تحصیل در انگلیس

چرا انگلیس کشوری جذاب برای تحصیل است؟

انگلیس به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته جهان، همواره یکی از مقاصد […]

انگلیس به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته جهان، همواره یکی از مقاصد محبوب برای تحصیلات بین المللی بوده است. این کشور با داشتن سیستم آموزشی بسیار قوی، دانشگاه‌های برتر و فراوانی امکانات فرهنگی و تفریحی، جذابیت بسیاری برای دانشجویان و تحصیل‌کنندگان خارجی دارد. در این مقاله، به بررسی دلایل جذابیت انگلیس برای تحصیل پرداخته شده است و عنوان کرده ایم که چرا انگلیس کشوری جذاب برای تحصیل است؟

شرایط تحصیل در انگلیس

قبل از اینکه بخواهیم عنوان کنیم که دلایل جذابیت کشور انگلستان برای تحصیل و زندگی چیست؟ می‌خواهیم به اختصار در رابطه با شرایط تحصیل در دانشگاه‌های این کشور صحبت کنیم.

برای اینکه شما بتوانید در دانشگاه های انگلستان تحصیل کنید نیاز به پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه‌ها و موسسات عالی این کشور دارید و قدم بعدی دریافت ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی است.

آنچه در رابطه با دریافت ویزای تحصیلی باید مد نظر داشته باشید مسئله تمکن مالی مناسب است که متقاضی یعنی شخص شما باید آن را به سفارت ارائه دهید.

همانطور که مطلع هستید مقاطع تحصیلی دانشگاهی در انگلیس متفاوت است از مقطع کارشناسی تا دکترا، بنابراین شرایط تحصیل در هر یک از این سه مقطع تحصیلی نیز متفاوت می‌باشد.

آنچه بد نیست درباره دانشگاه‌های انگلیس بدانید این است که این دانشگاه‌ها در مجموع ۱۰۷ فارغ التحصیل برنده جایزه نوبل را در رشته‌های مختلف تربیت می‌کنند و به همین خاطر است که تحصیل و زندگی در انگلستان برای افراد بسیاری جذابیت دارد.

مزایای تحصیل در انگلیس

شرایط تحصیل در انگلیس

شرایط بورسیه تحصیلی در انگلیس

برخی از دانشگاه‌های بورسیه تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد در انگلیس را جزء برنامه حمایتی خود قرار داده اند.

در واقع اگر شما بخواهید از این روش برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس اقدام کنید نیاز است که بدانید بورسیه تحصیل در انگلیس به سه دسته کلی تقسیم می‌شود.

  • بورسیه دولتی برای دانشجویان خارجی
  • بورسیه سازمان‌های غیردولتی برای دانشجویان خارجی
  • بورسیه دانشگاه‌های خاص برای دانشجویان خارجی

شرایط سنی تحصیل در انگلیس

برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های انگلیس خوشبختانه محدودیت سنی وجود ندارد. البته به جز رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی که حداکثر سن برای افرادی که می‌خواهند در این مقطع تحصیل کنند ۲۳ سال می‌باشد.

یک نکته بسیار مهم این است که، سن متقاضی در روند اخذ ویزای تحصیلی می‌تواند تعیین کننده باشد یعنی هرچه سن برای رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی ایده آل‌تر باشد شانس دریافت ویزا بیشتر خواهد بود.

ویزای تحصیلی انگلیس

شرایط سنی تحصیل در انگلیس

چرا انگلیس کشوری جذاب برای تحصیل است؟

تا به اینجای کار با شرایط تحصیل در انگلیس، شرایط بورسیه تحصیلی و شرایط سنی تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس آشنا شدید. حال می‌خواهیم به موضوع اصلی، یعنی اینکه چرا انگلیس کشوری جذاب برای تحصیل است؟ بپردازیم.

طبق اطلاعات آمارهایی که در رابطه با برترین دانشگاه‌های جهان در دسترس است دو دانشگاه آکسفورد و کمبریج انگلیس رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند و بعد از آن دانشگاه هامپریال کالج لندن که جایگاه نهم را دریافت کرده است.

پس با توجه به اطلاعات در دسترس معیار شما برای ادامه تحصیل در کشورهای خارجی هرچه که باشد با صرف نظر از هزینه تحصیل قطعاً کشور انگلیس یکی از گزینه‌هایی است که انتخاب خواهید کرد.

چرا که تحصیل در دانشگاه‌های این کشور دارای مزیت‌ها و ویژگی‌های بسیاری است که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

  1. اعتبار بین‌المللی مدارک تحصیلی صادر شده از دانشگاه‌های انگلیس
  2. فرصت‌های بی‌شمار کاری در داخل و خارج از انگلیس
  3. بورسیه‌ها و وام‌های تحصیلی
  4. امکان تردد آسان به اروپا
  5. فرهنگ چند ملیتی
  6. هزینه پایین‌تر تحصیل در مقایسه با آمریکا

هزینه‌های تحصیل

در پاراگراف قبل اشاره کردیم که یکی از مزیت‌های جذاب بودن انگلیس برای ادامه تحصیل هزینه‌های تحصیلی در این کشور است.

در حقیقت هزینه تحصیل بسته به مقطع و رشته تحصیلی متغیر است و به طور کلی هزینه در رشته‌های علوم انسانی کمتر از رشته‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی است .

مثلاً: اگر شما بخواهید در مقطع کارشناسی رشته علوم سیاسی در یکی از دانشگاه‌های انگلیس مثل دانشگاه شفیلد تحصیل کنید باید حدود ۱۰ هزار پوند شهریه پرداخت کنید در صورتیکه شهریه تحصیلی رشته علوم آزمایشگاهی در همین مقطع ۲۵ هزار پوند خواهد بود.

اسامی برترین دانشگاه‌های انگلیس

اگر تصمیم شما برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس جدی است و به دنبال معتبرترین و برترین دانشگاه های این کشور هستید تا از آنجا پذیرش بگیرید، باید بدانید اسامی که در این بخش معرفی کرده ایم از جمله برترین دانشگاه‌های انگلیس می باشند که در طی چند سال اخیر رتبه های مناسبی را بدست آورده اند.

  • دانشگاه آکسفورد
  • دانشگاه کمبریج
  • دانشگاه امپریال کالج لندن
  • دانشگاه UCL (University College London)
  • دانشگاه علوم اقتصادی و سیاسی لندن
  • دانشگاه ادینبور
  • کینگز کالج لندن
  • دانشگاه منچستر
  • دانشگاه بریستول
  • دانشگاه وارویک
  • دانشگاه گلاسکو
  • دانشگاه شفیلد
  • دانشگاه دورهام
  • دانشگاه بیرمنگام
  • دانشگاه ساوتهمتون
  • دانشگاه یورک
  • دانشگاه کوئین مری لندن
  • دانشگاه اکستر
  • دانشگاه لنکستر
  • دانشگاه ناتینگهام
برترین دانشگاه های انگلیس برای تحصیل

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه

در نهایت

برای تحصیل در انگلستان از کنار نام‌هایی چون آکسفورد، کمبریج، امپریال کالج و… نباید به آسانی عبور کنیم. انگلیس کشوری است که سطح آموزشی بسیار بالا قرار دارد و شرایط مناسبی را برای ادامه تحصیل دانشجویان فراهم آورده است.

این کشور به خاطر فرهنگی بودن،  سطح بالای علمی، سابقه طولانی و درخشان در تربیت نیروی متخصص از جمله گزینه‌های مناسبی است که می‌توانید برای مهاجرت تحصیلی خود در نظر بگیرید.

در این مقاله سعی کردیم آنچه به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر پی به این مسئله ببرید که چرا انگلیس کشوری جذاب برای تحصیل است؟ را در اختیارتان قرار دهیم.

چنانچه برای دریافت ویزای مهاجرت تحصیلی خود به انگلستان نیاز به راهنمایی و مشورت دارید می‌توانید با موسسه مهاجرتی ما از طریق وب سایت visa2go.org در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به چرا انگلیس کشوری جذاب برای تحصیل است؟

  1. آیا بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین اللملی در انگلیس هم تعلق می گیرد؟
    بله. سه نوع بورسیه دولتی، غیردولتی و دانشگاه های خاص برای این دانشجویان در نظر گرفته شده است.
  2. شرایط سنی برای پذیرش رشته های تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های انگلیس چند سال است؟
    به طور معمول برای این نوع از رشته های تحصیلی از متقاضیان تا حداکثر 23 سال پذیرش به عمل می آید.
  3. برترین دانشگاه‌های انگلیس کدامند؟
    دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کمبریج، دانشگاه امپریال کالج لندن، دانشگاه علوم اقتصادی و سیاسی لندن، کینگز کالج لندندانشگاه گلاسکو، دانشگاه شفیلد و…

ارسال دیدگاه

چهار × چهار =