دریافت ویزای الکترونیکی سفر به کانادا

ویزای الکترونیکی سفر به کانادا

بیشتر اتباع خارجی برای اینکه بتوانند به کشور کانادا سفر داشته باشند نیاز به دریافت […]

بیشتر اتباع خارجی برای اینکه بتوانند به کشور کانادا سفر داشته باشند نیاز به دریافت ویزای معتبری دارند که از سوی دولت و سفارت کانادا صادر و تایید شده باشد. اما، با تمام این اوصاف برخی از شهروندان یک سری از کشورها برای ورود به خاک کانادا نیازی به دریافت ویزا ندارند یعنی این افراد معاف از ویزا می باشند. حتما برایتان جالب است که بدانید این افراد از چه طریق می توانند بدون اخذ ویزای معتبر به کانادا سفر داشته باشند؟ خب، باید بگوییم که دولت کانادا در طی چند سال اخیر شرایط جدید را برای اتباع خارجی معاف از ویزا فراهم آورده است و آنها با دریافت ویزای الکترونیکی می توانند به کانادا سفر کنند. برای آشنایی بیشتر با ویزای الکترونیکی سفر به کانادا همراه ما باشید.

ویزای الکترونیکی سفر به کانادا چیست؟

ویزای الکترونیکی سفر (eTA) کانادا سندی است که به شهروندان کشورهای معاف از ویزا اجازه می دهد تا برای مقاصد گردشگری یا تجاری برای مدت حداکثر 180 روز به کانادا سفر کنند. eTA الزامی است و از 15 مارس 2016 برای همه مسافران معاف از ویزا که از طریق هوایی به کانادا سفر می کنند الزامی است.

هزینه eTA 7 دلار کانادا است و می توان آن را به صورت آنلاین درخواست داد. درخواست معمولاً ظرف چند دقیقه تأیید می شود، اما ممکن است تا 72 ساعت طول بکشد.

دریافت مجوز الکترونیکی سفر به کانادا

شرایط دریافت مجوز الکترونیکی سفر به کانادا

شرایط دریافت مجوز الکترونیکی سفر به کانادا (ETA)

برای دریافت این ویزا باید دارای اصل پاسپورت باشید، از سلامت کامل برخوردار باشید، اطلاعات کارت اعتباری یا نقدی معتبر برای پرداخت هزینه eTA و یک آدرس ایمیل معتبر برای دریافت eTA خود داشته باشید.

همچنین باید بتوانید افسر مهاجرت را متقاعد کنید که شما دارای وابستگی کاری، مالی و خانوادگی هستید و قصد بازگشت به کشور محل زندگی را دارید. علاوه بر آن باید افسر مهاجرت را متقاعد سازید که در پایان سفر حتما خاک کانادا را ترک خواهید کرد و توانایی پوشش هزینه‌های سفر خود را در مدت زمان اقامت در کانادا دارید.

به خاطر داشته باشید که مقدار تمکن مالی مورد نیاز برای دریافت این ویزا به شرایط مختلفی از قبیل: مدت زمان و محل لقامت در کشور کانادا بستگی دارد.

مراحل درخواست EAT

در اینجا مراحلی که باید برای درخواست eTA دنبال کنید آورده شده است.

  • به وب سایت دولت کانادا بروید. وب سایت eTA.
  • روی “درخواست برای eTA” کلیک کنید.
  • اطلاعات شخصی خود مانند نام، تاریخ تولد و شماره گذرنامه خود را وارد کنید.
  • اطلاعات سفر خود مانند تاریخ ورود و خروج مورد نظر خود به کانادا را وارد کنید.
  • هزینه eTA را با کارت اعتباری یا نقدی خود پرداخت کنید.
  • تأییدیه eTA خود را به آدرس ایمیل خود دریافت کنید.

هنگامی که eTA خود را دریافت کردید، به گذرنامه شما مرتبط می شود. شما نیازی به چاپ eTA خود ندارید، اما باید آن را هنگام سفر به کانادا همراه داشته باشید.

فراموش نکنید که اگر واجد شرایط eTA نیستید، باید برای ویزای سنتی کانادا در سفارت یا کنسولگری کانادا در کشور خود درخواست دهید که در ادامه مراحلی را که نیاز است طی کنید تا بتوانید ویزای سنتی کشور کانادا را دریافت کنید را نیز برایتان شرح داده ایم.

مراحل دریافت ویزای سنتی کانادا

در اینجا مراحلی که باید برای درخواست ویزای سنتی کانادا دنبال کنید آورده شده است. منظور از ویزای سنتی کانادا، همان ویزاهایی هستند که شما با توجه به اهداف خود می توانید از هر کشوری که هستید برای دریافت آن اقدام کنید. ویزاهایی همچون: ویزای توریستی، ویزای تصحیلی، ویزای سرمایه گذاری، ویزای ict کانادا، ویزای کارآفرینی و….

  1. فرم درخواست ویزای کانادا را دانلود و تکمیل کنید.
  2. مدارک مورد نیاز مانند گذرنامه، عکس و مدارک مالی خود را جمع آوری کنید.
  3. هزینه درخواست ویزا را پرداخت کنید.
  4. برای مصاحبه با سفارت یا کنسولگری کانادا وقت ملاقات بگذارید.
  5. در مصاحبه ویزا شرکت کنید.

اگر ویزای شما تأیید شود، به گذرنامه شما الصاق می شود. شما باید هنگام سفر به کانادا ویزا را همراه داشته باشید. هزینه ویزای کانادا بسته به نوع ویزایی که درخواست می دهید متفاوت است. هزینه ویزای توریستی 100 دلار کانادا است.

پردازش درخواست ویزا ممکن است چندین هفته طول بکشد. بنابراین، مهم است که از قبل برای ویزا درخواست دهید.

ویزای الکترونیکی سفر به کانادا چیست؟

مراحل درخواست EAT

مدارک مورد نیاز برای ویزای eTA کانادا

متقاضی برای تکمیل فرم آنلاین درخواست مجوز ورود (eta)، نیاز دارند تا مدارکی که در این بخش به آنها اشاره شده است را تهیه کنند.

  • پاسپورت معتبر از کشور‌هایی که نیاز به گرفتن ویزا برای ورود به کانادا ندارند.
  •  کارت اعتباری بانکی برای پرداخت 7$ دلار کانادا.
  •  آدرس ایمیل معتبر.
  •  دسترسی به اینترنت و مدت زمان کوتاهی جهت تکمیل فرم.
  • هزینه 7 دلار کانادا برای بررسی اطلاعات فرد مورد نیاز است.

چه افرادی نیاز به دریافت مجوز الکترونیکی سفر به کانادا دارند؟

با توجه به موارد عنوان شده تا به اینجای کار حتما برایتان سوال پیش آمده است که دریافت ویزای الکترونیکی برای سفر به کانادا مورد نیاز چه افرادی می باشد؟ خب، در پاسخ بهاین پرسش باید بگوییم که، مجوز الکترونیکی سفر به کانادا را افرادی که تابعیت کشورهایی را دارند که برای ورود به کانادا از دریافت ویزا معاف می باشند نیاز می باشد.

در ضمن افرادی هم که اقامت دائم کشور آمریکا را دارند با در اختیار داشتن گذرنامه کشور اصلی خود می توانند با دریافت مجوز الکترونیکی به کانادا سفر کنند. آنچه که باید در این مورد بدانید این است که افراد معرفی شده در این بخش برای اینکه بتوانند سفر هوایی به کانادا داشته باشند و یا از ترانزیت هوایی برای ورود به خاک استفاده کنند نیاز به مجوز ETA دارند.

لازم به گفتن است که این افراد می توانند از مرزهای زمینی و دریایی نیز با در اختیار داشتن این مجوز به کانادا ورود کنند.

اعتبار مجوز ویزای الکترونیکی سفر به کانادا

در رابطه با مدت اعتبار این ویزای کانادا باید بگوییم که اعتبار آن 5 ساله می باشد. در واقع این مجوز ظرف چند ساعت و حداکثر 72 ساعت صادر می شود. پس توجه داشته باشید که افرادیکه دارای گرین کارت آمریکا هستند چنانچه تصمیم دارند سفر هوایی به کانادا داشته باشند نیاز به این مجوز دارند اما آن دسته از افرادی که ویزای معتبر کانادا دارند مانند ویزای تحصیلی و کاری نیازی به دریافت این مجوز ندارند.

سفر به کانادا

اعتبار مجوز ویزای الکترونیکی سفر به کانادا

در نهایت

یادآوری می کنیم که ویزای الکترونیکی سفر به کانادا، سندی است که به شهروندان کشورهای معاف از ویزا این اجازه را می دهد که برای مقاصد مختلف به کانادا سفری داشته باشند.

برای دریافت این مجوز و ویزای کانادا مطمئن شوید که تمام مدارک مورد نیاز را جمع آوری کرده اید، فرم درخواست را به دقت پر کنید، برای مصاحبه ویزا آماده شوید و در مصاحبه صادق و راستگو باشید.

سوالات مربوط به ویزای الکترونیکی سفر به کانادا

  1. ویزای الکترونیکی کانادا چیست؟
    سندی است که به شهروندان کشورهای معاف از ویزا اجازه می دهد تا برای مقاصد گردشگری یا تجاری برای مدت حداکثر 180 روز به کانادا سفر کنند.
  2. شرایط دریافت مجوز الکترونیکی سفر به کانادا چیست؟
    دارای اصل پاسپورت باشید، از سلامت کامل برخوردار باشید، اطلاعات کارت اعتباری یا نقدی معتبر برای پرداخت هزینه eTA و یک آدرس ایمیل معتبر برای دریافت eTA خود داشته باشید.
  3. هزینه ویزای الکترونیکی برای سفر به کانادا چقدر است؟
    هزینه eTA 7 دلار کانادا است و می توان آن را به صورت آنلاین درخواست داد.

ارسال دیدگاه

چهارده + نوزده =