تحصیل در انگلیس

مزایا و معایب تحصیل در انگلیس

شاید برای خیلی از شما دوستان این سوال پیش آمده باشد که چرا برای ادامه […]

شاید برای خیلی از شما دوستان این سوال پیش آمده باشد که چرا برای ادامه تحصیل به انگلستان سفر و مهاجرت داشته باشیم؟ خوب یکی از دلایل این است که افرادی که به زبان انگلیسی تسلط بیشتری دارند دوست دارند در کشوری با این زبان رسمی تحصیل کنند. گلستان دانشگاه‌های بسیار خوبی دارد که در رده برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته اند و هر ساله دانشجویان بین المللی با استعدادی را جذب می‌کند. اما مسئله‌ای که بیشتر دوستان متقاضی برای تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس از آن اطلاعی ندارند مزایا و معایب تحصیل در انگلیس می‌باشد که تصمیم داریم در این مطلب بیشتر به این موارد بپردازیم.

شرایط تحصیل در انگلستان

برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر انگلیس در مقطع کارشناسی شما باید حداقل مدرک آیلس ۵ را داشته باشید به خاطر داشته باشید که طول این دوره تحصیلی بر خلاف سایر کشورها در انگلستان ۳ ساله می‌باشد.

برای تحصیل در انگلیس در مقطع کارشناسی ارشد حداقل نیاز به مدرک آیلتس ۶ دارید طول این دوره یک ساله است و شما در این مدت اجازه خواهید داشت خانواده خود را نیز همراه داشته باشید.

نکته مهم در رابطه با شرط تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد انگلیس این است که دانشجویان این دوره اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته را نیز خواهند داشت این افراد در 90 درصد از موارد به دلیل آشنایی که با اساتید دارند به راحتی می‌توانند بورسیه‌های مختلف را برای ادامه تحصیل در انگلیس در مقطع دکترا نیز به دست آورند.

اما شرط ادامه تحصیل در مقطع دکترا داشتن مدرک آیلتس 7 است و طول دوره بر خلاف سایر کشورها بین ۴ تا ۵ سال می‌باشد برای پذیرش در مقطع دکترا نیازی نیست که حتماً مقطع کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه‌های انگلیس طی کرده باشید فقط با داشتن مدرک کارشناسی ارشد در هر کشوری شما مجاز به اخذ پذیرش مقطع دکترا در انگلیس خواهید بود.

هزینه تحصیل در انگلستان

شرایط تحصیل در انگلستان

هزینه تحصیل در انگلستان

از موارد بسیار مهم در رابطه با تحصیل در انگلستان و اخذ ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی، اطلاع از هزینه تحصیل در این کشور است.

هزینه تحصیل از گزینه‌های مهم است که شما قبل از اینکه بخواهید اقدامات مربوط به مهاجرت و دریافت ویزای تحصیلی خود را انجام دهید باید نسبت به آن اطلاع داشته باشید.

بدیهی است که بدانید هزینه تحصیل در مقاطع و رشته‌های مختلف در کشور انگلستان متفاوت می‌باشد اما به طور تقریبی می‌توان گفت: هزینه تحصیل در این کشور بین ۷۰۰۰ تا ۱۵ هزار پوند در سال است.

مزایا و معایب تحصیل در انگلیس

درست است که تحصیل در انگلستان طرفداران بسیار زیادی دارد اما این موضوع دلیل بر آن نمی‌شود که شما نسبت به مزیت‌ها و معایب تحصیل در این کشور بی‌اطلاع باشید.

متقاضیان تحصیل در انگلستان لیست طولانی از دانشگاه‌های شناخته شده این کشور را در دسترس دارند که اکثریت آنها دارای دفاتر دانشجوی بین‌المللی هستند که در صورت لزوم می‌تواند با اخذ ویزا بورسیه تحصیلی و دوره‌های زبان کمک کند.

از جمله مزایای تحصیل در انگلیس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امکان تحصیل در دانشگاه های معتبر جهان
  • فراهم بودن امکانات بالای آموزشی در انگلیس
  • استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی به صورت رایگان، بعد از 6 ماه اقامت در انگلیس
  • موقعیت شغلی مناسب پس از اتمام تحصیل در انگلیس
  •  تحصیل به زبان انگلیسی
  • مدت کوتاه تر تحصیل در انگلستان نسبت به سایر کشورها
  • تعداد زیاد دانشجویان بین المللی از سراسری جهان در دانشگاه های انگلیس
  • بورسیه و حمایت مالی
  • دادن ویزای همراه به دانشجویان

علاوه بر مزیت‌هایی که قبل‌تر به آن اشاره کردیم تحصیل و زندگی در انگلیس نیز همچون سایر کشورهای دنیا دارای یک سری معایب و سختی‌ها نیز می‌باشد. برخی از شایع‌ترین معایب تحصیل و زندگی در انگلیس برای ایرانیان عبارتند از: هزینه بالای زندگی، آب و هوای چالش برانگیز، مقررات سختگیرانه ویزا، رقابت در بازار کار و اتلاف وقت در ترافیک سنگین.

اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

هزینه تحصیل در انگلستان

دانشگاه های تراز اول انگلستان

همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم از مزیت‌های تحصیل در انگلیس وجود دانشگاه‌های برتر و تراز اول است. دانشگاه‌های این کشور در نظام‌های مختلف رتبه‌بندی شده و توانستند جایگاه خود را در صدر دانشگاه‌های جهان حفظ کنند.
بنابراین می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که این جایگاه به واسطه ارزش گذاری صحیح علمی حاصل شده که پس از آن به تربیت دانشجویان متخصص منتج می‌شود.
دانشگاه‌های انگلستان دوره‌هایی تحت عنوان کار تحصیل دارد که به دانشجو این امکان را می‌دهد در کنار تحصیلات مشغول به کار مرتبط با رشته خود نیز بشوند از جمله برترین دانشگاه‌های انگلستان که رتبه زیر ۱۰۰ جهان را کسب کردند دانشگاه‌های زیر می‌باشند.
  • دانشگاه آکسفورد
  • دانشگاه کمبریج
  • کالج سلطنتی لندن
  • UCL (کالج دانشگاهی لندن)
  • دانشگاه ادینبورگ
  • دانشگاه منچستر
  • کینگز کالج لندن (KCL)
  • سه اقتصاد و علوم سیاسی لندن(LSE)
  • دانشگاه بریتسول
  • دانشگاه وارویک
معرفی دانشگاه های تراز اول انگلستان

دانشگاه های تراز اول انگلستان

در نهایت

تحصیل در انگلیس یکی از مقاصد محبوب برای دانشجویان بین‌المللی است. این کشور با دارا بودن دانشگاه‌های معتبر، فضای زندگی پویا و فرهنگی غنی، محل مناسبی برای تحصیلات عالی است. اما همانطور که هر سیستم تحصیلی دیگری، تحصیل در انگلیس نیز دارای مزایا و معایب خود است.

تحصيل در كشور خارجی يكی از تجارب جديدی است كه باعث رشد و پيشرفت حرفه‌ای و شخصی دانشجو خواهد شد. همچنين، همپذيری با فرهنگ های جديدی و پذيرش نظام تحصيلی جديدی يكی از چالش هايی است كه بايستی با آن روبرو شود. در نظر گرفتن مزايا و معايب تحصيل در انگلیس يكي از عامل های كاملاً لازم در پذيرش يك سفر تحصيلی است.

سوالات مربوط به مزایا و معایب تحصیل در انگلیس

  1. هزینه های تحصیل در انگلستان چگونه است؟
    هزینه تحصیل در مقاطع و رشته‌های مختلف در کشور انگلستان متفاوت می‌باشد اما به طور تقریبی می‌توان گفت: هزینه تحصیل در این کشور بین ۷۰۰۰ تا ۱۵ هزار پوند در سال است.
  2. مزایای تحصیل در انگلیس چیست؟
    امکان تحصیل در دانشگاه های معتبر جهان، فراهم بودن امکانات بالای آموزشی در انگلیس، استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی به صورت رایگان، بعد از 6 ماه اقامت در انگلیس، موقعیت شغلی مناسب پس از اتمام تحصیل در انگلیس، تحصیل به زبان انگلیسی، مدت کوتاه تر تحصیل در انگلستان نسبت به سایر کشورها، تعداد زیاد دانشجویان بین المللی از سراسری جهان در دانشگاه های انگلیس، بورسیه و حمایت مالی و دادن ویزای همراه به دانشجویان.
  3. شرایط تحصیل در دانشگاه های انگلستان چیست؟
    داوطلبان تحصیل در انگلستان باید مدرک زبان انگلیسی بین المللی با نمره کافی داشته و سوابق تحصیلی خواسته شده را فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

7 + 16 =