ویزای کار کانادا

هزینه ویزای کار کانادا چقدر است؟

ویزای کار در کانادا یکی از مهم‌ترین راه‌های ورود به این کشور برای کار و […]

ویزای کار در کانادا یکی از مهم‌ترین راه‌های ورود به این کشور برای کار و اقامت بلندمدت است. اگر شما نیز به دنبال کار در کانادا هستید، باید با هزینه‌های مربوط به ویزای کار آشنا شوید. در این مقاله، به بررسی هزینه‌های ویزای کار در کانادا پرداخته و به این سوال پاسخ خواهیم داد که هزینه ویزای کار کانادا چقدر است؟

انواع ویزای کاری کانادا

برای درک بهتر این مسئله که هزینه ویزای کار کانادا چقدر است؟ باید به خوبی با انواع ویزای کاری این کشور آشنا باشید. همانطور که بارها در مقالات مختلف هم اشاره شده است، برای مهاجرت کاری به کشور کانادا شما می توانید از طریق های مختلفی اقدام کنید كه در اكثر آن ها شرایط ویزای کار کانادا برای متقاضی بر اساس سیستم امتیازبندی است این امتیازات بر اساس سن متقاضی، تحصیلات، سوابق كاری مرتبط با رشته تحصیلی، سطح زبان و … مورد بررسی قرار می گیرد. عمده ترین روش های دریافت مجوز کار کانادا به شرح زیر می باشند.
  • ویزای کار کانادا از طریق اکسپرس اینتری
  • ویزای کار کانادا از طریق برنامه تجاری
  • ویزای کار کانادا از طریق برنامه کوتاه مدت پیشنهاد کاری
بهترین ویزای کاری کانادا

انواع ویزای کاری کانادا

متداول ترین روش دریافت ویزای کار کانادا

یکی از شرایطی که برای دریافت ویزای کاری کانادا باید دارای باشید، اثبات صلاحیت برای کار در این کشور است که بسته به روشی که انتخاب می کنید، شرایط احراز صلاحیت متفاوت است.
برای مثال: اگر شما بخواهید از طریق برنامه اسکیل ورکر برای ویزای کاری کشور کانادا اقدام کنید باید در مرجله اول حداقل ٦٧ امتیاز از ١٠٠ امتیاز را كسب کنید و در مرحله دوم که مرحله سنجش است باید امتیاز بالاتری بدست آورید تا موفق به اخذ ویزای كاری كانادا گردد.
یکی دیگر از راه های دریافت ویزای کاری کانادا، تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور است. دانشجویانی که در کانادا تحصیل کرده اند، در صورتی که نوع مرکز آموزشی و رشته مورد تایید باشد و طول دوره بالاتر از 6 ماه باشد، می توانند از ویزای جاب سیکر کانادا استفاده کنند.
از دیگر راه های مهاجرت کاری به کانادا دریافت ویزای ict کانادا می باشد که این روزها طرفدارن بسیار زیادی هم دارد. با دریافت این ویزا شما می توانید شعبه دیگری از کسب و کار خود را در کشور کانادا تاسیس کرده و به فعالیت خودتان در این کشور ادامه دهید.
متداول ترین روش دریافت ویزای کار کانادا

روش دریافت ویزای کار کانادا

هزینه ویزای کار کانادا

یکی از مهاجرترین کشورهای دنیا، کشور کانادا است که از راه های مختلفی می توان به این کشور مهاجرت کرد. از جمله پرطرفدارترین روش های مهاجرت به کانادا برای اخذ اقامت دائم و تابعیت و پاسپورت کانادا، مهاجرت کاری است که می توان از طریق یکی از برنامه های کاری این کشور اقدامات لازمه را انجام دهید.

کشور کانادا با توجه به نیاز بسیار زیادی به نیروی کاری خارجی دارد بستر مناسبی را برای متقاضیانی که درصدد مهاجرت کاری به این کشور هستند فراهم آورده است. این کشور به اتباع کشورهای مختلف با توجه به نیاز ایالات و شهرهایش به نیروی کاری متخصص تحت برنامه های ایالتی و دولتی مختلف ویزای کاری ارائه می دهد.

از جمله برنامه هایی که در کشور کانادا می توانید از طریق آن برای اقامت کاری در این کشور اقدام کنید روش اسکیل ورکر کانادا‌ می باشد که در این برنامه امتیازات متقاضی ویزای کاری کانادا در دو مرحله محاسبه می گردد.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق این برنامه نسبت به سایر روش ها به دلیل عدم نیاز به سرمایه گذاری، هزینه تحصیل و … کمتر است.

مدارک مورد نیاز ویزای کار کانادا

لیست مدارکی که برای دریافت ویزای کاری کشور کانادا باید تهیه کرده و به سفارت مربوطه ارائه دهید به شرح زیر می باشند.

  • پاسپورت
  • عکس
  • مدارک کامل تحصیلی
  • نامه سوابق کاری همراه با بیمه
  • ارائه فرم تکمیل شده CIC
  • ارائه فرم های تکمیل شده IMM5707 و یا IMM5645
  • ارائه عقد نامه و یا سند ازدواج برای همراه در صورتی که متقاضی متاهل باشد.
  • ارائه مدارکی مبنی بر این امر که از شرایط لازم به جهت اخذ کار مناسب در کانادا را خواهد داشت.
  • ارائه مدرک CAQ اگر متقاضی تمایل به کار در ایالت کبک خواهد داشت.
  • نامه عدم سوء پیشینه
  • نامه گواهی سلامت پزشکی
  • شناسنامه و کپی آن و ترجمه
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی
  • ارائه نامه تمکن مالی
ویزای کار کانادا چیست؟

مدارک مورد نیاز ویزای کار کانادا

امتیاز بندی ویزای کار کانادا

همانطور که تا به اینجای کار متوجه شده اید بسیاری از روش های مهاجرت کاری به کشور کانادا تابع سیستم امتیازبندی هستند.  به غیر از یک سری از مشاغل کانادا که در دسته بندی روش خوداشتغالی قرار دارند مابقی ویزاهای کاری این کشور دارای سیستم امتیازبندی می باشند.

در این سیستم طبق 6 معیار و در 2 مرحله به شما امتیاز داده می‌شود که براساس سن، میزان تحصیلات،  سابقه کار، مهارت‌های زبان انگلیسی/ فرانسوی، میزان انطباق پذیری و داشتن پیشنهاد شغلی شما امتیاز بندی صورت می گیرد.

بد نیست بدانید که، هر چه امتیاز بالاتری کسب کنید، شانس اخذ ITA و اقامت کاری کانادا برای شما بیشتر است.

انواع ویزای کار کانادا

امتیاز بندی ویزای کار کانادا

در نهایت

به عنوان حُسن ختام باید بگوییم که هزینه ویزای کار کشور کانادا، شرایط و مراحل پروسه اخذ ویزای کاری کانادا و همچنین تمکن مالی ویزای کاری کانادا در این نوشتار مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد.

در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعاتی را درباره شرایط دریافت ویزای کار کانادا، مدارکی که مورد نیاز می باشد و متداول ترین روش هایی که از آن طریق می توانید برای دریافت ویزای کار این کشور اقدام کنید را در اختیارتان قرار دهیم.

در پاسخ به این پرسش که هزینه ویزای کار کانادا چقدر است؟ هم باید بگوییم که، هزینه ویزای کار کانادا با توجه به نوع ویزا و شرایط شما می‌تواند متفاوت باشد. یعنی جدا از هزینه وکیل و پیگیری پرونده شما باید یک سری هزینه های دولتی هم پرداخت کنید.

سوالات مربوط به هزینه ویزای کار کانادا چقدر است؟

  1. شرایط سنی ویزای کار کانادا چگونه است؟
    سن بین 18 تا 35 سال بیشترین امتیاز را دارد و هر بازه سنی خاص امتیازات متفاوتی را ایجاد می نماید.
  2. مدارک لازم برای ویزای کاری کانادا کدامند؟
    مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی ، مدارک سوابق کاری، مدرک دوره‌های گذرانده شده و مهارت‌ها، مدارک تحصیلی معتبر و معادل سازی شده، مدارک تمکن مالی و ارائه رسید پرداخت هزینه‌های مربوطه
  3. انواع ویزای کاری کانادا کدامند؟
    برنامه مهاجرت فدرال (برنامه‌های اکسپرس اینتری)، جاب آفر کانادا، برنامه مهاجرت استانی (PNP)، ویزای کار پس از تحصیل (PGWP)، ویزای خود اشتغالی و برنامه ICT

ارسال دیدگاه

بیست + یک =