تحصیل در آلمان

مزایای تحصیل در آلمان

از جذاب‌ترین دلایل مهاجرت تحصیلی این است که بتوانید در دانشگاه‌های شناخت شده دنیا با […]

از جذاب‌ترین دلایل مهاجرت تحصیلی این است که بتوانید در دانشگاه‌های شناخت شده دنیا با هزینه پایین یا شهریه رایگان تحصیل کنید. کشور آلمان هم از معدود کشورهایی است که برای تحصیل این شرایط را دارا می باشد. علاوه بر اینکه، دریافت مدرک تحصیلی آلمان در مقطع تکمیلی از معتبرترین مدارک تحصیلی به شمار می‌آید که به شما این فرصت را می‌دهد تا بعد از تحصیل بتوانید موقعیت شغلی مناسبی را به دست آورید. اما مزایای تحصیل در آلمان تنها در این موارد خلاصه نمی شود و بیشتر از این حرف ها است.

در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر شما را با مزیت تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان آشنا کنیم.

دلایل تحصیل در آلمان

قبل از هر اقدامی جهت مهاجرت تحصیلی باید نسبت به کشوری که می‌خواهید برای ادامه تحصیل به آنجا سفر کنید یک سری اطلاعات کامل داشته باشید.

مثلا، ما تصمیم به مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان دارید، اما تا به حال از خودتان پرسیدید که دلیل تحصیل در آلمان چیست؟ و چرا شما این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کرده‌اید؟

به طور کلی باید بگیم که آلمان یک مکان جذاب برای تحصیل است  و مدارک دانشگاهی که ارائه می‌دهد مورد احترام تمامی کارفرمایان در سراسر دنیا می‌باشد.

اما این تمام ماجرا نیست مهمترین دلایلی که شما را برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان ترغیب می‌کنند عبارتند از:

  • کیفیت بالا در آموزش
  • تنوع در رشته‌های تحصیلی ارائه شده
  • آمادگی شروع کارپس از تحصیل
  • پتانسیل و استعدادهای خود
  • کشوری امن
چرا در آلمان تحصیل کنیم؟

دلایل تحصیل در آلمان

شرایط تحصیل در آلمان

گفتیم که آلمان از جمله کشورهای جذاب برای مهاجرت تحصیلی است و به مهم‌ترین دلایلی هم که باعث شده دانشجویان بین‌المللی بسیاری جهت تحصیل در دانشگاه‌های آلمان ترغیب شود نیز اشاره کردیم.

حال می خواهیم اطلاعاتی رابطه با شرایط تحصیلی در آلمان در اختیارتان قرار دهیم.

تحصیل در کشور آلمان باعث می‌شود تا ادامه زندگی در یکی از بهترین کشورهای قاره اروپا برای شما فراهم شود و از همه مهمتر اینکه بعد از اتمام تحصیلات به مدت ۱۸ ماه زمان دارید تا در این کشور کار پیدا کنید و بعد از ۳ سال کار کردن در کشور آلمان اقامت دائم آن را دریافت کنید.

با فراهم شدن بستری مناسب جهت تحصیل در آلمان برای متقاضیان، این کشور خود را به یکی از بهترین مقاصد دانشجویان در سراسر جهان تبدیل کرده است.

اما تحصیل در آلمان چه مزیتی می تواند داشته باشد که سالانه متقاضیان زیادی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور درخواست می دهند؟

مزایای تحصیل در آلمان

با دلایل  شرایط تحصیل در دانشگاه های آلمان آشنا شدید، حال نوبت آن است که بدانید مزایا تحصیل در آلمان چیست؟ که متقایان بسیاری از سراسر دنیا دارد.

مهمترین و اصلیترین مزیت های تحصیل در آلمان عبارتند از:

  1. امکان تحصیل رایگان در آلمان
  2. شهریه پایین دانشگاه‌های خصوصی
  3. قرار داشتن نام بسیاری دانشگاه‌های آلمانی در لیست بهترین دانشگاه‌ها در جهان
  4. هزینه زندگی مقرون به صرفه در آلمان
  5. امکان کار پاره وقت در زمان تحصیل در آلمان
  6. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان
  7. امکان آمدن خانواده دانشجو به آلمان و داشتن کار تمام وقت با دریافت ویزای همراه
  8. دریافت اقامت کاری در آلمان پس از تحصیل
تحصیل در آلمان

شرایط تحصیل در آلمان

امکان تحصیل رایگان در آلمان

اولین مورد از مزایای تحصیل در آلمان، امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های این کشور است. درست است که پذیرش از سوی دانشگاه های برتر دنیا در کشورهای خارجی فرصت خوبی برای مهاجرت می باشد، اما نباید از هزینه تحصیل و زندگی در کشوری غریب غافل شد. چرا که این مسئله می تواند بر تصمیم گیری فرد دانشجو تاثیر زیادی بگذارد.

اما، جای نگرانی نیست، چرا که دولت آلمان در این مورد بستر مناسبی را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. کشور آلمان برای هر دانشجو از هر اتباعی تحصیل در دانشگاه‌های دولتی بستری را فراهم کرده تا بتوانید یا تحصیل رایگان داشته باشند و یا هزینه کمتری بابت تحصیل پرداخت کنند.

تنها هزینه ای که شما به عنوان فرد تقاضی برای تحصیل در دانشگاه های آلمان باید پرداخت کنید، هزینه ثبت نام ترم دانشگاه است که ممکن است بین 100 تا 450 یورو باشد.

شهریه پایین دانشگاه‌های خصوصی

مزیت بعدی تحصیل در آلمان، شهریه پایین دانشگاه های خصوصی این کشور می باشد که نسبت به سایر کشورها همچون آمریکا، کانادا و انگلیس بسیار کمتر می باشد و شما با آسودگی خاطر بیشتری می توانید به تحصیل در دانشگاه های این کشور بپردازید.

آماری که در این مورد در دسترس است نشان می دهد که میانگین شهریه سالانه دانشگاه های خصوصی آلمان بین  3000 تا 26,000 یورو برای مقطع کارشناسی و تا 40,000 یورو برای مقطع کارشناسی ارشد است.

البته این میزان هزینه هم با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید متغییر خواهد بود.

قرار داشتن نام بسیاری دانشگاه‌های آلمانی در لیست بهترین دانشگاه‌ها در جهان

شاید با خودتان بگویید که هیچ ارزانی بدون دلیل نیست و شاید دانشگاه های آلمان مشکلی دارند که شهریه کمی برای تحصیل دریافت می کنند؟!

خب، باید بگوییم که اصلا تحصیل رایگان و یا شهریه پایین دانشگاه های آلمان دلیل بر بی کیفیت بودن سطح آموزشی آنها نیست. دانشگاه‌های کشور آلمان جزء دانشگاه‌های معتبر بوده و بسیاری از آن‌ها رتبه زیر 200 را در بین دانشگاه‌های جهان دارند.

دلیل اصلی این مسئله، میزان ارزش و اهمیتی است که دولت آلمان برای تحصیل و آموزش قائل است و همین مسئله هم باعث شده تا از سطح کیفیت بالایی در سیستم آموزشی برخوردار باشد.

لازم به ذکر است که، سیستم آموزشی، برنامه‌های درسی رشته‌ها و دوره‌های تحصیلی در کشور آلمان به طور مداوم بروز رسانی می‌شود تا بتواند با بازار کار و دنیای متغیر کسب‌و‌کار همگام باشد.

 تحصیل رایگان در آلمان

امکان تحصیل رایگان در آلمان

هزینه زندگی مقرون به صرفه در آلمان

یکی دیگر از بزرگترین دغدغه هایی که بیشتر دانشجویانی که اقدام به مهاجرت تحصیلی می کنند این است که چطور از پس هزینه تحصیل و زندگی در یک کشور غریب برآیند؟

این مسئله هم یکی دیگر از مزایای تحصیل در آلمان می باشد. چرا که زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزانتر است.

البته که هزینه زندگی در داخل شهر با شهرهای خومه بسیار تفاوت دارد اما باز هم نسبت به سایر کشورهای اروپایی بستری مناسبتری دارد.

به طور میانگین هزینه زندگی یک دانشجو در آلمان از 700 تا 950 یورو برآورد شده است.

امکان کار پاره وقت در زمان تحصیل در آلمان

براساس قوانین وضع شده توسط دولت آلمان، دانشجویانی که در دانشگاه های این کشور تحصیل می کنند اجازه دارند همزمان با تحصیل خود به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند. اما برای این مسئله محدودیت زمانی وجود دارد.

یعنی شما می توانید تا 20 ساعت در هفته  یا به مدت 120 روز کامل در سال مشغول به کار شوید البته کار شما نباید روی تحصیلتان تاثیر بگذارد.

این مزیت امکان این را برای دانشجو قراهم می کند تا در کنار تامین مخارج زندگی دانشجویی خودتان، با محیط کار در کشور آلمان آشنا شوید و احتمال موفقیت در کاریابی را پس از اتمام تحصیل بالا ببرید.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان

جتما برای خیلی از شما دوستانی که اقدام به دریافت ویزای تحصیلی آلمان تضمینی کرده اید این سوال پیش خواهد آمد که در دانشگاه های این کشور به زبان آلمانی تدریس انجام می شود یا خیر؟!

باید بگوییم که در این مورد اصلا نگران نباشید، زیرا از دیگر مزایای تحصیل در آلمان، امکان تحصیل به زبان انگلیسی است.

بیشتر رشته ها و دوره های تحصیلی در دانشگاه های آلمان به زبان انگلیسی تدریس می شود اما اگر زبان آلمانی هم بلد باشید برای خودتان بهتر است چرا که مکالمه روزانه و زندگی در این کشور در هر حال نیاز به این دارد که شما زبان آلمانی بلد باشید.

امکان آمدن خانواده دانشجو به آلمان و داشتن کار تمام وقت با دریافت ویزای همراه

یکی دیگر از مزیت های تحصیل در دانشگاه های آلمان که به نوعی بهترین مزیت به شمار می آید این است که شما با تحصیل در این کشور امکان مهاجرت خانواده خود را نیز فراهم خواهید کرد و آنها با دریافت ویزای همراه می توانند در طول تحصیل در کنار شما باشند و مشغول به کار تمام وقت شوند.

بنابراین اگر شما در آلمان تحصیل کنید و اقامت دانشجویی داشته باشید، می‌توانید والدین، همسر و فرزند خود را به آلمان بیاورید.

دریافت اقامت کاری در آلمان پس از تحصیل

اما، آخرین مورد از مزایای تحصیل در آلمان که می خواهیم در این بخش به آن اشاره کنیم، دریافت اقامت کاری در آلمان پس از تحصیل است.

در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم که شما بعد از اتمام دوره تحصیل خود به مدت 18 ماه زمان دارید تا در کشور آلمان شغل مناسبی را پیدا کرده و مشغول به کار شوید  و بعد از 3 سال هم اقدامات مربوط به اقامت دائم خود را در این کشور انجام دهید.

 البته توجه کنید که اگر در این مدت نتوانید مشغول به کار شوید، باید از کشور آلمان خارج شوید.

تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان

امکان تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان

در نهایت اینکه

در این مقاله سعی کردیم مهمترین مزایای تحصیل در آلمان را بیان کنیم چرا که می دانیم بررسی مزایا تحصیلی در یک کشور خارجی به تصمیم‌گیری بهتر کمک زیادی می‌کند.

درست است که با توجه به موارد عنوان شده آلمان کشوری مناسب و ایده‌آل برای مهاجرت تحصیلی به شمار می آید اما نباید بدون اطلاع و آگاهی کامل برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنید.

برای اینکه بهتر بتوانید برای مهاجرت تحصیلی خود تصمیم گیری کنید می توانید با مشاوران موسسه مهاجرتی visa2go ارتباط گرفته و از راهنمای و مشورت آنها استفاده کنید.

سوالات مربوط به مزایای تحصیل در آلمان

  1. شرایط تحصیل در آلمان چیست؟
    مدرک دیپلم در این کشور 13 ساله است. اما در ایران دیپلم 12 ساله، معمولا دانشجویان ایرانی قبل از ورود به دانشگاه مخصوصا برای مقطع کارشناسی، نیاز به گذراندن یک سال کالج دارند.حداقل سطح مدرک زبان آلمانی شما باید B2 یا C1 باشد. در صورتیکه قصد تحصیل در آلمان را به زبان انگلیسی دارید، باید مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5 به بالا و یا تافل با حداقل نمره 90 یا 95 داشته باشید.
  2. چرا مهاجرت تحصیلی به آلمان جذابیت دارد؟
    به دلیل امکان تحصیل در دانشگاه‌های شناخته شده و سطح بالا با شهریه رایگان یا هزینه پایین.
  3. سیستم آموزشی دانشگاه های آلمان در چه سطحی می باشد؟
    کشور آلمان برای آموزش و تحصیل ارزش بالایی قائل بوده و این موضوع را می‌توان از کیفیت بالای سیستم آموزشی این کشور فهمید. در ضمن سیستم آموزشی، برنامه‌های درسی رشته‌ها و دوره‌های تحصیلی در کشور آلمان به طور مداوم بروز رسانی می‌شود تا بتواند با بازار کار و دنیای متغیر کسب‌و‌کار همگام باشد.

ارسال دیدگاه

بیست − 19 =