نحوه دریافت ویزای تحصیلی آلمان در مقطع دکترا

نحوه دریافت ویزای تحصیلی آلمان در مقطع دکترا

سیستم آموزشی استاندارد دانشگاه‌های آلمان به طور کلی باید بگوییم که سیستم آموزش عالی کشور […]

سیستم آموزشی استاندارد دانشگاه‌های آلمان

به طور کلی باید بگوییم که سیستم آموزش عالی کشور آلمان دارای استاندارد جهانی می باشد و از جمله سیستم های آموزشی باکیفیت در جهان است. تاریخ نشان داده است که بسیاری از دانشمندان و فیلسوفان دنیا در کشور آلمان تحصیل کرده اند و آن دسته از اساتید و محققانی که با دانشگاه های آلمان همکاری دارند از سطح علمی بالایی برخوردار می باشند. از این رو دانشگاه های این کشور سالانه دانشجویان زیادی را در مقطع های تحصیلی مختلفی پذیرش می کنند. یکی از مقاطع تحصیلی در دانشگاه های آلمان که طرفداران بسیار زیادی هم دارد مقطع تحصیلی دکترا می باشد. که برای پذیرش در این مقطع تحصیلی نیاز به دریافت ویزا می باشد. بنابراین اگر متقاضی تحصیل در رشته دکترا دانشگاه های آلمانی هستید باید نسبت به نحوه دریافت ویزای تحصیلی آلمان در مقطع دکترا اطلاعات دقیق و جامعی داشته باشید.

‌دوره تحصیلی دکترا در دانشگاه‌های آلمان

این دوره تحصیلی در دانشگاه های آلمان یک دوره تحصیلی سه ساله می باشد و براساس چهارچوب های صلاحیت اروپایی به عنوان برنامه و پروسه ی بلونیا شناخته شده است.

در حقیقت پروسه بلونیا برنامه ای است که طبق آن کشورهای مختلف برای تشکیل مجموعه آموزش عالی اروپا گرد هم جمع می شوند و شرایط و قوانینی را تعیین می کنند تا براساس آن دوره دکترا برگزار شود.

دوره های تحصیلی دکترا در دانشگاه های آلمان هم بر طبق همین برنامه می باشد فقط یک فرقی وجود دارد و آن هم این است که دانشگاه های آلمان از نظر ماهیت برگزاری دوره های دکترا را به صورت فردی برگزار می کنند.

دروه دکترا در کشور آلمان یک دوره پیشرفته تحقیقاتی و پژوهشی می باشد که باید برای شرکت در این دوره نحوه دریافت ویزای تحصیلی آلمان در مقطع دکترا را به درستی انجام دهید.

اخذ و دریافت ویزای تحصیلی آلمان در مقطع دکترا

نحوه دریافت ویزای تحصیلی آلمان در مقطع دکترا کار سخت و دشوای می باشد و شما به عنوان متقاضی باید علاوه بر داشتن رزومه علمی قوی، دارای شرایط سنی مناسب، سابقه نگارش تحقیقات و پزوهش های بین المللی، تسلط کامل بر زیان با یک استاد راهنما در دانشگاه آلمان را داشته باشید تا مورد تایید قرار بگیرید.

البته در اینجا کار شما به اتمام نمی رسد و بعد از تاییدیه استاد راهنما می توان از دانشگاه مورد نظر پذیرش دریافت کنید  و بعد از آن برای درخواست ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنید.

هزینه و مدت‌زمان اخذ ویزای تحصیلی آلمان

 مدت‌ زمان اخذ ویزای تحصیلی آلمان

هزینه و مدت‌زمان اخذ ویزای تحصیلی آلمان

از جمله مواردی که در نحوه دریافت ویزای تحصیلی آلمان در مقطع دکترا دارای اهمیت زیادی می باشد اطلاع از هزینه این کار و مدت زمانی است که باید برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان در نظر داشته باشید.

به طور تقریبی می توان گفت: هزینه ای که می بایست برای درخواست ویزای تحصیلی آلمان در مقطع دکترا پرداخت کنید برابر با 85 یورو می باشد.

شما باید این مسئله را به خاطر داشته باشید که هزینه مشخص شده برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان و دیگر هزینه های مربوط به ویزا را یاید از طریق حواله های بانکی پرداخت کنید و رسید پرداخت را حتما به سفارت آلمان تحویل دهید.

مدت زمان دریافت ویزای آلمان جهت تحصیل با توجه به مقطع  تحصیلی شما چندین ماه طول می کشد و متفاوت می باشد اگر به صورت مستقیم از دانشگاه های آلمان برای تحصیل پذیرش داشته باشید دریافت ویزای تحصیلی شما زمان کمتری طول می کشد تا صادر شود.

اما با تمام این صحبت ها باز هم پروسه دریافت ویزا به زمان پذیرش شما در دانشگاه و سفارت بستگی دارد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان

هزینه اخذ ویزا تحصیلی

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان

یکی از شرایط بسیار مهم جهت دریافت ویزای تحصیلی آلمان در مقاطع مختلف ارائه دادن مدرک زبان می باشد. مدرکی که تحت عنوان مدرک زبان ارائه می دهید باید مدرک استاندارد باشد که حداقل سطح آن B1 باشد و باید آن را جهت دریافت ویزا به سفارت آلمان ارائه دهید

این مهم را به خاطر داشته باشید که برای تحصیل در دانشگاه‌هایی که زبان تدریسشان انگلیسی است، متقاضی مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 ارائه می‌دهد.

شرایط مدرک زبان برای مقاطع تحصیلی دکترا در دانشگاه های آلمان بدین صورت است که برای ویزای تحصیلی پزشکی باید

مدرک زبان B2 باشد و جهت دریافت ویزای تحصیلی پزشکی در آلمان حتما باید B2 باشد.

مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی

  • پاسپورت با اعتبار حداقل 6ماهه و دو برگ کپی از آن
  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه و کالج‌های معتبر آلمان
  • مدرک کارنامه سه سال آخر دوره متوسطه یا مقطع دیپلم و ترجمه کامل آن
  • مدرک پیش‌دانشگاهی به همراه ترجمه آن
  • ارائه فرم‌های تکمیل شده مربوط به درخواست ویزای تحصیلی
  • دو قطعه عکس رنگی پاسپورتی
  • اصل شناسنامه و دو برگ کپی از تمامی صفحات آن
  • ارائه مدارک مربوط به تمکن مالی و گردش حساب که توسط بانک به فرد متقاضی داده شده
  • انگیزه نامه یا sop
  • گواهی از سوابق شغلی گذشته
  • پرداخت هزینه ویزا و تحویل رسید آن

روش درخواست تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های آلمان

مدارک برای درخواست تحصیل در دانشگاه های آلمان

روش درخواست تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های آلمان

برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های آلمان از مسیرهای مختلفی میتوانید استفاده کنید.

هر یک از این روش ها و مسیرها نیاز به رعایت یک سری نکات مهم دارند تا شما ره به نتایج متفاوتی برسانند. بنابراین برای انجام این کار باید مراحل را به درستی طی کنید تا به آن نتیجه مطلوبی که مد نظرتان می باشد دست پیدا کنید.

روش هایی که می توانید برای تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های آلملن استفاده کنید عبارتند از:

  1. پیدا کردن پوزیشن های خالی در دانشگاه های آلمان
  2. مکاتبه با اساتید دانشگاه های آلمان

در رابطه با هر یک از مسیرها و روش های عنوان شده جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های آلمان برای مقطع دکترا باید بگوییم که برای هر یک از این مسیرها نیز راه های مختلفی وجود دارد.

برای پیدا کردن پوزیشن های خالی در دانشگاه های آلمان شما به عنوان فرد متقاضی به سایت دانشگاه مراجعه کرده و پیدا کردن پوزیشن خالی در صورت نیاز آن را اپلای کنید.

درباره مکاتبه با اساتید دانشگاه که یکی دیگر از راه های درخواست تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه آلمان می باشد باید بگوییم، دانشجویان لیستی از اساتیدی که در زمینه کاری آن فعالیت دارند را پیدا کرده و با ایمیل دادن به آن ها رزومه خود را برای آن ها ارسال می کند.

در نهایت 

برای یادآوری اشاره می کنیم که نحوه دریافت ویزای تحصیلی آلمان در مقطع دکترا کار سخت و دشواری و زمان بری می باشد. بنابراین بهترین کار این است که امور مربوط به دریافت ویزای تحصیلی آلمان را به افراد متخصص و با تجربه در این زمینه واگذار کنید.

سوالات مربوط به نحوه دریافت ویزای تحصیلی آلمان در مقطع دکترا

  1. تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های آلمان چه شرایطی دارد؟
    شرایط سنی مناسب، سوابق تحصیلی قابل قبول ، ارائه مقالات تحقیقاتی، تمکن مالی مورد تایید سفارت و عدم وجود گپ تحصیلی غیر قابل توجیه
  2. برای پذیرش در دانشگاه آلمان و دریافت ویزای تحصیلی بیمه چقدر مهم می باشد؟
    بدون بیمه درمانی مجاز به ثبت نام در دانشگاه یا درخواست ویزای دانشجویی نخواهید بود.‌
  3. دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی آلمان چیست؟
    ممکن است فرد متقاضی از دانشگاه نامعتبر پذیرش دریافت کرده باشد.، مدارکی که به سفارت ارائه داده است نقص داشته باشد و کامل نباشد.، مدرک زبان ارائه شده توسط فرد منقضی شده باشد.و به سؤالات افسر پرونده پاسخ اشتباه داده باشد.

ارسال دیدگاه

13 + هجده =