اقامت دائم آلمان

چطور اقامت دائم آلمان بگیریم؟

برای بسیاری از افراد اقامت دائم در کشور آلمان جذاب است، به خصوص برای کسانی […]

برای بسیاری از افراد اقامت دائم در کشور آلمان جذاب است، به خصوص برای کسانی که به دنبال یک زندگی بهتر و فرصت های شغلی بیشتر هستند. اگر شما نیز به دنبال اقامت دائم در آلمان هستید، در این مقاله به شما راهنمایی خواهیم کرد که چطور می‌توانید به این هدف را دست یابید.

کارهای اولیه برای اقامت دائم در آلمان

اولین قدم برای دریافت اقامت دائم در آلمان، مشخص کردن نوع ویزای مورد نیاز است. برای دریافت اقامت دائم، شما باید حداقل پنج سال در آلمان به صورت قانونی زندگی کنید. بنابراین، اولین گام برای شما، دریافت یک ویزای موقت است.

ویزاهایی که می توانید برای مهاجرت به آلمان دریافت کنید انواع مختلفی هستند که هر یک از آنها با توجه به ضوابط و قوانین وضع شده در کشور آلمان شرایطی متفاوتی برای اقامت در این کشور دارند.

در ادامه بیشتر درباره انواع ویزاهای آلمان برایتان خواهیم گفت.

چطور ویزای موقت آلمان بگیریم؟

ویزای موقت آلمان

ویزای موقت

برای دریافت ویزای موقت، شما باید دارای یک دلیل قانونی برای ورود به آلمان باشید. این دلیل ممکن است شامل تحصیل، کار، بازدید خانوادگی و یا درمان در آلمان باشد. برای دریافت ویزای موقت، شما باید از سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خودتان درخواست کنید.

ویزای موقت به شما اجازه می‌دهد تا به مدت 90 روز در آلمان باقی بمانید. اگر قصد دارید بیشتر از 90 روز در آلمان بمانید، باید درخواست تمدید ویزای موقت را از مقامات مربوطه ارائه دهید.

در حال حاضر، برای دریافت ویزای موقت، باید هزینه‌های زیادی را پرداخت کنید. همچنین، شما باید اثبات کنید که قادر به تأمین هزینه‌های زندگی خود در آلمان هستید.

ویزای کار

اگر شما به دنبال کار در آلمان هستید، باید ویزای کار دریافت کنید. برای دریافت ویزای کار، شما باید به یک شرکت آلمانی مراجعه کنید و با آنها قرارداد کاری بسته و از سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خودتان درخواست کنید.

برای دریافت ویزای کار، شما باید دارای مهارت‌های لازم برای انجام کار خود باشید. همچنین، شرکت آلمانی باید به شما حقوق مناسب پرداخت کند و شما باید اثبات کنید که قادر به تأمین هزینه‌های زندگی خود در آلمان هستید.

ویزای تحصیل

یکی از پرطرفدارترین راه های مهاجرت به کشور آلمان و اقدام برای اقامت دائم در این کشور، مهاجرت برای تحصیل می باشد که نیاز به ویزای تحصیلی آلمان تضمینی دارید.

برای دریافت این ویزا، باید به یک دانشگاه آلمانی مراجعه کرده و پذیرش رسمی خود را دریافت کنید. سپس باید از سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خودتان درخواست کنید.

برای دریافت ویزای تحصیلی، شما باید دارای مهارت‌های لازم برای تحصیل در دانشگاه باشید. همچنین، شما باید اثبات کنید که قادر به تأمین هزینه‌های زندگی خود در آلمان هستید.

شرایط اخذ ویزای تحصیل آلمان

ویزای تحصیل آلمان

چطور اقامت دائم آلمان بگیریم؟

دانستم که با استفاده از ویزای موقت، ویزای کار و ویزای تحصیلی می توان به کشور کانادا مهاجرت کرده و با استفاده از آنها برای اقامت در این کشور اقدام کنید.

اما، اقامت در یک کشور اروپایی نباید چندان کار آسان و راحتی باشد. بنابراین، نیاز است تا به خوبی به این سوال فکر کنیم که چطور اقامت دائم آلمان بگیریم؟ که مشکلی برای زندگی در این کشور نداشته باشیم.

به طور کلی باید عنوان کنیم که، با اقامت دائم در کشور آلمان شما بدون هیچ محدودیتی می توانید همراه خانواده در این کشور زندگی کنید و مشغول کار و تحصیل شوید.

در حقیقت این نوع اقامت که به آن اجازه اقامت سکونتی در کشور آلمان گفته می شود . در صورتیکه اقامت موقت آلمان را داشته باشید، می‌توانید پس از ۴ سال برای تبدیل به اقامت دائم (permanent resident) اقدام کنید.

اقامت دائم آلمان

شرایط لازم برای اقامت دائم آلمان

شرایط لازم برای اقامت دائم آلمان

برای اقامت دائم در کشور آلمان همچون سایر کشورها یک سری شرایط وجود دارد که در صورت دارا بودن این شرایط می توانید با مساوره و راهنمای گرفتن از یک موسسه مهاجرتی اقادامات لازمه را برای مهاجرت خود انجام دهید.

شرایط لازم برای اینکه بتوانید اقامت دائم آلمان را دریافت کنید به شرح زیر می باشد.

  • حداقل 5 سال اقامت موقت با هر کدام از روش‌های کاری
  • توانایی تأمین مایحتاج زندگی برای خود و خانواده‌تان
  • داشتن دانش زبان آلمانی و ارائه مدرک در سطح B1 (با قبولی در آزمون “زندگی در آلمان”)
  • پرداخت حداقل ۴۸ ماه بیمهٔ بازنشستگی در آلمان

هزینه‌های دریافت اقامت دائم

برای دریافت اقامت دائم، شما باید هزینه‌های زیادی را پرداخت کنید. این هزینه‌ها شامل هزینه‌های پرداخت ویزای موقت، هزینه‌های پرداخت ویزای تحصیل و یا هزینه‌های پرداخت ویزای کار است.

علاوه بر این، شما باید هزینه‌های مربوط به آزمون آلمانی را نیز پرداخت کنید. هزینه‌های دیگری نیز ممکن است برای پرداخت اقامت دائم لازم باشد، مانند: هزینه‌های پرونده و مشاوره حقوقی.

ویزای تحصیلی آلمان تضمینی

هزینه‌های دریافت اقامت دائم آلمان

در نهایت

با توجه به این مسئله که آلمان یکی از کشورهای پرطرفدار در اروپای غربی می باشد، افراد زیادی تمایل به مهاجرت به این کشور و اقامت دائم دارند.

اما سوالی که برای همه افراد متقاضای پیش می آید این است که چطور اقامت دائم آلمان را بگیریم؟ اطلاع از این مسئله کمک خواهد کرد تا بهتر و راحتر بتوانید روش مناسب را برای مهاجرت و اقامت انتخاب کنید.

در این مطلب اشاره کردیم که برای مهاجرت و دریافت اقامت دائم در آلمان می توانید از طریق کار و تحصیل اقدام کنید که از جمله پرمتقاضی ترین روشهای مهاجرت به این کشور می باشند.

هر یک از این روش ها شرایط خاص خود را دارند که نیاز است به خوبی درباره آنها اطلاعات داشته باشید. البته ناگفته نماند که به غیر از کار و تحصیل راه های دیگری هم برای دریافت اقامت دائم آلمان وجود دارد که عبارتند از: سرمایه گذاری، تولد، ازدواج و پناهندگی.

چنانچه تصمیم شما برای مهاجرت و دریافت اقامت دائم در کشور آلمان جدی است با کارشناسان و مشاوران ما از طریق وب سایت visa2go.org در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به چطور اقامت دائم آلمان بگیریم؟

  1. برای دریافت اقامت دائم به چه نکاتی باید توجه داشت؟
    برای دریافت اقامت دائم در آلمان، شما باید حداقل پنج سال به صورت قانونی در آلمان زندگی کنید، باید دارای یک دلیل قانونی برای ورود به آلمان باشید.، باید به یک شرکت آلمانی مراجعه کرده و با آنها قرارداد کاری بسته و از سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خودتان درخواست کنید.
  2. برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنیم؟
    قدم اول مهاجرت به آلمان، بررسی شرایط این کشور برای مهاجرت است، انتخاب روش مهاجرتی متناسب با این شرایط است و تکمیل مدارک، پرداخت هزینه‌ها و درخواست برای ویزای موردنظر.
  3. برای دریافت اقامت دائم آلمان چه باید کرد؟
    برای دریافت اقامت دائم، شما باید اثبات کنید که قادر به تأمین هزینه‌های زندگی خود در آلمان هستید. همچنین، شما باید اثبات کنید که دارای مهارت‌های لازم برای زندگی و کار در آلمان هستید.

ارسال دیدگاه

13 + هفت =