برنامه ICT چیست؟

چه کسی می‌تواند برای برنامه ICT درخواست دهد؟

اگر برای شما هم جای سوال است که چه کسی می‌تواند برای برنامه ICT درخواست […]

اگر برای شما هم جای سوال است که چه کسی می‌تواند برای برنامه ICT درخواست دهد؟ با موسسه مهاجرتی visa2go تا انتهای این مقاله همراه باشید.

منظور از برنامه آی‌سی‌تی چیست؟

یکی از پرطرفدارترین روش‌های مهاجرتی به کشور کانادا برنامه انتقال درون شرکتی یا همان برنامه ict است. این برنامه در واقع یک مدل ویزای کار است که به صاحبان و کارمندان شرکت‌های بین‌المللی و کارمندان متخصص واجد شرایط این اجازه را می‌دهد تا شعبه دیگری از کسب و کار خود را در کانادا تاسیس کرده و از این طریق اجازه کار در کشور کانادا را دریافت کنند.

شرایط استفاده از روش مهاجرتی ict

برای استفاده از برنامه انتقال درون شرکتی یا همان روش مهاجرتی ict به کشور کانادا قوانینی وجود دارد که هم خود شرکت و هم کارمندانی که قرار است از این طریق به کشور کانادا مهاجرت کنند باید آن را رعایت کنند.

برای مثال: شرکتی که تصمیم دارد شعبه جدیدی را در کشور کانادا تاسیس کند باید  حداقل یک سال قبل از انتقال به صورت فعال فعالیت داشته باشد.

همچنین باید منابع مالی کافی برای پشتیبانی از عملیات خود را در کشور کانادا دارا باشد. این شرکت‌ها باید ثابت کنند که نیروی کاری که قرار است به کانادا بفرستند در تجارت شرکت نقش مهمی را بر عهده دارد و تحت نظارت مدیران می‌باشد.

مهاجرت از طریق برنامه ICT

برنامه ICT

مزایای استفاده از برنامه کار انتقال درون شرکتی

  • نیاز به LMIA ندارد.
  • شرکت‌ها به کارکنان دارای مهارت بالا در بازار کار کانادا دسترسی پیدا می‌کنند.
  • طبق این برنامه شرکت‌های بین‌المللی می‌توانند نیروی کار با استعداد خود را به کانادا منتقل کنند و از گسترش شرکت‌های کانادایی و ترویج سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در این کشور حمایت کنند.
  • زمان پردازش آن سریع است.
  • محدودیت سنی ندارد.
  • مقرون به صرفه است.
  • همسر و فرزندان زیر 22 سال می‌توانند متقاضی را همراهی کنند.
  • همسر متقاضی اجازه کار و فرزندان اجازه تحصیل رایگان در مدارس کانادا را دارند.
  • امکان دریافت اقامت دائم کانادا بعد از یکسال وجود دارد

معایب ویزای ICT کانادا

  1. الزام ارائه بیزینس پلن
  2. بررسی پرونده در آنکارا
  3. وجود ابهام در اقامت دائم
  4. نیاز به آیلتس ۶ برای دریافت اقامت دائم
  5. الزام به داشت سابقه مدیریت و مالکیت کسب‌وکار
  6. شانس موفقیت پایین تر نسبت به روش کارافرینی استانی

نکات مهم درباره ویزای ICT کانادا

برای اینکه بتوانیم از برنامه آی سی تی کانادا به درستی برای مهاجرت استفاده کنیم و به این مسئله راحت‌تر پی ببرید که چه کسی می‌تواند برای برنامه ict درخواست دهد؟ باید نکات مهمی را در رابطه با اخذ ویزای ict کانادا  در نظر داشته باشید.

چنانچه تصمیم دارید با استفاده از این برنامه به کانادا مهاجرت کنید نیاز به ویزای مرتبط با آن دارید. برنامه آی سی تی که تحت برنامه IMP کانادا صادر می‌شود تمامی زیر مجموعه‌های این برنامه معاف از ارائه LMIA می‌باشند دلیل آن هم این است که دولت کانادا معتقد است افرادی که با این روش به کانادا مهاجرت می‌کنند از طریق انتقال تخصص خود سود قابل‌توجهی به اقتصاد کانادا می‌رسانند.

همچنین افرادی که این ویزا را می‌گیرند در یکی از موقعیت‌های شغلی مدیر اجرایی، مدیر ارشد یا کارمند متخصص در شرکت داخل ایران کار می‌کردند و با موقعیت شغلی مشابه در شعبه کانادا انتقال داده شدند.

برنامه ict یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در کانادا نیز محسوب می‌شود که با استفاده از این روش هیچ الزام قانونی برای سودآوری شرکت در سال اول وجود ندارد حتی اگر شرکت شما به سوددهی نرسیده باشد هم باز شما می‌توانید برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنید.

تنها لازم است که شرکت شما به طور واقعی در حال تجارت باشد و حداقل یک کارمند که مقیم دائم یا شهروند کانادا است، استخدام کرده باشید.

روش مهاجرتی ict

شرایط استفاده از روش مهاجرتی ict

چه کسی می‌تواند برای برنامه ICT درخواست دهد؟

تا به اینجا متوجه شدیم که منظور از برنامه ict چیست؟ شرایط استفاده از این برنامه برای مهاجرت به کانادا به چه صورت می‌باشد، چه مزیت‌ها و معایبی دارد و برای دریافت ویزای ict کانادا باید به چه نکات مهمی توجه داشته باشیم.

حال می‌خواهیم به موضوع اصلی یعنی اینکه چه کسی می‌تواند برای برنامه ict درخواست دهد اشاره‌ای داشته باشیم.

استفاده از این برنامه برای جذب شرکت‌های معتبر از سراسر جهان که تصمیم دارند فعالیت خود را در کانادا گسترش دهند طراحی شده است.

با این حساب می‌توان گفت: استفاده از برنامه ict یا انتقال درون شرکتی برای سه دسته از افراد امکان‌پذیر است صاحبین مشاغل، مدیران ارشد و مدیران اجرایی و کارمندان کلیدی.

صاحبین مشاغل در واقع کارآفرینان سهامداران شرکت‌های موفقی هستند که قصد انجام کارهای مشابه خود را در کشور کانادا دارند. مدیران ارشد و اجرایی هم در یک شرکت خارجی مشغول به کارند و قصد دارند سمتی مشابه در کانادا داشته باشند.

کارمندان کلیدی هم همانطور که از نام آنها پیداست در کسب و کار خود دانش و تخصص پیشرفته و منحصر به فردی دارند.

با این تفاسیر می توان اینگونه نتیجه گرفت که،  استفاده از برنامه انتقال درون شرکتی یا همان برنامه ict برای افراد نام برده شده نسبت به سایر متقاضیان مهاجرت به کانادا روشی آسانتر و موثرتر می باشد.

مدرک زبان مورد نیاز برنامه ICT

اید یادآوری کنیم که برای اخذ ict هیچ الزامی وجود ندارد که صاحبین مشاغل برای ارائه مهارت زبان خود مدرکی ارائه دهند اما با تمام این اوصاف نیروهای متخصص که به کانادا منتقل می‌شوند باید دارای مدرک معتبری باشند که نشان می دهد آنها دارای مهارت زبان می باشند.

مدرک زبانی که برای ویزای کار درخواست می‌شود نهایتا در حد CLB4 مورد نیاز است؛ ولی اگر هدف شما از اخذ ویزای ICT اخذ اقامت دائم کانادا است، برای عبور از فیلتر سیستم اکسپرس‌انتری باید حداقل مدرک آیلتس 6 ارائه دهید.

مزایای استفاده از برنامه کار انتقال درون شرکتی

مزایا و معایب برنامه انتقال درون شرکتی

در نهایت

در مطلب فوق سعی کردیم تا اطلاعاتی درباره برنامه ict در اختیارتان قرار دهیم و شما را با استفاده از این برنامه برای مهاجرت، مزیت ها و معایبی که دارد بیشتر آشنا کرده و همچنین برایتان بگوییم که چه کسی می تواند برای برنامه ict درخواست دهد؟. امید است که موارد عنوان شده به شما در تصمیم گیری بهتر برای مهاجرت به کشور کانادا کمک کنند.

در صورت کسب راهنمایی بیشتر با مشاوران و کارشناسان ما از طریق وب سایت visa2go.org در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به چه کسی می‌تواند برای برنامه ICT درخواست دهد؟

  1. آیا می توان از طریق برنامه ICT اقامت دائم کانادا را دریافت کرد؟
    بله. اگرچه ویزای کار ICT یک اجازه کار موقت است، اما به شما این امکان را می‌دهد که سابقه کار در کانادا را به دست بیاورید.
  2. آیا مجوز کار ICT یک مجوز کار باز است؟
    خیر، ICT یک مجوز کار آزاد نیست و افراد منتقل شده درون شرکتی در کانادا باید برای کارفرمایی که در مجوز کار آن‌ها مشخص شده است، کار کنند.
  3. ویزای ICT کانادا چه معایبی دارد؟
    الزام ارائه بیزینس پلن، بررسی پرونده در آنکارا، وجود ابهام در اقامت دائم، نیاز به آیلتس ۶ برای دریافت اقامت دائم، الزام به داشت سابقه مدیریت و مالکیت کسب‌وکار و شانس موفقیت پایین تر نسبت به روش کارافرینی استانی

ارسال دیدگاه

1 × پنج =