هزینه دریافت ویزای ازدواج کانادا

ویزای ازدواج کانادا

یک نوع ویزای مهاجرتی که به زوج‌هایی که قصد ازدواج و زندگی مشترک در کانادا […]

یک نوع ویزای مهاجرتی که به زوج‌هایی که قصد ازدواج و زندگی مشترک در کانادا را دارند ویزای ازدواج کانادا می گویند. این ویزا به زوج‌ها اجازه می‌دهد تا به صورت دائم در کانادا زندگی کنند و برخی از حقوق و مزایای شهروندان کانادا را به دست آورند. در این مقاله می خواهیم کمی بیشتر درباره شرایط مهاجرت به کانادا برای ازدواج و مدارک لازم برای دریافت این ویزا اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

لازم به ذکر است که دریافت این ویزا یکی از سریعترین برنامه‌ها برای مهاجرت به این کشور، می باشد.

قانون ازدواج در کشور کانادا

چنانچه تصمیم دارید که به روش ازدواج در کشور کانادا اقدامات مربوط به دریافت ویزا و مهاجرت خود را به این کشور انجام دهید باید بدانید که کشور کانادا قوانین مشخص شده ای برای این منظور دارد و آن هم این است که سن ازدواج 18 سال تمام می باشد.

در صورتیکه شما یا همسرتان بین 16 تا 18 سال سن داشته باشید نیاز به اجازه والدین و یا حکم قضایی دارید. نکته مهمتر اینکه در کشور کانادا ازدواج دوم مجاز نمی باشد و تنها در صورتی این کار امکان دارد که همسر ستبق شخص متقاضی از او جدا شده و طلاق گرفته باشد.

از همه مهمتر اینکه برای دریافت این ویزا باید دارای عدم سوء سابقه کیفری باشید و معاینات پزشکی را گذارنده باشید.

شرایط ازدواج جهت اخذ ویزای ازدواج کانادا

یکی از مهمترین مسائل برای دریافت ویزای ازدواج برای کشور کانادا همچون ویزای ict کانادا، مسئله مربوط به تمکن مالی می باشد. به این ترتیب فردی که اقامت و تابعیت کانادا را دارد و شهروند این کشور است باید اثبات کند که توانایی مالی برای حمایت از خانواده خود را دارد و پس از ازدواج سربار دولت نمیشود.

شرط دیگر برای اخذ این ویزا تسلط داشتن به یکی از زبان های انگلیسی و یا فرانسه می باشد که باعث ثبت امتیاز مثبتی در پرونده فرد متقاضی می شود.

این مسئله مهم را به خاطر داشته باشید، اگر شما دارای ویزای کاری یا تحصیلی کانادا هستید و قصد داشته باشید که با یک شهروند کانادایی ازدواج کنید باید از داخل خاک کانادا برای دریافت ویزای کانادا از طریق ازدواج درخواست دهید.

فراموش نکنید که اگر همسر شما شهروند کانادا است و اسپانسر شماست میبایست بیرون از خاک کانادا برای دریافت ویزای ازدواج درخواست دهید و و پروسه اخذ ویزا را پیگیری کنید.

ویزای ازدواج کانادا

شرایط ازدواج برای اخذ ویزای کانادا

مدارک ویزا ازدواج Canada

برای اخذ این ویزا همچون سایر ویزاها نیاز به یک سری اسناد و مدارک دارید که مهمترین آن ها سند  ازدواج شما و سایر اسنادی است که ازدواج شما را ثابت کند.

دقت داشته باشید که افراد بسیاری هستند که برای مهاجرت به کانادا اقدام به ازدواج صوری و استفاده از روش های غیرقانونی می کنند که بدون شک برایشان مشکل ساز است.

برای دریافت ویزای ازدواج به مدارک زیر نیاز دارید.

  • مدارک هویتی مانند شناسنامه
  • گذرنامه معتبر
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • سند ازدواج و عقدنامه
  • مدارک مالی و تمکن مالی

هزینه ویزای ازدواج برای کشور Canada

برای اینکه بتوانید ویزای ازدواج Canada را دریافت کنید باید درخواست خود را در IRCC به ثبت برسانید. در این مرحله نیاز به پرداخت هزینه ای تهت عنوان هزینه درخواست ویزا می باشد.

به طور کلی مبلغی که برای دریافت این ویزا باید پرداخت کنید به شرح زیر می باشند.

  1. 75 دلار هزنیه حمایت مالی
  2. 500 دلار حق اقامت دائم
  3. 475 دلاز هزینه پردازش متقاضی
چطور به کانادا مهاجرت کنیم؟

مدارک لازم برای اخذ ویزای ازدواج Canada

مدت زمان صدور ویزای ازدواج کانادا

تا به اینجای کار متوجه شدیم که برای مهاجرت به ازدواج با دریافت ویزای ازدواج Canada باید چه شرایطی داشته باشیم، چه مدارکی لازم است و چقدر باید هزینه کنیم.

در این بخش می خواهیم برایتان بگوییم که مدت زمان صدور این ویزا چقدر می باشد.

به طور کلی باید بگوییم که این نوع ویزای کانادا هم همچون سایر ویزاهای این کشور کمی زمانبر می باشد و فرد متقاضی علاوه بر تکمیل مدارک و پر کردن فرم ها و دریافت وقت سفارت باید زمانی را برای انجام بیومتریک کانادا، ارزیابی مدارک هر دو طرف در نظر بگیرید.

اما معمولا مدت زمان صدور ویزای ازدواج Canada دوازده تا چهارده ماه زمان می برد.

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

ویزای ازدواج برای مهاجرت به کشور کانادا همچون سایر ویزاهای این کشور دارای یک سری مزیت های خاص و منحصر به فرد می باشد که در ادامه به چند مورد از مهمترین این مزیت ها اشاره کرده ایم.

  • هنگام درخواست برای ویزای ازدواج کانادا نیازی نیست تمکن مالی ارائه دهید و ارائه آن به عهده همسر کانادایی شما است.
  • نیاز به تحصیلات یا شغل خاصی ندارید.
  • هنگام درخواست برای ویزا نیاز به ارائه نمره زبان ندارید.
  • از همان ابتدا پس از دریافت ویزا، اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کنید.
  • در صورت داشتن فرزندان وابسته، امکان همراهی آن‌ها و اخذ اقامت دائم کانادا برای آن‌ها هم وجود دارد.
  • فرزندان وابسته شما می‌توانند در مدارس کانادا رایگان تحصیل کنند.
  • از پوشش بیمه درمانی بهره‌مند می‌شوید.
  • پس از دریافت سیتیزن شیپی کانادا از تمام امکانات این کشور به عنوان شهروند آن بهره‌مند می‌شوید.
صدور ویزای ازدواج کانادا

مدت زمان صدور ویزای ازدواج کانادا

در نهایت اینکه

به عنوان حُسن ختام یادآوری می کنیم که بعد از ارائه مدارک و پاسخ به شرایط مشخص شده که در این مطلب به آن ها پرداخته ایم، درخواست ویزای ازدواج کانادا برای شما مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت تأیید، ویزا برای شما صادر خواهد شد.

با دریافت این ویزا، شما و همسرتان می‌توانید به صورت دائم در کانادا زندگی کنید و از حقوق و مزایای شهروندان کانادا بهره‌مند شوید.

سوالات مربوط به ویزای ازدواج کانادا

  1. آیا مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج صوری امکان پذیر است؟
    ازدواج صوری در کانادا جرم محسوب می‌شود و در صورتی که دولت کانادا متوجه شود ازدواج فیک و صوری بوده است، اسپانسر (شهروند یا مقیم دائم کانادا) ممکن است با اتهامات کیفری جدی روبرو شود.
  2. میزان تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای ازدواج کانادا چقدر است؟
    برای درخواست ویزای ازدواج کانادا حداقل درآمدی برای اسپانسر مشخص نشده است و نیاز نیست طبق جدول لایکو (LICO) تمکن مالی ارائه دهید.
  3. آیا ازدواج تبعه ایرانی با کانادایی امکان پذیر است؟
    برای ازدواج با فرد کانادایی سه راه وجود دارد که به شرح زیر می باشد.شریک کانادایی‌تان به ایران بیاد و در ایران طبق قوانین این کشور ازدواج کنید، شما ویزای توریستی کانادا بگیرید و در آنجا با شریک کانادایی خود ازدواج کنید و شما و شریک کانادایی‌تان به کشور سومی بروید و در آنجا ازدواج کنید. برای ازدواج در کشور ثالث، ازدواج شما باید تابع قوانین ازدواج کشور میزبان و قوانین ازدواج کشور کانادا باشد.

ارسال دیدگاه

ده − 9 =