ویزای تحصیلی آلمان

مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان

اگر تمایل دارد در بهترین دانشگاه های آلمان تحصیل کنید و قصد مهاجرت تحصیلی به […]

اگر تمایل دارد در بهترین دانشگاه های آلمان تحصیل کنید و قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارید باید اطلاعات لازم در مورد چگونگی اخذ ویزای تحصیلی این کشور کسب کنید. یکی از مواردی که نیاز است درباره آن اطلاعات کاملی داشته باشید مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان است که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

اخذ ویزای تحصیلی آلمان

آلمان از جمله کشورهایی است که دانشگاه های برتر بسیاری را در دل خود جای داده است که به شما این امکان را می دهد تا به راحتی در هر مقطعی که می خواهید تحصیل کنید.

دانشگاه های این کشور در تمام جهان معتبر هستند و از برترین مراکز آموزشی به شمار می آیند. بیشتر دانشگاه های این کشور کمترین هزینه را از دانشجویان اخذ می کنند به همین دلیل هزینه های تحصیل در این کشور بسیار اندک است.

اینکه کدام دانشگاه را می توانید برای تحصیل انتخاب کنید بستگی به شرایط شما دارد. فقط این نکته را در نظر داشته باشید که، برخی از دانشگاه های کشور آلمان زبان انگلیسی را نیز می پذیرند. اما برخی دیگر تنها زبان آلمانی را پذیرا هستند و برای ورود به آن ها باید مدرک زبان را ارائه دهید.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی آلمان

مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان

برای اینکه بتوانید ویزای تحصیلی آلمان تضمینی دریافت کنید باید فرآیند چند مرحله ای را پشت سر بگذارید. آگاهی و اطلاعات کافی درباره هر یک از این مراحل از اهمیت زیادی برخوردار می باشند چرا که از سوی دولت آلمان تمامی این مراحل حساب شده و دقیق می باشند.

  1. گرفتن به موقع وقت سفارت آلمان برای دریافت ویزای دانشجویی
  2. تهیه مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش آلمان(مدارک تحصیلی، شغلی، مهارت زبان، رزومه کاری در صورت نیاز، فرم انگیزه نامه سفارت آلمان و…)
  3. اقدام برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌‌ها یا کالج‌‌های آلمان در موعد مقرر شده
  4. آمادگی سایر مدارک خواسته شده برای سفارت و همچنین آماده شدن برای روز مصاحبه با افسر ویزا
  5. دریافت ویزای تحصیلی المان و سفر به این کشور
  6. انجام اقدامات لازم پس از دریافت ویزا( ثبت نام نهایی دانشگاه، دریافت کارت اقامت دانشجویی آلمان، افتتاح حساب  sparkonto، اسکان در خوابگاه دانشجویی)

برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان، ابتدا باید در یک دانشگاه آلمانی پذیرفته شوید. برای این منظور، باید مدارک خود را به دانشگاه ارائه دهید و پس از بررسی مدارک، دانشگاه به شما پذیرش خواهد داد.

پس از پذیرش در دانشگاه، باید ویزای تحصیلی خود را از سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود درخواست کنید. برای این منظور، باید مدارک زیر را به همراه فرم درخواست ویزا ارائه دهید.

  • گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • عکس‌های پاسپورت
  • مدارک تحصیلی شما
  • مدارک تأیید مالی، از جمله حساب بانکی با موجودی کافی
  • بیمه سلامت بین‌المللی

پس از ارسال مدارک، باید منتظر پاسخ سفارت یا کنسولگری باشید. در صورت تأیید ویزای تحصیلی شما، باید به سفارت یا کنسولگری مراجعه کنید تا ویزای خود را دریافت کنید.

پس از دریافت ویزای تحصیلی، می‌توانید به آلمان سفر کنید. در فرودگاه، باید به مقامات مربوطه اعلام کنید که برای تحصیل به آلمان سفر کرده‌اید و ویزای تحصیلی دارید. پس از بررسی مدارک، به شما اجازه ورود به آلمان خواهد داد.

پس از ورود به آلمان، باید به دانشگاه خود مراجعه کنید و دروس خود را انتخاب کنید. بعد از ثبت‌نام، باید به اداره مهاجرت آلمان مراجعه کنید و ویزای تحصیلی خود را تمدید کنید.

ویزای تحصیلی آلمان تضمینی

هزینه ویزای تحصیلی آلمان

هزینه ویزای تحصیلی آلمان

با اخذ ویزای تحصیلی آلمان و مراحل این کار آشنا شدید. حال نیاز است تا بدانید اصلا برای این ویزای تحصیلی چه میزان باید هزینه کنید.

اطلاع از هزینه ویزای تحصیلی آلمان، مسئله ای بسیار مهم است. توجه داشته باشید که این هزینه متناسب با مقطعی که در آن تحصیل می کنید، دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب کرده اید و… متفاوت خواهد بود.

پیشنهاد و توصیه ما به شما دوستان متقاضی جهت مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان این است که اگر نسبت به تصمیم خود جدی هستید حتما قبل از هر اقدامی با مشاوران مهاجرتی ارتباط گرفته تا آنها متناسب با شرایط شما و دانشگاهی که انتخاب کرده اید درباره هزینه به شما راهنمایی خواهند رساند.

از آنجایی که مهاجرت به هر کشوری علاوه بر تحصیل هزینه های بسیار دیگری هم دربر دارد باید از این مسئله اطمینان داشته باشید که آیا می توانید از پس خرج و مخارج و زندگی در آن کشور برآیید یا خیر؟!

اطلاع از تمام این موارد و ارزیابی شرایط زندگی و تحصیل در دانشگاه های کشورهای خارجی مسئله ای نیست که سر سری از آن عبور کنید.

بنابراین، قبل از مهاجرت در رابطه با سختی هایی که پیش روی خود دارید، اطلاعات به دست آورید و بعد از آن به دنبال اخذ ویزای تحصیلی کشور مورد نظرتان همچون کشور آلمان باشید.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی آلمان

مهمترین مدارک برای ویزای تحصیلی آلمان شامل موارد زیر می باشند.

  • در دست داشتن پذیرش از یک دانشگاه معتبر
  • ترجمه آلمانی تمامی مدارک تحصیلی به همراه ریزنمرات
  • مدرک معتبر دانش زبان انگلیسی یا آلمانی
  • ارائه گواهی تمکن مالی به زبان انگلیسی معادل حداقل 10332 بر حسب یورو
  • ارائه ترجمه شناسنامه در صورت داشتن توضیحات در آن
  • ارائه انگیزه نامه و رزومه
  • ارائه سری دوم تمام مدارک مذکور
ویزای تحصیلی آلمان

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی آلمان

نکات مهم برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان

  1. برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان، باید حساب بانکی با موجودی کافی داشته باشید.
  2.  برای ورود به آلمان، باید بیمه سلامت بین‌المللی داشته باشید.
  3.  برای تمدید ویزای تحصیلی، باید قبل از انقضای ویزای خود به اداره مهاجرت آلمان مراجعه کنید.
  4.  برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان، باید در یک دانشگاه آلمانی پذیرش داشته باشید.
  5. برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان، باید فرم درخواست ویزا را به همراه مدارک خود به سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود ارسال کنید.
دریافت ویزای تحصیلی آلمان

نکات مهم برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان

در نهایت اینکه

برای تحصیل در معتبرترین دانشگاه آلمان و اطلاع از اخذ ویزای تحصیلی آلمان و مراحل انجام این کار با مشاوران موسسه مهاجرتی ما از طریق وب سایت visa2go.org در تماس باشید.

سوالات مربوط به مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان

  1. مدت زمان اخذ ویزای تحصیلی آلمان چقدر است؟
    پس از ارائه تمام و کمال ‌مدارک خود به سفارت آلمان و تکمیل فرایند انجام ویزا، طبق اعلامیه این سفارت حدود 5 تا 8 هفته باید نتیجه درخواست شما مشخص شود.
  2. برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان چه مراحلی را باید طی کرد؟
    گرفتن به موقع وقت سفارت آلمان برای دریافت ویزای دانشجویی، تهیه مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش آلمان، اقدام برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌‌ها یا کالج‌‌های آلمان در موعد مقرر شده و دریافت ویزای تحصیلی المان و سفر به این کشور.
  3. مزایای ویزای تحصیلی آلمان چیست؟
    امکان تحصیل در آلمان بدون نیاز به پرداخت شهریه یا با شهریه پایین، دانشگاه‌های معتبر با مدارک علمی مورد قبول سایر کشورها، برگزاری دوره‌های تحصیلی مختلف، اعتبار جهانی برنامه‌های تحصیلی آلمان و…

ارسال دیدگاه

4 × 4 =