اخذ ویزای تحصیلی آلمان با مدرک دیپلم

ویزای تحصیلی آلمان با مدرک دیپلم

کشور آلمان به عنوان یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی است که همواره دانشجویان زیادی برای […]

کشور آلمان به عنوان یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی است که همواره دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند. اگر شما از آن دسته متقاضیانی هستید که دارای مدرک دیپلم هستید و می‌خواهید در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنید باید شرایط مورد نیاز را داشته باشید. خوشبختانه هیچ محدودیتی برای رشته دبیرستانی جهت تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم وجود ندارد و شما در هر رشته‌ای که تحصیل کرده باشید می‌توانید در بهترین دانشگاه‌های آلمان برای خود آینده روشنی بسازید. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی شرایط تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی آلمان با مدرک دیپلم بپردازیم.

شرایط تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

اگر می‌خواهید با مدرک دیپلم در کشور آلمان ادامه تحصیل دهید نیاز است تا با شرایط پذیرش این کشور با مدرک دیپلم آشنا باشید چرا که در صورت عدم آشنایی ممکن است شانس شما برای تحصیل از دست برود.

یکی از شروط لازم برای تحصیل در این کشور با مدرک دیپلم تسلط به زبان آلمانی یا انگلیسی است در ضمن شما باید مدرک زبان مورد تایید سفارت آلمان و مربوط به آن را نیز دریافت کرده باشید برای زبان آلمانی باید مدرک زبان شما  DSH، TESTDAF یا گوته باشد.

در حالی که برای زبان انگلیسی باید یکی از دو آزمون آیلتس یا تافل را شرکت کرده باشید و حداقل نمره ۶ را در آزمون آیلتس بدست آورید و برای تافل باید حداقل نمره ۸۰ را کسب کرده باشید.

متقاضیانی که دارنده مدرک دیپلم می‌باشند و می‌خواهند برای تحصیل در کشور آلمان اقدام کنند معمولاً تحصیل کارشناسی در این کشور را انتخاب می‌کنند.

برای تحصیل در این مقطع لازم است یک دوره یک ساله را در کالج سپری کنید تا بتوانید در این کالج‌ها آزمون ورودی و پایان دوره برگزار می‌شود شرکت داشته باشید و در صورتی که نمرات بالایی کسب کنید شانس پذیرش شما بالا خواهد رفت.

یکی دیگر از شرایط لازم برای تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم برخورداری از تمکن مالی مناسب است. به طور کلی باید برای هر سال ۱۲ هزار یورو در حساب بانکی خود داشته باشید تا بتوانید هزینه تحصیل و زندگی خود را در این کشور پرداخت کنید.

شرایط تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

مزایای تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

علاوه بر شرایطی که در پاراگراف قبلی مبنی بر تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم به آنها اشاره شد دلایل زیادی وجود دارند که در کنار هم باعث می‌شوند تا دانشجویان زیادی قصد تحصیل در آلمان را با مدرک دیپلم خود داشته باشند.

در واقع مهاجرت تحصیلی با این مدرک تحصیلی به کشور آلمان دارای مزیت‌هایی است که اطلاع از آنها خالی از لطف نمی‌باشد.

  • امکان تحصیل رایگان در آلمان
  • کیفتی آموزشی بالا
  • هزینه پایین زندگی در آلمان
  • امکان اخذ ویزای همراهی خانواده
  • امکان کار در حین تحصیل
  • امکان تبدیل ویزا برای اخذ اقامت دائم
  • شهریه تحصیل مناسب
  • امکان سفر به کشورهای عضو شنگن

معایب تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

بدون شک هر مزیتی معایبی را نیز همراه خود دارد. کشور آلمان که از جمله بهترین کشورها برای تحصیل است نیز از این قاعده مستثنا نمی‌باشد.

بنابراین، اگر قصد ادامه تحصیل با مدرک دیپلم در کشور آلمان را دارید علاوه بر مزیت‌های عنوان شده باید با معایب آن نیز آشنا باشید. معایب تحصیل در کشور آلمان با مدرک دیپلم به شرح زیر می‌باشد.

  1. کشور آلمان حساسیت زیادی نسبت به سن دانشجویان دارد. سن در نظر گرفته شده برای تحصیل با مدرک دیپلم بین 18 تا 21 سال است.
  2. یادگیری زبان آلمانی سخت و دشوار است به همین جهت ممکن است نتوانید با این شرایط کنار بیایید.
  3. در صورتی که مدرک تحصیلی بالاتری داشته باشید کار شما برای پیدا کردن شغل مناسب در کنار تحصیل آسان‌تر خواهد بود. اما اگر مدرک دیپلم داشته باشید در این زمینه با مشکل مواجه خواهید شد.
 تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

مزایای تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

اخذ ویزای تحصیلی آلمان با مدرک دیپلم

به طور کلی در رابطه با ویزای تحصیلی آلمان تضمینی با مدرک دیپلم باید بگوییم که شرایط و مدارک مورد نیاز تقریباً با مدارک و شرایط تحصیل بدون مدرک دیپلم تقریباً یکسان است.

یعنی باید از تمکن مالی مناسب برخوردار باشید و آن را با مدارک مختلفی همچون پرینت حساب بانکی به اثبات برسانید.

برای اخذ ویزای تحصیل یا آلمان با مدرک دیپلم همچون سایر ویزاهای این کشور نیاز به ارائه یک سری اسناد و مدارک به سفارت کشور آلمان در کشور خود دارید که در ادامه لیستی از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا جهت تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم ارائه شده است.

  • مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی به همراه ترجمه رسمی این مدارک و برخی مدارک تحصیلی دیگر
  • گواهی ریزنمرات دبیرستان به همراه ترجمه رسمی
  • ارائه مدارک مربوط به تسلط به یکی از دو زبان آلمانی یا انگلیسی
  • گواهی تمکن مالی
  • مدارک هویتی از جمله پاسپورت
  • عکس پرسنلی جدید

هزینه تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

چنانچه، قصد تحصیل در کشور آلمان با مدرک دیپلم را دارید بد نیست در رابطه با هزینه تحصیل در این کشور هم آگاهی داشته باشید تا با اطلاعاتی که به دست می‌آورید راحت‌تر برای مهاجرت تحصیلی خود تصمیم گیری کنید.

به طور کلی برای مهاجرت تحصیلی به آلمان،  عمده هزینه های تحصیلی برای دانشجویانی که مدرک دیپلم دارند و می‌خواهند در مقطع کارشناسی تحصیل کنند سالانه بین ۱۲ تا ۲۶ هزار یورو می‌باشد.

البته لازم به ذکر است که بسیاری از دانشگاه‌های دولتی کشور آلمان حتی برای دانشجویان بین‌المللی در برخی از رشته‌ها رایگان است  و عمده هزینه تحصیل در آلمان شامل هزینه‌های رفت و آمد و زندگی می‌باشد.

بهترین دانشگاه‌های آلمان

برای مهاجرت به آلمان با دیپلم بهتر است با بهترین دانشگاه‌های این کشور آشنا شوند. در این صورت می توانید متناسب با شرایطی که دارند، بهترین دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کنند.

  1. دانشگاه هومبولت برلین
  2. دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ
  3. دانشگاه فنی مونیخ
  4. دانشگاه چاریته برلین
تحصیل در آلمان

هزینه تحصیل در آلمان

در نهایت

سالانه دانشجویان زیادی هستند که در اختیار داشتن مدرک دیپلم تصمیم می گیرند که برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی به کشور آلمان مهاجرت کنند. اما برای این منظور باید از برخی شرایط مانند شرط معدل و تمکن مالی برخوردار باشید تا دولت آلمان اجازه تحصیل در این کشور را به شما بدهد. با در نظر گرفتن شرایط، مزایا و معایب و میزان تمکن مالی مورد نیاز برای تحصیل در آبمان با مدرک دیپلم می توانید جهت اخذ ویزای تحصیلی آلمان با مدرک دیپلم اقدام کنید.

سوالات مربوط به ویزای تحصیلی آلمان با مدرک دیپلم

  1. آیا تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم رایگان است؟
    دانشجویانی که مدرک دیپلم دارند و می‌خواهند به صورت رایگان برای تحصیل در کشور آلمان تحصیل کنند، می‌توانند بورسیه دریافت کنند یا به سراغ انجام کارهای دانشجویی بروند.
  2. هزینه تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم چقدر است؟
    هزینه تحصیل برای دانشجویانی که مدرک دیپلم دارند و برای تحصیل در مقطع کارشناسی اقدام کرده‌اند، سالانه بین 12 تا 26 هزار یورو است.
  3. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا جهت تحصیل در آلمان با دیپلم چیست؟
    مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی به همراه ترجمه رسمی این مدارک و برخی مدارک تحصیلی دیگر، گواهی ریزنمرات دبیرستان به همراه ترجمه رسمی، ارائه مدارک مربوط به تسلط به یکی از دو زبان آلمانی یا انگلیسی، گواهی تمکن مالی، مدارک هویتی از جمله پاسپورت و عکس پرسنلی جدید.

ارسال دیدگاه

2 × 3 =