مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان در مقطع دکترا

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان در مقطع دکترا

برای اینکه بتوانید در دانشگاه های آلمان برای تحصیل در مقطع دکترا اقدام کنید باید […]

برای اینکه بتوانید در دانشگاه های آلمان برای تحصیل در مقطع دکترا اقدام کنید باید اطلاعات کافی درباره دانشگاه مورد نظر، رشته‌ی مورد علاقه ،‌ مدارک مورد نیاز و شرایط تحصیل‌ داشته باشید. در این مطلب می خواهیم شما را با نحوه پذیرش در دانشگاه های آلمان و مزیتی که تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های آلمان دارد آشنا کنیم. اگر هدف شما از پذیرش در دانشگاه آلمان جدی است مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان در مقطع دکترا را که در این مقاله معرفی می کنیم آماده کنید.

شرایط تحصیل در آلمان 

به خاطر اینکه دانشگاه های کشور آلمان از اعتبار بالایی برخوردار می باشند و مسیر مناسبی برای ورود به بازاز کار بین المللی هستند تحصیل در آلمان برای افراد زیادی دارای اهمیت می باشد.

یکی از مهمترین مزیت های تحصیل در کشور آلمان این است شرایط لازم برای تحصیل و کسب تجربه کاری همزمان را برای متقاضیان فراهم می کنند.

دانشجویان بین المللی در رشته های تحصیلی مختلف بعد از اینکه از دانشگاه های آلمان فارغ التحصیل شدند از این امتیاز برخوردار هستند که درخواست اقامت در این کشور را داده و برای پیدا کردن کار 18 ماه در این کشور اجازه دارند که زندگی کنند.

مزایای تحصیل در آلمان

  1. امکان تحصیل به صورت رایگان
  2. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع ارشد و دکتری
  3. اجازه اقامت به مدت 18 ماه بعد از اتمام تحصیل  برای پیدا کردن کار
  4. امکان اخذ اقامت دائم بعد از اتمام تحصیلات
  5. امکان تحصیل در تمامی رشته‌ها (هنر، مهندسی، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و…)
  6. امکان کار در کنار تحصیل و پوشش کلیه مخارج زندگی
  7. اعتبار بالای ویزای دانشجویی آلمان و امکان رفت و آمد به کشورهای حوزه شنگن بدون نیاز به ویزا

نحوه‌ی اخذ پذیرش دکترا از دانشگاه های آلمان

هزینه مهاجرت تحصیلی به آلمان

نحوه‌ی اخذ پذیرش دکترا از دانشگاه های آلمان

آنچه که مهم است درباره اخذ پذیرش در دانشگاه های آلمان برای تحصیل بدانید این است که فرآیند انجام این کار در آلمان با سایر کشورها کمی متفاوت می باشد.

اگر شما از دانشجویان رشته دکترای قدیمی هستید باید از استاد راهنما بخواهید که بر روی پایان نامه شما نظارت داشته باشد.

در صورتیکه دوره‌های دکترای ساختاری معمولاً به صورت مستقیم توسط دانشگاه یا موسسه ارائه می‌شوند.

شرایط لازم برای اخذ پذیرش دکترا از دانشگاه های آلمان

برای پذیرش در دانشگاه های آلمان در مقطع دکترا باید حداقل تحصیلات آکادمیک را در مقطع تحصیلی قبل از دکترا گذرانده باشید.

دقت داشته باشید که مدرک تحصیلی شما باید معادل با مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه های آلمان باشد تا برای مقطع دکترا پذیرش شوید.

در ضمن، مدرک‌ دوره تحصیلی قبلی شما باید توسط هیئت ارزیابی دانشگاه‌ به رسمیت شناخته شود و دارای اعتبار باشد.‌

علاوه بر این ها شما برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های آلمان نیاز به مدرک زبان هم دارید که با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاهی که قرار است در آنجا ادامه تحصیل دهید متفاوت می باشد.

مثلا: برای دوره های دکترای ساختاری زبان انگلیسی تدریس می شود و اگر شما زبان انگلیسی را بلد نیستید یا اولین زبان شما نمی باشد باید مدارک‌ معتبر تسلط به زبان انگلیسی‌ مانند مدارک تافل یا آیلتس را ارائه دهید.‌

به خاطر داشته باشید که نمره‌ی قبولی در آزمون‌های زبان انگلیسی‌ در دانشگاه‌های مختلف آلمان متفاوت است.

مزیت‌های اخذ پذیرش دکترا از دانشگاه های آلمان

یکی از کشورهای بسیار زیبا و جذاب که دارای طبیعت چشمگیری در فصل های مختلف سال می باشد و گردشگران بسیای را جذب می کند کشور آلمان است.

حتما برایتان جالب است که بدانید آلمان هفتمین کشور پربازدید در جهان می باشد و دارای میراث فرهنگی غنی و هنری مدرن می باشد.

از این رو با پذیرش دکترا در دانشگاه های آلمان می توانید زندگی هیجان انگیزی را در طول دوره تحصیلی خود در آلمان تجربه کنید.

ویزای دانشجویی‌ برای اخذ پذیرش دکترا از دانشگاه‌های آلمان

هزینه مهاجرت تحصیلی به آلمان

ویزای دانشجویی‌ برای اخذ پذیرش دکترا از دانشگاه‌های آلمان

دانشجویان زیادی هستند که سالانه برای ادامه تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی آلمان در مقطع دکترا به این کشور مهاجرت می کنند.

برخی از این مهاجران با توجه به ملیتی که دارند نیازی به اخذ ویزا ندارند که متاسفانه دانشجویان ایرانی شامل این دسته نیستند و برای تحصیل در آلمان به ویزای تحصیلی نیاز دارند.

به طور کلی برای دانشجویان دکترا در کشور آلمان دو نوع ویزا وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد و برایتان خواهیم گفت که مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان در مقطع دکترا چه مدارکی هستند.

ویزای اپلای دانشجویی

اولین ویزایی که به شما اجازه می دهد به عنوان دانشجو به کشور آلمان وارد شوید، ویزای اپلای دانشجویی می باشد که اعتبار آن سه ماهه است تا شما بتوانید در این مدت پروسه اخذ پذیرش را برای دانشگاه تکمیل کنید.

در ضمن در این مدت زمان شما این امکان را هم دارید که برای اخذ ویزای دانشجویی کامل نیز اقدام کنید.

ویزای دانشجویی

با دریافت این ویزا شما اجازه ورود به خاک آلمان را بعد از قبولی در دوره دکترا برای مدت زمان 3 ماه دارید بعد از آن می توانید کارهای اقامت خود را انجام دهید.

اما، نکته مهمی که نباید فراموش کنید این است که شما بدون در نظر گرفتن مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان در مقطع دکترا لازم است که بلافاصله بعد از ورود به کشور آلمان حضور خود را به ثبت برسانید.

برای انجام این کار از هر ملیتی که باشید باید به دفتر ثبت نام اقامت در آلمان مراجعه کنید تا تاییدیه ثبت نام را دریافت کنید. وقتی این تاییدیه به ثبت برسد شما می توانید به صورت قانونی در کشور آلمان زندگی کنید.

مدارک لازم برای‌ درخواست صدور ویزای تحصیلی آلمان در مقطع دکترا

برای صدور ویزای تحصیلی آلمان در مقطع دکترا نیاز است که مدارکی را ارائه دهید. در ادامه برایتان شرح داده ایم که مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان در مقطع دکترا چه مدارکی می باشند.

  • مدارک دانشگاهی(نامه‌ی پذیرش از یک دانشگاه معتبر آلمانی و ارائه‌ی مکاتبات کامل دانشگاهی)
  • اسناد و مدارک شخصی( گذرنامه‌ی‌ معتبر، دو عکس گذرنامه، و قرارداد اجاره نامه که محل اقامت دائمی شما در آلمان را ثابت می‌کند‌)
  •  گواهی بیمه درمانی‌ دارای اعتبار
  • مدارک زبان
  • گواهی تمکن مالی ( 8700 یورو در سال )
  • تاییدیه ثبت نام

نکات مهم برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان 

بهترین دانشگاه های آلمان برای مقطع دکتری

نکات مهم برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان

آنچه که نیاز است علاوه بر آشنایی با مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان در مقطع دکترا بدانید نکات مهمی است که در این مورد به شما کمک زیادی خواهد کرد.

شما متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی آلمان باید بدانید که اگر با ویزای توریستی به کشور آلمان وارد شده اید نمی توانید که نوع ویزای خود را به ویزای تحصیلی تغییر دهید. همچنین اگر دارای کارت اقامتی از کشور دیگری باشید از طریق سفارت آلمان در همان کشور( که کارت اقامتی آن را دارید) می توانید برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنید.

مسئله و نکته مهم بعدی این است که دریافت وقت سفارت آلمان در تهران برای اخذ ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی به طور متوسط 14 ماه طول می ‌کشد.

اما اگر شما متقاضی تحصیل در دوره های بالاتر( ارشد و دکترا) هستید در صورتیکه مدارک شما کامل باشد می توانید از سفارت وقت VIP دریافت کنید.

در نهایت 

بر خلاف کشور ایران که دانشجویان مقطع دکترا را براساس کنکور وسنجشی که صورت می گیرد پذیرش می کنند برای پذیرش دانشجو در دانشگاه های آلمان برای مقطع دکترا مهدل و موتفقت استاد راهنما دو عامل بسیار مهم برای پذیرش می باشند.

افرادی که مایل به گذرندان دوره دکترا در دانشگاه های آلمان هستند باید حداقل در یکی از آزمون‌های (DSH) یا (TestDaF) پذیرفته شده باشند سپی با تهیه مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان در مقطع دکترا کارهای مربوط به صدور ویزای تحصیلی خود را انجام دهند.

سوالات مربوط به مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان در مقطع دکترا

  1. اپلای دانشجویی چیست؟
    اولین چیزی که این اجازه را به شما می دهد که به عنوان فرد دانشجو وارد کشور آلمان شوید ویزای ابرای دانشجویی می باشد.
  2. مدارک لازم برای درخواست اخذ ویزای تحصیلی آلمان در مقطع دکترا چیست؟
    مدرک دانشگاهی اسناد و مدارک شخصی مدارک زبان گواهی بیمه درمانی دارای اعتبار و موارد دیگری که در این مقاله به آن اشاره شده است.
  3. مهمترین شرایط لازم برای دریافت پذیرش دکترا از دانشگاه های آلمان چیست؟
    برای پذیرش در دانشگاه های آلمان در مقطع دکترا باید حداقل تحصیلات آکادمیک را در مقطع تحصیلی قبل از دکترا گذرانده شده باشد

ارسال دیدگاه

16 − دو =