انواع ویزای موقت کانادا

ویزای موقت کانادا

TRV یا ویزای موقت کانادا چیست؟ همانطور که مطلع هستیم برای مهاجرت می‌توانید از دو […]

TRV یا ویزای موقت کانادا چیست؟

همانطور که مطلع هستیم برای مهاجرت می‌توانید از دو طریق اقدام کنید ویزای دائم و ویزای موقت. در روش اقامت دائم با دریافت این ویزا شما می‌توانید به کشوری که سفر کرده‌اید برای همیشه در آنجا سکونت داشته باشید اما در رابطه با اقامت موقت اینگونه نیست و زمان مشخصی دارد با به پایان رسیدن آن زمان شما باید به کشور خود برگردید. در رابطه با trv که همان ویزای موقت کانادا است باید بگوییم افرادی که سیتیزن کانادا نیستند برای ورود و خروج به این کشور باید دارای ویزای اقامت موقت کانادا باشند.

این ویزا بدین صورت است که شما به عنوان شخص متقاضی طی زمانی مشخص و محدود اجازه ورود و حضور در این کشور را خواهید داشت و پس از اتمام مدت زمان ویزا باید کشور کانادا را ترک کنید یا اینکه برای تمدید ویزای خود اقدام کنید.

ویزای تی آر وی برای افرادی صادر می‌شود که قصد تحصیل یا کار به طور موقت در کشور کانادا را دارد. لازم به ذکر است که اعتبار ویزای موقت ۶ ماه است که پس از ورود به این کشور شروع و تا ۶ ماه امکان سکونت و انجام امورات را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ویزای یکبار ورود به کانادا

انواع ویزای موقت کانادا

انواع Canada temporary visa

یکی از بهترین روش‌های اخذ ویزای کانادا برای سفرهای کوتاه مدت دریافت ویزای موقت است. با دریافت این ویزا شما به صورت یک بار ورود یا چند بار ورود می‌توانید به این کشور سفر کنید.

ویزاهای موقت در واقع راهکاری برای سفر و سکونت در کشور کانادا هستند. دریافت هر نوع ویزای کانادا شرایط مخصوص به خود را دارد که این مسئله در رابطه با ویزاهای موقت نیز صدق می‌کند در ادامه برایتان خواهیم گفت که هر یک از ویزاهای موقت کانادا مختص به چه گروهی از افراد می‌باشند.

ویزای یکبار ورود

همانطور که از نام این ویزا مشخص است یکبار مصرف است و برای افرادی صادر می‌شود که قصد دارند برای یک بار به این کشور سفر کنند.

ویزای مولتی کانادا

این ویزا که در بین ایرانیان محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است اینگونه است که هر کسی با برخورداری از آن می‌تواند چندین بار به کشور کانادا سفر کرده و در هر سفر ۶ ماه در کانادا اقامت داشته باشد.

ویزای ترانزیت

این ویزا برای آن دسته از افراد صادر می‌شود که قصد دارند به کشور دیگر سفر کنند اما در کانادا توقف کوتاهی می‌کنند.

ویزای موقت کانادا

روش‌های اخذ ویزای موقت کانادا

روش‌های اخذ Temporary visa کانادا

برای دریافت ویزای موقت کانادا روش‌های مختلفی وجود دارد که هر روش مختص افرادی است که می‌توانند بسته به نیاز خود برای دریافت این ویزا اقدام کنند.

البته نباید فراموش کرد که اخذ ویزای موقت کانادا، کار چندان آسانی نیست و باید برای دریافت آن صبور باشید. از جمله ‌های اخذ روش های ویزای موقت کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ویزای موقت تحصیلی
  • ویزای موقت کاری
  • ویزای موقت توریستی

ویزای موقت تحصیلی

افراد بسیاری برای دستیابی به موفقیت بسیار اقدام به مهاجرت موقت کانادا می‌کنند از آنجایی که آموزش در کانادا به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود هر کس می‌تواند از طریق ویزای موقت تحصیلی به این کشور سفر کند.

دریافت این ویزا به دانشجویان اجازه می‌دهد در موسسات گوناگون اقدام به ادامه تحصیل کنند و دارای یک مزیت بسیار مهم است که آن هم امکان تمدید زمان ویزا جهت تحصیل و کار در کشور کاناداست.

برای اینکه بتوانید ویزای موقت تحصیلی کانادا را دریافت کنید باید شرایط زیر را دارا باشید.

  1. برخورداری از نامه پذیرش موسسه آموزشی در کانادا
  2. عدم سوء پیشینه
  3. داشتن میزان تمکن مالی مورد نیاز جهت سفر، اقامت و برگشت
  4. اثبات کردن برگشت خود پس از اتمام تحصیلات
  5. چک توسط پزشک مخصوص و اثبات سلامت خود

ویزای موقت کاری

یکی دیگر از ویزاهای موقت برای اقامت موقت در کانادا ویزای موقت کاری است. همانطور که قبلاً در مقالات مختلف هم اشاره کردیم یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا دریافت ویزای ict کانادا است.

با توجه به این موضوع که کانادا به صنایع گوناگون اهمیت بسیاری می‌دهد و در طی چند سال اخیر با بحران نیروی کار مواجه شده است هر نوع کاری در این کشور رونق بسیاری دارد و با دریافت ویزای موقت کاری می‌توانید به کانادا سفر کنید و در آنجا کار کنید.

آمارهای موجود نشان می‌دهند بیشتر افراد مهاجر کانادا به قصد کار کردن به این کشور سفر کردند. برای اینکه بتوانید ویژه موقت کاری کانادا را نیز دریافت کنید همچون ویزای موقت تحصیلی باید دارای یک سری شرایط باشید که مهمترین این شرایط به شرح زیر می‌باشند.

  • برخورداری از برگه سلامت جسمی و روحی کامل
  • داشتن تمکن مالی کافی جهت بازگشت به کشور خود
  • ترک کانادا پس از اتمام زمان مجوز کاری خود
  • نداشتن هیچ‌گونه خلاف و سوء پیشینه‌ای
  • فراهم کردن زندگی مناسب جهت مراقبت از خود و در صورت وجود خانواده‌تان

ویزای موقت توریستی

آخرین مورد از انواع ویزای موقت کانادا ویزای گردشگری یا همان ویزای توریستی است که یکی از روش‌های رایج برای اخذ ویزای کانادا می‌باشد.

شرایط دریافت ویزای موقت کاری کانادا

ویزای موقت کاری کانادا

مدارک لازم جهت ویزای موقت کانادا

لیست مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت موقت کانادا به شرح زیر است.
  1. فرد باید دارای حداقل سن ۱۸ سال باشد.
  2. اصل شناسنامه و کارت ملی
  3. اصل پاسپورت فرد
  4. برخورداری از قدرت و تمکن مالی بالا
  5. پرداخت هزینه‌های مورد نیاز جهت اقامت موقت
  6. نداشتن هیچ‌گونه خلاف یا عدم سوء پیشینه
  7. بیان دلیل درخواست اقامت موقت کانادا
  8. در صورت نیاز حضور یافتن در مصاحبه حضوری
 اقامت موقت کانادا

مدارک لازم جهت اقامت موقت کانادا

در نهایت

همه ما به خوبی نسبت به این موضوع آگاه هستیم که مهاجرت کار نسبتا سختی است که انجام آن نیاز به رعایت شرایط اصولی دارد فرقی نمی‌کند شما تصمیم به اقامت دائم در کشور کانادا دارید یا می‌خواهید اقامت موقت این کشور را داشته باشید. برای دریافت هر نوع اقامت نیاز به ویزای مربوطه دارید .

در مقاله امروز برایتان گفتیم که برای دریافت ویزای موقت کانادا که مدت زمان آن ۶ ماهه است نیاز به چه مدارکی دارید و برای چه مواردی می‌توانید این ویزا را دریافت کنید. همچنین شما را با روش های دریافت این ویزا نیز آشنا کردیم.

در صورتیکه تصمیم به مهاجرت دارید می توانید با مشاوران موسسه مهاجرتی visa2go در ارتباط بوده و سوالات خود را جهت دریافت راهنمایی از آنها بپرسید.

سوالات مربوط به ویزای موقت کانادا

  1. TRV چیست؟
    ویزای موقت کانادا به شکلی از اقامت این کشور گفته میشود که متقاضی طی زمانی مشخص و البته محدود اجازه ورود و حضور در کانادا را دارد.
  2. برای دریافت ویزای موقت کانادا چه مدارکی نیاز است؟
    فرد باید دارای حداقل سن ۱۸ سال باشد.اصل شناسنامه و کارت ملی، اصل پاسپورت فرد، برخورداری از قدرت و تمکن مالی بالا، پرداخت هزینه‌های مورد نیاز جهت اقامت موقت، نداشتن هیچ‌گونه خلاف یا عدم سوء پیشینه، بیان دلیل درخواست اقامت موقت کانادا و در صورت نیاز حضور یافتن در مصاحبه حضوری
  3. شرایط دریافت ویزای موقت کانادا چیست؟
    اید اثبات کنید که در سلامت کامل به سر میبرید و در صورتی که از شما درخواست شد آماده انجام آزمایشات پزشکی هستید.، نباید دارای سوء سابقه کیفری باشید. و باید تمکن مالی ارائه دهید که به این خاطر است که اثبات کنید توانایی پرداخت هزینه های زندگی خود در کانادا را دارید.

ارسال دیدگاه

13 + دوازده =