اخذ ویزای تحصیلی آلمان

اخذ ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

آلمان یکی از مقاصد محبوب برای تحصیل در خارج از کشور است و هر ساله […]

آلمان یکی از مقاصد محبوب برای تحصیل در خارج از کشور است و هر ساله بسیاری از دانشجویان جویای تحصیل به کشور آلمان مهاجرت می کنند. اما یکی از موانعی که برخی از دانشجویان با آن روبرو می‌شوند، این است که آنها مدرک زبان مورد نیاز برای ورود به دانشگاه‌های آلمان را ندارند. به همین خاطر اغلب از خودشان می پرسند که آیا اخذ ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ یا خیر؟

خب، برای پاسخ این پرس با ما در این نوشته همراه باشید تا برایتان بگوییم اگر تصمیم داشته باشید برای ادامه تحصیل به کشور آلمان مهاجرت کنید آیا جهت دریافت ویزای تحصیلی این کشور به مدرک زبان نیاز دارید یا اینکه بدون مدرک زبان هم به راحتی قادر به دریافت ویزای تحصیلی آلمان خواهید بود.

انواع ویزای تحصیلی آلمان

چنانچه تصمیم دارید که برای ادامه تحصیل به کشور آلمان سفر کنید باید بدانید که این کشور دارای، ویزاهای تصحیلی مختلفی می باشد که شناخت آنها به شما کمک خواهد کرد تا به سراغ مناسبترین ویزای تحصیلی بروید.

یکی از معمول ترین ویزاهای تحصیلی کشور آلمان، ویزای دانشجویی است که این ویزا برای دانشجویانی صادر می شود که قصد تحصیل در دانشگاه های آلمان را دارند.

ویزای تحصیلی دیگر، ویزای پیش دانشگاهی است و مناسب افرادی است که قصد شروع تحصیل در دانشگاه‌های آلمان را دارند، اما برای آن‌ها تاییدیه پذیرش تحصیلی هنوز صادر نشده است.

سومین مورد از انواع ویزای تحصیلی آلمان، ویزای دانشجویی تحت پوشش کار است که ما، این ویزا را به آن دسته از دوستانی پیشنهاد می کنیم که تصمیم دارند علاوه بر تحصیل در کشور آلمان نیز مشغول به کار شوند.

ویزای تحصیلی آلمان تضمینی

معرفی انواع ویزای تحصیلی آلمان

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان

برای دریافت هر یک از انواع ویزای تحصیلی آلمان که در پاراگراف قبل به آنها اشاره کردیم باید شرایطی را داشته باشید. آشنا بودن با شرایط لازم ججهت دریافت ویزای تحصیلی آلمان تضمینی به شما کمک خواهد کرد تا با برنامه ریزی دقیق تری مراحل مربوط به اخذ ویزا را طی کنید.

از جمله شروط لازم برای دریافت ویزاهای تحصیلی کشور آلمان شرایط زیر می باشند.

  • اخذ پذیرش از یک دانشگاه آلمانی برای تحصیل در مقاطع مختلف
  • اثبات تمکن مالی با حساب بانکی، داشتن حامی یا برخورداری از بورسیه‌ تحصیلی
  • ارائه مدارک تحصیلی مقاطع قبلی
  • داشتن گواهی سلامت جهت نشان دادن عدم ابتلا به بیماری‌های واگیردار
  • ارائه مدارک هویتی نظیر شناسنامه و کارت ملی
  • پاسپورت معتبر

هزینه ویزای تحصیلی آلمان

یکی دیگر از موارد بسیار مهم در رابطه با اخذ ویزای تحصیلی آلمان که باید نسبت به آن نیز آگاه باشد، هزینه دریافت ویزا است. متقاضیان ایرانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان را دارند باید هزینه هایی را به سفارت آلمان پرداخت کنند که هزینه بیمه سلامت نیز جزء آنها می باشد.

البته لازم به گفتن است که هزینه سفارت با توجه به نوع ویزای تحصیلی و مدت زمان اقامت متفاوت می باشد اما معمولا شما باید در حدود ۷۵ یورو تا ۱۶۰ یورو هزینه پرداخت کنید. در ضمن هزینه بیمه سلامت نیز با توجه به شرکت بیمه‌ای و نوع پوشش ارائه شده متفاوت خواهد بود.

اخذ ویزای تحصیلی

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی

  1. مدارک هویتی نظیر شناسنامه و کارت ملی
  2. گذرنامه معتبر
  3. اصل آخرین مدرک تحصیلی
  4. ریزنمرات آخرین مقطع تحصیلی
  5. پر کردن فرم درخواست ویزا
  6. نامه پذیرش دانشگاه
  7. مدرک زبان معتبر
  8. مدارک تمکن مالی
  9. بیمه سلامت معتبر
  10. ۱ عدد عکس پاسپورتی

اخذ ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

با توجه به اطلاعاتی که تا به اینجای کار در رابطه با انواع ویزای تحصیلی کشور آلمان، شرایط لازم برای اخذ ویزا، مدارک مورد نیاز و هزینه ای که باید پرداخت کنید ارائه داده ایم، می خواهیم به این پرسش اشاره کنیم که اخذ ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ یا خیر؟

این سوال برای خیلی از دوستانی که تصمیم گرفته اند جهت ادامه تحصیل به کشور آلمان مهاجرت کنند اما تلط چندان زیادی بر روی زبان دیگری ندارند و اصلا مدرک زبانی ندارند پیش آمده است که می توان بدون در اختیار داشتن مدرک زبان برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان اقدام کرد؟

خب، باید بگوییم که در حال حاضر برای اخذ انواع ویزاهای تحصیلی کشور آلمان شرط داشتن مدرک زبان معتبر برای تحصیل در دانشگاه های آلمان مطرح شده است.

با این اوصاف شما دوستان متقاضی مهاجرت تححصیلی باید مهارت خود را در زبان آلمانی و یا انگلیسی به اثبات برسانید. البته لازم به گفتن است که در صورتی دوره تحصیلی شما به زبان انگلیسی باشد و شما دارای مدرکی مانند آیلتس با نمره مناسب باشید، می‌توانید از این گواهی به عنوان مدرک زبان استفاده کنید.

هرچند برخی از دانشگاه های آلمان در رشته های محدود نیازی به مدرک زبان ندارند.  در چنین شرایطی شما باید قبل از ورود به دوره تحصیلی اصلی یک آموزش درباره زبان آلمانی می‌بیند.

چرا که دریافت ویزا تحصیلی بدون مدرک زبان بسیار دشوارتر از دریافت ویزا با مدرک زبان معتبر می باشد.

 دریافت ویزای تحصیلی

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی آلمان

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کشور آلمان بسته به مدت زمان پردازش در سفارت متفاوت می باشد. این زمان ممکن است بین چند هقته تا چند ماه متغییر باشد. بنابراین شما باید از نظر زمانی آمادگی کامل داشته باشید.

فراموش نکنید که علاوه بر زمان پردازش در سفارت آلمان حجم درخواست ها نیز بسیار زیاد می باشدبا این اوصاف عدم تطابق اطلاعات درخواست شما با اطلاعات مورد نیاز برای صدور ویزا ممکن است به طولانی شدن فرآیند صدور ویزا منجر شود.

نحوه اقدام برای ویزای تحصیلی آلمان

مراحل کلی ارسال درخواست ویزای تحصیلی آلمان به شرح زیر است.

  • مراجعه به وبسایت سفارت آلمان و دریافت اطلاعات
  • بررسی مدارک مورد نیاز و شیوه کار
  • تعیین وقت ملاقات
  • گردآوری کلیه مدارک مورد نیاز
  • پرداخت هزینه درخواست که عموماً 60 تا 75 یورو است.
  • آماده شدن برای مصاحبه
  • ممکن است پس از انجام مصاحبه ، مدارک بیشتری از متقاضی درخواست گردد
 صدور ویزای تحصیلی آلمان

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی آلمان

در نهایت

اخذ ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان در آلمان امکان پذیر است، اما سختی های بسیار زیادی دارد. بنابراین توصیه و پیشنهاد ما به شما دوستان عزیز این است که با توجه به نوع ویزای تحصیلی که تصمیم به دریافت آن دارید و با در نظر گرفتن شرایط لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی آلمان سعی کنید که پایه زبان خود را تقویت کرده و تا قبل از ورود به دوره تحصیلی مدرک زبان معتبر دریافت کنید.

سوالات مربوط به اخذ ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

  1. ویزای تحصیلی آلمان چند روزه صادر می‌شود؟
    به طور معمول، مدت زمان بررسی و دریافت ویزای دانشجویی آلمان بین 1 تا 3 ماه است. البته نوع ویزای تحصیلی و کشور مبدا در زمان نهایی صدور ویزای تحصیلی تاثیرگذار است.
  2. شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان چیست؟
    اخذ پذیرش از یک دانشگاه آلمانی برای تحصیل در مقاطع مختلف، ارائه مدارک تحصیلی مقاطع قبلی، اثبات تمکن مالی، داشتن گواهی سلامت جهت نشان دادن عدم ابتلا به بیماری‌های واگیردار، ارائه مدارک هویتی نظیر شناسنامه و کارت ملی و پاسپورت معتبر
  3. هزینه ویزای تحصیلی آلمان چقدر است؟
    هزینه سفارت با توجه به نوع ویزا تحصیلی و مدت زمان اقامت متفاوت است اما در حدود ۷۵ یورو تا ۱۶۰ یورو تخمین زده می‌شود.

ارسال دیدگاه

8 + 8 =