اقامت دائم

چه کشورهایی اقامت دائم میدهند؟

حتماً برای خیلی از شما دوستانی که قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی را دارید جای […]

حتماً برای خیلی از شما دوستانی که قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی را دارید جای سوال است که کدام کشورها اقامت دائم می‌دهند؟ و راحت‌ترین کشورهای اروپایی برای گرفتن اقامت کدام کشورها هستند؟ در مقاله امروز می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که چه کشورهایی اقامت دائم می‌دهند؟ و شرایط اقامت دائم در هر یک از این کشورها چه می‌باشد.

در بحث مهاجرت و اخذ ویزای کشورهای خارجی موارد متفاوتی را باید مورد بررسی قرار دهید یکی از آنها دریافت ویزا از نوع کوتاه مدت و موقتی و ویزای بلند مدت و قابل تمدید می‌باشد که این موارد وابستگی زیادی به مجوز حضور شما در کشور مورد نظر دارد که می‌تواند باعث شود بتوانید اقامت موقت در آن کشور داشته باشید یا اینکه اقامت موقت خود را تبدیل به اقامت دائم در آن کشور کنید.

اقامت دائم چیست؟

همانطور که از نام این نوع اقامت مشخص است وضعیت قانونی و تعریف شده‌ای از حضور مستمر و دائمی شما در کشور خارجی دارد.

البته نباید اقامت دائمی را با حق شهروندی یک کشور اشتباه بگیرید چرا که اقامت دائم یک موقعیت متفاوت با وضعیت حق شهروندی است و در واقع یک پله پایین‌تر از آن می‌باشد.

مثلاً شما به عنوان یک ایرانی با در اختیار داشتن کارت ملی خود حق شهروندی، اقامت دائم و پاسپورت ایران را خواهید داشت. اما زمانیکه قصد خروج از کشور را به کشورهای دیگر جهت مهاجرت دارید باید سلسله مراتب مهاجرتی را رعایت کنید.

شما باید با گذراندن مراحل مختلف از رزرو وقت سفارت و اخذ ویزا گرفته تا دریافت شماره اجتماعی، ورک پرمیت، کد مالیاتی و غیره کارت اقامت ۵ ساله و در نهایت مجوز حضور دائم خود را به کشور مربوطه به دست آورید.

به طور معمول اخذ اقامت بلند مدت یک کشور با دریافت مجوز کار دائمی همراه می‌باشد و فرد ساکن امکان کار، زندگی و تحصیل را مانند شهروندان آن کشور نیز خواهد داشت.

اما یک تفاوت وجود دارد و آن هم این است که فرد مقیم و دارای اقامت دائمی هنوز تابعیت و شهروندی آن کشور را دریافت نکرده است و یک شهروند کانادایی یا انگلیسی به حساب نمی‌آید.

در اغلب کشورها، افراد مقیم دائم از مزیت زندگی بسیار نزدیکی به شهروندی در کشور مربوط همچون کانادا، انگلیس و آلمان برخوردار هستند. اما فقط در مواردی همچون استفاده از خدمات رایگان دولتی، دارا بودن پاسپورت آن کشور و حق رای محدودیت‌هایی برای آنها وجود دارد.

هزینه اقامت دائم

اقامت دائم چیست؟

چه کشورهایی اقامت دائم می‌دهند؟

اکنون که به طور مختصر با تعریفی ساده از اقامت دائم آشنا شدید نوبت به آن است که بدانیم کدامیک از کشورها هستند که به متقاضیان خارجی اقامت دائم می‌دهند؟

قبل از اینکه بخواهیم برایتان شرح دهیم که می‌توانید اقامت دائم چه کشورهایی را دریافت کنید باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که اغلب روش‌هایی که به متقاضی اجازه کسب اقامت دائم در یک کشور خارجی را در مدت زمان نسبتاً کمی می‌دهد شامل گزینه های اسپانسرشیپ خانوادگی، جذب و استخدام نیروی کار ماهر، برنامه های کارآفرینی و سرمایه گذاری در کشورهای خارجی هستند.

ناگفته نماند برخی دیگر از روش‌های مهاجرتی همچون دریافت ویزای تحصیلی هم امکان تبدیل شدن به اقامت دائم را برای متقاضیان خارجی می تواند فراهم می‌کند.

اقامت دائم کشور کانادا

اولین کشور اروپایی که به متقاضیان خارجی اقامت دائم می‌دهد کشور کانادا است که محبوبیت بسیار زیادی نزد ایرانیان دارد.

علت آن هم این است که، کانادا دومین کشور پهناور دنیا است که دارای شرایط بسیار متنوعی برای پذیرش مهاجران واجد شرایط و صدور اقامت دائم برای آنها دارد.

برای اخذ اقامت دائم کشور کانادا روش‌های متداول بسیاری وجود دارد همچون تحصیل، مهاجرت کاری، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و غیر.

اگر به عنوان یک شخص متقاضی تصمیم به مهاجرت دائمی به کشور کانادا دارید و می‌خواهید بدون طی کردن مراحل مختلف و طی کردن زمان نسبتاً زیادی مستقیماً ویزای اقامت دائم کانادا را دریافت کنید گزینه اسکیل ورکر فدرال بهترین انتخاب است.

روشی که برای جذب نیروی کار ماهر در نظر گرفته شده و در صور موافقت با درخواست شخص متقاضی امکان همراهی همسر و فرزندان او و همچنین صدور کارت اقامت برای همگی آنها از سوی دولت کانادا وجود خواهد داشت.

اخذ اقامت دائم کشور کانادا

اقامت دائم کشور کانادا

اقامت دائم آلمان

کشور آلمان یکی از بهترین مقاصد اروپایی برای مهاجرت و اقامت دائم می‌باشد این کشور همچون اقامت در کشور کانادا روش‌های مختلفی برای حضور دائمی در آلمان نیز وجود دارد. از جمله پرطرفدارترین روش های مهاجرت دائمی به کشور آلمان مهاجرت تحصیلی است که بسیار کم هزینه و منطقی می‌باشد.

با مهاجرت تحصیلی به آلمان و با فارغ التحصیل شدن در دانشگاه‌های معتبر آلمان و کسب مدرک دانشگاهی می‌توانید درخواست ویزای کار داده و با استخدام در موقعیت شغلی تمام وقت برای کسب مجوز اقامت دائم بعد از گذشت ۵ سال اقدام کنید.

البته مهاجرت تحصیلی تنها راه اقامت دائم کشور آلمان نیست بلکه شما از طریق کار و اخذ جاب آفر از یک کارفرما و شرکت آلمانی نیز می‌توانید برای اقامت دائم خود در این کشور اقدام کنید.

اقامت دائم انگلیس

انگلستان نیز یکی از کشورهایی است که برای اقامت دائم به شهروندان خارجی امکانات خوبی را فراهم می‌کند. برای اخذ اقامت دائم در انگلستان، برنامه‌های مختلفی وجود دارد.

برای مثال، برنامه کارکنان ماهر است که به افرادی که در برخی از شغل‌های مشخص، تجربه و مهارت دارند، اجازه می‌دهد تا به صورت دائم در انگلستان زندگی کنند.

همچنین، برای افرادی که تحصیلات خود را در انگلستان به پایان رسانده‌اند، برنامه اقامت دائم بعد از تحصیل وجود دارد.

اقامت دائم امریکا

از دیگر کشورهای اروپایی که اقامت دائم می‌دهد کشور آمریکا است شما با ثبت نام لاتاری این کشور می‌توانید جواز حضور دائم آمریکا را به دست آورید و موفق به دریافت گرین کارت از سازمان USCIS شده و به طور قانونی به کار و زندگی در این کشور بپردازید.

به طور کلی راه‌های دسترسی و قابل اقدام برای اخذ اقامت دائم در کشور آمریکا از طریق روش‌هایی مختلفی همچون روش‌های زیر امکان‌پذیر است.

  • دریافت اقامت (گرین کارت) از طریق خانواده
  • اقامت با روش جاب آفر کارفرما و سرمایه گذاری
  • اقامت مستمر آمریکا از طریق موارد استثناء
  • اقامت از طریق ثبت نام
مزایا و معایب اقامت دائم آلمان

اقامت دائم آلمان

اقامت دائم استرالیا

همچون بسیاری دیگر از کشورهای مطرح دنیا برای اقامت دائم در استرالیا می‌توانید از طریق مهاجرت تحصیلی اقدام کنید.

شما با کسب تجربه تحصیل و کار دانشجویی و دریافت مدرک معتبر دانشگاهی در این کشور در مراحل بعدی می‌توانید برای دریافت مجوز کار تمام وقت و حضور دائمی خود در کشور استرالیا اقدام کنید.

از دیگر راه‌های دریافت اقامت دائم در کشور استرالیا مهاجرت کاری و روش کارآفرینی و سرمایه‌گذاری می‌باشد.

شما به عنوان یک متقاضی واجد شرایط می‌توان از طریق ساب کلاس‌های معروف استرالیا و جذب نیروی کار ماهر به این کشور مهاجرت کرده و از مزایای اقامت دائم این کشور به همراه مجوز کار تمام وقت در کنار اعضای خانواده خود برخوردار شوید.

اما اگر تصمیم به راه‌اندازی یک کسب و کار جدید در استرالیا دارید باید بدانید که بستر مناسب‌تری را برای اقامت دائم خود فراهم کرده اید چرا که می‌توانید از طریق ویزای ساب کلاس ۱۸۸ این کشور به هدف خود رسیده و ضمن کارآفرینی از مزایای متعدد زندگی، کار و اقامت دائم در استرالیا بهره مند شوید.

اقامت دائم اسپانیا

از جمله کشورهای دیگری که به راحتی می توانید برای دریافت اقامت دائم آن اقدام کنید کشور اسپانیا می باشد. این کشور یکی از قدرتمندترین و پیشرفته ترین کشورهای اروپایی حوزه شنگن می باشد. در این کشور علاوه بر روش های زمانبر مهاجرت از طریق کار و تحصیل می توان از دو روش دیگر برای اخذ اقامت دائم اسپانیا عبارتند از روش تمکن مالی و ویزای طلایی اسپانیا.

طرح تمکن مالی در اسپانیا بدین صورت است که با داشتن تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه های فردی و اعضای خانواده در کشور اسپانیا بدون اینکه نیاز به کار داشته باشید می توانید با استفاده از موجودی حساب بانکی و منابع درآمد خارجی زندگی خود را در اسپانیا سپری کنید.

راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت

اگر به دنبال این هستید که بدانید راحترین کشورهای اروپایی برای اخذ اقامت دائم کدام کشورها هستند و می می توانید در کمترین زمان ممکن اقامت دائم و معتبر آن کشورها را بدست آورید، نیاز به بودجه و سرمایه اولیه نسبتاً بالایی دارید.

در میان کشورهایی که اقامت دائم می دهند، اغلب گزینه های سریع و آسان محدود به ویزای طلایی می شود.

لیست راحت ترین کشورهای اروپایی برای اخذ اقامت دائمی به شرح زیر می باشد.

  1. پرتغال
  2. جمهوری چک
  3. یونان
  4. ترکیه
بهترین روش برای اقامت در انگلیس

اقامت دائم انگلیس

در نهایت اینکه

اگر قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی را دارید نیاز است که قبل از هر اقدامی برای مهاجرت به خوبی اطلاعات کافی درباره روش های مهاجرتی و شرایط مهاجرت به کشورهایی که اقامت دائم می دهند بدست آورید. روش های مهاجرت و دریافت اقامت دائم در کشورهای مختلف عبارتند از: تحصیل، کار، کارآفرینی، سرمایه گذاری و… که بسته به هر یک از کشورها شرایط دریافت ویزا و اقامت متفاوت می باشد.

ما، در این مطلب سعی کردیم تا لیستی از کشورهایی که اقامت دائم می دهند را در اختیارتان قرار دهیم و برایتان بگوییم که جهت مهاجرت به هر یک از این کشورها و اخذ اقامت دائم از چه روش هایی می توانید اقدام کنید.

در صورتیکه برای مهاجرت به هر یک از کشورهای آلمان، کانادا، انگلیس و… سوالی دارید با مشاوران و کارشناسان مهاجرتی ما، در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به چه کشورهایی اقامت دائم میدهند؟

  1. برای مهاجرت به کانادا از طریق روش استارتاپ و کارآفرینی چطور می توان اقدام کرد؟
    در صورتی که دارای سوابق مدیریت ارشد و یا هدایت یک کسب و کار واجد شرایط در چند سال اخیر بوده و از بودجه و سرمایه نسبتاً خوبی برخوردار باشید، می توانید ار این برنامه برای اخذ اقامت دائم کانادا استفاده کنید.
  2. راحت ترین کشورهای اروپایی برای اخذ اقامت دائم چه کشورهایی هستند؟
    اسپانیا، پرتغال، جمهوری چک، یونان، ترکیه و آلمان راحت ترین کشورهای اروپایی برای اخذ اقامت دائم می باشند.
  3. ویزایی طلایی اسپانیا چیست؟
    با دریافت این ویزا، شما این امکان را دارید تا با پرداخت حداقل 500 هزار یورو یک یا چند ملک در کشور اسپانیا خریداری کرده و در مدت زمان کمی کارت اقامت دائم این کشور را برای خود و اعضای خانواده دریافت نمایید.

ارسال دیدگاه

20 − 4 =