مهاجرت به کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که برای متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند […]

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که برای متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند پیش می‌آید این است که هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است؟ از آنجایی که کشور کانادا یکی از پیشرفته‌ترین و بهترین کشورهای جهان است برای افرادی که قصد زندگی و کار دارند.

در این مقاله سعی کرده‌ایم که تا حد امکان شما را راهنمایی کنیم که برای مهاجرت به این کشور چقدر پول نیاز می باشد؟!

حداقل هزینه مهاجرت به کانادا

به طور کلی در ابتدای امر شما دوستان باید برای مهاجرت به کشور کانادا این مسئله را در نظر داشته باشید که ضمن پرداخت هزینه‌های عمومی همچون خرید بلیط ، هزینه امرار معاش، آزمایشات پزشکی و غیر ه را به عنوان هزینه مهاجرت باید پرداخت کنید. این هزینه‌ها شامل هزینه‌های عمومی مهاجرت به کانادا و هزینه‌های دولتی مهاجرت است.

لیست هزینه های عمومی مهاجرت به کانادا

هزینه‌های عمومی مهاجرت به کانادا

هزینه‌های عمومی مهاجرت به کانادا

منظور از هزینه‌های عمومی مهاجرت به کانادا هزینه‌هایی همچون تهیه بلیط، آزمایش و هزینه زندگی اولیه در کانادا می‌باشد که معمولاً لازم است شما برای اجاره یک منزل در کانادا برای مدت زمان یک ماه هزینه تقریبی ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار را پرداخت کنید. لازم است بدانید که مبلغ عنوان شده با توجه به موقعیت جغرافیایی، تعداد نفر و متراژ خانه متفاوت خواهد بود.

هزینه‌های دولتی مهاجرت

به طور کلی در رابطه با هزینه‌های دولتی باید بگوییم که شما به عنوان شخص متقاضی در هنگام ارسال پرونده خود به اداره مهاجرت باید این هزینه ها را  پرداخت کنید فراموش نکنید که مبلغ این هزینه‌ها بسته به نوع ویزا یا پرونده مهاجرتی شما متفاوت است و شامل موارد زیر می‌شود.

  • هزینه بلیط رفت و برگشت چند روزه در صورت مصاحبه در کشور کانادا
  • هزینه‌های مربوط به انجام آزمایشات پزشکی و دریافت گواهی سلامت
  • هزینه وکیل برای مهاجرت
  • هزینه دولتی کانادا
  • هزینه‌های مربوط به یک سال اول زندگی در کانادا
  • هزینه دریافت ویزای کانادا

هزینه‌های پرونده مهاجرتی به کانادا

بسته به نوع پرونده مهاجرتی که شما انتخاب می‌کنید، هزینه‌های مختلفی برای پرداخت وجود دارد. برای مثال، در صورت انتخاب پرونده اقامت دائم، باید هزینه‌های پرونده اقامت دائم را پرداخت کنید. هزینه‌های پرونده مهاجرتی ممکن است شامل هزینه‌های پرداخت وکیل، هزینه‌های پرداخت نظارت و … باشد.

هزینه‌های زندگی برای مهاجرت به کانادا

هزینه‌های زندگی در کانادا بسیار بالاست. برای مثال، هزینه‌های اجاره مسکن، هزینه‌های خوردن، هزینه‌های حمل و نقل و … بسیار بالاست. برای مثال، هزینه‌های اجاره یک آپارتمان دو خوابه در تورنتو حدود ۲۰۰۰ دلار کانادایی در ماه است.

هزینه‌های تحصیل در کشور کانادا

هزینه‌های تحصیل در کانادا بسیار بالاست. بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی، هزینه‌های تحصیل ممکن است بالاتر یا پایین‌تر باشد. برای مثال، هزینه‌های تحصیل در دانشگاه تورنتو برای دوره کارشناسی حدود ۳۷ هزار دلار کانادایی در سال است.

هزینه‌های بهداشتی

در کانادا، هزینه‌های بهداشتی برای غیر شهروندان بسیار بالاست. برای مثال، هزینه‌های بیمه بهداشتی برای یک فرد بالغ حدود ۳۰۰ دلار کانادایی در ماه است.

مهاجرت به کانادا سخت است؟

هزینه‌های زندگی برای مهاجرت به کانادا

هزینه‌های مربوط به اخذ مجوز کار

در صورتی که قصد دارید در کانادا کار کنید، باید مجوز کار را اخذ کنید. هزینه‌های مربوط به اخذ مجوز کار شامل هزینه‌های پرداخت وکیل و هزینه‌های پرداخت نظارت است. البته فراموش نکنید با توجه به نوع ویزای کاری که میگیرید این هزینه ها متفاوت می باشند مثلا برای دریافت ویزای ict کانادا هزینه ای که پرداخت می کنید با هزینه ویزای کاری پرستاری متفاوت است.

هزینه‌های مربوط به اخذ اقامت دائم

در صورتیکه قصد دارید در کانادا اقامت دائم داشته باشید، باید هزینه‌های مربوط به اخذ اقامت دائم را پرداخت کنید. هزینه‌های مربوط به اخذ اقامت دائم شامل هزینه‌های پرداخت وکیل و هزینه‌های پرداخت نظارت است.

هزینه‌های مربوط به اخذ تابعیت

در صورتیکه قصد دارید تابعیت کانادا را اخذ کنید، باید هزینه‌های مربوط به اخذ تابعیت را پرداخت کنید. هزینه‌های مربوط به اخذ تابعیت شامل هزینه‌های پرداخت وکیل و هزینه‌های پرداخت نظارت است.

هزینه‌های مربوط به زبان آموزی

در صورتیکه زبان انگلیسی یا فرانسوی شما ضعیف است، باید به کلاس‌های زبان بروید. هزینه‌های مربوط به کلاس‌های زبان ممکن است بسیار بالا باشد.

هزینه‌های مربوط به مشاوره

در صورتیکه قصد دارید با مشاوره‌ای مهاجرتی همکاری کنید، باید هزینه‌های مشاوره را پرداخت کنید. هزینه‌های مشاوره ممکن است بسته به مشاور و خدمات ارائه شده، متفاوت باشد.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اقامت موقت

یکی دیگر از راه های مهاجرت به کانادا، اقدام برای اقامت موقت می باشد که در این شرایط هم باید هزینه ای را پرداخت کنید. چنانچه تصمیم دارید اقامت موقت در کانادا داشته باشید باید هزینه ای بالغ بر 490 هزار دلار را تحت عنوان حق ورود به کشور کانادا پرداخت نماید.

هزینه اقامت دائم در کانادا

برای اقامت دائم جهت مهاجرت کردن به کشور کانادا باید هزینه‌هایی را که توسط اداره مهاجرت برای فرد مشخص شده پرداخت کنید.

اخذ مجوز کار در کانادا

هزینه‌های مربوط به اخذ مجوز کار

در نهایت اینکه

مهاجرت به کانادا برای بسیاری از افراد یک رویاست. کانادا با ارائه فرصت‌های شغلی، آموزشی و بهداشتی بسیار خوب، جذابیت خود را برای مهاجران به خصوص از کشورهای در حال توسعه افزایش داده است. اما هزینه‌های مهاجرت به کانادا می‌تواند بسیار گران باشد. بنابراین، بهترین کار قبل از هر اقدامی جهت مهاجرت به کشور کانادا مشورت و راهنمایی گرفتن از یک موسسه مهاجرتی معتبر و صحبت با وکلای حقوقی می باشد که در این زمینه تجربه و دانش کافی دارند.

سوالات مربوط به هزینه مهاجرت به کانادا

  1. ساده ترین راه برای مهاجرت به کانادا چیست؟
    اگر یک عضو خانواده واجد شرایط دارید که مقیم دائم یا شهروند کانادا است، حمایت مالی خانواده احتمالاً ساده ترین راه برای شما برای مهاجرت به کانادا خواهد بود. کانادا چندین برنامه مهاجرتی ارائه می دهد که به ساکنان دائمی و شهروندان این فرصت را می دهد تا اعضای خانواده خود را به این کشور بیاورند.
  2. سریع ترین راه برای مهاجرت به کانادا چیست؟
    برای اکثر افرادی که راه‌های مهاجرت به کانادا را جستجو می‌کنند، سیستم اکسپرس اینتری سریع‌ترین راه برای مهاجرت به کانادا  است.
  3. هزینه مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی چقدر است؟
    تقاضی باید ۱۰۵۰ دلار را پرداخت و در صورت همراه بودن خانواده به ازای هر فرد زیر ۲۲ سال، ۱۵۰ دلار و به ازای هر فرد بالای ۲۲ سال، ۵۵۰ دلار بپردازد.

ارسال دیدگاه

4 × 5 =