جاب آفر کانادا

چگونه جاب آفر کانادا بگیریم؟

از جمله دلایلی که این روزها باعث شده افراد زیادی درصدد مهاجرت برآیند بالا بردن […]

از جمله دلایلی که این روزها باعث شده افراد زیادی درصدد مهاجرت برآیند بالا بردن کیفیت زندگی و داشتن شغل‌های پردرآمد می‌باشد. این روزها کشور کانادا یکی از مقاصد پرطرفدار برای ایرانیانی است که قصد مهاجرت دارند. سیاستگذاری‌هایی که این کشور بر مبنای مهاجرت تعیین کرده است مزایای متعددی را در اختیار مهاجران قرار می‌دهد به ویژه آن دسته افرادی که از طریق برنامه جاب آفر کانادا نسبت به اخذ ویزای این کشور اقدام می‌کنند. جاب آفر کانادا چیست؟ چه شرایطی دارد؟ هزینه آن چقدر است؟ و چگونه جاب آفر کانادا بگیریم؟ این‌ها همگی سوالاتی هستند که بدون شک برای افراد متقاضی مهاجرت به کانادا به وجود خواهد آمد.

در این مقاله همراه ما باشید تا توضیحاتی در رابطه با سوالات مطرح شده در اختیاران قرار دهیم.

جاب آفر کانادا چیست؟

ساده ترین تعریفی درباره جاب آفر کانادا این است که، پیشنهاد کار و پیشنهاد شغلی است که از طرف کارفرمای کانادایی دریافت می‌کنید.

در واقع جاب آفر نوعی دعوتنامه کاری است که از جانب شرکت‌ها، کارخانه‌ها و به طور کلی کارفرمایان خارجی صادر می‌شود و افرادی که علاقمند هستند تا به شکل قانونی و اصولی برای کار به کشور دیگری مهاجرت کنند باید ویزای کار داشته باشند.

چنانچه شما بخواهید از طریق این برنامه به کانادا مهاجرت کنید دو حالت کلی پیش روی شما قرار دارد. اول اینکه مهاجرت به کانادا از طریق ویزای ict کانادا و Work Permit . دوم مهاجرت از طریق برنامه‌های مهاجرتی اقامت دائم مانند اکسپرس انتری.

اطلاعات درج شده در جاب آفر

برای اینکه بدانید دعوتنامه‌ای که برای شما ارسال شده است همان جاب آفر مورد نظر است یا نه، نیاز است تا به اطلاعاتی که در جاب آفر درج می‌شود آشنایی داشته باشید

به طور کلی جاب آفر باید دارای اطلاعاتی باشد که لیست آن در ادامه آورده شده است.

  • نام و آدرس کارفرما
  • عنوان شغلی کارفرما
  • نام شرکت
  • نام متقاضی
  • عنوان شغل پیشنهادی
  • شرح وظایف شغلی
  • تاریخ شروع کار
  • میزان پرداختی‌ها و کسورات
  • مشخص شدن شرایط کار مانند ساعات کاری
  • مزایای شغلی
شرایط دریافت جاب آفر کانادا

جاب آفر

شرایط جاب آفر کانادا

برای اطلاع از اینکه چگونه جاب آفر کانادا بگیریم؟ نیاز است تا در رابطه با شرایط دریافت آن اطلاعات کاملی داشته باشیم.
مهمترین مسئله در این رابطه دقت به اعتبار و صحت آن است. در حقیقت اگر شما بخواهید از طریق این برنامه به کشور کانادا مهاجرت کنید باید بدانید اگر جاب آفر کانادایی که برای شما صادر شده است مطابق با قوانین رسمی اداره مهاجرت این کشور نباشد قادر به دریافت ویزای کار کانادا نخواهید بود.
علاوه بر آن در اکسپرس انتری نیز امتیاز دریافت نخواهید کرد. با این اوصاف برای اینکه پیشنهاد شغلی از کانادا دریافت کنید که دارای اعتبار باشد باید شرایط زیر را داشته باشید.
  1. تمام وقت بودن جاب آفر: حداقل ۳۰ ساعت در هفته
  2. فصلی نباشد
  3. مدت زمان آن بیشتر از یک سال باشد
  4. جاب آفر معتبر باید مجوز LMIA داشته باشد(LMIA: تأییدیه‌ای است که از سوی اداره کار کانادا مبنی بر بررسی تأثیر (مشاغل و افراد) بر بازار کار صادر می‌شود)

مدارک لازم برای اخذ جاب آفر

حال که متوجه شدیم شرایط دریافت جاب آفر چه می‌باشد نیاز است مدارکی را برای اخذ آن نیز تهیه کنیم.

در واقع کارفرمایان برای اینکه به شما پیشنهاد کاری دهند از شما مدارکی را می‌خواهند تا یا شایستگی شما را برای شغل خود مورد بررسی قرار دهند معمولاً تمامی کارفرمایان مدارک یکسانی را در خاص نمی‌کنند اما به طور کلی مدارک مورد نیاز به شرح زیر است.

  • رزومه
  • توصیه نامه یا/و نامه شغلی از کارفرماهای قبلی
  • مدارک مربوط به کسب و کار در صورت داشتن شغل آزاد در کشور خود
  • نمونه طرح‌ها یا پروژه‌های شغلی (پورتفولیو – Portfolio)
  • مدارک و ریز نمرات دانشگاهی
  • معادل سازی مدارک و ریز نمرات دانشگاهی
  • انجام مصاحبه
دریافت جاب آفر کانادا

شرایط جاب آفر کانادا

چگونه جاب آفر کانادا بگیریم؟

با در نظر گرفتن موارد عنوان شده در پاراگراف‌های قبلی حال می‌خواهیم بدانیم که چگونه جاب آفر کانادا بگیریم؟

شرایط مهم برای اقدام به مهاجرت کشور کانادا از طریق برنامه جاب آفر بدین صورت است، زمانیکه از جانب یک کارفرما برای شما دعوتنامه ارسال می‌شود شما نباید مشکلی در زبان و برقراری ارتباط داشته باشید.

بنابراین تسلط به زبان انگلیسی و یا فرانسوی اولین شرط مهم برای اقدام به مهاجرت از طریق جاب آفر کانادا است. گرفتن نمره‌ی قابل قبول در آزمون‌های زبان (آیلتس) در این مورد لازم و ضروری می‌باشد.

شرط دیگر برای گرفتن جاب آفر کانادا داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با شغل مورد نظر است. شما به عنوان یک متقاضی حتماً باید در حوزه مرتبط به تحصیلات و سابقه کاری خود درخواست دهید.

در این بین کسانی که از رزومه قوی‌تری برخوردار باشند در اولویت قرار خواهند گرفت. تحصیلات بالا، سابقه کار زیاد و داشتن برخی مدارک و نوآوری‌های جانبی مهمترین امتیازی است که رزومه‌ها را تقویت می‌کند.

تمکن مالی که رکن اصلی مهاجرت به هر کشور دنیا می‌باشد در رابطه با جاب آفر کانادا نیز صدق می‌کند. تمکن مالی نشان می‌دهد که شما به عنوان متقاضی مهاجرت از طریق جاب آفر کانادا قادر خواهید بود هزینه‌های مربوط به چند ماه اولیه زندگی خود را تامین کنید و در صورت بروز بحران‌های مالی مشکلی برایتان به وجود نخواهد آمد.

همه‌ی کارفرمایان کانادایی می‌توانند جاب آفر ارائه دهند؟

قطعاً برای افرادی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند و می‌خواهند از طریق برنامه جاب آفر اقدام کنند این سوال پیش خواهد آمد که آیا تمامی کارفرمایان کانادایی می‌توانند جاب آفر ارائه دهند؟ یا یا ارائه این برنامه تنها از طریق بخش محدودی از کارفرمایان امکان‌پذیر است؟

باید در پاسخ به پرسش پیش آمده برای این دوستان متقاضی مهاجرت به کشور کانادا عنوان کنیم که بدون شک پاسخ منفی است. برخی از کارفرمایانی که اجازه استخدام نیروی انسانی از طریق این برنامه را ندارند به شرح زیر می باشند.

  1. مقامات عالی یا سفارتخانه‌ها
  2. کارفرماهایی که نامشان در لیست کارفرمایان غیر مجاز قرار گرفته است
  3. کسانی که به تازگی کسب و کارشان را آغاز نموده‌اند
  4. صاحبان مشاغلی که برای استان کبک نیرو استخدام می‌کنند
 اخذ جاب آفر کانادا

مدارک لازم برای اخذ جاب آفر کانادا

در نهایت

از جمله پرتنش‌ترین کارهایی که افراد در طول زندگی خود تجربه کنند مهاجرت کردن است. مهاجرت کردن شرایط خواست خود را دارد اینکه شما با چه هدفی قصد مهاجرت به کشورهای مختلف دنیا همچون کانادا را دارید می تواند در روند مهاجرتی شما تاثیرگذار باشد. برای مهاجرت به کشور کانادا راه‌هاای مختلف بسیار وجود دارد که دریافت جاب آفر کانادا یکی از این راه ها می باشد.

در مطلب فوق سعی شده است تا اطلاعاتی درباره اینکه جاب آفر کانادا چیست؟ چه مدارکی برای دریافت آن نیاز می باشد و اینکه چگونه جاب آفر کانادا بگیریم؟ ارائه داده شود تا کمک باشد برای شما دوستانی که تصمیم دارید از طریق این برنامه اقدامات مهاجرتی خود را به کانادا انجام دهید.

سوالات مربوط به چگونه جاب آفر کانادا بگیریم؟

  1. اولین شرط جاب آفر کانادا چیست؟
    اولین شرط جاب آفر کانادا، معتبر بودن آن است. بنا بر قانون اداره‌ مهاجرت کانادا IRCC اگر جاب آفر معتبر نباشد، امکان دریافت ویزای کار وجود ندارد و یا در سیستم اکسپرس انتری امتیازی به آن تعلق نمی‌گیرد.
  2. چه کارفرمایانی امکان ارائه جاب آفر به متقاضی ندارند؟
    سفارت‌ها یا مقامات عالی در کانادا، اگر کارفرما در لیست کارفرماهای غیر مجاز برای دادن پیشنهاد شغلی باشد،کارفرما بیزینس خود را به تازگی راه اندازی کرده باشد و کارفرما برای کار در کبک نیرو استخدام کند.
  3. برای اقدام به مهاجرت از طریق جاب آفر کانادا چه شرایطی باید داشته باشیم؟
    تسلط به زبان انگلیسی و یا فرانسوی، داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با شغل مورد نظر و تمکن مالی

ارسال دیدگاه

هفده − 6 =