ویزای کار موقت کانادا بگیریم

چطور ویزای کار موقت کانادا بگیریم؟

است شما تصمیم به دریافت ویزای کاری موقت در کشور کانادا دارید؟ نمی دانید که […]

است شما تصمیم به دریافت ویزای کاری موقت در کشور کانادا دارید؟ نمی دانید که می توانید برای دریافت این ویزا اقدام کنید و به چه مدارکی نیاز دارید؟ اصلا جای نگرانی نیست، موسسه مهاجرتی visa2go راهنمای شما است تا به راحتی بتوانید ویزای کاری کانادا را دریافت کنید.  لازم است بدانید که در طی چند سال اخیر کشور کانادا یش از ۵۰۰۰۰۰ نفر مجوز کار موقت برای متقاضیان اعطا کرده است. اما، آنچه که نیاز است بیشتر درباره این باره بدانید این است که قبل از هر اقدامی جهت مهاجرت کاری به کانادا نیاز به پیشنهاد کاری از سوی کارفرما دارید. اگر دغدغه شما این است که چطور ویزای کار موقت کانادا بگیریم؟ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

آشنایی بیشتر با انواع ویزای کاری موقت کانادا

ویزای کار موقت کانادا به دو نوع مختلف تقسیم می‌شود: ویزای کار موقت عمومی و ویزای کار موقت خاص.

ویزای کار موقت عمومی برای افرادی است که به دنبال کار در بخش‌های مختلف اقتصادی هستند. این ویزا برای شرکت‌های کانادایی یا شرکت‌های خارجی است که به دنبال کارکنان خارجی هستند، صادر می‌شود.

ویزای کار موقت خاص برای افرادی است که برای کار در بخش‌های خاصی از اقتصاد کانادا به دنبال ویزای کار موقت هستند. این ویزا برای افرادی صادر می‌شود که در زمینه‌هایی مانند فناوری اطلاعات، طراحی صنعتی، کار در معادن، کار در بخش کشاورزی، خدمات پزشکی و غیره فعالیت می‌کنند.

اطلاع از شرایط Canadian temporary work visa

الزامات و شرایط  Canadian temporary work visa

برای گرفتن ویزای کار موقت کانادا، باید دارای یک سری شرایط باشید و نسبت به آنها نیز اطلاعات کاملی داشته باشید تا مشکلی برایتان به وجود نیاید.

از جمله مهمترین الزامات و شرایط لازم جهت دریافت ویزای کاری موقت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • داشتن پاسپورت معتبر: پاسپورت شما باید حداقل شش ماه دیگر اعتبار داشته باشد.
  • داشتن تأییدیه از شرکت: شما باید تأییدیه از شرکتی که شما در آن کار می‌کنید، دریافت کنید. این تأییدیه باید شامل جزئیاتی مانند نام شرکت، محل کار، تاریخ شروع کار و حقوق شما باشد.
  • داشتن تحصیلات مورد نیاز: برای برخی از شغل‌ها، شما باید دارای تحصیلات خاصی باشید. به عنوان مثال، برای کار در بخش پزشکی، شما باید دارای مدرک پزشکی باشید.
  • داشتن سابقه کار مرتبط: برای برخی از شغل‌ها، شما باید دارای سابقه کار مرتبط باشید.
  • داشتن تأییدیه از اداره کار: شما باید تأییدیه از اداره کار کانادا دریافت کنید. این تأییدیه باید شامل جزئیاتی مانند نام شما، نوع شغل، محل کار و حقوق شما باشد.
  •  داشتن پول کافی: برای زندگی در کانادا، شما باید دارای پول کافی باشید. هزینه‌های زندگی در کانادا بسیار بالاست، بنابراین باید مطمئن شوید که دارای پول کافی برای زندگی در این کشور هستید.
  • داشتن بیمه سلامت: شما باید دارای بیمه سلامت باشید تا در صورت بروز هرگونه مشکل پزشکی، تحت پوشش بیمه باشید.
  • پرداخت هزینه ویزا: شما باید هزینه ویزای کار موقت کانادا را پرداخت کنید.

چطور ویزای کار موقت کانادا بگیریم؟

تا به اینجای کار متوجه شدیم که ویزای موقت کانادا به صورت عمومی و خاص صادر می‌شود و برای دریافت این ویزا یک سری الزامات و شرایط را باید دارا باشیم. حال می‌خواهیم به این مسئله بپردازیم که چگونه ویزای کار موقت کانادا بگیریم؟

برای کسب ویزای کار موقت مراحل مختلفی را باید طی کنید اول از همه شما باید صلاحیت دریافت این ویزا را داشته باشید. حتماً می‌پرسید که چطور می‌توان صلاحیت دریافت ویزای کار موقت را دارا بود؟

به طور کلی باید بگوییم که این مسئله به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله کشور مبدا که از آن برای کسب مجوز اقدام می‌کنید. شما موظف هستید که برای خروج به موقع از کشور کانادا پس از اتمام مدت مجوز موقت کاری خود ضمانت دهید.

در حقیقت همه افراد متقاضی باید از نظر مالی به اندازه کافی تامین باشند تا بتوانند در طول دوره اقامت موقت در کانادا نیاز خود و خانواده خود را از نظر مالی تامین کنند.

علاوه بر موارد عنوان شده شما به عنوان شخص متقاضی دریافت ویزای کاری موقت کانادا باید دارای شرایط زیر نیز باشید.

  1. عدم سوء پیشینه
  2. وضعیت سلامت مناسب
  3.  نباید برای کارفرماهای غیر قانونی در کانادا مشغول به کار شوید
  4.  نباید در شغل هایی مانند: رقص لختی، رقص های شهوانی، محافظ امنیتی و سرویس های ماساژ جنسی مشغول به کار شوید.
  5. مدت زمان اقامت های قبلی در کانادا برای کار در متقاضیان نباید در مجموع بالای ۴ سال باشد.
ویزای کار موقت کانادا

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار موقت کانادا

مدارک مورد نیاز برای ویزای کانادا

متقاضیان درخواست اخذ مجوز موقت کار در کانادا باید تمامی فرم ها و مستندات لازم برای درخواست خود را جمع آوری کنند که این مدارک عبارتند از:

  • گذرنامه معتبر
  • دو قطعه عکس از شخص متقاضی و یک قطعه عکس از هر کدام از اعضای خانواده
  • مدارک لازم برای شغلی که قرار است در کانادا انجام دهید
  • گواهینامه های تاییدی کار در کبک ( در صورتیکه کار شما در ایالت کبک است)
  • مدارک قانونی همسر، فرزند و یا پارتنر قانونی که قرار است با شما بیاید
  • فرم ها و مستندات مربوطه به کار مورد نظرو اعضای خانواده
  • فرم مخصوص اخذ ویزای اقامت موقت کانادا

نحوه درخواست ویزای کار موقت کانادا

پس از تهیه مدارک مورد نیاز، شما باید فرم درخواست ویزا را پر کنید. این فرم شامل اطلاعات شخصی شما، جزئیات کار و تحصیلات شما و جزئیات مالی شما است.

پس از پر کردن فرم درخواست ویزا، شما باید در سامانه آنلاین ثبت نام کنید. در این مرحله، شما باید اطلاعات شخصی و جزئیات کار و تحصیلات خود را نیز وارد کنید.

پس از ثبت نام در سامانه آنلاین، باید هزینه ویزای کار موقت کانادا را پرداخت کنید. هزینه ویزای کار موقت کانادا بین ۱۰۰ تا ۲۳۵ دلار است.

در مرحله بعد شما باید با یک کارشناس ویزا مصاحبه کنید. در این مصاحبه، شما باید جزئیات کار و تحصیلات خود را توضیح دهید و به سوالات کارشناس ویزا پاسخ دهید و بعد از آن باید مدارک خود را به سفارت کانادا ارسال کنید. این مدارک شامل پاسپورت، تأییدیه از شرکت، مدارک تحصیلی، سابقه کار، تأییدیه اداره کار، مدارک بانکی، مدارک بیمه سلامت و فرم درخواست ویزا است.

چنانچه درخواست شما برای دریافت ویزای کار موقت تأیید شود، شما باید به سفارت کانادا مراجعه کرده و پاسپورت خود را جهت دریافت ویزا دریافت کنید.

نحوه درخواست ویزای کار موقت کانادا

در نهایت اینکه

در مطلب فوق سعی کرده ایم تا اطلاعات مربوط به دریافت ویزای کاری موقت در کشور کانادا را در اختیارتان قرار دهیم. این مهم را به خاطر داشته باشید که درست است کانادا به خاطر شرایط کاری مناسبی که دارد خواهان نیروی کار خارجی می باشد و هر ساله متقاضیان بسیاری را قبول می کند. اما برای این منظور یک سری شرایط و الزامات وجود دارد که نباید نسبت به آنها غافل شوید.

چنانچه برای دریافت ویزای ict کانادا و اینکه چگونه ویزای کار موقت کانادا را دریافت کنید سوالی دارید می توانید از طریق وب سایت visa2go.org با موسسه مهاجرتی ما در ارتباط بوده و از راهنمایی و مشورت کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

سوالات مربوط به چطور ویزای کار موقت کانادا بگیریم؟

  1.  هزینه ویزای کار کانادا چقدر است؟
    هزینه ویزای کار کانادا متفاوا می باشند مثلا: هزینه مربوط به اپلای برای صدور ویزای کار کانادا – به ازای هر نفر155 دلار کانادا است.
  2. در چه صورتی برای ویزای موقت کانادا باشد فرم اظهار نامه قانونی اتحادیه قوانین مشترک پر شود؟
    این فرم را باید در صورتی پر کنید که یک شخص سوم به جای شما قرار است به نمایندگی از شما برای کارفرمای مورد نظر در کانادا کار کند.
  3. منظور از اجازه کار در کانادا چیست؟
    یعنی فرد خارجی اگر دارای ویزای موقت کانادا باشد، می تواند به صورت موقت در برخی از مشاغل سطح ۰ کشور کانادا به صورت پاره وقت مشغول به کار شود. اما، برای مشغول شدن در کارهای حرفه ای و تمام وقت نیاز به اجاره کار Work Permit است.

ارسال دیدگاه

نوزده − 2 =