ویزای کانادا

پیگیری جواب ویزای کانادا

مطلع هستید که ویزاهای کشور کانادا در دو دسته بندی ویزای موقت و دائم می […]

مطلع هستید که ویزاهای کشور کانادا در دو دسته بندی ویزای موقت و دائم می باشند که هر کدام بسته به شرایط خاصی برای افراد متقاضی صادر می شوند. در مطلب امروز تصمیم داریم تا کمی بیشتر در رابطه با روند پیگیری جواب ویزای کانادا برایتان بگوییم.

معرفی ویزای موقت کانادا

قبل از آنکه بخواهیم به چگونگی پیگیری جواب ویزای کانادا اشاره کنیم، لازم دانسته ایم تا به صورت مختصر اطلاعاتی درباره ویزاهای این کشور در اختیارتان قرار دهیم.

یکی از ویزاهای کشور کانادا، ویزای موقت است که به متقاضیان اجازه ورود به کشور را برای مدت زمان کوتاهی می دهد و بعد از گذشت این زمان باید کشور کانادا را ترک کنند.

افرادی که دارنده ویزای موقت کانادا می باشند برای تمدید آن می توانند اقدام کنند و یا حتی ویزای موقت خود را بازنگری و تغییر دهند. انواع ویزای موقت کشور کانادا به شرخ زیر می باشد.

  • ویزای توریستی
  • سوپر ویزا
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای دیپلماتیک یا سیاسی
  • ویزای محرمانه
  • ویزای کاری
  • ویزای کسب و کار یا نمایندگی
  • ویزای تسهیلات
  • ویزا برای افرادی که با هدف تولد فرزند وارد کانادا می‌شوند.
  • ویزای اقامت موقت کانادا
  • ویزای کار در تعطیلات
  • ویزای اهدای عضو
صدور ویزای موقت کانادا

ویزای موقت کانادا

معرفی ویزای دائم کانادا

بعد از معرفی انواع ویزاهای موقت کشور کانادا، نوبت به ویزاهایی می رسد که از طریق آنها می توانید برای اقامت دائم در کشور کانادا اقدام کنید. این ویزاها به دارندگان این امکان را می دهند که خود را برای سکونت دائمی در کانادا آماده کنند.

در حقیقت باید بگوییم ویزاهای کشور کانادا که در دسته بندی ویزاهای دائم هستند به نام ویزاهای مهاجرتی نیز شناخته می شود که دارای انواع مختلفی می باشند.

  1. اکسپرس اینتری
  2. برنامه کاندید استانی
  3. برنامه مهاجرت سرمایه گذاری
  4. برنامه ویزای ict کانادا
  5. برنامه خود اشتغالی
  6. نیروی کار ماهر منتخب کبک
  7. حمایت مالی خانواده
  8. پرستاران تمام وقت
  9. ویزای استارت آپ

 شرایط دریافت ویزای کانادا

 با توجه به این مسئله که شما متقاضی کدامیک از انواع ویزاهای کشور کانادا در دسته بندی موقت و دائم هستید بایستی یک سری شرایط را داشته باشید تا افسر اداره مهاجرت را قانع کنید که قصد شما از ورود به کانادا دریافت ویزا بوده و بعد از پایان اعتبار ویزا به کشور خود باز می گردید که این مسئله بیشتر در رابطه با ویزاهای موقت می باشد.

اما، اگر قصد شما از دریافت ویزا، ادامه تحصیل و یا کار در کشور کانادا می باشد باید تعهدی را مبنی بر عدم اشتغال و یا تحصیل را در مدت اقامت ارائه دهید. همچنین با ارائه دادن گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی سلامت باید تصمین دهید که برای دولت کانادا خطری را ایجاد نخواهید کرد.

چطور ویزای دائم کانادا

ویزای دائم کانادا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کانادا

برای دریافت ویزاهای کانادا نیاز به مدارکی دارید که لیست آنها را در ادامه در اختیارتان قرار داده ایم.

  •   اصل پاسپورت شما با حداقل اعتبار ۵ سال
  •   عکس پرسنلی با پس زمینه سفید و سایز ۳/۵ در ۴/۵
  •   شناسنامه طرح جدید و مدارک شناسایی سند ازدواج و مدارک هویتی
  •   مدارک و فرم‌های فردی و خانوادگی
  •   داشتن گواهی اشتغال به تحصیل یا کار
  •   ارائه گواهی تمکن مالی به همراه پرینت گردش حساب
  •   سند ملکی، گواهی سپرده بلند مدت، اوراق سهام یا سند اتومبیل
  •   در صورت داشتن دعوتنامه، ارائه دعوتنامه یا واچر هتل

مراحل درخواست ویزای کانادا

بعد از اینکه مدارک لازم را جهت دریافت ویزای مورد نظرتان آماده کردید باید مراحلی را نیز به صورت قانونی پشت سر بگذارید. این مراحل عبارتند از: بررسی واجد شرایط، دریافت کد مرجع، ایجاد حساب کاربری، پر کردن فرم درخواست، مصاحبه، منتظر نتیجه، پیگیری نتیجه، ارسال گذرنامه و دریافت گذرنامه.

دریافت ویزای کانادا

شرایط دریافت ویزای کانادا

پیگیری جواب ویزای کانادا

حال که با انواع ویزاهای موقت و دائم کانادا آشنا شدید و دانستید برای دریافت ویزا چه مدارکی را باید تهیه کنید و چه مراحلی را باید پشت سر بگذارید نوبت یه کسب اطلاع درباره پیگیری جواب ویزای کانادا می باشد.

باید بدانید، اگر شما درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کرده باشید باید به حساب کاربری خود در سایت رسمی سفارت کانادا مراجعه کنید و با درج شماره پیگیری و تاریخ تولدتان در بخش های مربوطه از آخرین وضعیت پرونده خود مطلع شوید.

علاوه بر آن نیز شما می توانید شماره گذرنامه خود را در بخش وضعیت ویزا در سایت اداره مهاجرت وارد کرده و از روند کار اطلاع بدست آورید.

اما، اگر شما از آن دسته افراد متقاضی هستید که درخواست خود را به صورت حضوری درج کرده اید باید ایمیل خود را به صورت مداوم چک کنید تا بعد از مراجعه به دفاتر بیومتریک و پر کردن فرم‌های مربوطه، سفارت اطلاعات نتیجه را از طریق ارسال ایمیل به شما اعلام می‌کند.

بعد از دریافت ایمیل مربوطه شما به مدت زمان 30 روز فرصت خواهید داشت تا به یکی از دفاتر انگشت نگاری سفارت کانادا برای ثبت انگشت نگاری مراجعه کنید. فقط باید این مسئله مهم را در نظر داشته باشید که برخی از ایمیل هایی که ارسال می شود ممکن است در بهش ایپم ایمیل قرار گیرند بنابراین، حتما این بخش از ایمل خود را نیز باید چک کنید.

مدت زمان صدور ویزای کانادا

آنچه که نیاز است درباره ویزای کانادا بدانید، مدت زمانی است که باید منتظر صدور ویزای خود باشید. برای اینکه بتوانید به موقع ویزای خود را دریافت کنید حتما دقت داشته باشید که مدارک مورد نیاز بدون کم و کاست و نقص آماده کنید چرا که در صورت بروز ناقصی در مدارک‌تان روال دریافت ویزا عقب می‌افتد.

به طور معمول بعد از ثبت درخواست شما 30 روز می باشد تا شما برای انگشت نکاری به دفاتر مربوطه مراجعه کنید و بعد از آن نیز تقریبا 11 ماه زمان می برد تا جواب ویزای شما به دستتان برسد. بنابراین، با توجه به موارد عنوان شده حداقل مدت زمانی که باید منتظر ویزای کانادای خود باشید 6 ماه است.

 صدور ویزای کانادا

مدت زمان صدور ویزای کانادا

در نهایت

کشور کانادا با بستر مناسبی که برای مهاجرت، تفریح و تحصیل فراهم آورده است از جمله کشورهایی است که سالانه پذیرای مهجران بسیار زیادی از کشورهای مختلف مخصوصا ایران می باشد.

بنابراین، طبیعی است که برای دریافت ویزای این کشور مدت زمان نسبتا طولانی را باید منتظر باشید زیرا که تعداد درخواست ها بسیار زیاد می باشد. با توجه به موارد عنوان شده شما دوستان عزیز متقاضی دریافت انواع ویزاهای کشور کانادا جهت پیگیری جواب ویزای کانادا می توانید طبق روالی که برای درخواست خود اقدام کرده اید(حضوری و آنلاین) از طریق چک کردن ایمیل شخصی و ورود به حساب کاربری خود در سایت رسمی سفارت کانادا از نتیجه درخواست خود مطلع شوید.

سوالات مربوط به پیگیری جواب ویزای کانادا

  1.  مدت اعتبار ویزای کاناداچقدر است؟
    اعتبار این ویزا با توجه به اعتبار پاسپورت‌های ایرانی نهایتاً ۵ سال است.
  2. اقامت موقت کانادا به چه صورت است؟
    اقامت موقت فقط برای مدت زمانی است که فرد نیاز دارد در کانادا حضور داشته باشد، مثلا حدود ۱۰ روز برای شرکت در یک دوره آموزشی.
  3. برنامه مهاجرت از طریق سرمایه ‌گذاری چگونه است؟
    این برنامه مختص افرادی است که تصمیم به سرمایه‌گذاری در کانادا گرفته‌اند و حداقل سرمایه آنها دو میلیون دلار کانادایی می‌باشد.

ارسال دیدگاه

19 − دو =