تحصیل کارشناسی در آلمان

شرط معدل برای تحصیل کارشناسی در آلمان

آلمان یکی از کشورهای پر جذبه برای تحصیلات دانشگاهی در جهان است. با توجه به […]

آلمان یکی از کشورهای پر جذبه برای تحصیلات دانشگاهی در جهان است. با توجه به سطح بالای آموزشی، دانشگاه های آلمان همواره در رتبه بندی بین المللی برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. برای ورود به دانشگاه های آلمان، شرط معدل بسیار مهم است. در این مقاله، به بررسی شرط معدل برای تحصیل کارشناسی در آلمان می پردازیم.

در آلمان، دانشگاه ها به دو دسته عمده تقسیم می شوند: دانشگاه های عمومی و دانشگاه های فنی. دانشگاه های عمومی شامل دانشگاه هایی مثل دانشگاه های هایدلبرگ، فرایبورگ و برلین است. این دانشگاه ها به دانشجویان امکان می دهند تحصیلات در رشته های مختلف از جمله علوم انسانی، علوم پایه، حقوق، علوم اجتماعی و مدیریت را ادامه دهند. دانشگاه های فنی شامل دانشگاه هایی مثل دانشگاه های تکنیکال مونیخ و برلین است. این دانشگاه ها به دانشجویان امکان می دهند تحصیل در رشته های مهندسی، علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات را ادامه دهند.

شرایط تحصیل در آلمان

با در نظر گرفتن این موضوع که دانشگاه‌های کشور آلمان از اعتبار بالایی برخوردار هستند و مسیر مناسبی را برای ورود به بازار کار بین‌المللی برای دانشجویان خود فراهم می‌کنند افراد زیادی هستند که تمایل دارند برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت کنند.

دانشجویانی که در معتبرترین دانشگاه‌های آلمان تحصیل می‌کنند بعد از فارغ التحصیلی از امتیاز بسیار خوبی برخوردار هستند که می‌توانند به واسطه آن برای اقامت خود در این کشور درخواست داده و یا به مدت ۱۸ ماه در این کشور به دنبال شغل مورد نظرشان باشند.

با این حساب طبیعی است که میزان درصد افراد متقاضی برای تحصیل در آلمان و مهاجرت تحصیلی هر ساله رو به افزایش باشد.

تحصیل در آلمان

شرایط تحصیل در آلمان

مزایای تحصیل در آلمان

تحصیل در کشور آلمان بستر مناسبی است برای آن دسته از افرادی که تصمیم دارند در مقاطع تحصیلی مختلف از کارشناسی تا دکترا تحصیل کرده و به واسطه این مهاجرت بتوانند اقدامات مربوط به اقامت دائم خود را نیز دریافت کنند.

تحصیل در این کشور همچون بسیاری از کشورهای دیگر دارای مزیت هایی می باشد که اطلاع از آنها راهنمایی خواهد بود تا بهتر و راحتر بتوانید برای مهاجرت تحصیلی خود تصمصیم گیری کنید.

از اصلیترین و مهمترین مزایای تحصیل در کشور آلمان موارد زیر می باشند.

  • امکان تحصیل به صورت رایگان
  • فراهم بودن شرایط فاند تحصیلی آلمان
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع ارشد و دکتری
  • اجازه اقامت به مدت 18 ماه بعد از اتمام تحصیل به منظور یافتن کار و اخذ ویزای کار آلمان
  • امکان اخذ اقامت دائم بعد از اتمام تحصیلات
  • امکان تحصیل در بهترین رشته های دانشگاهی در آلمان
  • امکان کار در کنار تحصیل و پوشش کلیه مخارج زندگی
  • اعتبار بالای ویزای دانشجویی آلمان و امکان رفت و آمد به کشورهای حوزه شنگن بدون نیاز به ویزا

طول دوره تحصیل در آلمان در مقاطع مختلف تحصیلی

برای مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان بد نیست بدانید که، مقاطع تحصیلی آلمان شامل دوره‌های لیسانس(کارشناسی)، فوق لیسانس(کارشناسی ارشد)، دکتری و فوق دکتری است که طول هر دوره به شرح زیر است.

  1. دوره کارشناسی (Bachelor) آلمان: بین 6 تا 8 ترم (3.5 تا 4 سال)
  2. دوره ارشد (Master) آلمان: بین 3 تا 4 ترم (1.5 تا 2 سال)
  3. مقطع دکتری (PhD) آلمان: بین 3 الی 6 سال
  4. دوره های آوسبیلدونگ (Ausbildung) آلمان: بین 3 تا 4 سال

در ادامه برایتان عنوان کردیم که جهت تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان نمره معدل شما حداقل باید چه عددی باشد که در دانشگاه های این کشور درخواست شما قبول شود.

معایب تحصیل در آلمان

مزایای تحصیل در آلمان

شرط معدل برای تحصیل کارشناسی در آلمان

تا به اینجای کار با شرایط تحصیل در آلمان و مزایای آن آشنا شدیم حال می‌خواهیم بدانیم اگر تصمیم داشته باشیم برای تحصیل در مقطع کارشناسی به دانشگاه های معتبر این کشور درخواست دهیم باید چه شرایطی را دارا باشیم.

یکی از مهمترین شروط تحصیل در مقطع کارشناسی شرط معدل است که باید مورد تایید دولت آلمان باشد.

شما دوستانی که تمایل دارید در مقطع کارشناسی در آلمان ادامه تحصیل دهید باید بدانید که برای این منظور ابتدا باید چند ترم را در یکی از دانشگاه‌های معتبر و مورد تایید آلمان در ایران سپری کنید.

در صورت موفق شد در این دوره تحصیلی می‌توانید به طور مستقیم برای کارشناسی در آلمان درخواست ویزای تحصیلی آلمان تضمینی دهید.

شرط معدل برای تحصیل در دانشگاه های آلمان به شدت وابسته به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر است. با این حال، برای ورود به دانشگاه های آلمان، برای مقطع کارشناسی حداقل معدل شما نباید زیر عدد 15 باشد.

تحصیل در آلمان در مقاطع مختلف

طول دوره تحصیل در آلمان در مقاطع مختلف

در نهایت اینکه

برای ورود به دانشگاه های آلمان، شرط معدل برای تحصیل کارشناسی در آلمان بسیار مهم است. با این حال، بسیاری از دانشگاه های آلمان به دانشجویان امکان می دهند تا با شرکت در آزمون های ورودی و دوره های آموزشی زبان آلمانی، مهارت های خود را بهبود بخشند و به مطالعه در دانشگاه های آلمان آماده شوند.

بنابراین، اگر شما به تحصیل در دانشگاه های آلمان علاقه مند هستید، باید به شرط معدل مورد نظر برای رشته تحصیلی خود توجه کنید و در صورت نیاز، با شرکت در آزمون های ورودی و دوره های آموزشی زبان آلمانی، مهارت های خود را بهبود بخشید.

سوالات مربوط به شرط معدل برای تحصیل کارشناسی در آلمان

  1. زمان شروع سال تحصیلی در آلمان چه زمانی است؟
    شروع ترم دانشگاه‌ های المان از سپتامبر تا مارچ یک ترم تحصیلی (زمستان) و آپریل تا آگوست (تابستان) ترم دیگر سال تحصیلی است.
  2. شرط معدل برای دریافت ویزای دانشجویی آلمان به چه صورت است؟
    میانگین نمرات هر فرد که با نام اختصاری GPA شناخته ‌‌می‌شود، بسته به مقطع تحصیلی، کالج یا دانشگاهی که در آن تحصیل ‌‌می‌کنید، شرایط متفاوتی دارد. بنابراین پیش از ارسال درخواست خود باید شرط معدل تحصیل در کالج‌‌ها و دانشگاه‌‌ آلمان را بررسی کنید.
  3. برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان به چه نکاتی باید توجه داشت؟
    اطمینان حاصل کنید که مدارک شما کامل و صحیح است، هزینه ویزای تحصیلی آلمان بسته به نوع ویزا و طول مدت اقامت متفاوت است، درخواست ویزای تحصیلی آلمان ممکن است تا چند هفته طول بکشد تا پردازش شود، بنابراین بهتر است با مهلت‌های لازم محاسبه کنید، برای بعضی از کشورها، شامل ایران، نیاز به مصاحبه برای درخواست ویزای تحصیلی دارند و…

ارسال دیدگاه

یک × سه =