اخذ ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی

ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی

به خاطر کیفیت بالای آموزش، رتبه های بالای دانشگاه، تنوع دوره های آموزشی و امکان […]

به خاطر کیفیت بالای آموزش، رتبه های بالای دانشگاه، تنوع دوره های آموزشی و امکان ارائه مدرک معتبر به دانشجویان بین المللی از جمله ویژگی های تحصیل در کشور انگلیس می باشد باعث شده تا این کشور از محبوب ترین کشورهای دنیا برای ادامه تحصیل شناخته شود و افراد بسیاری در صدد باشند تا با دریافت ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی به این کشور مهاجرت کنند.

اما، نکته اصلی این است که پذیریش در دانشگاه های این کشور چندان کار آسان و راحتی نیست. در ادامه مقاله برایتان خواهیم گفت که جهت تحصیل و دریافت ویزای تحصیلی انگلیس چه کارهایی باید انجام دهید.

با توجه به این مسئله که صندلی دانشگاه های انگلیسی خیلی زود تکمیل می شوند توصیه و پیشنهاد ما برای شما دوستان عزیز این است که حداقل 7 الی 8 ماه زودتر برای تحصیل در دانشگاه مربوطه خود اقدام کنید.

مدارک لازم برای تحصیلی در انگلیس

شرایط تحصیلی در انگلیس

شرایط تحصیل در انگلیس

برای اینکه بتوانید ویزای تحصیلی انگلیس را دریافت کنید باید به خوبی با شرایط تحصیل در این کشور آشنایی داشته باشید.

شما باید بررسی کنید که آیا شرایط لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه و رشته مدنظرتان را دارید یا نه؟! در حقیقت شما باشد شرایط اپلای برای رشته ای که می خواهید در آن تحصیل کنید را بدانید تا بتوانید به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه کنید.

پذیرش دانشگاه های انگلیس برای مقطع لیسانس و فوق لیسانس به طور کلی در سه دوره(january، may و september) انجام می شود. در حقیقت در دو ماه سپتامبر و ژانویه رشته های اصلی دانشگاه ها انتخاب می شوند و در ماه may که به صورت یک میان ترم می باشد تنها برخی از رشته های تحصیلی را پذیرش می کنند.

برای دانشجویان مقطع تحصیلی لیسانس نیاز است که شما مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی داشته باشید و زبان آیلتس 6( کمتر از 5.5 نباشد) یا تافل را داشته باشید. افراد متقاضی تحصیل برای مقطع لیسانس در دانشگاه های انگلیس می توانند با همان مدرک دیپلم خود سوئیچ کنند به رشته لیسانس در دانشگاه های انگلیس.

فقط یک نکته مهم وجود دارد و آن هم این است که اگر رشته دیپلم شما با رشته دانشگاهی که انتخاب کرده اید مرتبط نباشند( رشته علوم انسانی متقاضی رشته کامپیوتر) شما باید یک دوره  یک ساله فاندیشن را بگذارنید و بعد از آن وارد مقطع لیسانس شوید. به طور کلی دوره لیسانس در دانشگاه های انگلیس سه ساله می باشد.

اما برای دوره های تحصیلی مستر که یک دوره یک ساله می باشد اگر بخواهید از یک رشته نامرتبط برای مستر اقدام کنید باید یک دوره پری مستر را بگذارنید. این دوره هم یک ساله می باشد که بعد از اتمام آن می توانید وارد دوره تحصیلی مستر شوید.

برای ورود به مقطع تحصیلی مستر در دانشگاه های انگلیس نیاز به مدرک آیلس 6 یا 6.5 ( کمتر از 5.5 نباشد) یا معادل در تافل نیاز دارید.

شهریه دانشگاه های انگلیس برای تحصیل

به طور کلی باید بگوییم که جهت تحصیل در انگلستان باید بدانید که شهریه ای که باید به دانشگاه مربوطه بپردازید بسته به نوع دوره تحصیلی، خود دانشگاه و شهری که در آن تحصیل می کنید متفاوت می باشد.

مثلا: هزینه تحصیل در دانشگاه های لندن به طور معمول بیشتر از دانشگاه های دیگر در کشور انگلستان می باشد. به طور معمول می توان گفت: شهریه از سالی 10 هزار پوند به بالا با توجه به نوع رشته تحصیلی و دانشگاهی که می روید متغییر می باشد.

مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه انگلیس جهت تحصیل

  • مدارک مقاطع قبلی
  • ریز نمرات
  • نمره زبان
  • رزومه تحصیلی
  • انگیزه‌نامه
  • توصیه‌نامه
  • گذرنامه
  • شناسنامه
  • کارت ملی
  • عکس
  • مدارک مربوط به وضعیت خدمت
  • نامه تمکن مالی

مراحل اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

برای اینکه بتوانید ویزای تحصیلی را درخواست کنید باید مراحل زیر را طی کنید.

  1. ثبت ‌نام بیومتریک یعنی انگشت‌ نگاری و عکس ‌برداری دیجیتال در یکی از مراکز درخواست ویزا
  2. ثبت ‌نام و تکمیل فرم درخواست آنلاین
  3. ارائه گواهی سل با نتیجه منفی
  4. هزینه پردازش ویزا ۳۴۸ پوند
  5. انجام مصاحبه حضوری

کاری که به عنوان یک متقاضی تحصیل در دانشگاه های انگلیس باید انجام دهید این است که از یکی از دانشگاه های معتبر این کشور پذیرش دریافت کنید. پذیرش در دانشگاه های این کشور مجوزی است که نشان می دهد دانشگاه شما را قبول کرده است و در آن قبول شده اید.

این مهم را به خاطر داشته باشید که شانس گرفتن تحصیل در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا با یکدیگر متفاوت می باشد. هر چه سابقه تحصیلی درخشان تری داشته باشید شانس قبولی در دانشگاه های انگلیس برای شما بیشتر خواهد بود.

توصیه ما به شما دوستانی که قصد مهاجرت تحصیلی به انگلیس را دارید این است که اگر می خواهید شانس خود را بالا ببرید این اجازه را دارید که به 5 دانگشاه معتبر در این کشور درخواست خود را ارسال کنید و بعد از آنکه موقت به دریافت نامه پذیرش دانشگاه شدید در مدت زمان یک ماه فرصت دارید برای اخذ ویزای تحصیلی خود اقدام کنید.

ویزای تحصیلی انگلیس

شهریه دانشگاه های انگلیس برای تحصیل

اقدامات لازم بعد از تکمیل مدارک تحصیلی جهت اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی، برایتان شرح دادیم که شرایط پذیرش و تحصیل در دانشگاه های انگلیس به چه صورت می باشد و باید چه مدارکی را ارائه دهید.

بعد از آنکه مدارک ارسالی شما در اپلیکشن دانشگاه مربوطه ثبت می شوند و پذیرش دانشگاه برای شما می آید دو حالت کلی دارد. یا برای شما پذیرش کاندیشنال ارسال می کنند( شرطی است یعنی شما دارای یک نقصی می باشید که باید آن را رفع کنید) یا مدارک شما کامل است و برایتان پذیرش آنکاندیشنال ارسال می شود.

توصیه ما این است که به هیچ وجه با پذیرش کاندیشنال برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس اقدام نکنید. زیرا اصلا در این شرایط شما امکان دریافت ویزا را ندارید.

باید مواردی که از شما ایراد گرفته شده است را برطرف کنید تا بتوانید پذیرش آنکاندیشنال را دریافت کنید تا بتوانید برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی اقدام کنید.

بعد از آنکه پذیرش آنکاندیشنال را دریافت کردید نیاز به یک نامه که اصطلاحا به آن نامه CAS گفته می شود دارید. این نامه در حقیقت تاییدیه دانشگاه  است که شما با استفاده از آن می توانید برای دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام کنید.

دقت داشته باشید که برخی از دانشگاه ها با ارائه این نامه مصاحبه ای را برگزار می کنند که باید در آن حضور داشته باشید. این مصاحبه به صورت آنلاین می باشد و شما باید به یک سری سوالات روتین درباره رشته ای که قصد تحصیل در آن را دارید، دلیل تحصیل، کدام شهر قرار است تحصیل کنید، محل اقامت، بودجه ای که برای تحصیل و زندگی دارید چقدر می باشد است.

چنانچه این مصاحبه را با موفقیت انجام دهید برای شما نامه CAS صادر خواهد شد و می توانید برای ویزای خود اقدام کنید در غیر اینصورت پذیرش شما کنسل خواهد شد و هزینه ای که برای تحصیل پرداخت کرده اید به شما عودت داده خواهد شد.

نکته مهم این است که دانشگاه های انگلیس قبل از آنکه شما در مصاحبه CAS شرکت کنید انجام می دهند این است که شما باید دپوزیت دانشگاه را پرداخت کنید در این صورت می توانید در مصاحبه شرکت کنید.

دپوزیت دانشگاه ها با توجه به نوع رشته تحصیلی و دانشگاه متفاوت می باشد تقریبا از 4 هزار پوند به بالا می باشد.

اخذ ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی

تا به اینجا با شرایط تحصیل در دانشگاه های انگلیس، مدارکی که باید ارائه دهید و اقدامات مربوط به بعد از ارائه مدارک آشنا شدید. حال می خواهیم به پروسه اخذ ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی بپردازیم و در این باره اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

برای ویزای انگلیس شما به مدارک مختلفی نیاز دارید. افرادی که قصد تحصیل در مقطع لیسانس را دارید باید ترجمه مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی، نمره زبانی که در پاراگراف های ابتدایی به آن اشاره کردیم( آیلتس 6 5.5 به بالا.حتما تاریخ داشته باشد)، تمکن مالی داشته باشید( این مورد برای انگلیس بسیار مهم می باشد تقریبا 12 هزار پوند).

توصیه و پیشنهاد ما این است که افراد مجرد برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی برای تمکن مالی 400 میلیون تومان به بالا و افراد متاهل با تمکن مالی حداق 600 میلیون تومن به بالا اقدام کنند. زیرا که افراد متاهل باید هزینه زندگی همسر و فرزند خود را هم در آن تمکن مالی برای مدت زمان یکسال نشان دهند.

مدرک بعدی که برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس بدان نیاز دارید همان نامه CAS از دانشگاه می باشد، مدارک شناسایی( در صورت متاهل بودن مدارک ازدواج). پاسپورت معتبر اعتبار دارد( بیش از 1 سال اعتبار داشته باشد).

بعد از اینکه مدارک شما در اپلیکشن ثبت می شود شما باید هزینه ای را به صورت آنلاین برای ویزای انگلیس در سایت دولت انگلستان بپردازید. این هزینه مربوط به انگشت نگاری و بیمه می باشد. هزینه بیمه برای انگلستان مهم و الزامی می باشد.

اگر ویزای شما ریجکت شود هزینه انگشت نگاری کسر خواهد شد و هزینه بیمه برای شما عودت داده می شود. توصیه ما این است که از حساب های بانکی استفاده کنید که قابلیت بازگشت آن پول را داشته باشند.

بعد از انجام تمام این اقدامات انگلیس در کنسول گری، ویزای شما را بررسی خواهد کرد. پاسخگویی و بررسی پرونده شما برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی زمان ثابت و مشخصی ندارد می تواند از چند روز تا چند ماه زمان ببرد.

پاسپورت شما نزد سفارت انگلیس خواهد ماند تا ویزای شما صادر شود. انگشت نگاری انگلیس در ایران در BFS انجام می شود.

زماینکه ویزای شما صادر شود لیبل آن را بر روی پاسپورت شما می زنند. ویزای تحصیلی انگلیس معمولا سه ماهه صادر می شود که بعد از حضور شما در انگلیس کارت اقامت دانشجویی خود را دریافت خواهید کرد و مدت اعتبار آن تا پایان دوره تحصیل شما می باشد.

شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

برای خیلی از افراد متقاضی تحصیل در دانشگاه های انگلیس جای سوال است که دانشگاه های این کشور چه محدودیت سنی را برای پذیر دانشجویان خود در نظر گرفته اند؟

خب، به طور کلی باید بگوییم که شرایط سنی برای پذیرش در دانشگاه های انگلیس دارای محدودیت خاصی نمی باشد و شما می توانید برای تحصیل در مقطع لیسانس می توانید بعد از دریافت مدرک دیپلم یا فوق دیپلم خود اقدام کنید و برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس می توانید بعد از دریافن مدرک لیسانس اقدام کنید.

ویزای تحصیلی انگلیس تصمینی

مدارک لازم برای پذیرش دانشگاه انگلیس

در نهایت

در این مطلب سعی کرده ایم تا هر آنچه نیاز است دریاه شرایط دریافت ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی بدانید از شرایط تحصیل گرفته تا شرایط سنی برای پذیرش در دانشگاه انگلستان را در اختیارتان قرار دهیم.

یادآوری می کنیم که، با در نظر گرفتن این مسئله که شرایط سنی برای برخی از کشورها جهت تحصیل بسیار مهم می باشد و اغلب در این مورد محدودیت هایی وجود دارد شرایط انگلیس متفاوت می باشد و هیچ قانونی مبنی بر محدودیت سنی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های انگلیس وجود ندارد.

جهت کسب راهنمایی و مشورت بیشتر با مشاوران موسسه مهاجرتی visa2go در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی

  1. میانگین هزینه‌های تحصیل در انگلستان چقدر است؟
    رشته های بازرگانی و علوم اجتماعی 13 تا 18 هزار پوند در سال، رشته های مهندسی و علوم پایه 15 تا 20 هزار پوند در سال، رشته های پزشکی و دامپزشکی بالینی 35 تا 40 هزار پوند و غیر بالینی 20 تا 25 هزار پوند در سال.
  2. نحوه پذیرش دانشگاه های انگلیس به چه صورت می باشد؟
    برای پذیرش در دانشگاه‌های انگلستان، ابتدا باید مدرک تحصیلی معتبر و متناسب با دوره تحصیلی مورد نظر داشته باشید
  3. ویزای تحصیلی انگلستان چند نوع می باشند؟
    ویزای Tier 4، ویزای Short-term Student، ویزای Student Visitor و ویزای Graduate Entrepreneur

ارسال دیدگاه

8 + 5 =