ویزای استارتاپ کانادا

مزایا و معایب ویزای استارتاپ کانادا

اگر تصمیم به مهاجرت کاری دارید و احساس می‌کنید که یک کارآفرین یا بیزینس من […]

اگر تصمیم به مهاجرت کاری دارید و احساس می‌کنید که یک کارآفرین یا بیزینس من هستیدن و شرایط لازم را دارید با استفاده از برنامه ویزای استارتاپ کانادا میتوانید اقدامات مربوط به مهاجرت خود را به این کشور انجام دهید. از آنجایی که کانادا پذیرای کارآفرینان با ایده‌های نوآورانه می‌باشد بستری را فراهم کرده تا افراد متقاضی بتوانند به راحتی به این کشور مهاجرت کنند. در رابطه با این ویزای کانادا باید اطلاعات لازم در رابطه با مزایا و معایب ویزای استارتاپ کانادا را داشته باشید تا که با توجه به آنها راحت‌تر بتوانید برای مهاجرت خود تصمیم‌گیری کنید.

ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

قبل از آنکه اشاره‌ای به مزیت‌ها و معایب ویزای استارتاپ کانادا داشته باشیم می‌خواهیم برایتان بگوییم که اصلا این ویزا چیست؟ و چطور می‌توانید برای دریافت آن اقدام کنید.

ساده‌ترین تعریف در رابطه با این نوع ویزای کانادا این است که برنامه‌ای است که به کارآفرینان در سراسر جهان اجازه می‌دهد کسب و کار جدید و نوآورانه خود را در کشور کانادا راه اندازی کند و با انجام این کسب و کار به رونق اقتصادی و اشتغال زایی کانادا کمک کنند.

مدارک لازم برای ویزای استارتاپ کانادا

ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

مدارک لازم برای دریافت ویزای استارتاپ

  • رزومه (CV) و بیزینس پلن
  • نامه حمایت از یک سرمایه گذار کانادایی
  • مدارک شخصی: پاسپورت معتبر و مدت دار، شناسنامه، سند ازدواج (در صورت متاهل بودن)
  • مدارک تمکن مالی و معرفی نامه بانکی
  • مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه
  • تاییدیه معاینه پزشکی و سوء پیشینه
  • رسید پرداخت هزینه‌ها

شرایط ویزای استارتاپ کانادا

دریافت این ویزا همچون ویزای ict کانادا و دیگر ویزاهای این کشور شرایط خاص خود را دارد. برای دریافت این ویزا شخص متقاضی باید دارای شرایطی باشد که بتواند با آن مراحل اولیه پروسه اخذ این ویزا را طی کند.

به طور کلی برای دریافت این ویزای کانادا ۴ شرط لازم است که به شرح زیر می‌باشند.

  • استارتاپ واجد شرایط مطابق قوانین کانادا
  • نامه حمایتی (Letter of Support) از طرف شرکت‌های سرمایه‌گذار کانادایی
  • مدرک زبان
  • تمکن مالی

در رابطه با شرایط عنوان شده باید بگوییم که متقاضی ویزا باید کسب و کار واجد شرایط مطابق با قوانین و شرایط دولت کانادا را راه اندازی کند. از همه مهمتر اینکه کارآفرین باید حداقل ۱۰ درصد از رای مرتبط با سهام کسب و کار را دارا باشد.

در رابطه با شرایط نامه حمایتی باید بگوییم که متقاضی کسب و کار و ایده نوآوران در دولت کانادا ملزم به داشتن نامه حمایتی از یک سازمان تعیین شده معتبر در کشور کانادا همچون سازمان های سرمایه‌گذاران فرشته، سرمایه‌گذاران ریسک پذیر و انکوباتورها می‌باشد.

علاوه بر شروط عنوان شده یکی از شرط‌های مهم دیگر برای ویزای استارتاپ کانادا شرایط تمکن مالی است یعنی شما باید ثابت کنید که بودجه کافی برای اقامت در کانادا را دارید و می‌توانید هزینه زندگی خود و خانواده‌تان را پوشش دهید.

 دریافت ویزای استارتاپ

مدارک لازم برای دریافت ویزای استارتاپ

آشنایی با مزایا و معایب ویزای استارتاپ کانادا

تا به اینجای کار متوجه شدیم ویزای استارتاپ کانادا چیست؟ و شرایط دریافت این ویزا به چه صورت می‌باشدحال می‌خواهیم بدانیم دریافت این ویزا چه مزیت‌ها و معایبی دارد؟

  • از جمله مزیت‌های ویزای استارت‌آپ کانادا این است که برای آن دسته از افرادی که تصمیم به مهاجرت کشور کانادا دارند این امکان وجود دارد که بتوانند به سرعت اقامت دائم بگیرند.
  • راه‌اندازی کسب و  کار شما در کانادا اگر با شکست مواجه شود اقامت دائمی شما لغو نمی‌شود.
  • با خانواده خود می‌توانند مهاجرت کنند و از این طریق برای همه اعضای خانواده نیز اقامت بگیرند
  • برای آن دسته از افرادی که تسلط کامل به دانش زبان ندارند امکان مهاجرت به کانادا از این طریق نیز وجود دارد
  • مهمترین مزیت ویزای استارتاپ کانادا این است که شما با یک تیم حرفه‌ای همکاری خواهید کرد و در این ارتباط می‌توانید با دیگر اعضای گروه تبادل اطلاعات داشته باشید و توانایی خود را گسترش دهید

معایب ویزای استارتاپ کانادا

در کنار مزیت‌های عنوان شده، ویزای استارتاپ کانادا دارای یک سری معایب هم می‌باشد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

برای اینکه شما بتوانید ایده خود را در قالب یک پروژه در کشور کانادا اجرا کنید باید به تمام جوانب کار آگاهی داشته باشید شما باید نسبت به این مسئله آگاه باشید که آیا ایده شما توانایی رقابت با تمام کشورها را دارد و امکان شکست آن در کانادا وجود دارد یا خیر؟

برای اینکه بتوانید در کانادا مشغول به کار شوید و کسب و کار و ایده خلاقانه خود را راه‌اندازی کنید نیاز به تمکن مالی بالایی دارید که باید این مسئله را به دولت کانادا ثابت کنید در ضمن وجوه شما باید قابل دسترس بوده و شامل بدهی و تعهد نباشد.

متاسفانه پروژه‌های زیادی  هستند که توسط مردم ایران به کانادا فرستاده شده که ناکارآمد بودند به همین خاطر اداره مهاجرت محدودیت بسیاری برای پذیرش ایده‌ها اعمال کرده است که احتمال عدم پذیرش طرح را بالا می‌برد.

مزایای ویزای استارتاپ کانادا

شرایط ویزای استارتاپ کانادا

در نهایت

شاید خیلی از شما دوستان تمایل داشته باشید که به خاطر وجود امکانات فوق العاده برای شروع راه‌اندازی کسب و کار جدید به کشور کانادا مهاجرت کنید و در آنجا به فعالیت بپردازید.

آنچه در مهاجرت اهمیت بسیار زیادی دارد اطلاع داشتن در رابطه با روش مهاجرت می باشد. دریافت ویزای استارتاپ به کانادا یکی از روش‌های مهاجرتی این کشور است که همچون سایر روش‌های مهاجرتی شرایط و ضوابط خاص خود را دارد.

برای اینکه بتوانید از این روش مهاجرتی استفاده بکنید باید ایده نوآورانه‌ای داشته باشید که به دولت کانادا ارسال کرده و در صورت پذیرش اقدامات مربوط به مهاجرت خود را از این طریق انجام دهید.

استارتاپ کانادا همچون بسیاری دیگر از روش‌های مهاجرتی کانادا دارای مزایا و معایب بسیاری می‌باشد که نباید آنها را نادیده بگیرید.

در این مقاله ما اشاره‌ای مزایا و معایب ویزای استارتاپ کانادا کرده و آنها را به شما معرفی کردیم تا با توجه به آنها بتوانید راحت‌تر و بهتر برای مهاجرت خود تصمیم گیری کنید.

سوالات مربوط به مزایا و معایب ویزای استارتاپ کانادا

  1. طرح استارت آپ چیست؟
    برای افرادی که در حوزه کارآفرینی فعالیت می‌کنند، امکانی وجود دارد که توسط آن می‌توانند ویزای کانادا دریافت کنند و اقامت دائم بگیرند.
  2. برای افراد متاهلی که قصد مهارجت به کانادا از طریق استارت آپ را دارند شرایط به چه صورت است؟
    اگر متاهل و دارای فرزند هستید، همسر شما می‌تواند مجوز کار باز کانادا (Open Work Permit) بگیرد و در کانادا کار کند.
  3. دریافت ویزای استارت آپ کانادا چقدر زمان می برد؟
    بسته به حجم کاری اداره مهاجرت پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) می‌تواند متفاوت باشد. به‌طورکلی دوره انتظار برای تصمیم‌گیری نهایی در مورد درخواست این ویزا می‌تواند بین 30 الی 33 ماه طول بکشد.

ارسال دیدگاه

هجده − 5 =