قوانین مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی چیست؟

یکی از بهترین روش های مهاجرت به کشورهای مختلف همچون آلمان، انگلیس و… مهاجرت از […]

یکی از بهترین روش های مهاجرت به کشورهای مختلف همچون آلمان، انگلیس و… مهاجرت از راه تحصیل است که ما تصمیم داریم امروز و در این مطلب برایتان بگوییم که مهاجرت تحصیلی چیست؟ چه مزیت ها و معایبی دارد.

آنچه برای مهاجرت تحصیلی باید در نظر داشته باشید این است که قبل از هر اقدامی به خوبی از شرایط تحصیل در کشور مورد نظرتان اطلاعات بدست آورده و از شرایط تحصیل در آن کشور آگاه شوید.

بد نیست بدانید که، گزینه‌های متنوع مهاجرت تحصیلی و سختگیری کمتر کشورهای مختلف در رابطه با اعطای ویزای تحصیلی به دانشجویان خارجی باعث شده تا این روش مهاجرتی محبوبیت زیادی در دنیا بدست آورد.

مهاجرت از راه تحصیل

لازم به گفتن است که در برنامه های مهاجرتی به کشورهای مختلف چیزی به عنوان مهاجرت تحصیلی وجود ندارد، یعنی نباید تصور کنید که با مهاجرت تحصیلی به یک کشور دیگر این امکان را خواهید داشت که اقامت دائم و شهروندی آن کشور را نیز بدست آورید.

شما دوستان عزیزی که تصمیم دارید برای ادامه تحصیل به کشور دیگری مثلا: کشور آلمان مهاجرت کنید باید بدانید که با دریافت ویزای تحصیلی آلمان تضمینی تنها مججاز هستید که تا پایان دوره تحصیلی خود در این کشور بمانید و بعد از اینکه فارغ التحصیل شدید اعتبار ویزای شما نیز به پایان خواهید رسید و مجبور هستید به کشور خود بازر گردید.

البته براساس شرایط و ضوابطی شما می توانید بعد از فارغ التحصیل شدن در آلمان بمانید که در مقالات بعدی بیشتر در این رابطه صحبت خواهیم کرد.

زمانیکه صحبت از مهاجرت تحصیلی می شود بعنی اینکه بعد از اینکه مدت زمان تحصیل شما در یک کشور خارجی به پایان رسید، به شما یم فرصت کوتاهی مثلا 6 ماه داده خواهد شد تا شغل مناسبی را در آن کشور پیدا کرده و با مشغول شدن بتوانید ویزای خود را تمدید کرده  و مدت بیشتری در کشور مربوطه اقامت داشته باشید.

نکته اینجاست که با پیدا کردن کار هم باز شما اقامت موقت خواهید داشت. بنابراین، اگر تصمیم شما این است که بعد از تحصیل بتوانید اقامت دائم بگیرید با پیدا کردن کار مناسب و چند سال کار و زندگی این امکان در اختیارتان گذاشته می شود تا برای اقامت دائم اقدام کنید.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

قوانین مهاجرت تحصیلی

مزایای مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی که این روزها بسیار طرفدار پیدا کرده است مخصوصا در میان ایرانیانی که تصمیم دارند از کشور خارج شوند دارای مزیت های بسیار زیادی است که در ادامه به مهمترین آنها اشاره کرده ایم.

  • تحصیل در بالاترین سطح علمی
  • گرفتن مدارک معتبر بین المللی
  • تضمین آینده شغلی
  • بهبود کیفیت زندگی
  • امکان گرفتن بورسیه تحصیلی
  • امکان کار در حین تحصیل
  • امکان اخذ اقامت دائم

تحصیل در بالاترین سطح علمی

از مزیت هایی مهاجرت از راه تحصیل، این است که می توانید در بالاترین سطح عملی تحصیل کنید. حتی اگر شما در یک دانشگاه متوسط اروپایی یا حتی دانشگاه های معمولی کانادا، آمریکا و استرالیا تحصیل کنید باز هم فرصت این را خواهید داشت تا از امکانات علمی در بهترین سطح بهره مند شوید چه برسد به آنکه بخواهید برای ادامه تحصیل به آلمان مهاجرت کرده و در برترین و بهترین دانشگاه های این کشور به تحصیل مشغول شوید.

گرفتن مدارک معتبر بین المللی

یکی دیگر از مزیت های مهاجرت تحصیلی، دریافت مدارک معتبر بین المللی می باشد. شما با تحصیل در کشورهای پیشرفته مانند: آمریکا، کانادا، انگلیس، فرانسه، استرالیا و آلمان می توانید مدرک معتبر بین المللی دریافت کنید. لازم به گفتن است که، این اعتبار مدارک، تحصیل در سطوح علمی بالاتر را برای شما راحت‌تر خواهد کرد و ضمنا بازار کار بهتری هم برایتان ایجاد می‌کند.

تضمین آینده شغلی

حتما متوجه آمار بیکاری در میان افراد تحصیل کرده هستید و شاهد هستید که هر روز به تعداد این افراد افزوده می شود به همین خاطر است که تعداد متقاضیان مهاجرت تحصیلی در ایران بسیار زیاد می باشد.

اما، خوبی مهاجرت تحصیلی این است که با دریافت مدرک بین المللی دیگری دغدغه پیدا کردن کار را نخواهید داشت. شما با تحصیل کردن در یک دانگشاه خارجی حتی، دانشگاه های متوسط می توانید آینده شغلی خود را تضمین کنید.

البته باید این مسئله را هم در نظر داشته باشید که باید رشته ای را برای تصصیل انتخاب کنید که با نیازهای بازار کار کشور مقصد همخوانی داشته باشد تا بتوانید بعد از پایان تحصیل به سرعت در آن کشور مشغول به کار شوید.

بهبود کیفیت زندگی

بدون شک با تحصیل در دانشگاه های معتبر و کسب مدرک بین المللی و پیدا کردن کار مناسب می توانید از یک زندگی با کیفیت نیز بهره مند شوید. این امکان را با مهاجرت تحصیلی نیز بدست خواهید آورد. در واقع  شغل مناسب، درآمد بالا، امکان پیشرفت، امکانات رفاهی، خدمات بهداشتی و درمانی، امنیت بالا و… همگی از مواردی هستند که کیفیت زندگی را در کشورهای خارجی افزایش داده است.

امکان کار در حین تحصیل

حتما با خودتان خواهید گفت که با مهاجرت تحصیلی چطور می توانیم از پس هزینه های تحصیل و زندگی بر آییم؟ خب، باید بگویی که یکی دیگر از مزیت های مهاجرت از راه تحصیل این است که شما امکان کار کردن در حین تحصیل را نیز خواهید داشت و از این طریق می توانید هزینه های خود را تامین کنید.

خوشبختانه، اکثر کشورها به متقاضیانی که از راه تحصیل به آن کشور مهاجرت کرده اند این اجازه را می دهند که دانشجویان به میزان مشخصی در ماه به کار دانشجویی بپردازند و به این شکل بخشی از هزینه‌های خود را پوشش دهند.

امکان اخذ اقامت دائم

از دیگر مزایای مهاجرت تحصیلی که در این بخش می خواهیم به آن اشاره کنیم و بدون شک بسیاری از افراد متقاضی تحصیل در کشورهای مختلف با این هدف به آن کشور برای تحصیل مهاجرت کرده اند، اخذ اقامت دائم می باشد.

برای اینکه بتوانید اقامت دائم یک کشور را بدست آورید، در ابتدای مطلب امروز هم اشاره کردیم که بعد از فارغ التحصیل شدن به شما فرصتی چند ماهه داده خواهد شد تا شغل مناسب پیدا کرده و برای اقامت در این کشور اقدام کنید. بعد از چند سال کار و زندگی می توانید برای اقامت دائم دست به کار شوید.

مهاجرت تحصیلی

مزایای مهاجرت تحصیلی

معایب مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی همانطور که دارای مزیت های بسیار زیادی می باشد و در پاراگراف های قبلی به مهمترین آنها اشاره کردیم، دارای یک سری معایب نیز می باشد که به عنوان ضخصی که تصمیم دارید برای تحصیل به کشور دیگر مهاجرت کند درباره این مسئله نیز آگاهی لازم را داشته باشید.

دوری از خانواده، دوستان و سرزمین مادری از بزرگترین مواردی است که منجر به دلتنگی می شود و شاید نتوانید غربت را تحمل کنید و فشار روحی زیادی به شما وارد شود. البته موارد عنوان شده بسته به میزان تطبیق پذیری شما دارد. شاید شما از آن دسته افرادی باشید که در مدت کوتاهی بتوانید خود را با شرایط جدید عادت دهید و یا اینکه برای عادت کردن به دروی از خانواده و زندگی در غربت به زمان بیشتری نیاز داشته باشید.

مهاجرت تحصیلی چیست؟

معایب مهاجرت تحصیلی

در نهایت

به عنوان حُسن ختام این مطلب که مهاجرت تحصیلی چیست؟ باید بگوییم که هر زمانی که تصمیم شما برای مهاجرت قطعی شد می توانید با مشاوران و کارشناسان ما از طریق وب سایت visa2go.org در ارتباط باشید و راهنمایی لازم را از آنها دریافت کنید.

سوالات مربوط به مهاجرت تحصیلی چیست؟

  1. منظور از مهاجرت تحصیلی چیست؟
    مهاجرت دانشجویان به کشوری دیگر برای تحصیل است.
  2. مهاجرت تحصیلی دارای چه مزیت هایی است؟
    تحصیل در بالاترین سطح علمی، گرفتن مدارک معتبر بین المللی، تضمین آینده شغلی، بهبود کیفیت زندگی، امکان گرفتن بورسیه تحصیلی، امکان کار در حین تحصیل و امکان اخذ اقامت دائم
  3. معایب مهاجرت از راه تحصیل چیست؟
    دوری از خانواده، دوستان و سرزمین مادری از بزرگترین مواردی است که منجر به دلتنگی می شود و از معایب مهاجرت از راه تحصیل است.

ارسال دیدگاه

20 − 19 =