ویزای تحصیلی آلمان

مدت زمان اخذ ویزای تحصیلی آلمان

انواع ویزای تحصیلی آلمان ویزای تحصیلی آلمان در حوزه وسیعی از سطوح و مقاطع تحصیلی […]

انواع ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی آلمان در حوزه وسیعی از سطوح و مقاطع تحصیلی برای افراد متقاضی صادر می‌شود. این حوزه گسترده شامل: تحصیل در مقطع کارشناسی، فوق لیسانس، شرکت در دوره پیش دانشگاهی یا یک دوره غیر آکادمیک زبان آلمانی است. به طور کلی افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان را دارند باید بدانند که به طور کلی سه نوع ویزای دانشجویی برای آلمان وجود دارد که می‌توانند بسته به شرایط خود برای یکی از آنها درخواست دهند. با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید تا شما را با انواع ویزاهای تحصیلی کشور آلمان، شرایط اخذ ویزا، مدت زمان اخذ ویزای تحصیلی آلمان و مزیت آن بیشتر آشنا کنیم.

ویزای دانشجویی آلمان

این ویزا که در واقع یکی از انواع ویزاهای تحصیلی آلمان می‌باشد که برای دانشجویان بین‌المللی صادر می‌شود تا با استفاده از آن بتوانند در دانشگاه‌های رسمی آلمان پذیرش شده و آماده شروع تحصیل در این کشور باشد.

ویزای متقاضی دانشجویان

این ویزا، برای افرادی مناسب است که جهت درخواست پذیرش از دانشگاه خود نیاز به حضور در این کشور دارند. با دریافت این ویزا شما اجازه تحصیل در آلمان را نخواهید داشت بلکه فقط برای فرایند درخواست دانشگاه این ویزا اعتبار دارد.

ویزای دوره زبان آلمانی

همانطور که از نام این ویزا پیداست برای تحصیل در دوره‌های زبان آلمانی در این کشور کاربرد دارد.

ویزای تحصیلی آلمان

انواع ویزای تحصیلی آلمان

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان

برای تحصیل در آلمان اطلاع از شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان تضمینی از مهم‌ترین مواردی است که باید قبل از هر اقدامی نسبت به آن آگاه باشید.

جهت دریافت ویزای تحصیلی باید ابتدا به سفارت این کشور در ایران مراجعه کنید اما از آنجایی که تعداد بالای متقاضیان مهاجرت به آلمان بسیار زیاد می‌باشد وقت سفارت ممکن است برای یک سال بعد تنظیم شود.

بنابراین با توجه به این مسئله مهم پیشنهاد ما به شما دوستان متقاضی این است که رزرو وقت سفارت آلمان را در اولویت کارهای مهاجرت تحصیلی خود قرار دهید.

نکته بسیار مهم برای اخذ ویزای تحصیلی کشور آلمان این است که در این کشور شرایط پذیرش هر دانشگاه با دانشگاه دیگر تفاوت دارد و این هم امری کاملاً طبیعی است.

پس به خاطر داشته باشید قبل از آنکه برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید ابتدا دانشگاه مورد نظر را انتخاب کرده و سپس شرایط لازم را متناسب با دانشگاهی که انتخاب کردید ارزیابی کنید.

ناگفته برای انتخاب دانشگاه بهتر است بدانید که در آلمان برای هر مقطع تحصیلی بورسیه در نظر گرفته شده است. اخذ و دریافت ویزای تحصیلی آلمان شرایط مختلفی دارد که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به محدودیت سنی، تحصیلی و دانش زبان اشاره کرد.

متاسفانه باید بگوییم که دریافت ویزای تحصیلی این کشور بدون داشتن مدرک زبان امکان‌پذیر نخواهد بود و شما برای تحصیل در این کشور باید مدرک زبان آلمانی حداقل در سطح b۱ را داشته باشید تا آن را به سفارت ارائه دهید.

هزینه تحصیل در آلمان

یکی از موارد بسیار مهم جهت مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان اطلاع از هزینه تحصیلی این کشور است. درست است که هزینه تحصیل در کشور آلمان در تمامی مقاطع دانشگاه‌های دولتی رایگان می‌باشد اما نباید فراموش کرد که در این کشور دانشگاه‌های خصوصی نیز وجود دارد که تحصیل در آنها منوط به پرداخت هزینه می باشد.

باید بدانید که تحصیل رایگان به معنای هزینه صفر نیست و دانشجو در هر ترم باید حدوداً ۱۰۰ تا ۳۰۰ یورو هزینه پرداخت کند.

ویزای تحصیلی آلمان تضمینی

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی آلمان

مهمترین مدارکی که برای ویزای تحصیلی آلمان باید تهیه کنید و به سفارت آلمان در ایران ارائه دهید به شرح زیر می باشند.

  1. در دست داشتن پذیرش از یک دانشگاه معتبر
  2. ترجمه آلمانی تمامی مدارک تحصیلی به همراه ریزنمرات
  3. مدرک معتبر دانش زبان انگلیسی یا آلمانی
  4. ارائه گواهی تمکن مالی به زبان انگلیسی معادل حداقل 10332 بر حسب یورو
  5. ارائه ترجمه شناسنامه در صورت داشتن توضیحات در آن
  6. ارائه انگیزه نامه و رزومه
  7. ارائه سری دوم تمام مدارک مذکور

مدت زمان اخذ ویزای تحصیلی آلمان

با در نظر گرفتن شرایط عنوان شده جهت اخذ ویزای تحصیلی آلمان و اطلاع از هزینه تحصیلی در این کشور بدون شک این سوال برایتان پیش خواهد آمد که مدت زمان اخذ ویزای تحصیلی آلمان چقدر می‌باشد؟

بعد از ارائه دادن تمام مدارک خود به سفارت آلمان و تکمیل کردن فرایند انجام ویزا طبق اعلامیه‌ای سفارت مربوطه ۵ تا ۸ هفته باید نتیجه درخواست شما را مورد بررسی قرار داده و اعلام نماید.

توجه داشته باشید که مدارکی که ارائه می دهید نباید هیچ کم و کاستی داشته باشد و شرایط را کامل مطابق با موارد اعلام شده از نظر ترجمه و مهر موسسات و مراکز دولتی رعایت کرده باشید تا روند درخواست شما با مشکلی مواجه نشود.

بعد از مدت عنوان شده نتیجه درخواست شما از طریق ایمیل یا پیامک به تلفن همراهتان ارسال خواهد شد.

مزایای ویزای تحصیلی کشور آلمان

سالانه دانشجویان زیادی هستند که در صدد دریافت ویزای تحصیلی کشور آلمان میباشند و قصد مهاجرت به این کشور را دارند علت اینکه حجم تقاضا برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان بالا می‌باشد موارد زیر است.

  • امکان تحصیل در آلمان بدون نیاز به پرداخت شهریه یا با شهریه پایین
  • دانشگاه‌های معتبر با مدارک علمی مورد قبول سایر کشورها
  • امکان سفر به سایر کشورهای اروپایی با استفاده از ویزای دانشجویی آلمان
  • برگزاری دوره‌های تحصیلی مختلف
  • اعتبار جهانی برنامه‌های تحصیلی آلمان
  • هزینه‌ مقرون ‌به صرفه و مناسب ناشی از زندگی در کشور آلمان
  • وجود فرصت‌های شغلی مختلف برای دانشجویان بین‌المللی
  • چشم‌اندازهای روشن آینده
  • تنوع جوامع
مزایای ویزای تحصیلی آلمان

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی آلمان

در نهایت

کشور آلمان یکی از بهترین و محبوب‌ترین مقصدها برای مهاجرت تحصیلی می‌باشد. این کشور به خاطر اقتصاد بسیار قدرتمندی که دارد توانسته شرایط مطلوبی را برای تحصیل دانشجویان بین المللی فراهم آورد از این رو هر ساله بر تعداد متقاضیان درخواست ویزای تحصیلی آلمان افزوده می شود.

در صورتیکه شما هم جزء کسانی هستید که کشور آلمان را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید باید با شرایط اخذ ویزای تحصیلی این کشور آشنا باشید و بدانید که مدت زمان اخذ ویزای تحصیلی آلمان در صورتیکه مدارک ارائه شده به سفارت کامل و بدون کم و کاست باشند بین ۵ تا ۸ هفته می باشد که نتبجه درخواست از طریق ایمیل یا پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

سوالات مربوط به مدت زمان اخذ ویزای تحصیلی آلمان

  1. برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان چه مدرک زبانی نیاز است؟
    در صورتی که تمایل دارید که در دانشگاه‌های دولتی کشور آلمان به صورت رایگان تحصیل کنید، باید مدرک زبان آلمانی داشته باشید.
  2. هزینه ویزای تحصیلی آلمان چقدر است؟
    دانشجو‌‌یان در هر ‌ترم می‌بایست حدودا بین 100 الی 300 یورو هزینه پرداخت کنند.
  3. مزایای ویزای تحصیلی کشور آلمان چیست؟
    امکان تحصیل در آلمان بدون نیاز به پرداخت شهریه یا با شهریه پایین، برگزاری دوره‌های تحصیلی مختلف،هزینه‌ مقرون ‌به صرفه و مناسب ناشی از زندگی در کشور آلمان، وجود فرصت‌های شغلی مختلف برای دانشجویان بین‌المللی و…

ارسال دیدگاه

پنج × 1 =