دریافت ویزای کار کانادا

مراحل دریافت ویزای کار کانادا

از جمله مجوزهای رسمی برای مهاجرت به کشور کانادا، ویزای کار این کشور است که […]

از جمله مجوزهای رسمی برای مهاجرت به کشور کانادا، ویزای کار این کشور است که با داشتن آن می‌توانید در این کشور کار کنید. این ویزا در حقیقت یک ویزای موقت است که در صورت تمایل می توانید برای تمدید آن که شرایط خیلی سختی هم ندارد اقدام کنید و بعد از یک سال برای اقامت دائم در این کشور اقدام کنید. در این مقاله می‌خواهیم اطلاعاتی در رابطه با مراحل دریافت ویزای کار کانادا در اختیارتان قرار دهیم. بنابراین، اگر شما هم تصمیم دارید تا برای کار به کشور کانادا مهاجرت کنید با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

چرا مهاجرت کاری به کانادا

شاید برای خیلی از دوستان جای سوال باشد که چرا از میان این همه کشوره توسعه یافته و پیشرفته باید برای کار به کشور کانادا مهاجرت کرد؟

خب، در پاسخ به این پرسش بابد بگوییم که، نیروی جوان چندان زیادی در کشور کانادا وجود ندارد که بتواند پاسخگوی اقتصاد بسیار قوی این کشور باشد و این مسئله باعث شده تا دولت کانادا از نیروهای کاری که به این کشور مهاجرت می‌کنند استقبال کند تا از این طریق بتواند کمبود نیروی کار خود را جبران کند.

پس، با وجود موقعیت های شغلی بسیار خوب و فراهم بودن بستر مناسب باری کار در این کشور موقعیت بسیار خوبی است که شانس خود را امتحان کنید به این کشور مهاجرت کنید.

مهاجرت کاری به کانادا

چرا مهاجرت کاری به کانادا

شرایط ویزای کار کانادا

قبل از آنکه بخواهید به کشور کانادا برای کار مهاجرت کنید و اقدامات مربوط به درخواست ویزای این کشور را انجام دهید باید بدانید که ویزاهایی که این کشور  تحت عنوان ویزای کار صادر می کند دارای انواع مختلفی هستند که برای دریافت آنها باید شرایط خاصی را داشته باشید.

ویزای کار کانادا به دو صورت مجوز کار آزاد و مجوز کار خاص کارفرما صادر می‌شوند که شرایط هر یک با دیگری متفاوت است. مثلا: اگر شما بخواهید با دریافت ویزای کار آزاد کانادا به این کشور سفر کنید، می‌توانید در هر مکانی و برای هر کارفرمایی که بخواهید، کار کنید.

در ضمن با اخذ این ویزای کاری شما نیاز به ارائه LMIA (ارزیابی تاثیر بازار کار) نخواهید داشت.

اما، چنانچه تصمیم داشته باشید که از طریق دریافت ویزای خاص کارفرما به کانادا بروید باید به مقرارتی که در work permit درج می‌شود عمل کنید. مثلا: در این مجوز نام کارفرما عنوان می شود و شما فقط می توانید کارمند او باشید و هیچ حق انتخاب دیگری ندارید. همچنین در این مجوز مدت زمان فعالیت کاری شما و موقعیت مکانی هم قید می‌شود.

ویزای کار کانادا

شرایط ویزای کار کانادا

آشنایی با مراحل دریافت ویزای کار کانادا

در پاراگراف های قبلی اشاره کردیم که ویزای کار کانادا یک مجوز رسمی برای ورود شما به این کشور می باشد که به دو صورت ویزای کار مجوز کار آزاد و مجوز کار خاص کارفرما صادر می‌شوند و هر کدام شرایط خاص خود را دارند.

از آنجایی که کشور کانادا بستر مناسبی را برای کار کردن نیروهای خارجی در کشور خود فراهم آورده است هر ساله متقاصیان بسیاری برای دریافت انواع ویزای کاری کانادا اقدام می کنند.

برای کسب این ویزا نیز همچون سایر ویزاها باید مراحلی را طی کنید تا بتوانید ویزای مورد نظرتان را از سفارت مربوطه دریافت کنید. در این بخش می‌خواهیم شما را با مراحل مورد نیاز برای دریافت ویزای کار کانادا بیشتر آشنا کنیم.

  • پیدا کردن شغل در کانادا
  • ارسال درخواست به شرکت
  • اخذ مجوز کار
  • درخواست ویزای کار
  • مصاحبه ویزای کار
  • ورود به کانادا

پیدا کردن شغل در کانادا

قبل از هر چیز، شما باید یک شغل در کانادا پیدا کنید. برای این منظور می توانید از سایت های اینترنتی معتبری مانند: Job Bank Canada، Monster Canada، Indeed Canada و یا LinkedIn استفاده کنید.

همچنین، می توانید با استفاده از شرکت های مشاوره مهاجرت به کانادا مثل IEC Abroad، Canadim و یا MDC Canada تماس بگیرید تا به شما در یافتن شغل مناسب کمک کنند.

ارسال درخواست به شرکت

پس از پیدا کردن شغل مناسب، شما باید درخواست خود را به شرکت ارسال کنید. در این مرحله، باید رزومه خود را به همراه نامه ای که در آن درخواست خود را برای شغل مورد نظر توضیح داده اید، به شرکت ارسال کنید.

درخواست شما باید حاوی اطلاعاتی مانند: تحصیلات، سابقه کار، مهارت ها و همچنین دلایلی که شما را به کانادا جذب کرده، باشد.

اخذ مجوز کار

پس از اینکه شرکت، شما را برای شغل مورد نظر پذیرفت، باید برای شما مجوز کار در کانادا صادر شود.

این مجوز کار باید توسط کارفرما در کانادا درخواست شود. برای این منظور، کارفرما باید فرم LMIA (Labor Market Impact Assessment) را پر کنده و به وزارت کار کانادا ارسال کند.

در صورتیکه وزارت کار کانادا این فرم را تایید کند، شما می توانید به مرحله بعدی بروید.

شرایط دریافت مجوز کار کانادا

اخذ مجوز کار کانادا

درخواست ویزای کار

بعد از اینکه مجوز کار برای شما صادر شده است، شما می توانید درخواست ویزای کار کانادا را ارسال کنید.

برای این منظور، باید فرم IMM 1295 را پر کنده و به همراه مدارک مورد نیاز به سفارت یا کنسولگری کانادا در کشور خود ارسال کنید.

مدارک مورد نیاز برای درخواست انواع ویزای کاری کانادا شامل: گذرنامه، عکس هویتی، مجوز کار، مدارک تحصیلی و همچنین گواهی از دارا بودن مالیات پرداخت شده در کشور خود است.

مصاحبه ویزای کار

پس از ارسال درخواست ویزای کار، ممکن است بخواهید به یک مصاحبه در سفارت یا کنسولگری کانادا در کشور خود بروید.

در این مصاحبه، مسئولین کانادایی سوالاتی درباره تحصیلات، سابقه کار، مهارت ها و همچنین دلایلی که شما را به کانادا جذب کرده، از شما می پرسند. در صورتی که مصاحبه شما موفقیت آمیز باشد، ویزای کار شما صادر خواهد شد.

ورود به کانادا

پس از دریافت ویزای کار، شما می توانید وارد کانادا شوید و به کار خود بپردازید. در این مرحله، باید به گذرنامه خود و همچنین ویزای کار توجه داشته باشید و همچنین باید اطلاعات خود را در سامانه CIC (Citizenship and Immigration Canada) ثبت کنید.

مراحل دریافت ویزای کار کانادا

مصاحبه کاری در کانادا

در نهایت

در این مقاله، دلیل اینکه چرا می توان به کانادا برای کار مهاجرت کرد و شرایط دریافت ویزای کار این کشور و همچنین مراحل دریافت ویزای کار کانادا صحبت کرده و اطلاعاتی را با شما به اشتراک گذاشتیم.

چنانچه شما دوستان عزیز تصمیم به دریافت ویزای ict کانادا دارید و می خواهید از طریق به کشور کانادا مهاجرت کنید برای راهنمایی و مشورت بیشتر می توانید با کارشناسان و مشاوران ما از طریق وب سایت visa2go.org در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به مراحل دریافت ویزای کار کانادا

  1. چگونه ویزای کار کانادا بگیریم؟
    یک راه دریافت ویزای کاری کانادا این است که برای اخذ ویزا کاری کانادا از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی یا جاب آفر دریافت کنید. در این صورت باید هنگام درخواست برای ویزا مدرک LMIA ارائه دهید.
  2. چه کسانی به ویزای کار کانادا نیاز دارند؟
    تمام افرادی که متقاضی کار در کانادا هستند باید ویزای کار این کشور را دریافت کنند.
  3. ویزای کار کانادا به چه صورت صادر می شود؟
    ویزای کار کانادا به دو صورت مجوز کار آزاد و مجوز کار خاص کارفرما صادر می‌شوند که شرایط هر یک با دیگری متفاوت است.

ارسال دیدگاه

نه + یازده =