ویزای تحصیلی آلمان

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی آلمان

قطعاً که تاثیر در دانشگاه‌های سطح بالا، شهریه پایین هر دوره تحصیلی و تضمین شغلی […]

قطعاً که تاثیر در دانشگاه‌های سطح بالا، شهریه پایین هر دوره تحصیلی و تضمین شغلی پس از پایان تحصیلی از جمله مواردی است که برای مهاجرت تحصیلی به آن فکر خواهید کرد تا بتوانید از میان گزینه‌های مورد نظرتان بهترین و مناسب‌ترین مقصد را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنید. کشور آلمان با توجه به موارد عنوان شده یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان ایرانی است. اگر شما هم به فکر مهاجرت تحصیلی به یکی از دانشگاه‌های برتر آلمان هستید حتماً برایتان جای سوال خواهد بود که مدت زمان صدور ویزای تحصیلی آلمان چقدر می‌باشد؟ و اصلاً برای مهاجرت تحصیلی به آلمان باید چه شرایطی را داشت؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید تا پاسخ پرسش‌های خود را به دست آورید.

انواع ویزای تحصیلی آلمان

برای اطلاع از زمان صدور ویزای تحصیلی آلمان ابتدا باید بدانید که برای مهاجرت تحصیلی به این کشور شما واجد شرایط کدام یک از انواع ویزاهای تحصیلی می‌باشید.

شاید خیلی از شما دوستانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان را دارید ندانید که ویزای دانشجویی آلمان برای همه دانشجویان بین‌المللی ضرورت دارد به همین خاطر است که این کشور دو نوع ویزای تحصیلی برای متقاضیان در نظر گرفته است.

اولین نوع از انواع ویزای تصحیلی آلمان، ویزای اصلی دانشجویی آلمان است. این نوع ویزا برای کسانی است که در یک دوره دانشگاهی پذیرفته می‌شوند.

دومین ویزا، ویزای تحصیلی کالج آلمان یا متقاضی دانشجو می باشد که این ویزا مختص دانشجویان خارجی است که گواهی پایان تحصیلی آنها در آلمان به رسمیت شناخته نشده و ملزم به گذراندن دوره کالج مقدماتی می‌باشند.

ویزای تحصیلی آلمان تضمینی

انواع ویزای تحصیلی آلمان

شرایط ویزای تحصیلی آلمان

شروط اصلی و لازم برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان تضمینی پذیرش در دانشگاه یا کالج‌های مقدماتی برای آزمون ورود به دانشگاه می‌باشد.

حق دریافت ویزای دانشجویی توسط انواع مختلفی از موسسات آموزش عالی در کشور آلمان همچون دانشگاه‌ها، آکادمی‌های هنر و موسیقی و فیلم ارائه می‌شود.

لازم به گفتن است که برای ویزای تحصیلی آلمان باید نسبت به شروط سنی نیز مطلع باشید خوشبختانه حداقل سن مورد نظر برای دریافت این ویزا ۱۸ سال می‌باشد.

در ضمن لازم است بدانید که در دانشگاه‌های آلمان حداکثر سن برای تحصیل وجود ندارد اما با تمام این اوصاف شرایط سنی که بهتر است برای اخذ ویزای دانشجویی آلمان دارا باشید به شرح زیر می‌باشد.

  • حداقل سن برای پذیرش در دوره های کالج مقدماتی بین 18 تا 22 سال است.
  • حداکثر سن برای گرفتن ویزای تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی تا 26 است.
  • ادامه تحصیل در سنین بالای 30 سال و گپ تحصیلی طولانی در مقطع کارشناسی ارشد دشوار است. اما، غیر ممکن نیست و برخی افراد با توجیه گپ تحصیلی و ارائه سوابق کاری درخشان یا سرتیفیکیت، امکان قبولی در این مقطع را دارند.
  • محدودیت سنی برای شروع دوره دکترا در آلمان وجود ندارد و سفارت محدودیتی برای ارائه ویزای تحصیلی به دانشجویان مقطع دکترا در سنین بالا قائل نمی‌شود.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان

با توجه به اطلاع از شرایط سنی برای ویزای تحصیلی آلمان که در پاراگراف قبل به آن اشاره کردیم لازم است با مراحل دریافت این نوع ویزای تحصیلی نیز آشنا باشید.

فقط این نکته را در نظر داشته باشید که شرایط سنی برای دریافت ویزا با توجه به سیستم دانشگاه و مقطع تحصیلی در کشور آلمان متفاوت می‌باشد.

برای اخذ ویزای تحصیلی به طور کلی باید چهار مرحله را پشت سر بگذارید که این چهار مرحله عبارتند از:

  1. برای پذیرش از دانشگاه یا دوره کالج در آلمان اقدام کنید.
  2. از سفارت یا کنسولگری وقت بگیرید.
  3. مدارک لازم جهت ویزای تحصیلی آلمان را آماده کنید.
  4. در مصاحبه ویزای دانشجویی شرکت کنید.
چطور ویزای تحصیلی آلمان بگیریم؟

شرایط ویزای تحصیلی آلمان

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی المان یکی از پرطرفدارترین ویزاهای تحصیلی در جهان است. المان به عنوان یکی از کشورهای معتبر و محبوب برای تحصیلات بین‌المللی، هر ساله بسیاری از دانشجوهای خارجی را به خود جذب می‌کند.

آنچه که برای بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان دارای اهمیت زیادی است، مسئله زمان صدور ویزا می باشد. خب، به طور کلی باید بگوییم که مدت زمان صدور ویزای تحصیلی به عوامل مختلفی بستگی دارد که با توجه به این عوامل و مدارکی که شخص متقاضی به کنسولگری آلمان در کشور خود ارائه می دهد چیزی بین 1 تا 2 ماه طول خواهد کشید تا پاسخ درخواست خود را از سوی سفارت و کنسولگری آلمان دریافت نماید.

یادآوری می کنیم که، مدت زمان صدور ویزای دانشجویی آلمان باتوجه به کشور مبدا و نوع ویزا متفاوت است.

یک نکته بسیار مهم درباره مدت زمان صدور ویزای تحصیلی آلمان این است که، آن دسته از افرادی که درخواست ویزای تحصیلی طولانی مدت در کشور آلمان را داده اند باید تقریبا 3 ماه را منتظر جواب درخواست خود باشند.

هزینه ویزای تحصیلی آلمان

بعد از کسب اطلاع از مدت زمان صدور ویزای تحصیلی آلمان مسئله دیگری که باید نسبت به آن آگاه باشید هزینه ویزای دانشجویی آلمان است که به قطع از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

در رابطه با این موضوع باید بگوییم که هزینه ویزای تحصیلی برای کشور آلمان حدوداً ۷۵ یورو می‌باشد و اگر درخواست شما بنا به هر دلیلی از سوی سفارت و کنسولگری آلمان رد شود این هزینه قابل استرداد نخواهد بود.

در ضمن آن دسته از دانشجویان متقاضی مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان که اجازه اقامت بیشتر از ۹۰ روز را در این کشور نیاز دارند باید برای دریافت این مجوز مبلغی حدوداً ۱۱۰ یورو پرداخت کنند.

به خاطر داشته باشید متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های آلمان باید توانایی تامین مالی خود را برای مدت زمان یک سال با مدارک مالی اثبات شده همراه سایر مدارک به سفارت و کنسولگری برای بررسی ارائه دهند.

هزینه ویزای تحصیلی آلمان چقدر است؟

هزینه ویزای تحصیلی آلمان

در نهایت

در این مطلب سعی شده است با توجه به شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان، مراحلی که برای اخذ این ویزا باید طی کنید اطلاعاتی در رابطه با مدت زمان صدور ویزای تحصیلی آلمان و هزینه مورد نیاز برای دریافت این ویزا در اختیارتان قرار داده شود.

شما دوستان عزیزی که تصمیم به مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان دارید می‌توانید با مراجعه غیر حضوری به سایت سفارت و کنسولگری آلمان برای اخذ ویزای تحصیلی خود اقدام کنید و چنانچه در این زمینه نیاز به راهنمایی و مشورت بیشتر دارید می‌توانید با کارشناسان و مشاوران ما نیز از طریق وب سایت visa2go.org در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به مدت زمان صدور ویزای تحصیلی آلمان

  1. چطور می توانیم برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان تمکن مالی خود را اثبات کنیم؟
    برای اثبات تمکن مالی از سه طریق می توانید اقدام کنید که عبارتند از: یک حساب بانکی مسدود شده در بانک آلمان به مبلغ 12 هزار یورو، اثبات تمکن مالی از طریق والدین و حمایت مالی از طریق یک شهروند یا مقیم آلمانی
  2.  گرفتن وقت سفارت آلمان برای ویزای دانشجویی به چه صورت است؟
    در حال حاضر گرفتن وقت از سفارت آلمان برای ویزای تحصیلی به صورت آنلاین و از طریق سایت سفارت آلمان انجام می‌شود.
  3. چقدر زمان می برد تا ویزای تحصیلی آلمان برای افراد متقاضی صادر شود؟
    به طور معمول، مدت زمان بررسی و دریافت ویزای دانشجویی آلمان بین 1 تا 3 ماه است.

ارسال دیدگاه

یک × دو =