اقامت کانادا

مزایای اخذ اقامت کانادا

اخذ اقامت کانادا یکی از مهمترین مراحل برای زندگی و کار در این کشور است. […]

اخذ اقامت کانادا یکی از مهمترین مراحل برای زندگی و کار در این کشور است. این اقامت به شما اجازه می‌دهد تا به صورت قانونی در کانادا زندگی کنید، کار کنید و از مزایای بسیاری برخوردار شوید. در این مقاله،  می خواهیم شما را با مزایای اخذ اقامت کانادا آشنا کنیم. با موسسه مهاجرتی visa2go تا انتهای این مطلب همراه باشید.

اقامت در کانادا

اقامت در کشور کانادا، وضعیتی است که براساس آن، اتباع کشورهای مختلف همچون ایرانی ها می توانند با مهاجرت قانونی به این کشور از حققو مختلفی همچون شروندان کانادایی برخوردار شوند.

متقاضیانی که موفق به اخذ اقامت در این کشور می شوند به عنوان مقیم کانادا شناخته شده و از امتیازات و مزیت های بسیاری بهره مند خواهند شد.

از همه مهمتر اینکه با اخذ اقامت در کشور کانادا به شما کارت اقامت کانادا داده خواهد شدکه به عنوان مدرکی جهت اثبات وضعیت شما محسوب می شود.

فقط باید این مهم را به خاطر داشته باشید که اقامت در این کشور برای دانشجویان و نیروی کار فصلی که به صورت موقت در این کشور حضور دارند داده نمی شود.

مزایای اقامت در کانادا

اقامت در کانادا

آشنایی با مزایای اخذ اقامت کانادا

افرادی که برای تحصیل یا کار به صورت موقت در کشور کانادا اقامت داشته اند باید بعد از به پایان رسیدن اعتبار ویزای خود این کشور را ترک کنید. اما اگر توانسته باشید از راه های دیگری همچون دریافت ویزای ict کانادا  و یا سرمایه گذاری در این کشور اخذ اقامت دائم کانادا را بدست آورید می توانید به صورت دائم در این کشور حضور داشته باشید و برای شما محدودیتی در ورود و خروج از کشور وجود ندارد.

علاوه بر اینها با اخذ اقامت دائم در کشور کانادا شما از مزیت ها و امتیازات دیگری هم بهره مند خواهید شد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

  • امکان کار و زندگی در سرتاسر کانادا
  • امکان تحصیل رایگان و ارزان  در کانادا
  • دسترسی به خدمات درمانی
  • امکان حمایت مالی از اعضای خانواده برای مهاجرت
  • امکان درخواست شهروندی کانادا

امکان کار و زندگی در سرتاسر کانادا

یکی از مزیت های مهم اخذ اقامت در کانادا این است که به شما امکان کار و زندگی در سراسر این کشور داده خواهد شد. شاید نیاز باشد در ابتدای ورود خود تنها در شهر مونترال کانادا اقامت داشته باشید تا کمی اوضاع شما بهتر شود.

زمانیکه مقسم دائم کانادا شوید برایتان هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت. فقط در برخی از موارد مانند برنامه نازمدی استانی ممکن است لازم باشد که در یکی از استان های خاص کانادا برای مدت زمان مشخصی اقامت کنید. این مدت زمان معمولا بیشتر از یک سال نخواهد بود.

امکان تحصیل رایگان و ارزان  در کانادا

با اخذ اقامت کشور کانادا می توانید از خدمات آموزشی این کشور در سطح مدارس و آموزش عالی برخوردار شوید. برای افرادی که با اخذ اقامت کانادا اجازه تحصیل در این کشور را دارند، تحصیل در مدارس دولتی کانادا تا 18 سالگی رایگان است.

علاوه بر آن شهریه دانشگاه نیز برای این افراد به مراتب کمتر از دانشجویان خارجی می باشد.

 زندگی در سرتاسر کانادا

امکان کار و زندگی در سرتاسر کانادا

دسترسی به خدمات درمانی

یکی از بزرگترین مزایای اقامت در کانادا، دسترسی به سیستم بهداشت و درمان این کشور است. سیستم بهداشت و درمان کانادا یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های بهداشت و درمان جهان است.

با داشتن اقامت دائم در کانادا، شما می‌توانید به صورت رایگان از خدمات پزشکی و درمانی این کشور استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که هر یک از استان‌های کانادا سیاست خاصی را در زمینه خدمات درمانی دارند و ممکن است در برخی موارد از مهاجران تازه وارد تا مدتی هزینه‌های درمانی دریافت شود.

امکان حمایت مالی از اعضای خانواده برای مهاجرت

از دیگر مزایای اقامت کانادا، این است که به شما این اجازه داده خواهد شد که اعضای خانواده خود مانند: والدین، همسر و فرزند را نیز به کانادا بیاورید.

برای انجام این کار شما باید از طریق برنامه ای تحت عنوان برنامه اسپانسرشیب خانوادگی اقدام کنید. شما باید برای خانواده خود دعوت نامه ای را به کشورتان ارسال کنید و مدارکی را ارائه دهید که نشان دهد از پس تامین هزینه های زندگی در کانادا برخواهید آمد.

همچنن شما می توانید از طریق برنامه های دیگری همچون:اکسپرس اینتری و برنامه‌های سرمایه‌گذاری نیز اقامت دائم کانادا را برای خانواده خود اخذ کنید.

امکان درخواست شهروندی کانادا

درست است که شما با اخذ اقامت کانادا امتیازات بسیار زیادی را بدست خواهید آورد اما تا زمانیکه شهروندی این کشور را کسب نکنید نمی توانید از برخی حقوق و امتیازات این کشور استفاده کنید. مثلا تا زمانیکه شهروندی کانادا را کسب نکنید نمی توانید در انتخابات این کشور شرکت کنید و حق رای نیز نخواهید داشت.

شما دوستانی که تصمیم به اخذ اقامت در کانادا دارید بعد از مدت زمان 5 سال که در این کشور زندگی کردید می توانید برای شهروندی کانادا اقدام کنید.

برای اینکه بتوانید شهروندی کانادا را بدست آورید باید درخواست خود را برای شرکت در آموزن تابعیت این کشور ارائه کنید. البته دقت داشته باشید که باید حداقل 3 سال از 5 سال را در کشور کانادا حضور داشته باشید تا مجوز ارائه درخواست شهروندی را به دست آورید.

 درخواست شهروندی کانادا

امکان درخواست شهروندی کانادا

چطور اقامت کانادا بگیریم؟

برای اخذ اقامت دائم کانادا روش‌های مختلفی وجود دارد که با توجه به شرایط و موقعیت خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. یکی از روش هایی که به کمک آن میتوانید برای اخذ اقامت در کشور کانادا اقدام کنید برنامه اسپانسرشیپ یا مهاجرت خانوادگی است.

به کمک این برنامه اگر یکی از اعضای خانواده شما در کانادا زندگ می کند می تواند به واسطه این برنامه اقدامات مهاجرت شما به کشور کانادا را انجام دهد.

یکی دیگر از بهترین روش های مهاجرت به کشور کانادا، مهاجرت کاری است. از آنجایی که کانادا دارای برنامه های مهاجرت کاری مختلفی می باشد شما می توانید با توجه به شرایط و موقعیتی که دارید از طریق هر یک از برنامه های اسکیل ورکر فدرال و برنامه نامزدی استانی درخواست خود را ارائه دهد و شانس خود را برای مهاجرت کاری به کانادا و اخد اقامت این کشور امتحان کنید.

سرمایه گذاری و کارآفرینی در کانادا  هم یکی دیگر از روش هایی است که به شما در دریافت اهذ اقامت کانادا کمک خواهند کرد.

 اقامت کانادا

چطور اقامت کانادا بگیریم؟

در نهایت

با توجه به شرایط اخذ اقامت در کانادا و آشنایی با مزایای اقامت کانادا باید این نکته بسیار مهم را بار دیگر متزکر شویم که برای کشب شهروندی کانادا نیاز است که شما به طور مداوم 5 سال متوالی را در کشور کانادا زندگی کرده باشید تا بتوانید درخواست خود را مبنی بر شهروندی این کشور ارائه داده تا مورد بررس قرار بگیرید و در صورت تایید پاسپورت این کشور را دریافت کنید و به عنوان شهروند کانادا شناخته شده تا بتوانید از امتیازاتی همچون حق رای در کانادا بهره مند شوید.

سوالات مربوط به مزایای اخذ اقامت کانادا

  1. مزایای اخذ اقامت کانادا چیست؟
    امکان کار و زندگی در سرتاسر کانادا، امکان تحصیل رایگان و ارزان در کانادا، دسترسی به خدمات درمانی، امکان حمایت مالی از اعضای خانواده برای مهاجرت و امکان درخواست شهروندی کانادا
  2. اقامت کانادا چیست؟
    وضعیتی است که بر اساس آن، اتباع کشورهای مختلف دنیا می‌توانند با مهاجرت قانونی به کانادا از حقوق مختلفی برخوردار شوند.
  3. چطور اقامت کانادا بگیریم؟
    برای اخذ اقامت دائم کانادا روش‌های مختلفی وجود دارد که با توجه به شرایط و موقعیت خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

ارسال دیدگاه

ده − 4 =