ویزای کار کانادا

مدارک لازم برای تمدید ویزای کار کانادا

ویزای کار کانادا یکی از مهمترین راه های ورود به کانادا برای افرادی است که […]

ویزای کار کانادا یکی از مهمترین راه های ورود به کانادا برای افرادی است که می خواهند به صورت دائمی یا موقت در این کشور کار کنند. در این مقاله، به بررسی نحوه اخذ ویزای کار کانادا، شرایط لازم برای اخذ آن، پروسه ارزیابی و مصاحبه با مهاجرین، تمدید ویزا و مدارک لازم برای تمدید ویزای کار کانادا پرداخته شده است.

در کانادا، دو نوع ویزای کار وجود دارد: ویزای کار موقت و ویزای کار دائمی. ویزای کار موقت به افراد اجازه می دهد به صورت موقت در کانادا کار کنند، در حالی که ویزای کار دائمی به افراد اجازه می دهد به صورت دائمی در کانادا کار کنند.

شرایط لازم برای اخذ ویزای کار کانادا

برای اخذ ویزای کار موقت و دائم کانادا باید شرایط زیر را داشته باشید.

  •  پیشنهاد کار از یک کارفرما کانادایی
  •  مدرک تحصیلی مورد نیاز برای شغل مورد نظر
  • تجربه کاری مورد نیاز برای شغل مورد نظر
  • مهارت های زبانی مورد نیاز برای شغل مورد نظر
  •  پروفایل اکسپرس انتری (Express Entry profile) در صورتی که از برنامه مهاجرتی فدرال استفاده می کنید
  • داشتن مهارت های زبانی مورد نیاز برای شغل مورد نظر
  • داشتن امتیاز کافی در سیستم امتیازدهی کانادا (Canadian Immigration Points System)
 اخذ ویزای کار کانادا

شرایط لازم برای اخذ ویزای کار کانادا

سیستم امتیازدهی کانادا

سیستم امتیازدهی کانادا برای ارزیابی و تصمیم گیری در مورد ویزای کار دائمی استفاده می شود. در این سیستم، افراد براساس معیارهای مختلف امتیاز جمع می کنند. برای اخذ ویزای کار دائمی، حداقل 67 امتیاز باید جمع شوند.

پروسه ارزیابی و مصاحبه با مهاجرین

پس از ارسال درخواست ویزای کار کانادا، مهاجر باید به یک مصاحبه شخصی در سفارت یا کنسولگری کانادا در کشور خود رفته و به سؤالات مصاحبه کننده پاسخ دهد.

در این مصاحبه، متقاضی به مهارت های زبانی، تجربه کاری و مدرک تحصیلی خود اشاره می کند. پس از مصاحبه، تصمیم نهایی در مورد صدور ویزای کار کانادا گرفته می شود.

هزینه های ویزای کار کانادا

برای دریافت ویزای کاری کشور کانادا همچون سایر ویزاهای موقت و دائم مهاجرتی باید هزینه هایی را پرداخت کنید.

میزای هزینه مربوط به ویزای کار کانادا بسته به نوع ویزا، شغل و مدت زمان اقامت متفاوت است. برای کسب اطلاع از هزینه های دقیق می توانید به وب سایت سفارت یا کنسولگری کانادا در کشور مورد نظر مراجعه کنید.

چطور ویزای کار کانادا بگیریم؟

هزینه های ویزای کار کانادا

تمدید ویزای کار کانادا

همونطور که مطلع هستید به غیر از ویزای توریستی و تحصیلی کانادا، ویزای کاری یکی دیگر از پرطرفدارترین راه‌های مهاجرت به این کشور است.

این ویزا نیز همچون سایر ویزاها دارای اعتبار مشخصی می‌باشد بنابراین اگر قصد اپلای تمدید یا تغییر موقعیت مجوز کار در کشور کانادا را دارید باید قبل از به پایان رسیدن اعتبار به صورت قانونی برای تمدید ویزای کار خود اقدام کنید.

به طور کلی برای تمدید ویزای کار کانادا باید یک سری شرایط را دارا باشید. برای تمدید این ویزا علاوه بر اینکه قصد تمدید مجوز کار را باید داشته باشید نیاز به تغییر موقعیت ورک پرمیت خود اعم از نوع کار، کارفرما یا محل کار دارید.

با توجه به این موضوع که ویزای کار کانادا مجوز ورود شما به این کشور می‌باشد و جواز کار قانونی و تمام وقت شما را در این کشور صادر می‌کند بیشتر سر و کار شما با  ورک پرمیت بوده و کمتر نیاز به اقدام برای تمدید ویزای کار کانادا پیدا خواهید کرد برای شرایطی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد نیاز به تمدید  ورک پرمیت کانادا دارید.

  1. قرارداد کاری شما تمدید گردد
  2. تغییرات در موقعیت شغلی شما ایجاد شده باشد که می تواند شامل تغییر حقوق و یا وظایف کاری باشد
  3. یک پیشنهاد شغلی متفاوت به شما ارائه گردد
  4. قصد کار برای یک کارفرمای جدید را داشته باشید

این نکته مهم را فراموش نکنید که تا زمان دریافت ورک پرمیت با مشخصات جدید شما اجازه کار در موقعیت شغلی متفاوت یا کارفرمای جدید در کشور کانادا را نخواهید داشت.

مدارک لازم برای تمدید ویزای کار کانادا

تا به اینجای کار متوجه شدیم که برای اینکه بتوانیم ویزای کار کانادا را دریافت کنیم باید چه شرایطی داشته باشیم، هزینه ویزای کار کانادا چقدر است و برای تمدید آن چه باید کنیم. حال می خواهیم به این موضوع بپردازیم که برای تمدید کردن ویزای کاری کشور کانادا نیاز است که چه مدارکی را ارائه دهیم.

دقت داشته باشید که با توجه به قوانین وضع شده توسط دولت کانادا ویزاهای کاری که می توانید دریافت کنید متفاوت می باشد. برای مثال: اگر تصمیم به مهاجرت کاری به کشور کانادا داشته باشید یکی از پرطرفدارترین روش ها و به نوعی سریعترین روش مهاجرت کاری اخذ ویزای ict کانادا می باشد که بعد از ویزای سرمایه گذاری طرفداران بسیار زیادی دارد.

از جمله مهمترین و اصلی ترین مدارک برای تمدید ویزای کاری کانادا مدارک زیر می باشند.

  • اسکن مدارک هویتی (پاسپورت، کارت ملی و شناسنامه)
  • رسید پرداخت هزینه تمدید ویزای کانادا و انگشت نگاری بیومتریک
  • مدارک آزمایش مدیکال کانادا
  • اسکن پاسپورت معتبر متقاضی
  • ارائه دلیل موجه برای تمدید ویزای کانادا
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • نامه تمکن مالی
  • کپی مجوز تحصیل و یا کار (در صورت وجود)
  • کپی ویزای در حال انقضای کانادا
  • فرم درخواست تکمیل شده تمدید ویزا
ویزای کار کانادا

تمدید ویزای کار کانادا

در نهایت اینکه

برای مهاجرت به کشور کانادا، راه های مختلفی وجود دارد که یکی از سریعترین راه ها، مهاجرت کاری به این کشور است زیرا که کانادا با توجه به فعالیت هایی که انجام می دهد نیاز به نیروی کار خارجی زیادی دارد به همین خاطر است تعداد متقاضیان کار در کانادا بسار زیاد است.

با توجه به این مسئله که بستر مناسبی در کشور کانادا برای کار کردن وجود دارد نیاز است تا با دریافت ویزای کاری مناسب اقدامات مهاجرت خود را انجام دهید. این ویزا نیز همچون ویزای توریستی و تحصیلی دارای مدت زمان مشخصی می باشد که برای تمدید آن باید قبل از به پایان رسیدن اعتبار ویزای خود اقدام کنید. در این مطلب شرح دادیم برای تمدید کردن ویزای کاری کانادا باید چه مدارکی را تهیه کرده و به سفارت مربوطه ارائه دهید.

سوالات مربوط به مدارک لازم برای تمدید ویزای کار کانادا

  1. چه کسی می تواند برای تمدید ویزا کار کانادا درخواست دهد؟
    کسانیکه تمایل به تمدید مجوز کار دارند، کسانیکه نیاز به تغییر شرایط اجازه کار دارند، همانند نوع کاری که ممکن است انجام دهند، کارفرمایی که برای آن کار می کنند، و محلی که می توانند کار کنند و…
  2. چند بار می توان مجوز کرر کانادا را تمدید کرد؟
    هیچ محدودیتی در تعداد برنامه های افزودنی وجود دارد، مشروط بر اینکه فرد همچنان از الزامات پیروی کند
  3. اگر ویزای کار کانادا منقضی شود چه اتفاقی می افتد؟
    پس از سپری شدن مدت اقامت مجاز شما در کانادا، شما وضعیت مهاجرت معتبر ندارید. اگر به دلیل داشتن ویزا کار می کردید که به شما اجازه این کار را می داد، باید فوراً کار را متوقف کنید.

ارسال دیدگاه

2 × سه =