انواع ویزای همراه کانادا

ویزای همراه کانادا

از آنجایی که کشور کانادا اهمیت بسیار زیادی برای با هم بودن اعضای خانواده مهاجران […]

از آنجایی که کشور کانادا اهمیت بسیار زیادی برای با هم بودن اعضای خانواده مهاجران قائل است، سعی کرده امکانی را فراهم کند تا متقاضیان مهاجرت کاری و تحصیلی بتوانند بستگان نزدیک خود را نیز همراه خود به این کشور بیاورند. این فرصتی است که در کشورهای دیگر به ندرت وجود دارد و در این زمینه کشور کانادا پیشتاز می باشد. اگر شما هم تصمیم دارید برای مدتی به کشور کانادا مهاجرت کنید اما نگران این موضوع هستید که چطور می‌توانید خانواده خود را همراه ببرید با ما، در این مطلب همراه شوید تا اطلاعاتی درباره ویزای همراه کانادا در اختیارتان قرار دهیم و خیالتان را از این بابت آسوده کنیم.

ویزای همراه کانادا چیست؟

یکی از برنامه‌های ویزای کانادا این است که به دارندگان ویزای کاری، تحصیلی یا مهارتی اجازه می‌دهد تا خانواده خود را به همراه داشته باشند و در کانادا زندگی کنند.

Canadian companion visa، در حقیقت مجوزی است برای اقامت موقت که به اعضای خانواده افراد متقاصی مهاجرت از جمله همسر و فرزندان زیر  22 سال و والدین بالای 65 سال، داده می‌شود.

در حقیقت باید بگوییم دارندگان این ویزا این اجازه را خواهند داشت تا به همراه فرد متقاضی در کشور کانادا اقامت داشته و از مزایای زندگی در این کشور نیز بهرهمند شوند.

ویزای همراه کانادا دارای انواع مختلفی می باشد که شما می بایست با توجه به هدفی که دارید برای هر یک از آنها  اقدام کنید.

ویزای همراه تحصیلی

انواع ویزای همراه کانادا

انواع ویزای همراه کانادا

همانطور که در پاراگراف قبل هم اشاره کردیم ویزای همراه کانادا دارای انواع مختلفی می باشد که در این بخش به اختصار آنها را معرفی کرده ایم.

  • ویزای تحصیلی: این نوع ویزا برای همراهان متقاضیان تحصیل در کانادا صادر می‌شود.
  • ویزای کاری: این نوع ویزا برای همراهان متقاضیان کار در کانادا صادر می‌شود.

شرایط  Canadian companion visa

برای دریافت این ویزا همچون سایر ویزاهای کشور کانادا یک سری شرایط وجود دارد که باید نسبت به آنها آگاه باشید تا خداری نکرده در صورت درخواست ویزای همراه برای شما مشکلی به وجود نیاید که منجر به ریجکت شدن درخواست شما شود.

شما دوست عزیز، به عنوان همسر، والیدن و یا فرزند فرد متقاضی مهاجرت به کشور کانادا باید برای دریافت ویزای همراه شرایط زیر را داشته باشید.

  • اثبات کنید که پس از اتمام تحصیل همسر یا فرزند خود، خاک کانادا را ترک خواهید کرد.
  • اثبات کنید که تمکن مالی کافی برای تامین هزینه‌های زندگی خود در کانادا را دارید
  • از نظر جسمی سالم باشید.
  • سوء پیشینه نداشته باشید
  • متقاضیان اصلی باید دارای ویزای تحصیلی، کاری یا سرمایه‌گذاری معتبر باشند.
  • متقاضیان همراه باید رابطه خانوادگی معتبری با متقاضی اصلی داشته باشند.
  • متقاضیان همراه باید شرایط مالی لازم برای زندگی در کانادا را داشته باشند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه کانادا

چنانچه شرایط عنوان شده در پاراگراف قبل را دارا باشید، نیاز است که برای دریافت companion visa یک سری مدارک را آماده کرده و همراه با درخواست خود به سفارت کانادا در کشور خود ارائه دهید.

از جمله مهمترین مدارکی که برای دریافت Canadian companion visa باید تهیه کنید مدارک زیر می باشند.

  1. فرم درخواست ویز‌ا‌ی همراه کانادا
  2. دعوت نامه
  3. پاسپورت معتبر متقاضی همراه
  4. گواهی ازدواج یا تولد متقاضیان
  5. مدارک اثبات رابطه خانوادگی
  6. مدرک تمکن مالی متقاضی همراه
  7. مدارک اثبات تحصیل یا کار متقاضی اصلی
Canadian companion visa

شرایط  Canadian companion visa

فرم‌های درخواست تکمیل شده

اولین قدمی که باید برای بدست آوردن Canadian companion visa بردارید این است که فرم درخواست را به صورت کامل پر کنید و از دقیق بودن اطلاعات آن اطمینان بدست آورید.

دعوت نامه

قدمی بعدی این است که اگر دعوت نامه ای را از فرد یا سازمانی در اختیار دارید این نامه باید جزئیات مهمی را در خصوص هدف و مدت اقامت شما در کانادا بیان کند.

اثبات تمکن مالی

اثبات تمکن مالی هم که برای تمامی ویزاها در هر کشوری لازم و ضروری است. برای Canadian companion visa نیز اثبات تمکن مالی اهمیت دارید. شما با در اختیار داشتن نامه بانک که در آن جزئیات گردش حساب بانکی شما قدی شده است اطمینان ایجاد می کند که قادر به تأمین هزینه‌های اقامت در کانادا هستید.

مدارک اثبات روابط خانوادگی

در صورت داشتن اعضاء خانواده در کانادا، مدارک اثبات روابط خانوادگی نیز مورد نیاز است. برای مثال، گواهی ازدواج می‌تواند یکی از این مدارک باشد.

پاسپورت

پاسپورت اصلی شما باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که این مدرک به‌روز و قابل قبول باشد.

کپی مجوز تحصیل یا کار

در صورتی که قصد تحصیل یا کار در کانادا را دارید، مجوزهای مرتبط را به همراه مدارک مربوطه جمع‌آوری کنید.

نکات مهم در مورد Canadian companion visa

ویزای همراه کانادا فقط برای خانواده شما شامل همسر یا شریک زندگی و فرزندان زیر 22 سال است.  برای دریافت ویزای همراه کانادا، باید دارای ویزای کاری، تحصیلی یا مهارتی باشید. برای درخواست Canadian visa، باید مدارک لازم را به دقت تهیه کنید.

هزینه‌های Canadian companion visa شامل هزینه‌های مختلف است که باید پرداخت شود. برای افزایش احتمال دریافت ویزای همراه کانادا، باید از رویکردهای مختلف استفاده کنید.

در صورتی که مدارک شما به دقت بررسی نشود، ممکن است دریافت Canadian companion visa برای شما دشوار باشد. برای دریافت ویزای همراه کانادا، باید به دقت شرایط و مدارک مورد نیاز را بررسی کنید و به دقت درخواست خود را پر کنید.

هزینه ویزای همراه کانادا

هزینه ویزای همراه

هزینه ویزای همراه کانادا چقدر است؟

با توجه به موارد عنوان شده تا به اینجای کار درباه دریافت ویزای همراه کانادا، حتما برای خیلی از شما دوستان جای سوال خواهد بود که هزینه دریافت این ویزا چقدر می باشد؟

حب، سوال کاملا به جایی است، زیرا که Canadian companion visa نیز همچون سایر ویزای این کشور مانند: ویزای ict کانادا هزینه هایی دارد که بهترین کار قبل از هرگونه اقدامی این است که نسبت به هزینه های مربوطه آگاه باشید.

به طور کلی باید بگوییم که جهت دریافت ویزا چه از نوع ویزای همراه کاری باشد و چه ویزای همراه تحصیلی شما باید هزینه هایی که شامل هزینه بررسی پرونده در اداره مهاجرت کانادا، هزینه انگشت نگاری و هزینه سفر به کشور‌ ثالث برای انجام انگشت نگاری، هزینه ترجمه مدارک و همچنین ارائه تمکن مالی را پرداخت کنید.

لازم به گفتن است که میزان هر یک از این هزینه ها با توجه به نوع ویزا متفاوت می باشد. مثلا ویزای کاری همراه دانشجو 255 دلار کانادا است یا انگشت نگاری کانادا به ازای هر نفر 85 دلار می‌باشد و….

مزایا و معایب Canadian companion visa

این نوع ویزای کانادا نیز به نوبه خود دارای مزیت ها و معایبی است که بد نیست درباره آنها نیز کمی بیشتر بدانید. از جمله مزایای این ویزا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. امکان همراهی خانواده در مهاجرت
  2. کاهش استرس و فشار روانی ناشی از دوری خانواده
  3. حمایت از اعضای خانواده در زمینه تحصیل و کار

اما معایبی که Canadian visa دارد نیز شامل مواردی همچون: افزایش هزینه مهاجرت، محدود بودن مدت اعتبار ویزا و تمکن مالی کافی برای حمایت از اعضای خانواده می باشد.

 ویزای همراه کشور کانادا

مزایای ویزای همراه

در نهایت

درست است که کشور کانادا به در کنار هم بودن اعضای خانواده اهمیت بسیار زیادی می دهد و سعی کرده است تا با ارائه ویزای همراه کانادا بستر مناسبی را برای متقاضیان مهاجرت کاری و تحصیلی فراهم آورد تا در حین زندگی در کانادا خانواده خود را همراه داشته باشند اما نباید فراموش کنید که در دقت در جمع‌آوری و تکمیل مدارک از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.

بنابراین، باید سعی کنید علاوه بر اینکه مدارک مورد نیاز را بدون کم و کاست و نفصی آماده می کنید نسبت به شرایط دریافت این ویزا نیز آگاهی داشته باشید تا روند اداری این کار به درستی انجام شده و درخواست شما مورد تایید قرار بگیرد.

سوالات مربوط به ویزای همراه کانادا

  1. هزینه ویزای همراه کانادا چقدر است؟
    هزینه Canadian companion visa برای هر نفر 1,325 دلار کانادا است.
  2. چه مدارکی برای درخواست ویزای همراه Canadian لازم است؟
    فرم درخواست، پاسپورت معتبر، گواهی ازدواج یا تولد، مدارک اثبات رابطه خانوادگی، مدرک تمکن مالی همراه و مدارک اثبات تحصیل یا کار متقاضی اصلی
  3. ویزای همراه کانادا چه مزیت هایی دارد؟
    امکان همراهی خانواده در مهاجرت، کاهش استرس و فشار روانی ناشی از دوری خانواده و حمایت از اعضای خانواده در زمینه تحصیل و کار

ارسال دیدگاه

دوازده + 17 =