صدور ویزای تحصیلی انگلیس

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس

کشور انگلستان از جمله کشورهای برتر، قدرتمند و ثروتمند جهان است که دانشجویان بسیاری در […]

کشور انگلستان از جمله کشورهای برتر، قدرتمند و ثروتمند جهان است که دانشجویان بسیاری در دانشگاه‌های برتر آن تحصیل می‌کنند. برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان نیاز دارید که سه ویزای تحصیلی دانشجویی، دانش‌آموزی و کوتاه مدت دریافت کنید که در ادامه بیشتر در رابطه آنها صحبت خواهیم کرد. اما آنچه در رابطه با صدور ویزای تحصیلی این کشور دارای اهمیت است اطلاع از مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس می‌باشد مطلبی که در مطلب امروز  بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

آشنایی با انواع ویزای تحصیلی انگلیس

همانطور که در بخش مقدمه هم اشاره کردیم برای تحصیل به انگلیس نیاز به ویزای دانشجویی، ویزای دانش آموزی یا ویزای تحصیلی کوتاه مدت دارید که با داشتن هر یک از این ویزاها می‌توانید در مدت زمان مشخصی برای تحصیل خود در کشور انگلیس اقامت کنید.

ویزای دانشجویی انگلیس

این ویزا که به افراد بالای ۱۶ ساله که قصد تحصیل در مقطع دانشگاهی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا یا حتی تحصیل در کالج را دارند اعطا می‌شود.

افراد متقاضی برای اینکه بتوانند این ویزا را دریافت کنند باید از سوی دانشگاه یا کالج مورد نظر نامه پذیرش داشته باشند البته افرادی که ۱۶ تا ۱۷ سال دارند نیاز به رضایت والدین یا قیم هم دارند.

یکی دیگر از مواردی که در رابطه با دریافت ویزای دانشجویی انگلیس باید ارائه دهید مدارک تمکن مالی و نمره زبان است که نشان می‌دهد شما می‌توانید از پس هزینه‌های خود در طول تحصیل برآید مهارت زبان کافی نیز برخوردار هستید.

برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی باید سه ماه قبل از شروع ترم اقدام کنید تا در صورت طولانی‌تر شدن مدت زمان صدور ویزا به هر دلیلی مانعی در شروع ترم تحصیلی شما وجود نداشته باشد.

ویزای دانش آموزی انگلیس

برای دریافت این ویزا فرد متقاصی باید ۱۶ ساله باشد که می‌تواند به همراه والدین خود برای تحصیل به کشور انگلیس مهاجرت کند البته والدین نیاز به دریافت ویزای همراه دارند.

مدت اعتبار این ویزا برای افراد زیر ۱۶ سال ۶ سال و سه ماه و برای افراد ۱۶ تا ۱۷ سال ۳ سال و چهار ماه جهت اقامت و تحصیل در نظر گرفته شده است.

ویزای تحصیلی کوتاه مدت

یکی دیگر از ویزاهای تحصیلی برای مهاجرت به انگلیس، ویزای تحصیلی کوتاه مدت است که برای افراد زیر ۱۸ سال صادر می‌شود و نیاز به رضایتنامه والدین در کنار سایر مدارک مانند تمکن مالی ضروری می باشد.

این ویزا مربوط به دوره تحصیل زبان‌های انگلیسی است که پس از صدور این ویزا اجازه اقامت به مدت ۶ الی ۱۱ ماه به شما داده خواهد شد.

 ویزای تحصیلی انگلیس

انواع ویزای تحصیلی انگلیس

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

برای دریافت ویزای انگلیس همچون سایر کشورها یک سری سیستم‌های امتیازدهی وجود دارد.

در انگلیس سیستم امتیاز دهی به این صورت است که با توجه به معیارهایی مانند: سن، سطح تحصیلات، میزان ثروت و تسلط به زبان، هر شخص متقاضی امتیازی دریافت می‌کند.

برای اینکه بتوانید ویزای تحصیلی انگلیس را دریافت کنید باید حداقل نمره ۴۰ را داشته باشید که حدود ۳۰ امتیاز از این ۴۰ امتیاز مربوط به ارائه نامه پذیرش معتبر از سمت دانشگاه به اداره مهاجرت است.

از دیگر شرایط لازم برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس ارائه مدرک تحصیلی، تمکن مالیف هزینه ویزا، نامه پذیرش دانشگاه و پاسپورت است.

مدارک اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

حتماً می‌دانیم که برای دریافت ویزا نیاز دارید تا ترجمه دقیق مدارک را به اداره مهاجرت کشور انگلیس ارائه دهید و بعد از طی شدن مدت زمان صدور ویزا در صورتیکه شرایط و مدارک شما مورد قبول افسر پرونده باشد امتیاز کافی را کسب خواهید کرد.

مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی به آنها نیاز دارید به شرح زیر می‌باشد.

  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار به همراه پاسپورت های قدیمی
  • فرم تایید پذیرش از دانشگاه
  • مدرک نمره زبان
  • مدارک مالی و گردش حساب برای 6 ماه گذشته
  • 1 عدد عکس پاسپورتی جدید
  • ترجمه مدارک سوابق تحصیلی
  • نتیجه ازمایشات سلامت روانی و جسمی
  • رضایت نامه والدین برای زیر 18 سال
  • پرینت فرم درخواست ویزای انگلیس
  • پرداخت هزینه های ویزا
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • مدارک ازدواج در صورت تاهل
اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس چقدر است؟

تا به اینجای کار با انواع ویزای تحصیلی انگلیس، شرایط اخذ ویزا و مدارک اخذ ویزای انگلیس آشنا شدید حال می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس چقدر است؟

یعد از اینکه مدارک خود را ارسال کردید پرونده شما در پروسه دریافت ویزا قرار می‌گیرد. زمان صدور برای ویزای انگلیس حدوداً ۳ تا ۴ هفته زمان می‌برد اما به طور کلی هیچ زمان تعیین شده‌ای برای صدور ویزا وجود ندارد.

چرا که پرونده هر شخص با شخص دیگر متفاوت است که این مسئله می تواند بر مدت زمان صدور ویزا برای اشخاص مختلف تاثیر بگذارد.

ویزای تحصیلی انگلیس چقدر اعتبار دارد؟

افرادی که تصمیم به مهاجرت تحصیلی به کشور انگلیس دارند برایشان مهم است که بدانند ویزایی که دریافت می‌کنند چه میزان اعتبار دارد.

خوب در این مورد باید بگوییم که مدت اعتبار ویزا بستگی به طول مدت زمان تحصیل فرد متقاضی دارد.

از زمان صدور ویزای تحصیلی تا ۴ ماه پس از پایان دوره تحصیل، ویزایی که دریافت می‌کنید اعتبار خواهد داشت. مدت اعتبار ویزای تحصیلی برای تحصیل در مدارس انگلستان ۶ سال، برای دیپلم حدود ۲ سال، برای مقطع کارشناسی ۵ سال و برای کارشناسی ارشد و دکترا ۲ سال می‌باشد.

اعتبار ویزای تحصیلی انگلیس

ویزای تحصیلی انگلیس چقدر اعتبار دارد؟

در نهایت

شما دوستان متقاضی مهاجرت تحصیلی به کشور انگلیس می بایست، برای مهاجرت به این کشور تمامی مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه، درخواست ویزای تحصیلی و سپس طی کردن مدت زمان صدور ویزای تحصیلی و دریافت ویزای از سفارت این کشور را با صبوری پشت سر بگذارید.

اما برای اینکه در طول این مسیر مشکلی برایتان به وجود نیاید نیاز است تا درباره جزیئات این کار آگاهی کاملی داشته باشید که پیشنهاد ما در این مورد راهنمایی و مشوره گرفتن از یک مشاور مهاجرتی است.

با کسب راهنمایی از چنین افردی به موقع می توانید برای پذیرش دانشگاه اقدام کرده و با تکمیل کردن مدارک و ارسال آن برای دریافت ویزا دغدغه ای نخواهید داشت.

این مهم را به خاطر داشته باشید که با کوچکترین اشتباه در طول مسیر این احتمال زیاد است که ویزای شما ریجکت شده و از تحصیلی در دانشگاه انگلیس عقب بیافتید.

سوالات مربوط به مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس

  1. برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس به چه مدارکی نیاز است؟
    پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار به همراه پاسپورت های قدیمی، فرم تایید پذیرش از دانشگاه، مدرک نمره زبان، مدارک مالی و گردش حساب برای 6 ماه گذشته، ترجمه مدارک سوابق تحصیلی رضایت نامه والدین برای زیر 18 سال و…
  2. اعتبار ویزای دانش اموزی انگلیس چقدر است؟
    برای دانش اموزان زیر 16 سال مدت اعتبار این ویزا 6 سال و 4 ماه و برای افراد 16 تا 17 ساله 3 سال و 4 ماه جهت اقامت و تحصیل در نظر گرفته شده است.
  3. مدت اعتبار ویزای تحصیلی انگلیس برای مقاطع تحصیلی مختلف چقدر است؟
    به طور کلی مدت اعتبار ویزای تحصیلی انگلیس برای تحصیل در مدارس انگلستان حدود 6 سال، برای دیپلم حدود 2 سال و در مقطع کارشناسی حدود 5 سال، کارشناسی ارشد و دکترا حدود 2 سال می­باشد.

ارسال دیدگاه

11 + هفده =