ویزای تحصیلی انگلیس بدون مدرک زبان

ویزای تحصیلی انگلیس بدون مدرک زبان

شاید این سوال برای خیلی از شما دوستانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های […]

شاید این سوال برای خیلی از شما دوستانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های انگلیس را دارید پیش آمده باشد که آیا بدون مدرک زبان هم می توان ویزای تحصیلی انگلیس را دریافت کرد یا خیر؟! خوب باید بگوییم که اخذ و دریافت ویزای تحصیلی انگلیس بدون مدرک زبان هم کاری است امکانپذیر. زیرا شما می توانید برای دانشگاههای خاصی به جای نمره زبان موارد دیگری را جایگزین کنید تا پذیرش شما انجام شود. در ادامه بیشتر درباره این موارد صحبت خواهیم کرد.

فقط نکته بسیار مهمی که نیاز است درباره دریافت ویزای تحصیلی انگلیس بدون مدرک زبان بدانید این است که درصد ریسک ریجکتی شما در این شرایط بیشتر می باشد.

شرایط تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان

ویزا تحصیلی انگلستان

شرایط تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان

با توجه به این مسئله که کشور انگلستان از جمله کشورهای پیشرفته سیستم آموزشی می باشد و از مراکز و موسسات آموزشی بسیار خوبی برخودار می باشد طبیعی است که متقاضیان زیادی درصدد دریافت ویزای تحصیلی انگلیس برآیند.

از میان افراد متقاضی هستند کسانی که مشکل مدرک زبان دارند و برایشان مهم است که بدانند آیا بدون داشتن این مدرک می توانند ویزای تحصیلی را دریافت کرده و در دانشگاه های انگلیس ادامه تحصیل دهند یا خیر؟!

آنچه که مهم است بدانید این مسئله می باشد که ویزای تحصیلی انگلستان به دو شکل ویزای Child Tier 4 و General Tier 4 صادر می شود.

که اولین ویزا برای دانش آموزان 17 سال صادر می شود که ارائه مدرک زبان برای آن ها الزامی نیست. اما ویزای تحصیلی بعدی که برای افراد بالای 17 سال صادر می شود نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی می باشد.

ناگفته نماند که بخشی از امتیاز مربوط به ویزای تحصیلی انگلیس را مدرک زبان انگلیسی تشکیل می دهد.

شما دوستانی که تصمیم به دریافت ویزای تحصیلی انگلیس بدون مدرک زبان دارید باید به خوبی با شرایط تحصیل در این کشور بدون ارائه مدرک زبان آشنایی داشته باشید.

از جمله شرایط لازم برای تحصیل بدون مدرک زبان در کشور انگلستان می توان به شرایط زیر اشاره کرد.

  • مصاحبه آنلاین
  • نمرات انگلیسی کسب شده در دبیرستان
  • رشته زبان انگلیسی
  • دوره pre-sessional زبان انگلیسی

مصاحبه آنلاین

اولین شرط تحصیل بدون مدرک زبان در کشور انگلیس شرکت در مصاحبه آنلاین می باشد. برخی از دانشگاه های این کشور به جای درخواست ارائه مدرک زبان یک مصاحبه آنلاین را برگزار می کنند و توسط این مصاحبه میزان مهارت زبان انگلیسی دانشجویان متقاضی و شرکت کننده را مورد ارزیابی قرار می دهند.

نمرات انگلیسی کسب شده در دبیرستان

شرط بعدی، نمرات انگلیسی است که شما در دوران دبیرستان خود بدست آورده اید. اگر شما توانسته باشید در دوران دبیرستان 70 درصد نمره قبولی را از زبان انگلیسی کسب کنید می توانید در برخی از دانشگاه های انگلیس بدون ارائه مدرک آیلس شرکت کنید.

رشته زبان انگلیسی

اگر برای ارشد اپلای می‌کنید و مدرک کارشناسی خود را در رشته زبان انگلیسی کسب کرده‌اید، نیازی به ارائه مدرک آیلتس ندارید.

دوره pre-sessional زبان انگلیسی

مدرک زیان برای اخذ ویزا تحصیلی انگلستان

دوره pre-sessional زبان انگلیسی

آخرین مورد از شرایط تحصیل در انگلیس بدون مدرک زبان و دریافت ویزای تحصیلی انگلیس بدون مدرک زبان شرکت در دوره های زبان pre-sessional می باشد که برخی از دانشگاه ها برای افرادی که می خواهند در کشور انگلستان بدون مدرک زبان تحصیل کنند ارائه می دهند.

در واقع شما می توانید بعد از قبول شدن در مقطع تحصیلی و رشته انتخابی خود در این دوره ها حضور داشته باشید.

معرفی دانشگاه های انگلیس بدون نیاز به مدرک زبان

در پاراگراف های قبلی به این مسئله اشاره کردیم که برخی از دانشگاه های انگلیس هستند که شما دوستان می توانید برای پذیرش در این دانشگاه ها جهت دریافت ویزای تحصیلی انگلیس بدون مدرک زبان اقدام کنید.

در این بخش می خواهیم به تعدادی از این دانشگاه ها اشاره کرده و آن ها را به شما معرفی کنیم.

  1. دانشگاه اسکس
  2. دانشگاه ساوس بنک لندن
  3. دانشگاه بریستول
  4. دانشگاه شفیلد هالام
  5. دانشگاه رابرت گوردون
  6. دانشگاه وارویک

ویزای تحصیلی انگلیس بدون مدرک زبان

با توجه به مطالب عنوان شده تا به اینجای کار نوبت به آن است که کمی هم درباره ویزای تحصیلی انگلیس بدون مدرک زبان برایتان بگوییم.

همانطور که می دانید جهت دریافت ویزای تحصیلی انگلستان باید یک سری شرایط اصولی و اولیه را دارا باشید که در ادامه جهت یادآوری اشاره ای هم به آن ها کرده ایم.

اما، دریافت و اخذ ویزای تحصیلی انگلیس بدون مدرک زبان تنها در شرایطی برای دوستان متقاضی ایرانی امکانپذیر می باشد که آن ها بتوانند مدرکی از دانشگاهی که در انگلیس آن ها را پذیرش کرده است مبنی بر این مسئله که آن ها واجد شرایط برای تحصیل در انگلیس بدون مدرک زبان می باشند یا اینکه پذیرش آن ها مشروط به گذراندن دوره زبان می باشد را به مقامات مهاجرت ارائه دهند.

شرایط کلیدی برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس بدون مدرک زبان

دریافت مدرک زیان برای ویزا انگلستان

شرایط کلیدی برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس بدون مدرک زبان

 

  • نامه پذیرش از دانشگاهی در انگلستان
  • شرکت در دوره‌‌های pre-sessional
  • انجام آزمون امن زبان انگلیسی (SELT) که توسط ویزا و مهاجرت انگلستان (UKVI) به عنوان مدرک معتبر برای تسلط به زبان انگلیسی بدون آیلتس تعیین شده است.
در نهایت اینکه

سعی کردیم تا در این مقاله اشاره ای به شرایط تحصیل در کشور انگلیس بدون مدرک زبان داشته باشیم و همچنین عنوان کردیم که جهت دریافت ویزای تحصیلی انگلیس بدون مدرک زبان باید چه شرایطی را دارا باشید.

تحصیل در کشور انگلستان بدون مدرک زبان برای افراد زیر 17 سال امکانپذیر می باشد و افرادی که در این دوره سنی می باشند بدون مشکل می توانند برای اخذ ویزای تحصیلی خود بدون مدرک زبان جهت تحصیل در کشور انگلستان اقدام کنند.

اما آن دسته از دوستانی عزیزی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های انگلستان را دارند و سن آن ها بالای 17 سال می باشد باید مدرک زبان داشته باشند و در واقع ارائه دادن مدرک زبان برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس برای این افراد ضرورت دارد.

اما، همانطور که در این مطلب هم اشاره کردیم هستند برخی از دانشگاه های که بدون مدرک زبان هم شما را پذیرش می کنند اما این دانشگاه های خاص هم شرایطی را برای این مسئله لحاظ کرده اند.

مثلا: اینکه شما می بایست در دوران دبیرستان 70 درصد نمره قبولی را از زبان انگلیسی کسب کرده باشید تا بتوانید بدون ارائه مدرک زبان یا آیلس در دانشگاه پذیرش شوید. یا اینکه بعد از پذیرش و انتخاب رشته دانشگاهی مورد نظر خود در دوره های زبان pre-sessional شرکت داشته باشید.

شما دوستان عزیز می توانید برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر در زمینه دریافت ویزاهای تحصیلی انگلیس با مشاوران موسسه مهاجرتی visa2go در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به ویزای تحصیلی انگلیس بدون مدرک زبان

آیا می توان بدون ارائه دادن مدرک آیلس در دانشگاه های انگلیس تحصیل کرد؟
بله، تحصیل در انگلستان بدون آیلتس از طریق شرایط زیر امکان پذیر است: مدرک بیش از 70% زبان انگلیسی در دبیرستان/کلاس XI و کلاس XII یا کارنامه یک دوره کوتاه مدت انگلیسی.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی انگلستان چیست؟
پاسپورت یا گذرنامه معتبر، شناسنامه، عکس، نامه تمکن مالی و گردش حساب 28 روزه، اسناد مالی و گردش حساب والدین، نامه CAS و سوابق کاری.

در کدام دانشگاه های انگلستان می‌ توان بدون مدرک زبان تحصیل کرد؟
دانشگاه مرکزی لنکاویچ، دانشگاه گرینویچ، دانشگاه سوانسی، دانشگاه نورث همپتون، دانشگاه پلیموث، دانشگاه پورتسموث و دانشگاه نورثامبریا.

ارسال دیدگاه

سیزده − ده =