ویزای کار کانادا

ویزای کار کانادا چند ساله است؟

ویزای کار کانادا یکی از پرطرفدارترین ویزاهای این کشور برای کسانی است که قصد دارند […]

ویزای کار کانادا یکی از پرطرفدارترین ویزاهای این کشور برای کسانی است که قصد دارند با مهاجرت کردن زندگی جدیدی را در کشور پیشرفته و توسعه یافته آغاز کنند. اما، اینکه چطور می توان برای مهاجرت کاری به کانادا اقدام کرد؟ چطور ویزای کاری دریافت کرد؟ و اینکه ویزای کار کانادا چند ساله است؟ سوالاتی هستند که باید قبل از هر اقدامی به خوبی درباره آنها اطلاعات داشته باشید.

در این مقاله، به بررسی جزئیات ویزای کار کانادا پرداخته و مطالبی را در مورد شرایط و مقررات، نحوه اخذ ویزا و مدت زمان صدور و تمدید ویزا اطلاعاتی شرح داده شده است.

شرایط و مقررات ویزای کار کانادا

برای درخواست ویزای کار کانادا، همچون سایر ویزاهای این کشور فرد متقاضی باید ابتدا پذیرش از یک شرکت یا سازمان کانادایی را دریافت کرده باشد. در نامه پذیرشی که از برای شما به عنوان متقاضی کار در کانادا ارسال می شود باید اطلاعاتی مبنی بر شرایط و مقررات کاری، حقوق و مزایا، مدت زمان قرارداد و سایر جزئیات مربوط به شغل مورد نظر ذکر شده باشد.

چنانچه تصمیم دارید تا با دریافت ویزای کاری به کشور کانادا مهاجرت کنید باید بدانید که، برای هر چه بهتر و سریعتر انجام شدن این پروسه باید دارای مهارت های لازم برای انجام شغل مورد نظر در کانادا باشد. برای این منظور، شما باید مدارک تحصیلی و حرفه ای خود را به همراه مدارک تجربیات کاری خود به شرکت یا سازمان کانادایی ارائه دهید.

یکی دیگر از شرایط و قوانین مربوط به ویزای کاری کشور کانادا این است که برای انجام این کار باید مدارک لازم مانند: پاسپورت، عکس پاسپورت، مدارک تحصیلی، مدارک تجربیات کاری و سایر مدارک مربوط به شغل مورد نظر را در اختیار داشته باشید.

علاوه بر تمامی موارد عنوان شده آنچه برای مهاجرت از طریق کار به کشور کانادا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد اثبات توانایی مالی افراد متقاضی است.

فرد متقاضی مهاجرت کاری، باید دارای پول کافی برای تامین هزینه های زندگی و کار در کانادا باشد. برای این منظور، فرد باید میزان درآمد مورد نیاز برای زندگی در کانادا را به همراه میزان هزینه های مربوط به شغل مورد نظر به شرکت یا سازمان کانادایی اعلام کند.

انواع ویزای کار کانادا

ویزای کار کانادا

الزامات صدور ویزای کار کانادا

برای صدور ویزای ict کانادا، شخص باید الزامات زیر را نیز برآورده کند.

  • پر کردن فرم درخواست ویزا
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به ویزا
  • تحویل مدارک مورد نیاز
  • مصاحبه با سفارت یا کنسولگری کانادا

پر کردن فرم درخواست ویزا

برای صدور ویزای کار کانادا، شخص باید فرم درخواست ویزا را پر کند. این فرم شامل اطلاعات شخصی، تحصیلات، تجربه کاری و سوابق کیفری است.

پرداخت هزینه‌های مربوط به ویزا

برای صدور ویزای کار کانادا، شخص باید هزینه‌های مربوط به ویزا را پرداخت کند. این هزینه‌ها شامل هزینه صدور ویزا، هزینه پردازش و هزینه بیمه سفر است.

تحویل مدارک مورد نیاز

برای صدور ویزای کار کانادا، متقاصی باید مدارک مورد نیاز را تحویل دهد. این مدارک شامل پذیرش از یک شرکت کانادایی، گواهی سلامتی، بیمه سفر و سایر مدارک مورد نیاز است.

مصاحبه با سفارت یا کنسولگری کانادا

در برخی موارد، فرد باید به یک مصاحبه با سفارت یا کنسولگری کانادا بروید. در این مصاحبه، فرد باید به سوالات مربوط به شغل مورد نظر و دیگر جزئیات مربوط به ویزای کار کانادا پاسخ دهد.

صدور ویزای کار کانادا

الزامات صدور ویزای کار کانادا

قوانین کانادا برای مهاجرت کاری

با شرایط و الزاماتی که جهت صدور ویزای کار کانادا باید نسبت به آنها آگاه باشید مطلع شدید، حال نیاز است تا قبل از اینکه بدانید ویزای ویزای کار کانادا چند ساله است؟ کمی هم درباره قوانین این کشور برای مهاجرت کاری بدانید.

برای مهاجرت کاری به کانادا باید از قوانین و شرایط این کشور که برای نیروی کار خود در نظر گرفته اطلاع داشته باشید. برای مثال قانون کار این کشور اینگونه است که ساعت کاری ۸ ساعت در روز و جمعاً ۴۰ ساعت در هفته است و اگر کسی بخواهد بیشتر از زمان مشخص شده کار کند این امکان را دارد که حداکثر تا ۴۸ ساعت در هفته مشغول به کار باشد. دستمزدی که برای اضافه کاری در نظر گرفته شده است یک و نیم برابر دستمزد ساعت کاری معمولی است. روزهای کاری در کانادا از دوشنبه تا جمعه می‌باشد و روزهای شنبه و یکشنبه کامل تعطیل است.

اما، در رابطه با قوانین کانادا برای مهاجرت کاری باید بگوییم که دولت این کشور برای پذیرش مهاجرانی که از طریق ویزای کاری اقدام می‌کنند قوانین جدیدی تصویب کرده که این قوانین به شرح زیر می‌باشد.

  1. امکان تمدید اقامت موقت برای کسانی که مجوز کار دارند.
  2. امکان دریافت مجوز کار جدید برای کسانی که اقامت موقت دارند که به آن اپن ورک پرمیت گفته می‌شود.

ویزای کار کانادا چند ساله است؟

قطعاً برای خیلی از شما دوستان جای سوال خواهد بود که با توجه به قوانین و شرایطی که دولت کانادا برای مهاجرت کاری از طریق ویزای کار در نظر گرفته است ویزای کار این کشور چند ساله است؟

خب، در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که مدت اعتبار این نوع ویزای کشور کانادا معمولا 2 سال است که قابلیت تمدید نیز دارد و در صورتیکه بتوانید در کارخود تجربه لازم را بدست آورید موقعیت مناسبی خواهید داشت تا برای اقامت دائم نیز اقدام کنید.

لازم به ذکر است که هزینه ویزای کاری این کشور تقریباً ۱۵۵ دلار کانادا می باشد که باید این هزینه را در زمان اپلای پرداخت کنید.

مشاغل پر تقاضا در کانادا

اگر به فکر این هستید تا با توجه به مشاغلی که بیشترین متقاضی را در کانادا دارند اقدامات مهاجرت کاری و دریافت ویزای کار خود را انجام دهید باید بدانید که اسامی مشاغل پرتقاضا در کشور کانادا هر ساله تغییر خواهد کرد.

بنابراین، شما دوستان عزیز می بایست قبل از اقدام به مهاجرت از لیست سال جدید مشاغل پر تقاضا در کاناد اطلاع داشته باشید تا در صورت امکان دیگر مقدمات مربوط به مهاجرت خود را انجام دهید.

در این بخش می خواهیم اسامی مشاغلی که در سال 2024 جزء پرتقاضاترین مشاغل کانادا معرفی شده‌اند را در اختیارتان قرار دهیم.

  • معاون و دستیار اداری
  • کارمندان فروش
  • پشتیبانی خدمات مشتری
  • مدیر بازاریابی
  • تکنسین حسابداری
  • برنامه نویسی
  • دستیار داروسازی
  • تکنسین برق
  • جوشکار
  • تحلیلگر مالی
  • مهندس مکانیک
مهاجرت کاری

قوانین کانادا برای مهاجرت کاری

در نهایت

از آنجایی که ویزای کار کانادا یک مجوز رسمی است که در اختیار داشتن آن می توانید در کشور کانادا مشغول به کار شوید باید درباره شرایط، قوانین و مقرارتی که این کشور در رابطه با مهاجرت کاری به کشور خود برای متقاضیان وضع کرده است آشناییت داشته باشید.

یادآور می شویم که میزان اعتبار ویزای کار کشور کانادا معمولا 2 سال می باشد که می توانید بعد از به اتمام رسیدن این مدت زمان برای تمدید آن اقدام کنید و بعد از گذشت یکسال با توجه به تجربیات کاری که بدست آورده اید اقدام به درخوایت اقامت دائم کنید.

سوالات مربوط به ویزای کار کانادا چند ساله است؟

  1. ویزای کار کانادا چیست؟
    یک نوع ویزای اقامت موقت است که به دارنده اجازه می‌دهد برای مدت زمان مشخصی در این کشور کار کند؛ امکان تمدید ویزای کار کانادا وجود دارد.
  2. اعتبار ویزای کار کانادا چند ساله است؟
    ویزا کار کانادا معمولاً دو سال اعتبار دارد؛ البته قابل تمدید است و پس از کسب تجربه کار در کانادا این امکان را دارید که برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید.
  3. هزینه ویزای کار کانادا چقدر است؟
    هزینه ویزا کاری کانادا ۱۵۵ دلار کانادا است که باید در زمان اپلای پرداخت کنید.

ارسال دیدگاه

1 × پنج =