هزینه ویزای تحصیلی آلمان برای دانش آموزان

ویزای تحصیلی آلمان برای دانش آموزان

آلمان یکی از کشورهای پرجاذبه برای دانشجویان و دانش آموزان بین المللی است. به دلیل […]

آلمان یکی از کشورهای پرجاذبه برای دانشجویان و دانش آموزان بین المللی است. به دلیل داشتن یکی از بهترین سیستم های آموزشی جهان و همچنین محیط زیست فرهنگی و اقتصادی پویا، هر ساله بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان از سراسر جهان به آلمان می آیند تا در مدارس و دانشگاه های آن کشور تحصیل کنند. اما برای ورود به آلمان به عنوان دانش آموز بین المللی، شما باید یک ویزای تحصیلی دریافت کنید. در این مقاله، ما به شما توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید ویزای تحصیلی آلمان برای دانش آموزان را درخواست کنید و همچنین نکات مهم در مورد این ویزای تحصیلی را برای شما بیان خواهیم کرد.

نوع ویزای تحصیلی آلمان

قبل از شروع به درخواست ویزای تحصیلی آلمان تضمینی، باید بدانید که نوع ویزایی که شما باید درخواست کنید، به وضعیت تحصیلی شما بستگی دارد. در زیر، نوع ویزای تحصیلی آلمان برای دانش آموزان را بررسی می کنیم.

  • ویزای تحصیلی برای دوره های آموزشی کوتاه مدت
  • ویزای تحصیلی برای دوره های آموزشی بلند مدت
  • ویزای تحصیلی برای دانشگاه
ویزای دانش آموزی آلمان

نوع ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی برای دوره های آموزشی کوتاه مدت

اگر شما قصد شرکت در دوره های آموزشی کوتاه مدت در آلمان که شامل: دوره های تابستانه، دوره های زبان یا دوره های مشابه می باشد را دارید باید ویزای تحصیلی کوتاه مدت را درخواست کنید. این نوع ویزا برای دوره های آموزشی با مدت زمان کمتر از ۹۰ روز مناسب است.

ویزای تحصیلی برای دوره های آموزشی بلند مدت

اما، اگر شما قصد دارید به مدت بیش از ۹۰ روز در آلمان تحصیل کنید، باید ویزای تحصیلی بلند مدت را درخواست کنید. این نوع ویزا برای دانش آموزانی که به دوره های آموزشی مانند: دبیرستان، دبیرستان فنی، یا دوره های تحصیلات تکمیلی در آلمان می روند، مناسب است.

ویزای تحصیلی برای دانشگاه

چنانچه قصد دارید به یک دانشگاه در آلمان ملحق شوید، باید ویزای تحصیلی دانشگاه را درخواست کنید. این نوع ویزا برای دانشجویانی است که در دانشگاه های آلمان به تحصیل پرداخته و مدت زمان تحصیل آنها بیش از ۹۰ روز است.

نظام آموزشی مدارس آلمان

سن مجاز برای تحصیل در مدارس کشور آلمان 6 سالگی می باشد. براساس قوانین آموزشی که در این کشور مشخص شده است دوره تحصیلی قبل از دانشگاه دارای تاریخ شروع و پایان متفاوتی می باشد. اما به طور کلی 9 سال تحصیلی در مدارس آلمان برای دانش آموزان اجباری است.

در حقیقت مقاطع تحصیلی در مدارس آلمان را می توان به سه دسته اصلی تقسیم بندی کرد که به شرح زیر می باشند.

  1. تحصیلات دوره ابتدایی در کشور آلمان( از کلاس اول تا دهم است که 10 ساله می باشد)
  2. تحصیلات مقطع متوسطه 1 در آلمان( ین دوره شامل کلاس های سازدهم تا دوازدهم می باشد که در این دو سال دروس آمادکی حرفه ای برای بازار کار را فرا می گیرند)
  3. تحصیلات مقطع متوسطه 2 در آلمان( پایه سیزدهم تحصیلی در آلمان را تشکیل می دهد که دوره های آمادگی برای ورود دانش آموزان به دانشگاه است.)
شرایط تحصیل در مدارس آلمان

نظام آموزی مدارس آلمان

اخذ پذیرش ویزای تحصیلی آلمان برای دانش آموزان

برای پذیرش در مدارس آلمانی جهت ادامه تحصیل نیاز به اخذ و دریافت ویزای تحصیلی در این کشور دارید. هر یک از مقاطع تحصیلی در کشور آلمان شرایط خاص و مشخصی جهت دریافت ویزای مربوطه دارند که ویزای دانش آموزی هم از این قاعده مستثنا نمی باشد.

چنانچه قصد دارید تا برای دریافت ویزای دانش آموزی آلمان اقدام کنید باید شرایط زیر را برای دریافت ویزا داشته باشید.

  • نامه پذیرش از مدرسه مورد نظر در هر ایالت آلمان
  • گواهی تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان
  • فرم تکمیل شده در خواست ویزای دانش آموزی آلمان
  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریزنمره های تحصیلی ترجمه شده به زبان آلمانی
  • بیمه درمانی و سلامت دانش آموز
  • انگیزه نامه تحصیلی و هدف از تحصیل در مدارس آلمان
  • پاسپورت معتبر با اعتبار 6 ماه

این نکته بسیار مهم را به خاطر داشته باشید که اخذ ویزای تحصیلی آلمان برای دانش آموزان بعد از سن 12 سالگی بهتر است چرا که احتمال پذیرش آن ها از سمت سفارات آلمان بسیار بیشتر می باشد.

بنابراین پیشنهاد و توصیه موسسه مهاجرتی visa2go به شما دوستان عزیز این است که قبل از هر اقدامی جهت دریافت ویزای تحصیلی به این مسئله سن توجه زیادی داشته باشید.

یک نکته مهم دیگر که لازم دانسته ایم تا به آن اشاره مختصری داشته باشیم این است که برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور آلمان برای دانش اموزان، نیازی به مدرک زبان نخواهید داشت.

نکات مهم در مورد ویزای تحصیلی آلمان

با توجه به موارد عنوان شده تا به اینجای کار، نیاز است که جهت دریافت ویزای تحصیلی آلمان برای دانش آموزان به چند نکته مهم اشاره داشته باشیم که توجه به این نکات در زمان درخواست ویزای تحصیلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

  1. زمان درخواست
  2. مدارک مورد نیاز
  3. سطح زبان آلمانی
  4. مدارک مالی
  5. بررسی وضعیت پزشکی
  6. پرداخت هزینه

زمان درخواست

شما باید حداقل ۳ ماه قبل از شروع دوره تحصیلی خود در آلمان، ویزای تحصیلی خود را درخواست کنید. برای دوره های آموزشی کوتاه مدت، بهتر است حداقل ۶ هفته قبل از شروع دوره ویزای تحصیلی خود را درخواست کنید.

مدارک مورد نیاز

برای درخواست ویزای تحصیلی آلمان، شما باید مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. این مدارک شامل: پاسپورت، فرم درخواست ویزا، عکس رنگی، مدارک تحصیلی و مدارک مالی است.

سطح زبان آلمانی

برای درخواست ویزای تحصیلی آلمان، شما باید حداقل سطح B1 زبان آلمانی داشته باشید. در مواردی که دوره تحصیلی شما به زبان انگلیسی است، شما باید شواهد مربوط به زبان انگلیسی خود را نیز ارائه دهید.

مدارک مالی

برای درخواست ویزای تحصیلی آلمان، شما باید مدارک مالی خود را نیز ارائه دهید. این مدارک شامل حساب بانکی با موجودی کافی و یا تضمین مالی از طرف پدر و مادر شما است.

بررسی وضعیت پزشکی

شما باید قبل از درخواست ویزای تحصیلی آلمان، وضعیت پزشکی خود را بررسی کنید. اگر شما به هر گونه بیماری مزمن یا عفونت مبتلا هستید، باید این مسئله را به سفارت آلمان اعلام کنید.

پرداخت هزینه

شما باید هزینه درخواست ویزای تحصیلی آلمان را پرداخت کنید. هزینه برای هر نوع ویزای تحصیلی متفاوت است و باید اطلاعات دقیق را از سفارت آلمان در کشور خودتان دریافت کنید.

شرایط دریافت ویزای دانش آموزی به چه صورت می باشد؟

برای دریافت ویزای تحصیلی دانش آموزان در کشور آلمان لازم است بدانید که تمامی دانش آموزهایی که ملیت آن ها شامل کشورهای زیر نمی باشد و به نوعی خارج از کشورهای حوزه شینگن هستند برای تحصیل در مدارس آلمانی باید جهت دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنند.

  • استرالیا
  • آندورا
  • برزیل
  • کانادا
  • السالوادور
  • هندوراس
  • اسرائيل
  • ژاپن
  • موناکو
  • نیوزلند
  • سن مارینو
  • سوئیس
  • ایالات متحده
  • کره جنوبی

ویزای دانش آموزی آلمان جزو ویزاهای ملی و طولانی مدت کشور آلمان به حساب می آید و به شما اجازه اقامت بیش از سه ماه و به طول مدت تحصیلتان در کشور آلمان را می دهد.

انواع ویزای تحصیلی آلمان

شرایط دریافت ویزای دانش آموزی آلمان

در نهایت اینکه

به عنوان حُسن ختام بار دیگر یادآوری می کنیم که جهت درخواست ویزای تحصیلی آلمان برای دانش آموزان نیازمند تهیه مدارک مورد نیاز و پرداخت هزینه مربوطه می باشید که ما سعی کرده ایم تا حد امکان در این مطلب به آن ها اشاره ای داشته باشیم.

رعایت نکات مهمی که در این مقاله به  بررسی آن ها پرداخته ایم به شما کمک خواهد کرد تا راحتر بتوانید جهت دریافت ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنید.

مشاوران و کارشناسان ما نیز در این زمینه راهنمای شما هستند.

سوالات مربوط به ویزای تحصیلی آلمان برای دانش آموزان

  1. ویزای تحصیلی آلمان بدون تمکن مالی به چه صورت می باشد؟
    اگر متقاضی توان مالی مورد نظر برای تحصیل در آلمان را نداشته باشد در صورت اعلامیه تعهد توسط یک مقیم آلمان برای وی، در صورت متعهد شدن به پرداخت هزینه های متقاضی در طول تحصیل، می تواند بدون اثبات تمکن مالی لازم ویزای تحصیلی آلمان را اخذ نماید.
  2. صدور ویزای دانش آموزی آلمان چه مدت به طول می‌انجامد؟
    زمان برای صدور ویزای دانش آموزی آلمان پس از تحویل مدارک به سفارت آلمان مدتی بین ۳۰ الی ۴۵ روز کاری به طول می انجامد و در موارد بسیار معدودی ممکن است تا ۳ ماه نیز طول بکشد.
  3. مدت اعتبار ویزای دانش آموزی آلمان چقدر است؟
    معمولا مدت زمان اعتبار ویزای دانش آموزی تا پایان دوره تحصیلات بوده یک سال اعتبار دارد.

دیدگاه

1 دیدگاه برای این پست ارسال شده

sxa
2023/11/1 پاسخ

sdvsd

ارسال دیدگاه

ده − نه =