا‌ی انگلستان برای ویزاهای ۵ و ۱۰ ساله به اعتبار پاسپورت یا همان تاریخ انقضا بستگی دارد. بنابراین، با در نظر گرفتن این مسئله که پاسپورت های شهروندان ایرانی حداکثر 5 ساله صادر می شوند مدت اعتبار ویزای انگلیس برای این افراد حداکثر 5 سال می باشد.

با این حساب، توصیه ما به شما دوستان عزیز این است که قبل از هر اقدامی ابتدا به اداره گذرنامه رفته و پاسپورت خود را به صورت 5 ساله تمدید کنید.

سوالات مربوط به با ویزای انگلیس به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

  1. با اخذ ویزای انگلیس حداقل به چند کشور می توان بدون ویزا سفر کرد؟
    به جز ویزای پزشکی، اخذ هر نوع ویزای انگلستان به شما این اجازه را می دهد که به حداکثر ۱۱۶ کشور، آن هم بدون نیاز به ویزا، مسافرت کنید.
  2. شرایط دریافت ویزای کشور انگلیس به چه صورت است؟
    ارائه دعوت نامه معتبر از بستگان درجه یک و یا دوستان مقیم در انگلیس که دارای اقامت این کشور هستند، اثبات تمکن مالی که عموما برای هر نفر، حداقل ۱۵۰ میلیون تومان می باشد و ارائه گردش حساب فعال برای شش ماهه اخیر.
  3. برای دریافت ویزای انگلیس اولین کاری که باید انجام دهیم چیست؟
    اولین قدم انتخاب نوع ویزای مناسب با هدف سفر شما به انگلستان است.

ارسال دیدگاه

4 × 4 =