آزمون LMIA کانادا چیست؟

معرفی آزمون LMIA کانادا

نامه تاییدی که به متقاضیان کار در کشور کانادا ارائه می‌شود مجوز LMIA گفته می‌شود […]

نامه تاییدی که به متقاضیان کار در کشور کانادا ارائه می‌شود مجوز LMIA گفته می‌شود که یکی از مراحل پروسه مهاجرت به کشور کانادا است و بعد از ویزای ict کانادا می توان گفت از پرطرفدارترین روش های مهاجرتی به این کشور به شمار می آید. مجوز LMIA نیز همچون سایر روش های مهاجرتی به کشور کانادا شرایط و مراحل خاص خود را دارد که باید نسبت به آن کاملا آگاهی داشته باشید. در این مقاله علاوه بر معرفی آزمون LMIA کانادا شما را با شرایط دریافت این گواهی را نیز بیشتر آشنا خواهیم کرد.

مجوز LMIA کانادا چیست؟

در یک تعریف ساده کلی درباره معرفی آزمون LMIA کانادا باید بگوییم،  همانطور که عنوان کردیم این مجوز به معنای ارزیابی تاثیر بازار کار است و مدرکی است که توسط خود دولت کانادا برای متقاضیان صادر می‌شود.

به درخواست کارفرمای کانادایی توسط دولت کانادا این مجوز صادر و ارزیابی می‌شود که مایل هستند کارگران خارجی را برای پر کردن موقعیت‌های شغلی در این کشور استخدام کنند.

کار در کشور کانادا به ویزای کار و مجوز کار نیاز دارد که برای درخواست آن باید از کارفرمای کانادایی پیشنهاد کار یا جاب آفر دریافت کنید.

در صورتیکه موقعیت و رزومه کاری شما به عنوان شخص متقاضی مورد توجه کارفرمای کانادایی قرار بگیرد جاب آفر ارائه می‌شود.

دریافت مجوز LMIA کانادا

مجوز LMIA کانادا

فرایند انجام آزمون LMIA کانادا

دریافت این مجوز شامل چندین مرحله است که یکی از آنها ارسال درخواست توسط کارفرما، بررسی درخواست توسط دپارتمان ESDC، ارزیابی تاثیر استخدام یک کارگر خارجی در بازار کار کانادا است.

از مهمترین اهدافی که دپارتمان ESDC در مقوله جذب نیروی کار خارجی دارد اطمینان از این است که استخدام و ورود نیروی کار خارجی به بازار این کشور موجب تعدیل نیروی کانادایی یا کاهش دستمزد آنها نمی‌شود.

بنابراین با دریافت این سند کارفرما اجازه دارد تا یک کارگر خارجی را در مدت زمان مشخص و تحت شرایط خاصی استخدام کند. اما با تمام آنها ESDC است که تشخیص می‌دهد استخدام یک کارگر خارجی تاثیر منفی بر بازار کار کانادا دارد یا ندارد.

شرایط دریافت مجوز LMIA کانادا

برای دریافت این مجوز هیچ آزمون رسمی وجود ندارد و این کارفرما است که باید دستورالعمل و الزامات خاص را برای دریافت این مجوز دنبال کند.

این الزامات شامل ارائه شواهدی است که نشان می‌دهد اشتغال کارگر خارجی تاثیرات مثبت یا خنثی بر بازار کار کانادا ایجاد خواهد کرد.

از طرفی پرداخت دستمزد رایج برای کار به کارگر خارجی باید مطابق با استانداردهای فدرال استانی باشد.

علاوه بر تمام این‌ها کارفرمایی که تصمیم به استخدام نیزوی کار خارجی دارد نیز باید شرایطی را دارا باشد که این شرایط به شرح زیر می‌باشد.

  • نوع کسب‌وکار: کسب‌وکار کارفرما باید کالا یا خدمات مشخصی را ارائه کند.
  • قانونی بودن کسب‌وکار: کسب‌وکار کارفرما باید از قوانین این کشور تبعیت کند.
  • پرداخت به موقع و کافیِ دستمزد: کارفرما باید توانایی پرداخت حقوق رایج و متداول شرح شغلی را داشته باشد.
  • نیاز به جذب نیروی خارجی: کارفرما باید ثابت کند که به نیروی خارجی نیاز دارد و هیچ نیروی شهروند یا مقیم در دسترس نیست.
  • عدم تعدیل یا کاهش دستمزد کارمندان: در ۱۲ ماه گذشته هیچ‌یک از کارمندانِ کارفرما اخراج نشده باشند.
فرایند انجام آزمون LMIA کانادا

فرایند انجام آزمون LMIA کانادا

مراحل دریافت تاییدیه LMIA کانادا

برای دریافت تاییدیه LMIA کارفرما باید مدارکی را تهیه کرده و اطلاعات جامعی در رابطه با موقعیت شغلی مهارت‌ها و صلاحیت‌های مورد نیاز برای دپارتمان ESDC آماده کند.

در کنار مدارک آماده شده کارفرما باید تلاش‌های انجام شده برای استخدام یک کارگر کانادایی را ارائه دهد که با شکست روبرو شده و نیروی مورد نیاز موقعیت شغلی را در میان شهروندان کانادایی و افراد مقیم پیدا نکرده است.

علاوه بر این‌ها دولت فدرال با بررسی درخواست این مجوز به شرح وظایف شغلی توجه می‌کند و اگر شرح وظایف شغلی نیروی کار خارجی با آنچه که در کد NOC در سیستم طبقه‌بندی مشاغل کانادا ارائه شده است سازگاری نداشته باشد نتیجه درخواست رد خواهد شد.

با دریافت درخواست دپارتمان esdc پرونده را مورد بررسی قرار می‌دهد. موقعیت شغلی تعریف شده را با شرایط متقاضی بررسی و تاثیر جذب متقاضی در بازار کار را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

در صورتیکه کارفرما برای استخدام نیروی کانادایی و افراد مقیم تلاش کافی کرده باشد این دپارتمان درخواست را تایید می‌کند در این صورت LMIA صادر می‌شود و کارفرما از این تاییدیه برای درخواست مجوز کار یا ورک پرمیت استفاده می‌کند.

مشاغل معاف از LMIA

در صورتیکه تصمیم به مهاجرت کاری به کشور کانادا داشته باشید لازم است بدانید که برخی از روش‌های مهاجرتی و مشاغل موجود در این کشور طبق قوانین مهاجرتی دولت کانادا نیازی به تاییدیه وزارت کار ندارند.

بنابراین بر اساس اعلام سایت رسمی دولت و سایت اداره مهاجرت افراد متقاضی برنامه‌های مهاجرتی در سیستم اکسپرس اینتری در صورتیکه شرایط زیر را دارا باشند نیازی به تاییدیه LMIA ندارد.

  1. متقاضی به مدت ۱ سال تمام‌‎وقت معادل کار یک‌سال به صورت پاره وقت با Work Permit تجربه همکاری با همان کارفرما را داشته باشد.
  2.  ارائه جاب آفر از کارفرماهای مورد تایید و معتبر دولت
  3.  ارائه مجوز کار (work permit) معتبری داشته باشید که طیِ توافقنامه بین‌المللی یا استانی از الزام دریافت گواهیLMIA  معاف شده باشد.
 تاییدیه LMIA کانادا

مراحل دریافت تاییدیه LMIA کانادا

در نهایت اینکه

دراین مقاله با معرفی آزمون LMIA کانادا، شرایط دریافت، مراحل دریافت و شغل هایی که معاف از این تاییدیه می‌باشند سعی کردیم تا راهنمای شما دوستانی باشیم که تصمیم به مهاجرت کار به کشور کانادا دارید.

امید است که با مطالب عنوان شده درباره این پروسه مهاجرتی توانسته باشیم به شما کمک کنیم. شما دوستان عزیز می توانید برای بررسی شرایط و موقعیت خود بر اساس استانداردهای برنامه‌های مهاجرتی کانادا با ما موسسه مهاجرتی ما از طریق وب سایت visa2go.org در تماس باشید.

سوالات مربوط به معرفی آزمون LMIA کانادا

  1. چگونه گواهی LMIA را دریافت کنیم؟
    برای دریافت LMIA، کارفرمایان باید این موقعیت را حداقل به مدت چهار هفته تبلیغ کنند و به طور بالقوه با نامزدهایی که شهروند کانادا یا مقیم دائم هستند مصاحبه کنند.
  2. ساده ترین راه برای دریافت LMIA در کانادا چیست؟
    برای دریافت مجوز کار LMIA، کارفرمای کانادایی شما باید ابتدا برای LMIA با ESDC درخواست دهد. در صورت تایید درخواست، کارگر خارجی می تواند فرآیند درخواست مجوز کار را آغاز کند. کارگر خارجی باید تمام شرایط لازم برای مجوز کار برای کار در کانادا را داشته باشد.
  3. مدت اعتبار LMIA چقدر است؟
    مدت اعتبار LMIA 18 ماه است.

ارسال دیدگاه

4 × دو =