ویزای تحصیلی انگلیس

هزینه ویزای تحصیلی انگلیس

انگلستان به عنوان یکی از قطب‌های علمی جهان، همواره مقصدی جذاب برای دانشجویان متقاضی تحصیل […]

انگلستان به عنوان یکی از قطب‌های علمی جهان، همواره مقصدی جذاب برای دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور بوده است. دانشگاه‌های معتبر، تنوع رشته‌های تحصیلی، کیفیت بالای آموزش و فرصت‌های شغلی مناسب، از جمله مزایای تحصیل در انگلستان هستند. اما، آنچه که باعث می شود متقاضیان مهاجرت تحصیلی به انگلیس در تصمیم گیری دچار تردید شوند عدم آگاهی لازم درباره هزینه ویزای تحصیلی انگلیس و شرایط تحصیل در این کشور می باشد.

موسسه مهاجرتی visa2go قصد دارد تا در این مطلب هر آنچه می بایست درباره مهاجرت تحصیلی به انگلیس، ویزای تحصیلی انگلیس، شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلیس، مدارک مورد نیاز برای تحصیل در انگلیس، هزینه ویزای تحصیلی انگلیس بدانید را در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهد.

با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

آشنایی با انواع ویزای تحصیلی انگلستان

برای تحصیل در انگلستان، به ویزای تحصیلی این کشور نیاز دارید. نوع ویزای تحصیلی شما به سن، مقطع تحصیلی و نوع دوره آموزشی شما بستگی دارد. به طور کلی، دو نوع ویزای تحصیلی انگلستان وجود دارد. اولی ویزای Tier 4 (General) است و دیگری ویزای Tier 4 (Child) می باشد.

ویزای اول برای دانشجویان بالای 16 سال که قصد تحصیل در دوره‌های زبان انگلیسی، آموزش‌های پیش‌دانشگاهی، دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را دارند.

اما، ویزای Tier 4 (Child) برای دانش‌آموزان زیر 16 سال که قصد تحصیل در مدارس انگلستان را دارند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان، باید شرایط زیر را داشته باشید.

  • پذیرش از یک دانشگاه یا موسسه آموزشی معتبر در انگلستان
  • مدرک زبان انگلیسی با نمره مورد نیاز دانشگاه یا موسسه آموزشی
  • تمکن مالی برای تامین هزینه‌های زندگی و تحصیل در انگلستان
  • عدم سوء پیشینه
  • انگیزه نامه قوی
مدارک لازم ویزای تحصیلی انگلیس

انواع ویزای تحصیلی انگلستان

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در انگلستان

علاوه بر دارا بودن شرایط مورد نیاز جهت تحصیل در کشور انگلیس برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی نیاز است تا یک سری اسناد و مدارک را برای ارائه به سفارت این کشور آماده و تهیه کنید. دقت داشته باشید که مدارک مورد نیاز باید به دقت و بدون کم و کاست تهیه شوند. در غیر اینصورت درخواست شما برای اخذ ویزای تحصیلی رد خواهد شد و به اصطلاح زیجکت خواهید شد.

البته این مهم را هم باید در نظر داشته باشید که، مدارک مورد نیاز برای تحصیل در انگلستان به نوع ویزا و مقطع تحصیلی شما بستگی دارد. به طور کلی، مدارک زیر برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان مورد نیاز هستند.

  1. فرم درخواست ویزا
  2. پاسپورت معتبر
  3. عکس پرسنلی
  4. مدرک پذیرش از دانشگاه یا موسسه آموزشی
  5. مدرک زبان انگلیسی
  6. گواهی تمکن مالی
  7. نامه تمکن مالی
  8. انگیزه نامه
  9. رزومه تحصیلی
  10. سوابق تحصیلی
  11. گواهی عدم سوء پیشینه

هزینه ویزای تحصیلی انگلستان

هزینه ویزای تحصیلی انگلستان به عوامل مختلفی بستگی دارد، که به شرح زیر می باشند.

  • مقطع تحصیلی: هزینه ویزا برای مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است. به طور کلی، هزینه ویزا برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بیشتر از کارشناسی است.
  • نوع ویزا: انواع مختلفی از ویزای تحصیلی انگلستان وجود دارد، مانند ویزای دانشجویی عمومی، ویزای دانش‌آموزی، و ویزای تحصیل موقت. هر نوع ویزا هزینه خاص خود را دارد.
  • مدت زمان ویزا: هزینه ویزا با توجه به مدت زمان اقامت شما در انگلستان تعیین می‌شود.
  • خدمات اضافی: شما می‌توانید برای خدمات اضافی مانند دریافت سریع‌تر ویزا یا انگشت‌نگاری در کشور خودتان هزینه اضافی پرداخت کنید.

با تمام این اوصاف ما جدولی را برایتان تهیه کرده ایم که در آن خلاصه ای از هزینه ویزای تحصیلی انگلیس برایتان شرح داده شده است.

نوع ویزا

هزینه ویزا(پوند)

ویزای دانشجویی عمومی (Tier 4 General)

328

ویزای دانش‌آموزی (Tier 4 Child)

328

ویزای تحصیل موقت (Tier 4 Short-term Study)

97

خدمات انگشت‌نگاری در خارج از کشور

80

خدمات دریافت سریع‌تر ویزا

100 تا 575

هزینه‌های ذکر شده در این مطلب فوق فقط برای اطلاع‌رسانی هستند و ممکن است در آینده تغییر کنند. بنابراین، برای اطلاع دقیق از هزینه ویزای تحصیلی انگلیس بهتر است از مشاوران حقوقی که در این زمینه تخصص و دانش کافی دارند راهنمایی بگیرید و یا به سفارت انگلیس مراجعه کنید. فراموش نکنید که علاوه بر هزینه ویزا شما می بایست هزینه های دیگری همچون تمکن مالی، بیمه درمانی و سفر را نیز در نظر داشته باشید.

تحصیل در انگلستان

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در انگلستان

مراحل اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

مراحل اخذ ویزای تحصیلی انگلستان به شرح زیر است.

  1. انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی
  2. دریافت پذیرش از دانشگاه
  3. تکمیل فرم درخواست ویزا
  4. تهیه مدارک مورد نیاز
  5. پرداخت هزینه ویزا
  6. ثبت نام برای انگشت نگاری و مصاحبه
  7. دریافت ویزا

به طور کلی در رابطه با مراحل اخذ ویزای تحصیلی کشور انگلیس باید بگوییم که اولین کاری که باید به عنوان یک متقاضی تحصیلی انجام دهید اپلای در یکی از دانشگاه‌های مورد‌تایید این کشور است.

شما دوستان عزیز می توانید بعد از ارسال کردن مدارک خود و دریفت کد CAS یا نامه قبولی دانشگاه، برای تحصیل در مقاطع مختلف(کارشنسی، ارشد) به صورت تمام وقت و نیمه وقت اقدام کنید.

به خاطر داشته باشید که بعد از دریافت نامه قبولی دانشگاه شما تنها 6 ماه زمان دارید تا برای دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام کنید. خوشبختانه این امکان برای نتقاضیان تحصیل در انگلیس فراهم است که بتوانند مراحل ارسال مدارک  خود را برای ویزا به‌صورت آنلاین ارائه دهند.

فراموش نکنید که برای تایید هویت و انجام مراحل مربوط به ویزا متریک حتما باید به صورت حضوری به یکی از مراکز درخواست ویزای انگلستان مراجعه کنید. در این مراکز عکس بیومتریک و انگشت‌نگاری انجام خواهد شد.

آنچه که نیاز است درباره مراحل اخذ ویزای تحصیلی انگلیس بدانید این است که دانش‌آموزان بین 4 تا 17 سال نیز می‌توانند برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس برای کودکان در مدارس مورد‌ تایید کشور انگلیس، مدارک خود را ارسال کنند.

این افراد ی بایست تمکن مالی پدر و مادر خود به علاوه معرفی قیم نامه خود را هنگان اپلای به مدرسه مورد نظر ارائه دهند.

نکات مهم برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

  • درخواست ویزا را از چند ماه قبل از شروع دوره تحصیلی خود ارسال کنید.
  • تمام مدارک مورد نیاز را به طور کامل و دقیق ترجمه کنید.
  • در انگیزه نامه خود، به طور واضح و شفاف اهداف خود از تحصیل در انگلستان را بیان کنید.
  • در مصاحبه ویزا، اعتماد به نفس داشته باشید و به سوالات صادقانه پاسخ دهید.
اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

مراحل اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

در نهایت

باید یادآوری کنیم که دریافت کردن ویزای تحصیلی کشور انگلیس همچون سایر کشورها مراحل و شرایط پیچیده‌ای دارد. بنابراین، نیاز است تا قبل از هرگونه اقدامی برای مهاجرت تحصیلی به این کشور به خوبی درباره شرایط تحصیل در انگلیس اطلاعات داشته باشید.

این مهم را نیز در نظر داشته باشید که کشور انگلیس برای پذیرش دانشجو سختگیری های خاصی دارد و همین مسئله باعث می شود تا درصد ریجکت شدن درخواست ویزاهای تحصیلی در انگلیس روز به روز افزایش پیدا کند.

توصیه و پیشنهاد ما برای شما دوستان عزیز این است که حتما از وکلای مهاجرتی در این زمینه کمک گرفته و اطلاعات به روز و دقیقی نیز درباره هزینه ویزای تحصیلی انگلیس و سایر هزینه های تحصیل در این کشور بدست آورید.

سوالات مربوط به هزینه ویزای تحصیلی انگلیس

  1. برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان به چه نکاتی باید توجه داشت؟
    درخواست ویزا را از چند ماه قبل از شروع دوره تحصیلی خود ارسال کنید، تمام مدارک مورد نیاز را به طور کامل و دقیق ترجمه کنید، در انگیزه نامه خود، به طور واضح و شفاف اهداف خود از تحصیل در انگلستان را بیان کنید و در مصاحبه ویزا، اعتماد به نفس داشته باشید و به سوالات صادقانه پاسخ دهید.
  2. مراحل اخذ ویزای تحصیلی انگلستان به چه صورت است؟
    انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی، دریافت پذیرش از دانشگاه، تکمیل فرم درخواست ویزا، تهیه مدارک مورد نیاز، پرداخت هزینه ویزا، ثبت نام برای انگشت نگاری و مصاحبه و دریافت ویزا
  3. انواع ویزای تحصیلی انگلستان کدامند؟
    اولی ویزای Tier 4 (General) است و دیگری ویزای Tier 4 (Child) می باشد.

ارسال دیدگاه

ده − نه =