ویزای توریستی کانادا

مزایای ویزای توریستی کانادا

همانطور که می‌دانید یکی از کشورهایی که طرفداران بسیار زیادی برای مهاجرت و گردشگری دارد […]

همانطور که می‌دانید یکی از کشورهایی که طرفداران بسیار زیادی برای مهاجرت و گردشگری دارد کشور کانادا است که هر ساله افراد بسیاری به این کشور سفر می‌کنند. برای ورود به خاک کانادا نیاز به ویزای مناسب دارید. انواع ویزاهایی که می‌توانید برای ورود به خاک کانادا تهیه کنیم شامل ویزای کاری، تحصیلی، توریستی و غیره می‌باشد که هر کدام به نوبه خود دارای مزیت‌ها و معایب بسیاری هستند. از میان انواع ویزاهای کشور کانادا بعد از ویزای ict کانادا یکی از پرتقاضاترین آنها، ویزای توریستی کانادا می‌باشد که در مطلب امروز قصد داریم بیشتر در رابطه با این ویزا و مزایای ویزای توریستی کانادا برایتان بگوییم.

ویزای توریستی کانادا چیست؟

این ویزا در واقع یک ویزای موقت است که به شما اجازه سفر به کشور کانادا را در مدت زمان مشخصی می‌دهد در حقیقت ویزای توریستی کشور کانادا برای کسانی صادر می شود که تصمیم دارند به عنوان یک توریست برای مدت زمانی کوتاه(6ماه یا کمتر) در این کشور اقامت داشته و به تفریح و گشت و گذار بپردازند.

دریافت این ویزا همچون سایر ویزاهای کشور کانادا نیاز به مدارک، طی کردن مراحل و شرایطی دارد که در ادامه بیشتر به آنها پرداخته شده است.

انواع ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای توریستی کانادا

چنانه تصمیم دارید به کشور کانادا به عنوان یک توریست سفر کنید نیاز است تا برای دریافت ویزای توریستی خود اقدام کنید.

برای دریافت این ویزا نیاز به تهیه و ارائه مدارکی به کنسولگری کانادا در کشور و شهر خود دارید که لیست آنها به شرح زیر می باشد.

  • تمکن مالی و گردش حساب بانکی
  • ارائه مدارک هویتی مانند شناسنامه و پاسپورت
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه مدارک شغلی و ملکی
  • ارائه گواهی اشتغال به تحصیل در صورت محصل بودن
  • ارائه سند ازدواج در صورت تاهل
  • دعوتنامه در صورت وجود
  • مطمئن کردن افسر پرونده از اینکه بعد از پایان مدت ویزا به کشور خود باز میگردید
درخواست ویزای توریستی کانادا

مدارک مورد درخواست ویزای توریستی کانادا

آشنایی با مزایای ویزای توریستی کانادا

حال که متوجه شدیم ویزای توریستی چه نوع ویزایی است و برای دریافت آن به چه مدارکی نیاز می‌باشد بحث را کوتاه کرده و به اصل ماجرا یعنی مزایای ویزای کانادا از نوع توریستی خواهیم پرداخت.

به طور کلی باید بگوییم که ویزای توریستی کانادا به دو صورت سینگل و مالتی صادر می‌شود که در هر بار ورود به شما اجازه اقامت ۶ ماهه در این کشور داده خواهد شد.

در صورتیکه ویزای توریستی شما از نوع مالتی باشد بعد از ۶ ماه حضور در کشور کانادا و بعد از خروج از آن برای ورود مجدد نیاز به دریافت مجدد ویزا نخواهید داشت. دقت داشته باشید که مدت اعتبار این نوع ویزا به میزان اعتبار پاسپورت شما بستگی دارد.

یکی دیگر از مزیت های ویزای توریستی کانادا این است که فقط به منظور بازدید از کانادا برای شما صادر شده و به شما اجازه کار در این کشور داده نمی‌شود اما با در اختیار داشتن این ویزا می‌توانید در دوره آموزشی که مدت آن کمتر از ۶ ماه می‌باشد شرکت داشته باشید.

همچنین با در اختیار داشتن این ویزا امکان رانندگی در کشور کانادا را نیز خواهید داشت البته باید دارای گواهینامه رانندگی کشور خود نیز باشید.

مزیت‌ دیگری که ویزای توریستی کانادا دارد این است که امکان افتتاح حساب بانکی را به شما در کشور کانادا خواهد داد. فقط نباید فراموش کنید که این ویزا تنها به منظور گردشگری صادر شده و امکان تبدیل به ویزای دیگر یا انجام فعالیت دیگر را در کشور کانادا به شما نمی‌دهد.

اخذ ویزای توریستی کشور کانادا

ممنوعیت‌های ویزای توریستی کشور کانادا

ممنوعیت‌های ویزای توریستی کشور کانادا

علاوه بر مزیت هایی که ویزای توریستی کشور کانادا دارد، دارای یک سری ممنوعیت ها نیز می باشد که در این بخش به آنها اشاره شده است.

  1. با ویزای توریستی کانادا امکان کار کردن در کانادا را ندارید.
  2. حق تحصیل در کانادا را ندارید مگر اینکه دوره تحصیلی کمتر از 6 ماه باشد.
  3. امکان دریافت بیمه را ندارد.
  4. نمی توانید بیشتر از 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشید.
  5. از مزایای دولتی مانند: خدمات بیمه درمانی و یا تحصیل رایگان نمی توانید استفاده کنید.

ویزای توریستی کانادا مناسب چه کسانی است؟

با توجه به تمام مواردی که در رابطه با ویزای توریستی کشور کانادا در پاراگراف‌های قبلی عنوان کردیم حتماً برای بسیاری از شما دوستان جای سوال است که این ویزا برای چه کسانی مناسب است؟

خوب، به طور کلی در پاسخ به باید بگوییم که ویزای توریستی کانادا با هدف‌هایی همچون بازدید از اقوام، شرکت در رویدادهایی همچون کنفرانس‌ها، سمینارها و دوره‌های آموزشی کمتر از ۶ ماه صادر می‌شود و برای آن دسته از افرادی که قصد دریافت ویزای کاری کانادا را دارند بسیار مناسب می‌باشد.

چرا که این افراد می‌توانند در طول مدت اقامت توریستی خود در کشور کانادا با کارفرما مذاکره کرده و شرایط کار در این کشور را مورد ارزیابی قرار دهند.

همچنین این ویزا برای آن دست از افرادی مناسب است که از خانواده و بستگان خود دعوتنامه دریافت کردند تا به کشور کانادا سفر کنند.

مزایای ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا مناسب چه کسانی است؟

در نهایت

به عنوان حُسن ختام یادآوری می‌کنم که ویزای توریستی کانادا یکی از پرمتقاضی‌ترین ویزاهای دنیا به شمار می‌آید که هر سال افراد بسیار زیادی برای دریافت این ویزا اقدام می‌کنند بنابراین با توجه به مزایای ویزای توریستی کانادا و شرایط خود می بایست برای دریافت آن اقدام کنید.

برای درخواست این ویزا بعد از اینکه مدارک خود را آپلود کرده انگشت نگاری پرونده شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت که طی چند ماه نتیجه اقدامات شما، اعلام خواهد شد که آیا درخواست شما مورد تایید قرار گرفته است یا خیر؟ در صورت تایید شدن مدارک و درخواست ارسالی می توانید ویزای توریستی کشور کانادا را دریافت نمایید برای این کار باید به کشوری که انگشت نگاری و بیومتریک انجام داده‌اید مراجعه کنید.

سوالات مربوط به مزایای ویزای توریستی کانادا

  1. برای درخواست ویزای توریستی کانادا چه مدارکی نیاز است؟
    تمکن مالی و گردش حساب بانکی، ارائه مدارک هویتی مانند شناسنامه و پاسپورت، گواهی عدم سوء پیشینه، ارائه مدارک شغلی و ملکی، ارائه گواهی اشتغال به تحصیل در صورت محصل بودن، ارائه سند ازدواج در صورت تاهل، دعوتنامه در صورت وجود و مطمئن کردن افسر پرونده از اینکه بعد از پایان مدت ویزا به کشور خود باز میگردید
  2. ویزای توریستی کشور کانادا چه ممنوعیت هایی دارد؟
    با ویزای توریستی کانادا امکان کار کردن در کانادا را ندارید، حق تحصیل در کانادا را ندارید مگر اینکه دوره تحصیلی کمتر از 6 ماه باشد، امکان دریافت بیمه را ندارد، نمی توانید بیشتر از 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشید، از مزایای دولتی مانند: خدمات بیمه درمانی و یا تحصیل رایگان نمی توانید استفاده کنید.
  3. ویزای توریستی کانادا چیست؟
    یک نوع ویزای موقت است که به دو صورت سینگل و مالتی صادر می‌شود که در هر بار ورود به شما اجازه اقامت ۶ ماهه در این کشور داده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

2 × چهار =