شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان

شرایط تحصیل و مهاجرت تحصیلی به آلمان چگونه است؟ شما دوستانی که قصد دارید به […]

شرایط تحصیل و مهاجرت تحصیلی به آلمان چگونه است؟ شما دوستانی که قصد دارید به کشور آلمان جهت ادامه تحصیل مهاجرت کنید برای اطلاع از شرایط و مدارک تحصیلی جهت مهاجرت این مطلب را مطالعه کنید. این روزها تحصیل در کشور آلمان بسیار طرفدار پیدا کرده است. متقاضیان بسیاری از کشورهای مختلف مخصوصاً ایران برای مهاجرت تحصیلی به این کشور اقدام می‌کنند علت آن هم این است که دولت آلمان بستر مناسبی را برای تحصیل فراهم آورده است.

شرایط تحصیل و مهاجرت به کشور آلمان

متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان و تحصیل در دانشگاه‌های معتبر این کشور این امکان را در اختیار دارند تا از صدها دوره دانشگاهی به زبان انگلیسی یا آلمانی پذیرش تحصیلی رایگان دریافت کنند به همین خاطر است که تنوع فرهنگی در دانشگاه‌های معتبر آلمان بسیار زیاد می‌باشد.

از همه مهمتر اینکه دانشجویان بین‌المللی بعد از فارغ التحصیل شدن در دانشگاه‌های معتبر کشور آلمان فرصت زیادی برای کار در این کشور نیز خواهند داشت.

در حقیقت باید بگوییم که تحصیل در کشور آلمان فرصت مناسبی برای زندگی و کاوش در یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان می‌باشد که در حیطه آموزش، فرهنگ و تاریخ بسیار غنی است.

جهت مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور یکی از مهم‌ترین مواردی است که حتماً باید نسبت به آن آگاه باشید.

بر اساس آمار و اطلاعات موجود، دولت آلمان بیش از ۴۰۰ هزار دانشجوی بین المللی را تحت پوشش خود قرار داده که به تحصیل در مقاطع مختلف تحصیل کارشناسی، کارشناسیف ارشد و دکترا می‌پردازند. علاوه بر آنها تعداد بسیار زیادی رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های برتر این کشور نیز ارائه می‌شود.

با این اوصاف برای تحصیل و مهاجرت تحصیلی به آلمان انتخاب رشته تحصیلی اولین شرطی است که باید نسبت به آن آگاه باشید که براساس نوع رشته انتخابی می‌توانید شرایط و مدارک مورد نیاز را بررسی کرده و به نتیجه دقیق‌تری دست پیدا کنید.

نکته و شرط مهم بعدی پذیرش دانشگاه مورد نظر در کشور آلمان است بدون شک دانشگاه‌های این کشور همچون سایر کشورها دارای الزامات خاصی برای پذیرش دانشجو می‌باشد. برای پذیرش در دانشگاه‌های آلمان مدارک شما باید توسط دانشگاهی که انتخاب کرده‌اید به رسمیت شناخته شود.

یکی دیگر از شرایط ورود به آلمان و مهاجرت تحصیلی به این کشور اثبات تمکن مالی است. دقت داشته باشید اگر شما شهروند کشوری هستید که برای تحصیل به آلمان به ویزای دانشجویی نیاز دارد باید هنگام درخواست ویزای تحصیلی آلمان تضمینی مدرکی مبنی بر اثبات تمکن مالی خود نیز ارائه دهید.

دریافت ویزای تحصیلی از جمله مراحل و شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان است که از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین برای اینکه بتوانید این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید پیشنهاد می‌کنیم از موسسات مهاجرتی معتبر که از تجربه و دانش کافی در این زمینه برخوردار می‌باشند راهنمایی دریافت کنید.

مزایای تحصیلی در آلمان

تحصیلی در آلمان

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به آلمان

برای اینکه بتوانید جهت تحصیل به کشور آلمان مهاجرت کرده و در اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های این کشور موفق شوید باید به صورت کلی یک سری مدارک و الزامات را تهیه کنید. به خاطر داشته باشید که قبل از هر اقدامی از این مدارک و شرایط آگاهی داشته باشید و کلیه مدارک را بدون کم و کاست آماده کرده و به دانشگاه ارائه دهید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در آلمان به صورت عمومی برای تمام دانشگاه‌ها مورد نیاز است. البته لازم به گفتن است که برخی از دانشگاه‌ها الزامات اختصاصی خود را دارند بنابراین نیاز است که قبل از ارائه مدارک به سایت دانشگاه مراجعه کرده و از مدارک اختصاصی آن نیز اطلاع به دست آورید.

به طور کلی و به صورت عمومی مدارکی که شما برای تحصیل در آلمان به آنها نیاز دارید و باید آماده کرده و به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید مدارک زیر می‌باشند.

  • فرم درخواست پذیرش دانشگاه
  • کپی مدرک تحصیلی پیشین(دیپلم، کارشناسی، ارشد)
  • گواهینامه معتبر علمی مرتبط
  • ریز نمرات و سوابق تحصیلی
  • رسید پرداخت هزینه ثبت نام
  • مدرک بیمه درمانی
  • کپی پاسپورت و مدرک هویتی
  • عکس پرسنلی
  • اثبات مهارت زبان
  • ترجمه کلیه مدارک به زبان آلمانی

هزینه تحصیل در آلمان

یک نکته بسیار مهم و دارای اهمیت که شما دوستان متقاضی مهاجرت تحصیلی به آلمان باید قبل از هر اقدام نسبت به آن آگاهی داشته باشید موضوع هزینه تحصیل در این کشور است.

خبر خوب، این است که از دانشجویان بین‌المللی که به تحصیل در آلمان مشغول هستند هزینه‌ای تحت عنوان شهریه دریافت نمی‌شود علاوه بر این، دانشجویانی که واجد شرایط هستند می‌توانند از سوی موسسه آموزشی یا دولت برنامه کمک هزینه تحصیلی و زندگی نیز دریافت کنند.

نکته این است که از هزینه‌های مربوط به زندگی در کشور آلمان نباید چشم پوشی کرد و غافل شد. چرا که در این کشور همچون سایر کشورها هزینه زندگی در شهرهای کوچک آن به نسبت شهرهای بزرگتر ارزان‌تر می‌باشد.

شما دوستان، برای مهاجرت تحصیلی باید هزینه‌های مربوط به ثبت نام هر ترم، هزینه زندگی و بیمه سلامت دانشجویی را در نظر داشته باشید.

لازم به ذکر است که بیشترین هزینه‌ای که شما باید به صورت ماهانه پرداخت کنید مختص به اجاره اقامتگاهی است که برای زندگی خود انتخاب کرده‌اید.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به آلمان

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی آلمان

در پاراگراف های قبل اشاره کردیم که یکی از شروط مهم و با اهمیت مهاجرت تحصیلی به آلمان دریافت ویزای تحصیلی این کشور می باشد. به طبع برای درخواست ویزا نیز باید مدارکی را تهیه کرده و به سفارت آلمان در کشور خودتان ارائه دهید که در این بخش لیست مدارکی که برای ویزای تصحیلی آلمان به آنها نیاز دارید را آورده ایم.

  1. مدرک پذیرش دانشگاه
  2. مدرک اثبات تمکن مالی
  3. فرم تکمیل شده جهت درخواست ویزا
  4. مدارک کاری در صورت وجود و نیاز
  5. ارائه بیمه مسافرتی قبل از پذیرش دانشگاه
  6. ارائه گذرنامه معتبر
  7. ارائه عکس پرسنلی
  8. ارائه شناسنامه به همراه دو سری کپی

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در آلمان را دارند این مهم را به خاطر داشته باشند که ویزای تحصیلی آلمان برای سه ماه صادر خواهد شد و در طول این مدت باید به دفتر ثبت نام اتباع خارجی مراجعه کرده تا درخواست اقامت طولانی آنها به ثبت برسد.

ویزای تحصیلی آلمان

هزینه تحصیل در آلمان

در نهایت

مهاجرت تحصیلی به آلمان یا هر کشور دیگری شرایط و مدارک خاص خود را نیاز دارد که افراد متقاضی علاقمند باید هرگونه اقدامی از شرایط و مدارک مورد نیاز آگاه باشد تا بتوانند از دانشگاه مورد نظر پذیرش دریافت کرده و اقدامات مربوط به ویزای تحصیلی خود را نیز به درستی و به صورت قانونی انجام دهند.

سوالات مربوط به مهاجرت تحصیلی به آلمان

  1. شرط معدل برای مهاجرت تحصیی به آلمان چگونه است؟
    بر اساس قوانین مهاجرتی کشور آلمان، متقاضیان مهاجرت تحصیلی باید مدرک فارغ‌التحصیلی پیشین را با نمره معدل بالای 15 ارائه دهند.
  2. معتبرترین مدارک زبان برای تحصیل در آلمان چه مدارکی هستند؟
    مدرک آبتلس آکادمیک با نمره 6، مدرک تافل با نمره 80 و مدرک کمبریج حداقل B2
  3. برای تحصیل در آلمان به چه مدارکی نیاز است؟
    فرم درخواست پذیرش دانشگاه، مدرک تحصیلی پیشین(دیپلم، کارشناسی، ارشد)، گواهینامه معتبر علمی مرتبط، ریز نمرات و سوابق تحصیلی، رسید پرداخت هزینه ثبت نام، مدرک بیمه درمانی، کپی پاسپورت و مدرک هویتی، عکس پرسنلی، اثبات مهارت زبان و ترجمه کلیه مدارک به زبان آلمانی

ارسال دیدگاه

2 × یک =