شرایط ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین

ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین

کشور آلمان یکی از محوب ترین مقاصد مهاجرتی است که برای مهاجرت ایرانیان گزینه مناسبی […]

کشور آلمان یکی از محوب ترین مقاصد مهاجرتی است که برای مهاجرت ایرانیان گزینه مناسبی است و طرفداران زیادی هم دارد. برای مهاجرت به کشور آلمان روش های مختلفی وجود دارد که با توجه به شرایطی که دارید می توانید مناسبترین روش را برای مهاجرت خود انتخاب کنید. یکی از ساده ترین راه های مهاجرت به کشور آلمان مهاجرت تحصیلی است که شرایط خاص خود را دارد. در مقاله امروز می خواهیم درباره ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین صحبت کرده و اطلاعاتی در این زمینه را در اختیارتان قرار دهیم.

شرایط ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین

در مقالات قبلی، بارها به این موضوع اشاره کردیم که برای ویزای تحصیلی آلمان تضمینی به چه صورت باید اقدام کنید و برای تحصیل در کشور آلمان باید چه شرایطی را دارا باشید و چه مدارکی را ارائه دهید.

خب، شرایط تحصیل چه در خارج از کشور و چه در داخل ایران برای افراد مجرد و متاهل کمی متفاوت می باشد. بنابراین اگر شما یک فرد متاهل هستید و تصمیم دارید که برای ادامه تحصیل به کشور آلمان مهاجرت کنید باید نسبت به این موضوع و شرایط تحصیل در دانشگاه های آلمان به خوبی آگاهی داشته باشید.

کشور آلمان از جمله کشورهای اروپایی مرکزی است که با کشورهای بسیار زیادی همچون: اتریش، هلند، دانمارک و لوکزامبورگ همسایه می باشد که همین مسئله می تواند آنرا به یک مقصد محبوب برای مهاجرت تبدیل کند.

این کشور دارای 16 ایالت می باشد  و به عنوان صنعتی‌ترین و قوی‌ترین کشور اقتصادی اروپا شناخته شده است بنابراین هیچ بعید نیست که اخذ ویزای تحصیلی یا کاری در این کشور برای بسیاری ایده آل باشد.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان برای افراد متاهل بدین صورت است که شما می توانید برای همسر و فرزندان کمتر از ۱۸ سال خود  نیز ویزای همراه اخذ کنید و به همراه خانواده خود به کشور آلمان مهاجرت کنید.

البته لازم است بدانید که شرایط تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتر برای افراد متاهل همچون مجردها دارای شرایط خاص خود می باشد که در مقالات بعدی بیشتر درباره آنها برایتان خواهیم گفت.

ویزای تحصیلی آلمان

شرایط ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین

همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین همچون سایر افراد نیاز به ارائه یک سری مدارک و طی کردن مراحل مشخصی دارد.

اولین کاری که شما باید برای مهاجرت تحصیلی خود انجام دهید این است که از دانشگاه مد نظرتان نامه پذیرش را دریافت کنید تا بتوانید ویزای تحصیلی بگیرید.

بعد از آنکه پذیرش شما از سوی دانشگاه مورد نظر در کشور آلمان مورد تایید قرار گرفت برای شما درخواست مصاحبه ارسال خواهد شد. اما این تمام ماجرا نیست چرا که علاوه بر این نامه پذیریش برای اینکه بتوانید اقدام به دریافت ویزا کنید و به کشور آلمان مهاجرت کنید باید دارای مدرک زیان معتبر آلمانی هم باشید. البته با مدرک زبان انگلیسی هم می‌توانید ویزای تحصیلی آلمان را اخذ نماید.

از جمله مدارکی که در سفارت آلمان و در زمان مصاحبه برای مهاجرت تحصیلی باید ارائه دهید به شرح زیر می باشند.

  • مدرک پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • مدرک زبان آلمانی و انگلیسی خواسته شده توسط دانشگاه
  • مدارک و سوابق تحصیلی گذشته به همراه ریز نمرات
  • تکمیل فرم درخواست ویزای همراه به همراه مدارک فرد همراه
  • تکمیل فرم انگیزه نامه
  • گواهی تمکن مالی
  • اسناد بیمه
اخذ ویزای تحصیلی آلمان

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین

یکی از مهمترین مواردی که باید قبل از مهاجرت خود به هر کشوری برای هر منظوری توجه داشته باشید، مسئله تمکن مالی است. این مسئله درباره تحصیل در کشور آلمان و مهاجرت تحصیلی در آلمان کاملا صدق می کند.

همانطور که در بخش مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین هم اشاره کردیم یکی از مهمترین مدارکی که لازم است به سفارت ارائه دهید گواهی تمکن مالی است.

این گواهی تایید می کند که شما قادر هستید که  هزینه‌های تحصیل خود در آلمان را بپردازید و نیازی به دریافت کمک از دولت آلمان ندارید. طبق قوانین مشخص شده توسط دولت آلمان فردی که تصمیم به مهاجرت تحصیلی به این کشور دارد برای اثبات تمکن مالی خود باید درآمدی را نشان دهد که ماهانه ۹۰۰ یورو به حساب شما واریز می‌کند و یا اینکه در کل حدود ۱۰ هزار یورو در حساب فرد موجود باشد.

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آلمان

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین

در نهایت

یکی از دغدغه هایی که متقاضیان تحصیل در آلمان برای افراد متاهل این است که چطور می توانند همراه خانواده خود به این کشور مهاجرت کنند و اینکه آیا امکان تحصیل برای افراد متاهل در دانشگاه های آلمان وجود دارد یا خیر؟!

خوشبختانه باید بگوییم که، شرایط تحصیل برای افراد متاهل هم همچون افراد مجرد در دانشگاه های آلمان امکانپذیر است. این افراد هم مانند هر متقاضی دیگری با ارائه یک سری اسناد و مدارک می توانند با دریافت ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین اقدامات مربوط به مهاجرت تحصیلی خود را به این کشور انجام دهند.

درخواست ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین بین 90 تا 365 روز به طول می کشد.

سوالات مربوط به ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین

  1.  برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین به چه مدارکی نیاز است؟
    مدرک پذیرش از دانشگاه مورد نظر، مدرک زبان آلمانی و انگلیسی خواسته شده توسط دانشگاه، مدارک و سوابق تحصیلی گذشته به همراه ریز نمرات، تکمیل فرم درخواست ویزای همراه به همراه مدارک فرد همراه ، تکمیل فرم انگیزه نامه و گواهی تمکن مالی و اسناد بیمه
  2. برای اثبات تمکن مالی خود به دولت آلمان جهت تحصیل چه اسنادی را باید ارائه داد؟
    برای اثبات تمکن مالی خود باید درآمدی را نشان دهد که ماهانه ۹۰۰ یورو به حساب شما واریز می‌کند و یا اینکه در کل حدود ۱۰ هزار یورو در حساب فرد موجود باشد.
  3. صدور ویزای تحصلی آلمان برای متاهلین چقدر زمان می برد؟
    درخواست ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین بین 90 تا 365 روز به طول می کشد.

ارسال دیدگاه

شانزده + هجده =