ویزای دانشجویی آلمان

شرط معدل برای ویزای دانشجویی آلمان

ویزای دانشجویی یکی از مهمترین ویزاهای مورد نیاز برای ورود به آلمان است. برای دریافت […]

ویزای دانشجویی یکی از مهمترین ویزاهای مورد نیاز برای ورود به آلمان است. برای دریافت ویزای دانشجویی، شرایط مختلفی وجود دارد که یکی از مهمترین آنها، معدل دانشجویان است. در این مطلب قصد داریم تا کمی در رابطه با شرط معدل برای ویزای دانشجویی آلمان صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیار شما دوستان عزیز که قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارید قرار دهیم.

معدل دانشجویان برای ویزای دانشجویی آلمان چقدر باید باشد؟

برای بسیاری از افرادی که تصمیم دارند برای تصحیل به کشور آلمان مهاجرت کنند و اقدام به دریافت ویزای تحصیلی آلمان تضمینی کنند این سوال پیش می‌آید که برای انجام این کار چه شرایطی را باید داشته باشند؟

یکی از مهمترین شروط برای دریافت ویزای دانشجویی کشور آلمان دارا بودن معدلی است که مورد تایید این دولت برای پذیرش در دانشگاه باشد.

خب، حتما می پرسید که معدل برای ویزای دانشجویی باید چند باشد که شما در دانشگاه های این کشور پذیرش شوید؟!

باید بگوییم که، معدل دانشجویان برای ویزای دانشجویی آلمان بسیار مهم است. در واقع، معدل دانشجویان تأثیر بسزایی در تصمیم گیری سفارت آلمان در خصوص صدور ویزا دارد. از این رو معدل دانشجویان برای ویزای دانشجویی آلمان باید حداقل ۶ از ۶ باشد. این به این معناست که دانشجو باید حداقل معدل ۶ در سیستم نمره دهی آلمان داشته باشد. در سیستم نمره دهی آلمان، نمرات بین ۱ تا ۶ به کار می‌روند که ۶ نمره بالاترین نمره است.

به عنوان مثال، اگر دانشجویی معدل ۵.۵ داشته باشد، نمی‌تواند ویزای دانشجویی آلمان را دریافت کند. اما اگر دانشجویی معدل ۶.۵ داشته باشد، احتمالاً مشکلی برای صدور ویزای دانشجویی نخواهد داشت.

به علاوه، برای دریافت ویزای دانشجویی آلمان، دانشجو باید نیز دارای گواهی زبان آلمانی باشد. در صورتیکه دانشجو مقداری ضعیف در زبان آلمانی داشته باشد، معدل بالاتری برای ویزای دانشجویی لازم است.

 دریافت ویزای دانشجویی آلمان

ویزای دانشجویی آلمان

نحوه محاسبه معدل برای ویزای دانشجویی آلمان

برای اینکه بدانید آیا معدل تحصیلی شما برای دریافت ویزای دانشجویی آلمان مورد تایید سفارت خواهد بود یا خیر می توانید به روش زیر معدل خود را محاسبه کنید.

این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که برای محاسبه معدل دانشجو، بهتر است از سیستم نمره دهی آلمان استفاده کنید.

در این سیستم، نمرات بین ۱ تا ۶ به کار می‌روند که ۶ بالاترین نمره است. برای محاسبه معدل دانشجو، باید نمرات درس‌هایی که دانشجو در آنها شرکت کرده است، با هم جمع شوند و سپس تقسیم بر تعداد درس‌ها صورت گیرد.

به عنوان مثال، اگر دانشجو در ۱۰ درس شرکت کرده باشد و نمرات آنها به ترتیب ۶، ۵، ۴، ۶، ۵، ۵، ۴، ۶، ۶ و ۵ باشد، معدل دانشجو برابر است با ۵٫۲=۱۰/(۶+۵+۴+۶+۵+۵+۴+۶+۶+۵)

به علاوه، برای محاسبه معدل دانشجو، باید نمرات دروسی که دانشجو در آنها شرکت نکرده است، برابر با صفر در نظر گرفته شود.

معدل برای ویزای دانشجویی آلمان

محاسبه معدل برای ویزای دانشجویی آلمان

شرایط مهم دیگر برای دریافت ویزای دانشجویی آلمان

علاوه بر معدل دانشجو، برای دریافت ویزای دانشجویی آلمان، عوامل  و شرایط دیگری نیز باید مورد توجه قرار می گیرند که بسیار مهم و ضروری هستند این عوامل عبارتند از:

  1. پذیرش در یک دانشگاه آلمانی: برای دریافت ویزای دانشجویی آلمان، دانشجو باید در یک دانشگاه آلمانی پذیرش شده باشد. برای این منظور، دانشجو باید مدارک لازم را به دانشگاه ارائه کند و پس از بررسی مدارک، پذیرش خود را تأیید کند.
  2. اثبات مالی: برای دریافت ویزای دانشجویی آلمان، دانشجو باید قادر باشد هزینه‌های زندگی و تحصیل خود را در آلمان تأمین کند. برای این منظور، دانشجو باید اثبات مالی خود را به سفارت آلمان ارائه کند. مبلغ مورد نیاز برای اثبات مالی بسته به شرایط هر دانشجو متفاوت است.
  3. بیمه سلامت: دانشجو باید بیمه سلامتی داشته باشد تا بتواند ویزای دانشجویی آلمان را دریافت کند. برای این منظور، دانشجو باید بیمه سلامتی خود را به سفارت آلمان ارائه کند.
مراحل دریافت ویزای دانشجویی آلمان

شرایط دریافت ویزای دانشجویی آلمان

شرط معدل برای ویزای دانشجویی آلمان

تا به اینجای کار متوجه شدیم که برای دریافت ویزای دانشجویی آلمان معدل باید چقدر باشد، چطور می‌توان معدل را برای ویزا محاسبه کرد و اینکه چه شرایط دیگری را باید دارا بود تا بتوان برای دریافت ویزای دانشجویی آلمان اقدام کرد.

با توجه به موارد عنوان شده می‌خواهیم بگوییم که شرط معدل برای ویزای دانشجویی آلمان چگونه است؟

در این مورد باید بگوییم افرادی که برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان اقدام می‌کنند باید از نظر تحصیلی شرایط مناسبی داشته باشند که نشان دهند مستعد تحصیل در مقاطع بالاتر نیز می‌باشند.

قبل تر هم عنوان کردیم که معدل تحصیلی یکی از شرایط لازم برای ویزای دانشجویی است پس اگر می‌خواهید در دانشگاه‌های آلمان تحصیل کنید باید معدل شما بالای ۱۵ باشد البته این عدد با توجه به رشته‌های تحصیلی متفاوت خواهد بود.

مدارک لازم برای ویزای دانشجویی آلمان

برای دریافت ویزای دانشجویی کشور آلمان همچون سایر کشورها به یک سری مدارک نیاز است که لیست آنها به شرح زیر است.

  • مدارک هویتی نظیر شناسنامه و کارت ملی
  • گذرنامه معتبر
  • اصل آخرین مدرک تحصیلی
  • ریزنمرات آخرین مقطع تحصیلی
  • پر کردن فرم درخواست ویزا
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • مدرک زبان معتبر
  • مدارک تمکن مالی
  • بیمه سلامت معتبر
  • ۱ عدد عکس پاسپورتی
ویزای تحصیلی آلمان تضمینی

مدارک لازم برای ویزای دانشجویی آلمان

در نهایت

معدل دانشجویان برای ویزای دانشجویی آلمان بسیار مهم است. برای دریافت ویزای دانشجویی آلمان، دانشجو باید حداقل معدل ۶ در سیستم نمره دهی آلمان( نباید زیر 15 باشد) داشته باشد. علاوه بر معدل، برای دریافت ویزای دانشجویی آلمان، دانشجو باید در یک دانشگاه آلمانی پذیرش شده باشد، اثبات مالی خود را به سفارت آلمان ارائه کند و بیمه سلامتی داشته باشد.

برای محاسبه معدل دانشجو، باید نمرات درس‌هایی که دانشجو در آنها شرکت کرده است، با هم جمع شوند و سپس تقسیم بر تعداد درس‌ها صورت گیرد.

سوالات مربوط به شرط معدل برای ویزای دانشجویی آلمان

  1. آیا اخذ ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟
    در حال حاضر برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان شرط داشتن مدرک زبان معتبر به عنوان شرط لازم برای اعلام قصد تحصیل در دانشگاه های آلمان مطرح شده است.
  2. هزینه ویزای تحصیلی آلمان چقدر است؟
    هزینه درخواست ویزای تحصیلی آلمان 75 یورو می باشد که متقاضیان اخذ این ویزا باید این هزینه و دیگر هزینه ویزای تحصیلی آلمان را از طریق حواله بانکی پرداخت نمایند.
  3. برای دریافت ویزای دانشجویی آلمان باید حداقل چه معدلی داشته باشیم؟
    معدل مورد نیاز برای ویزای دانشجویی آلمان نباید زیر 15 باشد.

ارسال دیدگاه

دوازده − 8 =