تحصیل در انگلیس

شرط معدل برای اپلای تحصیلی انگلیس

تحصیل در یک کشور پیشرفته و تراز اول در دنیا یکی از اهدافی است که […]

تحصیل در یک کشور پیشرفته و تراز اول در دنیا یکی از اهدافی است که شاید خیلی از شما خواستار آن باشید. مثلاً تحصیل در انگلیس که یک کشور به نام و مشهور است می تواند گزینه‌ای باشد که به آن فکر می‌کنید. اما لازم است بدانید که تحصیل در این کشور کمی سخت و دشوار است اما غیر ممکن نیست. بنابراین، چنانچه متقاضی پذیرش و اپلای تحصیلی انگلیس هستید باید از کلیه شرایط، مراحل و مدارک لازم برای این منظور اطلاع داشته باشید. در ضمن اطلاع از شرط معدل برای اپلای تحصیلی انگلیس نیز مسئله مهمی است که قبل از هر اقدامی باید نسبت به آن آگاه باشید.

اخذ پذیرش و اپلای تحصیلی انگلیس

متقاضیان تحصیل در خارج از کشور بدون شک می‌دانند که مهاجرت تحصیلی دارای شرایط و موارد خاصی است که کشور انگلستان هم از این قاعده مستثنا نمی‌باشد از این رو نیاز است قبل از هر اقدامی تحقیقات وسیعی در این زمینه انجام دهید و به یک جمع‌بندی و تصمیم‌گیری نهایی برسید .

حتماً می‌دانید که انگلیس به عنوان یک کشور پیشرفته و مدرن خواهان بسیاری از متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی است. پس متقاضیان اخذ پذیرش و اپلای تحصیلی انگلیسی باید مطلع باشند که بسته به مقطع تحصیلی رشته و مرکز مورد نظر شرایط آموزشی متفاوت خواهد بود.

 پذیرش تحصیلی انگلیس

اخذ پذیرش و اپلای تحصیلی انگلیس

دوره‌های مهم تحصیلی در انگلیس

افرادی که تصمیم دارند در کشور انگلستان ادامه تحصیل دهند باید قبل از شروع تحصیل در این کشور دوره‌هایی را به عنوان پیش نیاز سپری کنند. این دوره ها شامل موارد زیر می‌شود.

  • دوره GCSE (گواهی عمومی آموزش متوسطه)
  • دوره برنامه تقویتی
  • دوره آماده سازی انگلیسی برای دوره ها (EPP)
  • دوره A level
  • دوره FOUNDITION

دوره GCSE (گواهی عمومی آموزش متوسطه)

در این دوره دانشگاه‌هایی، همچون دانشگاه بلربیز و برایتون به متقاضیان ۱۳ ساله این امکان را می‌دهد که با گذراندن این آزمون خود را زودتر برای شروع تحصیلی در دانگاه  آماده کنند.

در واقع در این دوره دانش آموزان ۱۳ ساله بعد از پایان سال نهم تحصیلی موضوعات درسی مختلفی در ترکیب با دروس اصلی، مقدماتی و برنامه تقویتی ساختارمند را تجربه می‌کنند.

دوره برنامه تقویتی

در دوره برنامه تقویتی افرادی که مسئولیت این برنامه را بر عهده دارند برای متقاضیان سخنرانی‌هایی را در حوزه‌های مختلف تهیه می‌کنند .

متقاضیان با شرکت در این برنامه درک درست و عمیق‌تری از دروس پیدا خواهند کرد از آنجایی که برنامه‌های تقویتی در ایجاد توسعه، مهارت‌های اساسی و تخصصی متقاضیان بسیار موثر می‌باشد باعث می‌شود که تحصیل موفق‌تری را افراد در دانشگاه‌های این کشور داشته باشند.

دوره آماده سازی انگلیسی برای دوره ها (EPP)

این دوره نیز برای آن دسته از متقاضیانی است که نیاز به افزایش سطح زبان دارند این دوره روزانه به مدت ۳ ساعت به همراه برنامه‌های تقویتی و علمی ارائه خواهد شد با گذراندن دوره یک ساله GCSE سطح زبان شما به A level خواهد رسید و پس از آن می‌توانید برنامه درسی خود را در دانشگاه مورد نظر ادامه دهید.

دوره A level

دوره A level که یکی از دوره‌های اصلی افزایش سطح زبان است. طول این دوره دو سال است و حداقل سن متقاضیان برای ورود به دوره ۱۶ سال می‌باشد

دوره FOUNDITION

این دوره که آخرین دوره مهم تحصیلی انگلیس است یکی از اصلی‌ترین دوره‌ها برای ورود به دانشگاه‌های انگلیس می‌باشد.

متقاضیان برای شرکت در این دوره دو ترم را باید پشت سر بگذارند و باید حداقل ۱۷ سال سن داشته باشند. علاوه بر آن باید حتماً دیپلم دبیرستان را دریافت کرده باشند.

مزیت‌های اصلی این دوره کمک به پیدا کردن دوره دانشگاهی مناسب برای افراد متقاضی است.

شرایط تحصیلی در انگلیس

دوره‌های مهم تحصیلی در انگلیس

مدارک ویزای تحصیلی انگلیس

برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی نیاز است تا یک سری مدارک را بدون کم و کاست تهیه کرده و آنها را به سفارت کشور انگلیس در کشور خودتان ارائه دهید. این مدارک عبارتند از:

  1. ارائه گذرنامه معتبر
  2. عکس
  3. بیمه معتبر
  4. تمکن مالی لازم
  5. مدرک زبان
  6. اخذ پذیرش
  7. توصیه نامه
  8. انگیزه نامه
  9. رزومه علمی (برای متقاضیان دوره های دانشگاهی)

شرط معدل برای اپلای تحصیلی انگلیس

در بخش مقدمه اشاره کردیم که جهت تحصیل در دانشگاه های انگلیس قبل از آنکه اقدامی را جهت مهاجرت تحصیلی خود به این کشور انجام دهید یکی از مواردی که حتما باید درباره آن اطلاعات کافی بدست آورید شرط معدل برای اپلای تحصیلی انگلیس می باشد.

شما دوستانی که تصمیم دارید برای تحصیل به این کشور سفر کنید باید همه شرایط و مدارک لازم را برای اخذ پذیرش انجام دهید. در رابطه با مسئله شرط معدل هم باید بگوییم که برای تحصیل در مدارس و مراکز آموزش عالی انگلیس، این امر به مرکز آموزشی موردنظر متقاضی برای تحصیل بستگی دارد.

طبق اطلاعات موجود برای اپلای دانشگاها و کالج های انگلیس باید دارای حداقل نمره 12 باشید. البته متقاضیانی که معدل آنها کمتر می باشد هم با کمی چالش قادر به اخذ پذیرش در این کشور با ارائه برخی مدارک همچون داشتن یک فعالیت تحقیقاتی، ورزشی یا علمی خواهند بود.

اما، در کلی ترین حالت ممکن برای پذیرش در دانشگاه های انگلیس بدون چالش متقاضیان بین المللی باید مهدل بالای 15 ارائه دهند.

مراحل اپلای و اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

برای گرفتن ویزای تحصیلی انگلیس باید دانشگاه مناسبی را انتخاب کنید و بعد از آن تازه در ابتدای راه خواهید بود.

  • پیدا کردن تاریخ آغاز ترم تحصیلی و ددلاین پذیرش دانشگاه مقصد
  • ارزیابی هزینه‌ها و برآورد مالی، از میزان شهریه گرفته تا تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگلستان
  • پر کردن فرم درخواست در سایت دانشگاه و پرداخت هزینه اپ فی
  • مکاتبه و مصاحبه با اساتید
  • آزاد سازی مدارک تحصیلی دانشگاهی
  • ترجمه مدارک تحصیلی و مدارک هویتی
  • اخذ نوبت سفارت برای درخواست ویزای تحصیلی
  • تهیه ملزومات سفر به انگلیس مثل پیدا کردن اقامتگاه یا رزرو خوابگاه
 ویزای تحصیلی انگلیس

مراحل اپلای و اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

در نهایت

کشور انگلیس یکی از مقاصد پرطرفدار برای مهاجرت تحصیلی متقاضیان بین‌المللی طی سال‌های اخیر بوده است. زیرا که سطح بالای آموزش ها در مقاطع مختلفی تحصیلی در این کشور در کنار امکانات ویژه آموزشی در تمامی مقاطع بدون محدودیت سنی از مواردی هستند که باعث شده تا این آمار هر روز افزایش پیدا کند.

جهت دریافت ویزای تحصیلی انگلیس علاوه بر اطلاع از شرط معدل برای اپلای تحصیلی انگلیس می بایست چک لیست مدارک ویزای تحصیلی انگلیس که مهمترین آنها شامل: نامه پذیرش، میزان ارائه تمکن مالی، مدرک زبان و بیمه می شود را بدون کم و کاست ارائه دهید.

سوالات مربوط به شرط معدل برای اپلای تحصیلی انگلیس

  1. هزینه اپلای تحصیلی انگلیس چقدر است؟
    این مبلغ بسته به مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی فرد متفاوت خواهد بود.
  2. برای ویزای تحصیلی انگلیس به چه مدارکی نیاز است؟
    ارائه گذرنامه معتبر، عکس، بیمه معتبر، تمکن مالی لازم، مدرک زبان، اخذ پذیرش، توصیه نامه و انگیزه نامه و رزومه علمی برای متقاضیان دوره های دانشگاهی، از جمله چک لیست مدارک ویزای تحصیلی انگلیس می باشد.
  3. شرط معدل برای اپلای تحصیلی انگلیس بخ چه صورت است؟
    بهترین حالت برای پذیرش بدون چالش برای متقاضیان بین‌الملل با ارائه مدرک معدل بالای ۱۵ و ریزنمرات بالا در مقطع تحصیلی قبل میسر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

5 × 3 =