اخذ ویزای کانادا

هزینه اخذ ویزای کانادا چقدر است؟

از آنجا که کشور کانادا سطح رفاهی، اجتماعی، بهداشتی و امنیتی بالایی دارد و توانسته […]

از آنجا که کشور کانادا سطح رفاهی، اجتماعی، بهداشتی و امنیتی بالایی دارد و توانسته است بستر بسیار مناسبی را در زمینه کاری و تحصیل فراهم آورد بسیار مورد توجه افرادی قرار گرفته که از سراسر دنیا قصد مهاجرت دارند. با توجه به این موضوع که سالانه بر تعداد متقاضیان مهاجرت تحصیلی، کاری و اقامت دائم به کشور کانادا افزوده می شود دولت این کشور مقررات سختی را برای پذیرش بیگانگان کشورهای مختلف وضع کرده است. برای سفر به کشور کانادا با اهدافی همچون تحصیل و کار نیاز به ویزای مناسب این کشور دارید. ئیزای کانادا در واقعی مدرکی است که در پاسپورت شما ضمیمه می شود و نشان می دهد که شما شرایط مناسب برای اقامت در کانادا را دارید. اما سوال اصلی اینجا است که هزینه اخذ ویزای کانادا چقدر است؟ و چطور میتوان برای دریافت ویزاهای این کشور اقدام کرد؟

انواع ویزای کانادا

کانادا کشوری پهناور و متنوع است که به دلیل جاذبه‌های طبیعی خیره‌کننده، فرهنگ غنی و فرصت‌های تحصیلی و شغلی عالی، به یکی از مقاصد محبوب مهاجران و گردشگران تبدیل شده است. برای ورود به کانادا، اتباع اکثر کشورها (از جمله ایران) به ویزا نیاز دارند.

انواع مختلفی از ویزای کانادا وجود دارد که هر کدام برای اهداف خاصی صادر می‌شوند. به طور کلی، ویزاهای کانادا به دو دسته اصلی اقامت موقت و اقامت دائم تقسیم می‌شوند.

ویزای اقامت موقت کانادا

ویزای اقامت موقت کانادا به شما اجازه می‌دهد تا برای مدتی محدود (معمولاً تا شش ماه) در کانادا اقامت داشته باشید. این نوع ویزا برای اهداف مختلفی مانند گردشگری، ملاقات با دوستان یا خانواده، تجارت، تحصیل، کار موقت مانند: ویزای ict کانادا و درمان پزشکی صادر می‌شود.

ویزای اقامت دائم کانادا

ویزای اقامت دائم کانادا به شما اجازه می‌دهد تا به طور دائم در کانادا زندگی و کار کنید. متقاضیان اقامت دائم کانادا باید از طریق یکی از برنامه‌های مهاجرتی این کشور واجد شرایط دریافت این نوع ویزا شوند.

 ویزای موقت کانادا

انواع ویزای کانادا

شرایط دریافت ویزای کانادا

شرایط دریافت ویزای کانادا بسته به نوع ویزایی که درخواست می‌کنید، متفاوت است. با این حال، به طور کلی، متقاضیان ویزای کانادا باید شرایط زیر را داشته باشند.

  • داشتن پاسپورت معتبر
  • ارائه مدارک هویتی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه مدارک مالی
  • ارائه مدارک پزشکی
  • برخورداری از تمکن مالی کافی برای اقامت در کانادا
  • داشتن نیت bona fide برای بازگشت به کشور خود پس از اتمام اعتبار ویزا

مراحل درخواست ویزای کانادا

مراحل درخواست ویزای کانادا به نوع ویزایی که می‌خواهید دریافت کنید (توریستی، تحصیلی، کاری، و …) بستگی دارد. با این حال، به طور کلی مراحل زیر را باید طی کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید ایجاد پروفایل در وب سایت اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) است. شما باید به وب سایت مربوطه وارد شوید روی “Sign In” کلیک کنید و “Create an account” را انتخاب کنید.اطلاعات شخصی خود را وارد کنید و یک رمز عبور انتخاب کنید و به ایمیل خود بروید و روی لینک تأیید کلیک کنید.

بعد از انجام این کار نوبت به تکمیل فرم درخواست ویزا می رسد. زمانیکه به پروفایل خود ورود می کنید می توانید فرم درخواست را انتخاب کنبد. فرم را به دقت و با حوصله پر کنید تلاش کنید که تمام اطلاعات و مدارک مورد نیاز را آماده کنید.

قدم بعدی این است که هزینه ویزا را با استفاده از کارت اعتباری یا نقدی پرداخت کنید. مدارک مورد نیاز را اسکن کنید و در پروفایل خود آپلود کنید و در صورت نیاز، مدارک را به صورت فیزیکی به سفارت یا کنسولگری کانادا ارسال کنید.

از دیگر مراحلی که برای دریافت ویزای کانادا باید طی کنید مرحله انگشت نگاری و مصاحبه است. در برخی موارد، ممکن است از شما خواسته شود که برای انگشت نگاری و مصاحبه به سفارت یا کنسولگری کانادا مراجعه کنید.

بعد از طی کردن تمام این مراحل درخواست شما توسط اداره مهاجرت کانادا بررسی خواهد شد که این بررسی ممکن است چند ماه طول بکشد. در نهایت، نتیجه درخواست شما به شما ایمیل خواهد شد.

درخواست ویزای کانادا

مراحل درخواست ویزای کانادا

هزینه اخذ ویزای کانادا چقدر است؟

هزینه اخذ ویزای کانادا به عوامل مختلفی از جمله نوع ویزا، تعداد متقاضیان، سن متقاضیان و روش پرداخت و… بستگی دارد اما، به طور کلی، هزینه ویزای کانادا برای هر نفر بین 100 تا 1000 دلار کانادا است.

در اینجا لیستی از هزینه های مختلف ویزای کانادا آورده شده است تا شما با توجه به نوع ویزایی که می خواهید دریافت کنید از مبلغی که باید بپردازید آگاه باشید. البته لازم به گفتن است که هزینه های عنوان شده به صورت کاملا تقریبی می باشند.

  1. ویزای توریستی: 100 دلار کانادا برای هر نفر
  2. ویزای تحصیلی: 150 تا 200 دلار کانادا برای هر نفر
  3. ویزای کاری: 100 تا 1000 دلار کانادا برای هر نفر
  4. ویزای سوپر ویزا (برای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ شهروندان کانادا): 100 دلار کانادا برای هر نفر
  5. هزینه انگشت نگاری: 85 دلار کانادا برای هر نفر

علاوه بر هزینه های ویزا، شما باید هزینه های دیگری مانند ترجمه مدارک، معاینه پزشکی و پیکاپ ویزا را نیز بپردازید.

فراموش نکنید که، هزینه های ویزا به طور مرتب تغییر می کنند، بنابراین قبل از اقدام برای ویزا، حتماً از وب سایت اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) اطلاعات به روز را دریافت کنید. شما می توانید هزینه ویزا را به صورت آنلاین یا از طریق پست پرداخت کنید.

از همه اینها مهمتر اینکه، اگر درخواست ویزای شما رد شود، هزینه ویزا به شما بازگردانده نمی شود.

پیگیری جواب ویزای کشور کانادا

چنانچه شما درخواست خود را به صورت آنلاین و اینترنتی به ثبت رسانده باشید به راجتی با مراجعه کردن به وب سایت مربوطه و وارد کردن ترکینگ نامبر که در زمان ثبت نام دریافت کرده اید در جریان مراحل پیش رفته دریافت ویزای خود قرار بگیرد.

اما، اگر اقدامات مربوط به دریافت ویزای کانادا را به صورت حضوری انجام داده اید برای پیگیری جواب ممکن است مشکلاتی بر سر راه شما قرار داشته باشند. چرا که تنها اره ارتباطی شما همان ایمیلی است که در زمان ثبت نام از آن استفادع کرده اید.

گاهی اوقات ممکن است فرد دیر متوجه ارسال ایمیل از سمت سفارت کانادا شود و یا اینکه ایمیل داخل فولدر اسپم شده باشد و متقاضی آن را نبیند. با این اوصاف از آنجایی که برای زمان صدور نامه انگشت نگاری تنها 30 روز فرصت دارید که به دفاتر انگشت نگاری سفارت کانادا مراجعه کنید باید همیشه ایمیل خود را چک کنید تا با این مشکل مواجه نشوید.

ویزای کشور کانادا

پیگیری جواب ویزای کشور کانادا

در نهایت

یادآوری می کنیم که، قبل از شروع مراحل درخواست ویزا، از نوع ویزای مورد نیاز خود  و اینکه هزینه اخذ ویزای کانادا چقدر است؟مطمئن شوید. تمام اطلاعات و مدارک مورد نیاز را به دقت و به طور کامل آماده کنید. در پرداخت هزینه ویزا دقت کنید و از پرداخت به افراد یا وب سایت های غیرمجاز خودداری کنید.

توصیه و پیشنهاد ما برای اینکه روند کار شما بهتر و مطمئن تر انجام شود این است که در صورت نیاز، از یک وکیل مهاجرت معتبر کمک بگیرید.

سوالات مربوط به هزینه اخذ ویزای کانادا چقدر است؟

  1. مراحل درخواست ویزای کانادا از چه قرار است؟
    ارسال مدارک به صورت الکترونیکی برای سفارت کانادا و پرداخت هزینه‌های موجود،سفر به یکی از کشورهای اطرف ایران برای انجام انگشت نگاری و بیومتریک و پیکاپ پاسپورت کانادا به یکی از دفاتر وک جهت الصاق ویزا (در صورت ویزا شدن)
  2. برای دریافت ویزای کانادا چه شرایطی باید داشت؟
    داشتن پاسپورت معتبر، ارائه مدارک هویتی، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه، ارائه مدارک مالی، ارائه مدارک پزشکی، برخورداری از تمکن مالی کافی برای اقامت در کاناداو داشتن نیت bona fide برای بازگشت به کشور خود پس از اتمام اعتبار ویزا
  3. مهم ترین شرایط برای اخذ ویزای کاری کانادا چیست؟
    مدرک زبان،شرایط سنی حداکثر 35 سال، سابقه کار حداقل 3 سال به صورت مرتبط و مدرک تحصیلی لیسانس (حداقل)

ارسال دیدگاه

هجده + دوازده =