ویزای همراه دانشجویی آلمان

شرایط ویزای همراه دانشجویی آلمان

اکثریت افرادی که با اهداف مختلف به کشور آلمان مهاجرت کرده و در این کشور […]

اکثریت افرادی که با اهداف مختلف به کشور آلمان مهاجرت کرده و در این کشور اقامت دارند مایل هستند که خانواده خود را نیز همراه خود ببرند. این همراهی می تواند به صورت موقت و یا دائم باشد. که هر یک با توجه به شرایط افراد مختلف است. بد نیست بدانید که دولت آلمان و اداه مهاجرت این کشور از این مسئله حمایت می کند و برای این منظور ویزای مخصوصی تحت عنوان ویزای همراه ایجاد کرده است که متقاضیان کشورهای خارجی می توانند با استفاده از این ویزا برای پیوستن به اعضاء خانواده خود درخواست دهند. یکی از این ویزاهای همراه، ویزای همراه دانشجویی است که قصد داریم تا در مقاله امروز درباره شرایط ویزای همراه دانشجویی آلمان بیشتر برایتان بگوییم.

انواع ویزای همراه آلمان

یا در نظر گرفتن این موضوع که کشور آلمان پنجمین کشور مطلوب دنیا برای مهاجرت شناخته می‌شود و این مطلوبیت به خاطر عملکرد اقتصادی خوب، سیستم آموزشی و فرصت‌های شغلی عالی این کشور است روش های مختلفی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد که اتباع خارجی می توانند از آنها برای مهاجرت خود به همراه خانواده استفاده کنند.

ویزاهایی که دولت آلمان تحت عنوان ویزای همراه صادر می کند به شرح زیر می باشند.

  • ویزای همراه حین کار آلمان
  • ویزای همراه حین تحصیل آلمان
  • ویزای همراه برای سرمایه‌گذاری در آلمان
  • ویزای همراه برای ازدواج در آلمان

در ادامه می خواهیم بیشتر به ویزای همراه دانشجویان پرداخته و درباره ویزاهای همراه دیگر در مقالات بعدی صحبت خواهیم کرد.

ویزای همراه آلمان

انواع ویزای همراه آلمان

ویزای همراه دانشجویی آلمان

قبل از اطلاع از شرایط ویزای همراه دانشجویی آلمان، می خواهیم بگوییم که اصلا منظور از ویزای همراه دانشجویی آلمان چیست؟

این نوع از ویزای آلمان برای اعضاء خانواده دانشجویان بین المللی که دارای اقامت و اجازه اسکان در کشور آلمان می باشند صادر می شود.

براساس این ویزای، دانشجویانی که برای تحصیل به آلمان مهاجرت کرده اند این امکان را در اختیار دارند که، بستگان خود را در حین تحصیل به آلمان بیاورند.

مراحل و مدارک اخذ ویزای همراه آلمان

برای دریافت ویزای همراه دانشجویان آلمان همچون ویزای تحصیلی آلمان تضمینی و هر ویزای دیگری نیاز به مدارکی است که باید به یکی از سفارت های و کنسولگری های کشور آلمان ارائه دهید.

مهمترین و اصلیترین مدارکی که برای دریافت این ویزا باید ارائه دهید عبارتند از:

  • پاسپورت متقاضی( دست‌کم سه ماه بیشتر از مدت اقامت درخواست‌شده اعتبار داشته و قدیمی‌تر از ۱۰ سال نباشد)
  • دو فرم درخواست
  • دو فرم اطلاع‌رسانی
  • دو عکس بیومتریک(به تازگی گرفته و با استانداردهای تعیین‌شده، مطابق باشند)
  • رزرو سفر
  • بیمۀ سلامت مسافرتی آلمان
  • مدرکی مبنی بر رعایت میزان تمکن مالی برای ویزای همراه آلمان
  • دعوت‌نامه
  • مدرک اقامت
  • مدرک مهارت زبان آلمانی؛
  • مدارک مورد نیاز برای همسر یا شریک ثبت شده( ارائۀ گواهی ثبت‌نام یا ازدواج که توسط یک مسئول خارجی تأیید‌شده، به آلمانی ترجمه و توسط سفارت آلمان قانونی شده باشد)
  • مدارک مورد نیاز برای فرزندان(شناسنامه، اثبات ملیت کودک، اثبات حضانت والدین مقیم آلمان)
اخذ ویزای همراه آلمان

مراحل و مدارک اخذ ویزای همراه آلمان

شرایط ویزای همراه دانشجویی آلمان

با توجه به این مسئله که تا به اینجای کار متوجه شدید که ویزاهای همراه برای کشور آلمان شامل چه نوع ویزاهایی هستند و اینکه اصلا ویزای همراه چه می باشد در ادامه می خواهیم شما را با شرایط ویزای همراه دانشجویی آلمان آشنا کنیم.

دریافت ویزای تحصیلی برای افراد متاهل از بهترین گزینه ها برای مهاجرت به کشور آلمان است زیرا که به دانشجو اجازه کار هم در این کشور داده خواهد شد و علاوه بر آن او می تواند خانواده خود را نیز همراه بیاورد.

دانشجویانی که برای تحصیل به کشور آلمان مهاجرت کرده اند می توانند برای مدت زمان 20 ساعت در هفته کار کنند اما همسر آنها می تواند به صورت تمام وقت مشغول کار شود.

این یعنی اینکه همسر دانشجو به تنهایی در آلمان اجازه کار کردن دارد و می تواند برای تمام هزینه های زندگی در این کشور کسب درآمد کند.

یکی از شرایط ویزای همراه دانشجویی آلمان آن است که همسر دانشجو باید مدرک A1 آلمانی خود را به سفارت ارائه دهد.

مراحل دریافت ویزای همراه آلمان 

هزینه ویزای همراه آلمان

هزینه ویزای همراه آلمان 

آنچه که برای متقاضیان مهاجرت به آلمان دغدغه بزرگی است اطلاع از هزینه ویزای همراه است تا بتوانند با توجه به شرایطی که دارند تصمیم درستی برای این کار بگیرند.

خب، درباره هزینه ویزای همراه آلمان باید بگوییم که زمانیکه شما برای مصاحبه شرکت می کنید باید هزینه این ویزا را پرداخت کنید تا به درخواست شما رسیدگی شود. به طور معمول هزینه مربوط به ویزاهای بلند مدت برای بزرگسالان حدود ۷۵.۰۰ یورو و برای کودکان تا ۱۸ سال، ۳۷.۵۰ یورو هزینه دارد.

فقط، قبل از هر اقدامی جهت دریافت ویزای همراه دانشجویی آلمان یا هر نوع ویزای همراه دیگری خوب فکر کنید و تصمیم بگیرید زیرا اگر درخواست خود را پس از پرداخت هزینه پس بگیرید به هیچ عنوان هزینه عودت داده نمی شود.

در ضمن اگر درخواست شما رد شود هم هزینه پرداخت شده را نمی توانید پس بگیرید. در این صورت اگر به رفتن اصرار داشته باشید باید درخواست مجدد داده و دوباره هزینه پرداخت کنید.

مدت زمان صدور ویزای همراه آلمان 

در رابطه با مدت زمان صدور ویزای همراه دانشجویی آلمان باید بگوییم، بسته به شرایط هر فرد متقاضی، پردازش درخواست ویزا می‌تواند از چند هفته تا چند ماه طول بکشد. در این شرایط شما باید حواستان به قرار مصاحبه باشد که زمان آنرا به موقع تعیین کنید.

در ضمن کشوری که در آن زندگی می کنید و موقعیت زمانی ثبت درخواست از نظر تعداد متقاضیان، مواردی هستند که در تعیین این مدت زمان صدور ویزای همره اثر می‌گذارند.

صدور ویزای همراه آلمان 

مدت زمان صدور ویزای همراه آلمان

در نهایت

سعی ما بر این بوده تا در این مقاله، اطلاعات مهمی درمورد ویزای همراه دانشجویی آلمان، شرایط و مراحل دریافت آن، هزینه‌های مربوط و… را ارائه دهیم تا با توجه به موارد عنوان شده بهتر و راحتر بتوانید شرایط ویزای همراه دانشجویی آلمان را درک کرده و برای دریافت آن اقدام کنید.

برای کسب راهنمایی بیشتر در این زمینه می توانید با مشاوران ما از طریق وب سایت visa2go.org در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به شرایط ویزای همراه دانشجویی آلمان

  1. آیا برای دریافت ویزای همراه دانشجویی آلمان، نیاز به ارائه مدرک زبان آلمانی است؟
    آشنایی با حداقل مهارت‎‌های زبان آلمانی، فرآیند دریافت ویزا را راحت‌تر می‌کند.
  2. چه زمان می توان برای ویزای همراه آلمان درخواست داد؟
    متقاضی اصلی میتواند همزمان با ارائه در خواست خود، درخواست ویزای همراه خود را نیز ارائه کند.
  3. آیا اجازه تحصیل و کار همراه دانشجو در آلمان وجود دارد؟
    طبق قوانین این کشور، هر فرد بزرگسالی که با ویزای همراه به آلمان می‌آید و در این کشور ساکن می‌شود، باید اجازه کار داشته باشد.

ارسال دیدگاه

4 × 1 =