پذیرش دانشگاه های انگلیس

چگونه از دانشگاه‌های انگلیس پذیرش بگیریم؟

تحصیل در انگلستان از جمله مباحثی است که در حوزه مهاجرت‌های تحصیلی متقاضیان بسیار زیادی […]

تحصیل در انگلستان از جمله مباحثی است که در حوزه مهاجرت‌های تحصیلی متقاضیان بسیار زیادی دارد چرا که این کشور یک کشور اروپایی خوب از لحاظ علمی و آموزشی است و در سطح بسیار بالایی قرار دارد. به همین خاطر اغلب افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به انگلیس را دارند برایشان جای سوال است که چگونه از دانشگاه‌های انگلیس پذیرش بگیریم؟ در این مطلب قصد داریم به این سوال و سوالات این چنینی پاسخ دهیم. شما دوستان عزیز در صورت راهنمایی بیشتر برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس و مهاجرت تحصیلی به این کشور می‌توانید با مشاوران و کارشناسان موسسه مهاجرتی visa2go در ارتباط باشید

شرایط دریافت ویزای تحصیلی انگلیس

ویزای تحصیلی انگلیس به دو گروه تقسیم می‌شود. برای افراد ۱۴ تا ۱۷ ساله که قصد تحصیل در مدارس این کشور را دارند و دوم برای افراد بالای ۱۷ سال که در دانشگاه‌های معتبر انگلیس می‌خواهند تحصیل کنند. شرایط دریافت ویزا بدین صورت است که متقاضی می‌تواند از سه ماه قبل از شروع دوره تحصیلی درخواست خود را به سفارت مربوطه بدهد. هزینه عمومی ویزای تحصیلی در انگلستان چیزی نزدیک به ۴۴۰ دلار آمریکاست. البته ناگفته نماند که این هزینه با توجه به دانشگاه و مدرسه مورد نظر متغیر می‌باشد.

کیفیت تحصیل در انگلستان

برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان هیچ جای نگرانی وجود ندارد چرا که کشور انگلستان از کیفیت تحصیلی بسیار بالایی برخوردار است در این کشور آموزش‌ها با استفاده از تکنیک‌های تاثیرگذار و کارآمد ارائه می‌شود.

در دانشگاه‌ها و مدارس انگلیس امکانات بالای آموزشی وجود دارد و بهترین نوع خدمات و پشتیبانی را می‌توان در دانشگاه‌ها و مدارس انگلیس شاهد بود.

تحصیل در انگلستان

کیفیت تحصیل در انگلستان

طول دوره‌های تحصیل در انگلیس

اطلاع از دوره تحصیلی در دانشگاه‌ها و مدارس انگلیس بسیار حائز اهمیت است چرا که طولانی بودن یک دوره حتی در کشوری ارزان سبب دو برابر شدن هزینه‌های متقاضی خواهد شد.

بنابراین قبل از هرگونه اقدام برای پذیرش در دانشگاه‌ها و مدارس انگلیس و اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی باید نسبت به طول دوره‌های تحصیلی در انگلیس آگاهی داشته باشید به طور کلی باید بگوییم طول دوره تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس نسبت به سایر کشورها کوتاه‌تر بوده و به شرح زیر است.

  • لیسانس: عموماً 3 ساله در برخی اوقات امکان دارد تا 4 سال نیز زمان ببرد
  • فوق لیسانس: 1 سال تا 2 سال
  • دکترا: 3 تا 4 سال

معرفی دانشگاه‌های انگلیس

دانشگاه‌های انگلیس، جزء برترین دانشگاه‌های جهان هستند و دارای رتبه‌بندی بسیار بالایی در جدول رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها هستند.

در انگلیس، بیش از ۱۶۰ دانشگاه وجود دارد که شامل دانشگاه‌های عمومی و خصوصی است. برخی از دانشگاه‌های برتر انگلیس عبارتند از:

  1.  دانشگاه کمبریج
  2.  دانشگاه اکسفورد
  3.  دانشگاه لندن
  4.  دانشگاه ایمپریال کالج لندن
  5.  دانشگاه دورهام
  6. دانشگاه استرفورد
طول دوره تحصیل در انگلیس

شرایط تحصیل در انگلیس

چگونه از دانشگاه‌های انگلیس پذیرش بگیریم؟

دانشگاه‌های انگلیس، برای پذیرش دانشجویان از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • UCAS: یک سامانه آنلاین است که برای پذیرش در دانشگاه‌های انگلیس استفاده می‌شود. در این سامانه، دانشجویان می‌توانند اطلاعات شخصی، تحصیلی و تجربیات خود را وارد کنند و سپس برای پذیرش در دانشگاه‌های مختلف درخواست بدهند.
  • پذیرش مستقیم: در برخی دانشگاه‌های انگلیس، دانشجویان می‌توانند به صورت مستقیم و بدون نیاز به ارسال درخواست از طریق UCAS، برای پذیرش در دانشگاه‌ها متقاضی شوند.
  • پذیرش از طریق مصاحبه: برخی دانشگاه‌های انگلیس، برای پذیرش دانشجویان از مصاحبه استفاده می‌کنند. در این روش، دانشجویان باید به دانشگاه مراجعه کنند و در مصاحبه شرکت کنند.

نکات مهم برای موفقیت در پذیرش دانشگاه‌های انگلیس

برای موفقیت در پذیرش دانشگاه‌های انگلیس، باید به یک سری نکات مهم که توجه داشته باشید تا روند انجام کارهای شما با مشکل مواجه نشود.

مطالعه و تحقیق درباره دانشگاه‌های مورد نظر

قبل از اعلام نام در دانشگاه‌های انگلیس، باید به دقت تحقیق کرده و با شرایط و الزامات هر دانشگاه آشنا شوید.

آمادگی برای آزمون‌های ورودی

برخی دانشگاه‌های انگلیس، برای پذیرش دانشجویان از آزمون‌های ورودی استفاده می‌کنند. برای موفقیت در این آزمون‌ها، باید به صورت جدی و مداوم آمادگی خود را افزایش دهید.

مهارت‌های زبان انگلیسی

برای پذیرش در دانشگاه‌های انگلیس، باید به صورت کامل مهارت‌های زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. برای این منظور، می‌توانید به کلاس‌های زبان مراجعه کرده و با استفاده از منابع آموزشی مختلف، مهارت‌های خود را بهبود بخشید.

تجربه کاری و فعالیت‌های فرهنگی

برخی دانشگاه‌های انگلیس، برای پذیرش دانشجویان، به تجربه کاری و فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان توجه می‌کنند. برای افزایش شانس پذیرش، باید تجربه کاری و فعالیت‌های فرهنگی خود را به صورت مداوم افزایش دهید.

 دانشگاه‌های معتبر انگلستان

پذیرش از دانشگاه‌های انگلستان

مدارک لازم برای پذیرش از دانشگاه‌های انگلستان

علاوه بر تمامی مواردی که تا به اینجای کار برای پذیرش در دانشگاه‌های انگلیس به آنها اشاره کردیم و برایتان شرح دادیم که بهترین دانشگاه‌های انگلیس کدام دانشگاه‌ها هستند باید در ادامه مبحث مربوط به چگونه از دانشگاه‌های انگلیس پذیرش بگیریم؟ اشاره کنیم که در کنار تمامی اقداماتی که نیاز است برای پذیرش در دانشگاه‌های این کشور اروپایی انجام دهید باید یک سری مدارک را هم تهیه کنید.
دقت داشته باشید که مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه‎‌های انگلیس با توجه به مقاطع تحصیلی می تواند متفاوت باشد اما اصلی ترین مدارکی که برای پذیرش در این دانشگاه ها نیاز دارید موارد زیر می باشند.
  1. سوابق تحصیلی به همراه ریز نمرات
  2. مدرک زبان آیلتس یا تافل
  3. شرکت در آزمون های مربوطه و قبولی در آن ها
  4. رزومه تحصیلی
  5. توصیه نامه
  6. انگیزه نامه
  7. مدارک شناسایی
  8. تمکن مالی لازم
 پذیرش از دانشگاه‌های انگلستان

مدارک لازم برای پذیرش از دانشگاه‌های انگلستان

در نهایت

پذیرش در دانشگاه‌های انگلیس، یکی از چالش‌های بزرگی است که برای دانشجویان متقاضی وجود دارد. با اطلاع از روش‌های پذیرش در دانشگاه‌های انگلیس و رعایت نکات مهمی که برای موفقیت در این فرآیند باید در نظر گرفت، می‌توانید شانس پذیرش خود را بهبود بخشید.

یادآوری می‌کنیم که برای مهاجرت تحصیلی و پذیرش در دانشگاه‌های انگلیس باید شرایط خود و دانشگاه مورد نظرتان را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین مرکز آموزشی را جهت تحصیل در انگلیس انتخاب کنید.

نکته بسیار مهمی که لازم دانستیم به عنوان حسن ختام و پاسخ به این پرسش که چگونه از دانشگاه‌های انگلیس پذیرش بگیریم؟ عنوان کنیم این است که قبل از اقدام به ارسال درخواست، تمامی مدارک هویتی و تحصیلی خود را تکمیل کنید و سپس برای اخذ پذیرش در دانشگاه مورد نظر اقدام کنید.

در این صورت شانس بیشتری برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس خواهید داشت. مشاور و کارشناسان موسسه مهاجرتی visa2go نیز در این زمینه راهنمای شما خواهند بود.

سوالات مربوط به چگونه از دانشگاه‌های انگلیس پذیرش بگیریم؟

  1. برای موفقیت در پذیرش دانشگاه‌های انگلیس چه نکاتی را باید در نظر داشته باشیم؟
    مطالعه و تحقیق درباره دانشگاه‌های مورد نظر، آمادگی برای آزمون‌های ورودی، مهارت‌های زبان انگلیسی، جربه کاری و فعالیت‌های فرهنگی
  2. دانشگاه‌های برتر انگلیس کدامند؟
    دانشگاه کمبریج، دانشگاه اکسفورد، دانشگاه لندن، دانشگاه ایمپریال کالج لندن، دانشگاه دورهام و دانشگاه استرفورد
  3. طول دوره تحصیل در دانشگاه های انگلیس چقدر است؟
    لیسانس عموماً 3 ساله در برخی اوقات4 سال، فوق لیسانس 1 سال تا 2 سال و دکترا3 تا 4 سال

ارسال دیدگاه

دوازده + 13 =