کار در کانادا

چگونه در کانادا کار پیدا کنیم؟

کشور کانادا که یکی از پیشرفته‌ترین کشورها در شمال آمریکا به شمار می‌آید و در […]

کشور کانادا که یکی از پیشرفته‌ترین کشورها در شمال آمریکا به شمار می‌آید و در لیست کشورهایی با اقتصاد قوی قرار گرفته است سالانه پذیرای افرادی است که با اهداف مختلف این کشور سفر می‌کنند. کانادا به دلیل دارا بودن سطح بالای زندگی، امکان خدمات رفاهی و منابع طبیعی غنی به کشوری پرطرفدار برای کار و اقامت نیز تبدیل شده است. حتما برایتان جای سوال است که با مهاجرت به کشور چگونه در کانادا کار پیدا کنیم؟ این دقیقاً همان موضوعی است که امروز می‌خواهیم به آن اشاره کرده و در رابطه با فرصت‌هایی که در زمینه کاری در کانادا در اختیار افراد متقاضی قرار داده می‌شود صحبت کنیم.

شرایط کار در کانادا

کانادا به عنوان کشوری با اقتصادی قوی و سطح زندگی بالا، همواره مقصدی جذاب برای مهاجران جویای کار بوده است. در حال حاضر، با وجود بیش از 960 هزار موقعیت شغلی خالی در این کشور، فرصت‌های بسیاری برای متقاضیان کار در کانادا وجود دارد.

شرایط عمومی برای کار در کانادا داشتن حداقل 18 سال سن، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی در حد قابل قبول، داشتن مدرک تحصیلی و سابقه کار مرتبط با شغل مورد نظر، عدم سوء پیشینه و اثبات تمکن مالی برای تامین هزینه‌های زندگی در کانادا می باشد.

شما دوستانی که تصمیم دارید برای کار کردن به کانادا سفر کنید باید بدانید که روش های مختلفی برای مهاجرت کاری به کانادا وجود دارد که در ادامه به چند مورد از اصلیترین آنها اشاره شده است.

  • سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry): این سیستم بر اساس امتیازبندی عمل می‌کند و متقاضیان با کسب امتیاز لازم در فاکتورهایی مانند سن، تحصیلات، سابقه کار، مهارت زبانی و تمکن مالی، می‌توانند برای دریافت ویزای کار اقدام کنند.
  • برنامه‌های مهاجرتی استانی: برخی از استان‌های کانادا برنامه‌های مهاجرتی مختص خود را دارند که متقاضیان واجد شرایط می‌توانند از طریق آن‌ها برای دریافت ویزای کار اقدام کنند.
  • برنامه جاب آفر (LMIA): در این روش، متقاضی باید از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی معتبر دریافت کند.
ویزای کار کانادا

شرایط کار در کانادا

ویزای کاری کانادا

زمانیکه تصمیم می گیرد برای کار به کشور کانادا مهاجرت کنید باید ویزای کاری مناسبی را دریافت کنید. در حقیقت این روزها مهمترین چیز برای مهاجرت کاری بخ کانادا دریافت ویزای کاری این کشور است.

دولت کانادا برای این منظور سیستم کاری در نظر گرفته است که براساس امتیاز بندی می باشد. یعنی شما برای اخد ویزای کاری این کشور باید حداقل امتیاز را در این سیستم بدست آورید.

افرادی که بتوانند بالاترین امتیازها را بدست آورند برای کار در کانادا انتخاب خواهند شد.

لازم به گفتن است که، دریافت ویزای کاری کشور کانادا منوط بر عبور از سیستم امتیاز بندی نیست و امکان دریافت ویزا برای رخی از مشاغل با پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان کانادایی امکانپذیر می باشد.

نکته بسیار مهم دیگر در رابطه با ویزای کاری این کشور این است که این نوع ویزا دارای انواع مختلف با زیر مجموعه های متفاوت می باشد. بنابراین، حتما در زمان درخواست خود جهت دریافت ویزای کار کانادا این مسئله را لحاظ کنید که آیا قصد دارید برای دریافت ویزای ict کانادا درخواست دهید یا می خواهید ویزای کاری IMP، ویزای کارآفرینی و… دریافت کنید.

پیدا کردن کار در کانادا

با شرایط کاری در کانادا و ویزای کاری این کشور آشنا شدیم، حال می خواهیم بدانیم که چگونه در کانادا کار پیدا کنیم؟ و شغل هایی که در کانادا بیشتر مورد نیاز می باشد چه شغل هایی هستند؟

به طور کلی باید بگوییم که، پیدا کردن کار در کانادا به عوامل مختلفی مانند مهارت‌ها، تجربه کاری، تحصیلات، سابقه کار در کانادا، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی و شرایط اقامتی شما بستگی دارد.

با این حساب شما می توانید از روش های مختلفی برای پیدا کردن کار مناسبی که مدنظرتان می باشد برای پیدا کردن کار در کشور کانادا اقدام کنید. مثلا: با اسنفاده از برنامه اکسپرس اینتری که یک سیستم مهاجرتی بر اساس امتیازبندی می باشد می توانید اقدام کنید. در این روش افراد با بالاترین امتیاز می‌توانند برای دریافت ویزای کار کانادا اقدام کنند.

راه دیگر استفاده از برنامه های نامزدهای استانی است. هر استان کانادا برنامه‌های مهاجرتی مختص خود را دارد که می‌توانید با توجه به شرایط خود برای آنها اقدام کنید.

استفاده از روش جاب آفر، راه دیگری است که به شما در پیدا کردن شغل مناسب در کانادا کمک زیادی می کند. در این روش اگر از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی دریافت کنید، می‌توانید برای ویزای کار اقدام کنید.

اما، ساده ترین راه برای افرادی که در این زمینه چندان اطلاعاتی ندارد کمک و راهنمایی گرفتن از موسسات و سایت‌های کاریابی معتبر و با سابقه می باشد. شما می‌توانید از طریق موسسات کاریابی یا سایت‌های کاریابی کانادا به دنبال شغل بگردید.

چطور ویزای کاری کانادا بگیریم؟

ویزای کاری کانادا

شغل های مورد نیاز در کانادا

بیشتر افرادی که برای اشتغال اقدام به دریافت ویزای کاری کانادا می کنند برایشان مهم است که بدانند در این کشور بیشتر چه شغل هایی هستند که مورد نایز می باشند. خب، در این مورد باید بگوییم که، مشاغل مورد نیاز کانادا بر اساس گروه‌های شغلی و مهارت به ۵ دسته زیر تقسیم می‌شوند.

  • مهارت‌های نوع صفر یا Skill Type 0(مشاغل مدیریتی مثل مدیر رستوران و مدیر معدن)
  • مهارت‌های نوع A یا Skill Type (مشاغل حرفه‌ای و تخصصی که نیازمند مدرک دانشگاهی است مثل پزشک، دندان‌پزشک و معمار)
  • مهارت‌های نوع B یا Skill Type B( مشاغل تخصصی که نیازمند مدرک دانشگاهی یا گذراندن دوره‌ها و آموزش‌های تخصصی است مثل لوله‌کش، سرآشپز و برقکار)
  • مهارت‌های نوع C یا Skill Type C( مشاغل متوسط که نیازمند مدرک متوسطه یا گذراندن دوره‌های تخصصی است مثل راننده کامیون، گارسون و قصاب)
  • مهارت‌های نوع D یا Skill Type D( مشاغل این گروه نیازمند تحصیلات یا مدرک خاصی نیستند ولی آموزش حین کار دارند مثل کارگر خدماتی و نیروی نظافتی)
لیست شغل های مورد نیاز در کانادا

شغل های مورد نیاز در کانادا

در نهایت

به عنوان حُسن ختام باید عنوان کنیم که برای پیدا کردن کار در کانادا سعی کنید که، رزومه و کاور لتر خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که با شرایط و نیازهای بازار کار کانادا مطابقت داشته باشد.

از شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین برای پیدا کردن شغل و ارتباط با کارفرمایان کانادایی استفاده کنید. مهارت زبان خود را تقویت کنید و سعی کنید که تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی را بیشتر کنید تا شانس شما را برای پیدا کردن کار در کانادا افزایش پیدا کند.

کارآموزی می‌تواند به شما کمک کند تا تجربه کار در کانادا کسب کنید و با کارفرمایان کانادایی آشنا شوید. پس حتما از فرصت های کارآموزی نهایت استفاده را کنید.

سوالات مربوط به چگونه در کانادا کار پیدا کنیم؟

  1. بهترین شغل در کانادا چیست؟
    مشاغل مرتبط با تکنولوژی و مهندسی، مشاغل مرتبط با حوزه سلامت، مشاغل مرتبط با امور مالی و اقتصادی، مشاغل مرتبط با حوزه بازاریابی و مارکتینگ، مشاغل مرتبط به مدیریت و مشاغل مربوط به دامپزشکی و داروسازی.
  2. برای کاریابی در کانادا از چه برنامه هایی می توان استفاده کرد؟
    برنامه اکسپرس اینتری ، برنامه‌های پذیرش استان‌های کانادا و برنامه‌های مربوط به حوزه آتلانیتک.
  3. حقوق و مزایای کار در کانادا به چه صورت است؟
    حقوق و مزایای کار در کانادا به طور کلی از سطح بالایی برخوردار است، حداقل دستمزد در کانادا در سال ۲۰۲۴ به طور میانگین 15.50 دلار کانادا در هر ساعت است و کارگران کانادایی از مزایایی مانند مرخصی استعلاجی، مرخصی با حقوق، بیمه درمانی و … نیز برخوردارند.

ارسال دیدگاه

یک × چهار =