بورسیه تحصیلی

ویزای تحصیلی آلمان با بورسیه تحصیلی

آلمان یکی از کشورهای پیشرفته دنیا است که در زمینه تحصیلات بسیار محبوب است. بورسیه […]

آلمان یکی از کشورهای پیشرفته دنیا است که در زمینه تحصیلات بسیار محبوب است. بورسیه تحصیلی نیز یکی از راه های معتبر و مناسب برای دانشجویان جهت ادامه تحصیل در آلمان است. در این مقاله، به بررسی ویزای تحصیلی آلمان با بورسیه تحصیلی پرداخته و اطلاعاتی را با شما به اشتراک گذاشته ایم.

معرفی بورسیه تحصیلی در آلمان

بورسیه تحصیلی یک مبلغ پول است که به دانشجویان برای پرداخت هزینه های تحصیلی و هزینه های زندگی در آلمان اعطا می شود. بورسیه تحصیلی معمولاً توسط دولت، سازمان های خصوصی و یا دانشگاه ها اعطا می شود. در آلمان، بورسیه تحصیلی به دو دسته تقسیم می شود:

  • بورسیه های دولتی: این بورسیه ها توسط دولت آلمان اعطا می شود و برای دانشجویان خارجی نیز در دسترس است.
  • بورسیه های خصوصی: این بورسیه ها توسط سازمان های خصوصی اعطا می شود و برای دانشجویان خارجی نیز در دسترس است.

شرایط ویزای تحصیلی آلمان با بورسیه تحصیلی

برای ادامه تحصیل در آلمان با بورسیه تحصیلی، دانشجویان نیاز به درخواست ویزای تحصیلی آلمان تضمینی دارند.

ویزای تحصیلی آلمان با بورسیه تحصیلی به دانشجویان اجازه می دهد تا به مدت ۱۲ ماه در آلمان باقی بمانند و در آنجا به تحصیلات خود ادامه دهند.

برای درخواست ویزای تحصیلی آلمان با بورسیه تحصیلی، دانشجو باید مدارک زیر را تهیه کند.

  1. فرم درخواست ویزا
  2. مدارک تحصیلی (مانند مدرک دیپلم، مدرک کارشناسی و یا مدرک کارشناسی ارشد)
  3. نامه اعلام پذیرش از دانشگاه آلمانی
  4. سوابق کاری (اختیاری)
  5. اثبات قابلیت مالی برای تحصیل در آلمان (مانند بورسیه تحصیلی، حساب بانکی و یا تضامین مالی)

آنچه که نیاز است در رابطه با ویزای تحصیلی آلمان به صورت بورسیه بدانید این است که، آن دسته از افراد متقاضی که عملکرد آنها در مفطع تحصیلی کارشناسی بیش از حد متوسط باشد مشمول دریافت این بورسیه می باشند.

دقت داشته باشید که شرکت دانشجویان در پروژه‌‌های دانشگاهی، نقش بسزایی در این زمینه خواهد داشت. از همه مهمتر اینکه جهت دریافت ویزای بورسه تحصیلی آلمان باید یک سری شرایط مهم را دارا باشید.

  • انطباق برنامه‌‌های بورسیه با مستندات مربوط به مدارک تحصیلی دانشجو
  • ارائه بیانیه استاد ناظر دانشجو شامل یک برنامه کاری که دلایل انتخاب او در موضوع خاص مثلا یک پروژه را نشان دهد.
  • عدم دریافت بودجه عمومی پروژه در برنامه‌‌های مشابه
شرایط بورسیه تحصیلی آلمان

بورسیه تحصیلی آلمان

معیارهای بورسیه Study in Germany

برای دریافت بورسیه تحصیلی در آلمان، دانشجو باید به شرایط و معیارهای خاصی توجه کند. این معیارها و شرایط عبارتند از:

  1. رشته تحصیلی: برخی از رشته های تحصیلی به دلیل نبود بورسیه تحصیلی در آنها، برای درخواست بورسیه تحصیلی مناسب نیستند.
  2.  نمرات تحصیلی: برای دریافت بورسیه تحصیلی در آلمان، دانشجو باید نمرات خوبی در تحصیلات خود داشته باشد.
  3. زبان: برای درخواست بورسیه تحصیلی در آلمان، دانشجو باید زبان آلمانی را به خوبی بلد باشد.
  4. سابقه کار: برخی از بورسیه های تحصیلی در آلمان، به دانشجویانی اعطا می شود که سابقه کار خوبی در زمینه تحقیقات و یا کارآفرینی داشته باشند.

مزایای دریافت بورسیه تحصیلی در آلمان

بدون شک زمانیکه شما با دریافت بورسیه تحصیلی جهت اخذ ویزای تحصیلی آلمان اقدام می کنید برایتان مزیت های بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت تا اینکه بدون بورسیه اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای تحصیلی انجام دهید.

مهمترین و اصلی ترین مزیت بورسیه تحصیلی آلمان مسئله مربوط به پرداخت هزینه های تحصیلی می باشد. بدون شک می دانید که تحصیل در دانشگاه های کشورهای خارجی هزینه بر بوده و اغلب دانشجویان به همین خاطر نمی توانند به تحصیلات خود در دانشگاه های این کشورها ادامه دهند.

با در اختیار داشتن ویزای تحصیلی آلمان با بورسیه تحصیلی تا حدودی از هزینه های تحصیل و زندگی دانشجو کاسته خواهد شد و افزایش شانس قبولی آن در دانشگاه های معتبر نیز بیشتر می شود.

تحصیلی در آلمان، می تواند شانس پذیرش به دانشگاه های معتبر را برای دانشجو افزایش دهد و در حین درس خواندن فرصت های شغلی مناسبی را پیش روی خود خواهند داشت.

دریافت بورسیه تحصیلی آلمان

مزایای دریافت بورسیه تحصیلی آلمان

نکات مهم در خصوص بورسیه Study in Germany

  • زمان درخواست بورسیه: باید به زمان درخواست بورسیه توجه شود. بعضی از بورسیه ها فقط یکبار در سال اعطا می شوند و باید به زمان درخواست آنها توجه شود.
  •  اعتبار بورسیه: باید به اعتبار بورسیه توجه شود. بعضی از بورسیه ها فقط برای یک دوره زمانی خاص اعطا می شوند و باید به این نکته توجه شود.
  • محدودیت های کاری: بعضی از بورسیه ها، محدودیت های کاری دارند و دانشجو نباید بیشتر از حد مجاز کار کند.
  •  تعهدات تحقیقاتی: برخی از بورسیه ها، تعهدات تحقیقاتی دارند و دانشجو باید به این تعهدات پایبند باشد.
  • انتخاب دانشگاه: برای درخواست بورسیه تحصیلی در آلمان، باید دانشگاه مناسب را انتخاب کرد و به شرایط و معیارهای هر دانشگاه توجه کرد.

هزینه ویزای تحصیلی آلمان چقدر است؟

هزینه تحصیل در آلمان در تمامی مقاطع دانشگاه‌های دولتی (از کارشناسی تا دکتری) رایگان است اما، در کشور آلمان نیز همچون سایر کشورها یکسری دانشگاه‌‌های خصوصی دایر شده‌اند که تحصیل در آن‌ها منوط به پرداخت شهریه خواهد بود.

دقت داشته باشید که منظور از رایگان بودن هزینه این نیست که شما برای تحصیل در دانشگاه هیچ هزینه ای نباید بپردازید. میزان هزینه ای که شما باید به عنوان دانشجو در هر ترم پرداخت کنید حدود 100 الی 300 یورو می باشد.

ویزای تحصیلی آلمان تضمینی

هزینه ویزای تحصیلی آلمان

در نهایت 

بورسیه تحصیلی در آلمان، یک فرصت عالی برای دانشجویان است که به آنها اجازه می دهد تا به تحصیلات خود در یک کشور پیشرفته و با سطح عالی آموزشی ادامه دهند.

با توجه به شرایط و معیارهای بورسیه تحصیلی در آلمان، دانشجو می تواند به راحتی این فرصت را به دست آورد و به دنبال رویاهای تحصیلی خود در آلمان بگردد.

برای کسب راهنمایی بیشتر درباره اخذ ویزای تحصیلی آلمان با بورسیه تحصیلی با کارشناسان و مشاوران موسسه مهاجرتی visa2go در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به ویزای تحصیلی آلمان با بورسیه تحصیلی

  1. چه افرادی واجد شرایط بورسیه تحصیلی آلمان هستند؟
    دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا در آلمان را دارند، واجد شرایط دریافت بورسیه هستند. متقاضی باید کمتر از 30 سال سن داشته باشد و مدرک دانشگاهی را در کشور خود به پایان رسانده باشد.
  2. چگونه می توان یک بورسیه تحصیلی با بودجه کامل در آلمان دریافت کرد؟
    اگر از یک کشور در حال توسعه هستید، می توانید برای بورسیه آلمانی KAAD که برای دانشجویان کارشناسی ارشد یا دکترا آزاد است، درخواست دهید. این بورسیه شامل هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی و دوره های زبان می باشد.
  3. آیا در صورت داشتن بورسیه برای تحصیل در آلمان به حساب مسدود شده نیاز است؟
    اگر از موسسه ای در آلمان یا کشور خود بورسیه دریافت می کنید، مبلغ آن را می توان از مبلغی که باید از طریق حساب مسدود شده اثبات کنید کم کرد و اگر بیشتر باشد، ممکن است اصلا نیازی به حساب مسدود نداشته باشید.

ارسال دیدگاه

چهارده − 5 =