انواع ویزای کار کانادا

معرفی انواع ویزای کار کانادا

اگر بخواهیم به صورت کلی در رابطه با اخذ ویزای کاری در کانادا صحبت کنیم […]

اگر بخواهیم به صورت کلی در رابطه با اخذ ویزای کاری در کانادا صحبت کنیم باید بگوییم که این مسئله بسته به دریافت امتیازات کافی از لحاظ مختلف همچون: سن، تحصیلات، سابقه کاری، دانش زبانی و امتیازات دیگری می باشد. شما اگر به عنوان متقاضی دریافت این ویزا برای مهاجرت اقدام کنید براساس توانایی و مهارت هایی که دارید مورد ارزیابی قرار خواهید گرفت. بنابراین، با معرفی انواع ویزای کار کانادا که در این مطلب می خواهیم اشاره ای به آنها داشته باشیم شاید بهتر و راحتر بتوانید تصمیم خود را برای مهاجرت به کانادا بگیرید.

روش های مهاجرت و اخذ ویزای کاری برای کانادا

به طور کلی باید بگوییم که، روش های مهاجرت و اخذ ویزای کاری برای کانادا به چند دسته کلی تقسیم بندی شده است که هر یک از این روش ها شرایط خاص خود را دارند.

در مقالات بعدی درباره هر یک از این روش های مهاجرتی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

  • ویزای کار کانادا از طریق اکسپرس اینتری
  • مهاجرت کاری به کانادا از طریق برنامه کوتاه‌مدت
  • مهاجرت کاری به کانادا با برنامه IMP
  • اخذ ویزای کار با جاب آفر
  • اخذ ویزای کار بدون جاب آفر
بهترین روش های مهاجرت به کانادا

روش های مهاجرت به کانادا

شرایط اخذ ویزای کار کانادا

افراد سراسر دنیا سعی دارند تا با روش های مختلف به کشور کانادا مهاجرت کنند تا بتوانند از موقعیت های شغلی و اجتماعی خوبی که کشور کانادا دارد برخوردار شوند.

یکی از روش های بسیار پرطرفدار برای مهاجرت به کانادا دریافت ویزای کاری می باشد. یعنی افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند مخصوصا ایرانی های عزیز به منظور کار کردن در کشور کانادا نوع مهاجرت خود را انتخاب می کنند.

برای مهاجرت به این کشور همچون بسیاری کشورهای دیگر نیاز به شناخت اطلاعات کافی درباره انواع ویزای کار کانادا و شرایط اخذ آنها دارید که بسته به نوع مهاجرت قطعا نوع ویزای هم فرق خواهد کرد.

اما مهمترین شرایطی که نیاز است برای مهاجرت کاری به کانادا داشته باشید به شرح زیر می باشند.

  1. داشتن جاب آفر معتبر از کارفرمایی کانادایی
  2. دریافت تاییدیه LMIA از وزارت کار کانادا توسط کارفرما
  3. داشتن مدرک تحصیلی معتبر
  4. داشتن سوابق کاری تخصصی و مرتبط
  5. داشتن توانایی مالی کافی برای تامین هزینه‌های زندگی در کانادا
  6. داشتن مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی خوب
  7. داشتن سلامت جسمانی
  8. عدم داشتن سوء پیشینه

معرفی انواع ویزای کار کانادا

قبل تر به این مسئله اشاره شده است که جهت مهاجرت به کانادا به منظور کار، نیاز به اخذ ویزای مرتبط دارید( ویزای کاری کانادا).

این ویزا دارای انواع مختلف با شرایط مختلف می باشد که ما قصد داریم در این بخش به معرفی انواع ویزای کار کانادا پرداخته و کمی درباره هر یک از این ویزاها با شما صحبت کنیم.

  • مجوز کار در کانادا بر پایه LMIA
  • مجوز کار در کانادا بدون نیاز به LMIA
  • ویزای کار پرستاران خانگی
  • ویزای کار پس از تحصیل
  • ویزای ICT
  • ویزای کار استانی کانادا (PNP)
  • ویزای خود اشتغالی کانادا
بهترین ویزای کار کانادا

شرایط اخذ ویزای کار کانادا

مجوز کار در کانادا بر پایه LMIA

اولین نوع از انواع ویزای کار کانادا، مجوز کار در کانادا بر پایه LMIA می باشد. درباره این مجوز کاری باید بگوییم، مدرکی است که از سوی کارفرماهای کانادایی برای افراد متقاضی ارسال می شود.

در واقع این مجوز قبل از استخدام نیروهای کار خارجی باید به دست آن ها برسد. مجوز کار در کانادا برپایه imia حتما باید توسط نهاد اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) صادر شود.

هدف ازاین کار، ارزیبای کردن تاثیر استخدام نیروهای خارجی بر بازار کار کشور کانادا می باشد.

مجوز کار در کانادا بدون نیاز به LMIA

این مجوز هم تا حدودی شبیه به مجوز قبلی می باشد و توسط دولت کانادا در اختیار کارفرمایان قرار داده می شود تا بتوانند نیروی کاری که می خواهد را استخدام کنند.

ویزای کار پس از تحصیل

از دیگر انواع ویزای کاری در کانادا، ویزای کار پس از تحصیل می باشد که به دانشجویانی که در مقاطع تخصیلی بالاتر از دپیلم می باشند یا همچنان در کشور کانادا مشغول به تحصیل هستند داده می شود( دانشجویانی که تنها 6 ماه از دوره تحصیلی آنها باقی مانده و به دنبال کار می باشند).

ویزای ICT

این ویزا از جمله ویزاهای بسیار پرطرفدار برای مهاجرت به کانادا می باشد. نوعی ویزای کاری موقت که به افرادی که تصمیم دارند شعبه دیگری از کسب و کار خود را در کشور کانادا تاسیس کنند داده می شود.

ویزای ict کانادا از آن دسته ویزاهای کاری در کشور کانادا می باشد که به نوبه خود دارای مزیت های بسیار زیادی است. در ادامه به اختصار اشاره ای به این مزیت ها کرده ایم.

  1. ویزای ثبت شرکت کانادایی( ICT) برای افراد مجرد و متاهل مناسب است.
  2. با حداقل مدرک تحصیلی امکان اقدام برای ویزای ثبت شرکت کانادایی امکانپذیر است.
  3. ویزای ICT نیازی به مدرک زبان در ابتدا ندارد.
  4. با ویزای ثبت شرکت کانادایی در مدت یک سال میتوانید با حداقل سرمایه به اقامت دائم دست پیدا کنید.
  5. محدودیت سن برای ویزای ICT در کانادا به طور کلی وجود ندارد. به عنوان یک فرد خارجی، شما می توانید در هر سنی به کانادا سفر کنید و شرکت خود را در کانادا ثبت کنید.
  6. در صورت داشتن همسر، اجازه کار تمام وقت همسر میسر میباشد.
  7. تحصیل فرزندان تا سن 18 سال تا دریافت مدرک دیپلم به صورت رایگان در کانادا امکانپذیر است.

ویزای کار استانی کانادا (PNP)

همانطور که نام این ویزا مشخص است، دولت کانادا به استان های خود این اجازه و اختیار را داده است تا در صورت نیاز در زمینه های مختلف اقدام به جذب مهاجر کنند.

ویزای خود اشتغالی کانادا

در رابطه با این ویزای کانادا هم باید اشاره کنیم که، اگر شما در حوزه های مختلف هنری، ورزشی و یا فرهنگی فعالیت دارید می توانید این ویزا را دریافت کنید.

شرایطی که نیاز است برای دریافت این ویزا داشته باشید، داشتن حداقل 2 سال سابقه کار حرفه ای و کسب حداقل نمره 35 از 100 در سیستم امتیازبندی و تمکن مالی می باشد.

مدارک لازم برای ویزای کار کانادا

بهترین ویزای کار کانادا

در نهایت اینکه

با توجه به مطالب عنوان شده در این مقاله باید بار دیگر یادآوری کنیم که راه ها و روش های مهاجرت کاری و دریافت ویزای کاری کانادا بسیار متنوع می باشند.

بنابراین شما دوستان عزیز می توانید با توجه به شرایطی که دارید با استفاده از یکی از روش ها برای اخذ ویزای کاری خود به کشور کانادا اقدام کنید.

ما سعی کرده ایم تا در این مطلب با معرفی انواع ویزای کار کانادا اطلاعاتی را درباره آن ها برایتان به اشتراک بگذاریم که امیدواریم مفید بوده باشند.

یادآوری می کنیم که، مهاجرت به کشور کانادا یک گزینه جذاب و فرصت مناسب برای اقامت از طریق کار در این کشور می باشد.

سوالات مربوط به معرفی انواع ویزای کار کانادا

  1. چه افرادی نیازمند دریافت ویزای کار در کانادا می باشند؟
    کسانی که متقاضی ورود به کشور کانادا هستند برای اینکه بتوانند در کشور کانادا کار کنند نیاز به دریافت مجوز موقت برای کار کردن در کانادا می باشند.
  2. امتیازبندی ویزای کار کانادا به چه صورت می باشد؟
    باید 67 امتیاز از 100 کسب کنید تا وارد مرحله دوم شوید. در مرحله دوم هر‌چقدر امتیاز بالاتری کسب کنید شانس اخذ اقامت کاری کانادا برای شما بالاتر است.
  3. کدام استان های کانادا برای مهاجرت کاری گزینه مناسبتری هستند؟
    دو استان کبک و ساسکاچوان به جهت فراهم نمودن فرصت‌های شغلی

ارسال دیدگاه

16 − 7 =