ویزای تحصیلی آلمان

هزینه و مدارک لازم ویزای تحصیلی آلمان

شاید خیلی از شما دوستان تمایل داشته باشید که برای ادامه تحصیلی به کشورهایی همچون […]

شاید خیلی از شما دوستان تمایل داشته باشید که برای ادامه تحصیلی به کشورهایی همچون آلمان سفر کنید اما از جزئیات ثبت نام در دانشگاه های این کشور، ویزای تحصیلی، هزینه و مدارک لازم ویزای تحصیلی آلمان چندان اطلاعاتی ندارید. جای نگرانی وجود ندارد موسسه مهاجرتی visa2go در این مطلب می خواهد شما را همراهی کرده و با راهنمایی که در این مطلب در اختیارتان قرار می دهد به شما کمک کند تا بهتر و راحتر بتوانید برای تحصیل در کشور آلمان تصمیم گیری کنید.

با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

انواع ویزای تحصیلی آلمان

از جمله موارد مهمی که نیاز است حتما قبل از اینکه کشور آلمان را به عنوان مقصدی برای ادامه تحصیل انتخاب کنید درباره آن اطلاعات کامل و دقیقی داشته باشید انواع ویزاهای تحصیلی است که می توانید دریافت کنید.

شناخت ویزاهای تحصیلی آلمان کمک می کند تا شما با توجه به شرایط خود به سراغ مناسبترین ویزای تحصیلی بروید. از جمله معمول ترین ویزاهای تحصیلی آلمان همان ویزای دانشجویی است که برای دانشجویانی مناسب است که قصد تحصیل در دانشگاهای معتبر و شناخته شده آلمان را دارند و برای یادگیری زبان آلمانی می خواهند به کشور آلمان سفر کنند.

ویزای تحصیلی دیگری که می توانید بادریافت آن به کشور آلمان سفر داشته باشید، ویزای پیش دانشگاهی است که برای دانشجویانی است که قصد شروع تحصیل در دانشگاه‌های آلمان را دارند، اما برای آن‌ها تاییدیه پذیرش تحصیلی هنوز صادر نشده است.

یکی دیگر از ویزاهای تحصیلی آلمان، ویزای دانششجویی تحت پوشش کار می باشد که برای افرادی مناسب است که می خواهند علاوه بر تحصیل در آلمان مشغول کار نیز شوند.

ویزای تحصیلی

انواع ویزای تحصیلی آلمان

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان

حال که دانستید ویزاهای تحصیلی آلمان چند نوع هستند و هر یک از آنها برای چه افرادی مناسب می باشد، نیاز است با شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان تضمینی نیز آشنا شوید.

چرا که اطلاع از شرایط دریافت ویزا نکته و مسئله مهم دیگری است که برای مهاجرت تحصیلی به آلمان کمک بسیار زیادی به شما می کند در حقیقت با اطلاعات و شناختی که از شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان بدست می آورید می توانید برنامه ریزی دقیق تری در این مورد داشته باشید.

سخن را کوتاه کرده و لیست شرایط دریافت ویزای تصحیلی آلمان را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

  • اخذ پذیرش از یک دانشگاه آلمانی برای تحصیل در مقاطع مختلف
  • اثبات تمکن مالی با حساب بانکی، داشتن حامی یا برخورداری از بورسیه‌ تحصیلی
  • ارائه مدارک تحصیلی مقاطع قبلی
  • داشتن گواهی سلامت جهت نشان دادن عدم ابتلا به بیماری‌های واگیردار
  • ارائه مدارک هویتی نظیر شناسنامه و کارت ملی
  • پاسپورت معتبر

معروف ترین دانشگاه های کشور آلمان

از دیگر موارد و اطلاعات بسیار مهم که نیاز است که قبل از اخذ ویزای تحصیلی آلمان درباره آن نیز آگاه باشید، شناخت و آشنایی کامل و دقیق با بهترین و معروفترین دانشگاه های آلمان می باشد.

خوشبختانه در کشور آلمان دانشگاه های معتبر زیادی فعالیت دارند و به همین خاطر است که کشور آلمان به عنوان یکی از بهترین و شناخته شده ترین مقاصد ادامه تحصیل و مهاجرت تحصیلی در دنیا معرفی شده و سالانه دانجشویان زیادی برای ادامه تحصیل به این کشور سفر می کنند.

. معروف ترین دانشگاه های کشور آلمان که دانشجویان بین المللی بیشتر علاقه مند به تحصیل در آنها هستند، عبارتند از:

  1. Technical University of Munich
  2. LMU Munich
  3. University of Heidelberg
  4. Karlsruhe Institute of Technology
  5. Humboldt University of Berlin
  6. Free University of Berlin
 اخذ ویزای تحصیلی

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان

هزینه و مدارک لازم ویزای تحصیلی آلمان

تا به اینجار کار اطلاعات اولیه و مورد نیاز را که در تصمیم گیری شما برای تحصیل در آلمان کمک زیادی می کنند را شرح دادیم. حال می خواهیم به اصیلیترین مسئله یعنی هزینه و مدارک لازم ویزای تحصیلی آلمان اشاره ای داشته باشیم.
خیلی از متقاضیان تحصیل در آلمان برایشان سوال است که هزینه صدور ویزای تحصیلی به چه صورت می باشد؟ خب، باید بگوییم که هزینه مورد نیاز برای صدور ویزای تحصیلی آلمان برای ایرانیان شامل هزینه پرداختی به سفارت آلمان و هزینه بیمه سلامت می باشد.
دقت داشته باشید که هزینه سفارت با توجه به ویزای تحصیلی شما و مدت زمان اقامتتان متفاوت می باشد. اما به طور میانگین حدودا ۷۵ یورو تا ۱۶۰ یورو تخمین زده می‌شود.
هزینه مربوط به بیمه سلامت نیز با توجه به شرکت بیمه و نوع پوشش ای که ارائه داده می شود متفاوت است. در واقع و به طور کلی حدودا ۸۰ تا ۱۴۰ یورو برای هر سه ماه پوشش بیمه در نظر گرفته خواهد شد.
اما، مسئله مهم بعدی، مدارکی است که باید تهیه کنید. چنانچه شما تصمیم نهایی خود را برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان گرفته اید باید خود را برای تکمیل آنها آماده کرده و زمان را به هیچ وجه از دست ندهید.
توصیه و پیشنهاد ما به شما دوستان عزیز این است که حتما چند ماه قبل برای آماده کردن مدارک دست به کار شوید. اصلیترین و مهمترین مدارکی که برای ویزای تحصیلی آلمان نیاز دارد مدارک زیر می باشند.
  • مدارک هویتی نظیر شناسنامه و کارت ملی
  • گذرنامه معتبر
  • اصل آخرین مدرک تحصیلی
  • ریزنمرات آخرین مقطع تحصیلی
  • پر کردن فرم درخواست ویزا
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • مدرک زبان معتبر
  • مدارک تمکن مالی
  • بیمه سلامت معتبر
  • ۱ عدد عکس پاسپورتی

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی آلمان

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی آلمان به طور کلی بین 4 تا 6 هفته است. با این حال، این زمان می تواند بسته به عوامل مختلفی مانند موارد زیر متفاوت باشد.

  1. کشور مبدا: سفارتخانه ها و کنسولگری های آلمان در کشورهای مختلف، حجم کاری متفاوتی دارند. به طور کلی، در کشورهایی که تعداد متقاضیان ویزای تحصیلی آلمان بیشتر است، زمان پردازش ویزا نیز طولانی تر خواهد بود.
  2. نوع ویزا: انواع مختلفی از ویزاهای تحصیلی آلمان وجود دارد، مانند ویزای دانشجویی، ویزای دوره زبان، و ویزای متقاضیان کارشناسی ارشد. زمان پردازش هر نوع ویزا می تواند متفاوت باشد.
  3. زمان درخواست: در فصل های شلوغ، مانند قبل از شروع ترم تحصیلی، ممکن است زمان پردازش ویزا به طور قابل توجهی افزایش یابد.

علاوه بر این، مدت زمان بررسی مدارک شما نیز می تواند بر زمان صدور ویزا تاثیر بگذارد. اگر مدارک شما کامل و دقیق باشد، ویزای شما سریعتر صادر خواهد شد.

 صدور ویزای تحصیلی آلمان

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی آلمان

در نهایت

در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات اولیه و مورد نیاز را در رابطه با ویزای تحصیلی آلمان، شرایط دریافت ویزا، انواع ویزای تحصیلی و هزینه و مدارک لازم ویزای تحصیلی آلمان در اختیارتان قرار دهیم تا در صورت تمایل برای تحصیل در بهترین و معتبرترین دانشگاه های آلمان راحتر بتوانید تصمیم گیری کنید.

سوالات مربوط به هزینه و مدارک لازم ویزای تحصیلی آلمان

  1. تمدید ویزای تحصیلی آلمان چگونه است؟
    تمدید ویزای تحصیلی آلمان بستگی به شرایط خاص هر دانشجو و وضعیت تحصیلی او دارد.
  2. بهترین زمان اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان چه زمانی است؟
    بلافاصله پس از دریافت نامه پذیرش از طرف دانشگاه
  3. هزینه ویزای تحصیلی آلمان چقدر است؟
    هزینه سفارت با توجه به نوع ویزا تحصیلی و مدت زمان اقامت متفاوت است اما در حدود ۷۵ یورو تا ۱۶۰ یورو تخمین زده می‌شود.

ارسال دیدگاه

17 − 3 =