شرایط دریافت ویزای کاری کانادا

شرایط دریافت ویزای کاری کانادا

ویزای کاری کانادا چیست؟ در یک تعریف کلی می توان اینگونه عنوان کرد که ویزای […]

ویزای کاری کانادا چیست؟

در یک تعریف کلی می توان اینگونه عنوان کرد که ویزای کاری کانادا مجوزی است که توسط آن به افراد خارجی اجازه داده می شود تا به منظور کار در کانادا وارد این کشور شوند. با داشتن این ویزا، فرد مجاز به کار در شرکت‌ها، سازمان‌ها و صنایع مختلف در کانادا می باشد. برای دریافت ویزای کاری کانادا، شخص باید شرایط و معیارهای خاصی را برآورده کند. که در این مقاله به بررسی شرایط دریافت ویزای کاری کانادا خواهیم پرداخت.

آشنایی با بازار کار کانادا و مشاغل موردنیاز

شرایط کار در کانادا

آشنایی با بازار کار کانادا و مشاغل موردنیاز

برای درک بهتر مسئله مربوط به شرایط دریافت ویزای کاری کانادا، نیاز است تا به خوبی با بازار کار در این کشور و مشاغل مورد نیاز آن آشنا باشید تا بهتر و راحتر بتوانید برای دریافت ویزای ict کانادا  اقدام کنید.

بد نیست بدانید که کشور کانادا تقریبا چیزی نزدیک به 18 میلیون نیروی کار فعال دارد که 26 درصد آن ها را مهاجران تشکیل می دهند.

در واقع شما با تخصص و تجربه در زمینه های کاری مختلف می توانید در این کشور به راحتی کاری که در آن ماهر هستید را انتخاب کنید و به آن مشغول شوید.

زیرا که کشور کانادا نیاز گسترده ای به نیروی کار دارد و از این رو احتمال پیدا کردن کاری که در آن سابقه دارید در این کشور بسیار بالاست.

اگر قصد دارید که برای دریافت ویزای کاری کانادا اقدام کنید باید قبل از هر اقدامی از این مسئله اطمینان بدست آورید که آیا شغل شما در طبقه بندی مشاغل کانادا قرار دارد یا خیر؟!

شغل هایی که کشور کانادا برای آن ها جذب نیرو می کند براساس وظایف کاری، ماهیت کار و اهدافی مانند مهاجرت و غیره در 5 رده دسته‌بندی می‌شوند.

از جمله شغل های پر رونق در کشور کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پرستاری
  • توسعه‌دهندگان وب
  • راننده کامیون
  • مهندسی برق
  • جوشکاری
  • دامپزشکی
  • داروسازی
  • برق کاری صنعتی

شرایط دریافت ویزای کاری کانادا

با توجه به اطلاعاتی که در راستای آشنایی با بازار کار در کشور کانادا در اختیارتان قرار داده ایم بد نیست به سراغ شرایط دریافت ویزای کاری کانادا رفته و بیشتر در این مورد برایتان بگوییم.

چنانچه قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید و می خواهید از طریق ویزای کاری، اقدامات مربوط به مهاجرت خود را به این کشور انجام دهید باید شرایط زیر را دارا باشید.

  • پذیرش در شرکت یا سازمان
  •  تأیید از HRSDC
  •  معیارهای سن، تحصیلات و تجربه کاری
  •  آزمون زبان
  • داشتن جاب آفر معتبر از کارفرمایی کانادایی
  • دریافت تاییدیه LMIA از وزارت کار کانادا توسط کارفرما
  • داشتن مدرک تحصیلی معتبر
  • داشتن سوابق کاری تخصصی و مرتبط
  • داشتن توانایی مالی کافی برای تامین هزینه‌های زندگی در کانادا
  • داشتن مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی خوب
  • داشتن سلامت جسمانی
  • عدم داشتن سوء پیشینه

پذیرش در شرکت یا سازمان

در اختیار داشتن پذیرش از یک شرکت معتبر در کشور کانادا از شرایط دریافت ویزای کاری کانادا می باشد. دقت داشته باشید که این پذیرش باید از سوی دولت کانادا هم تایید شده باشد.

تأیید از HRSDC

برای دریافت ویزای کاری کانادا، شما باید تأییدی از وزارت امور اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (HRSDC) دریافت کنید. این تأیید به منظور اطمینان از اینکه شغل مورد نظر شما، به دلیل عدم توانایی در پیدا کردن کارکنان کانادایی، به فرد خارجی اختصاص داده شده است.

معیارهای سن، تحصیلات و تجربه کاری

یکی دیگر از شرایط دریافت ویزای کاری کانادا، معیارهایی همچون سن، تحصیلات و سابقه و تجربه کاری می باشد که باید آن ها را دارا باشید تا بتوانید برای دریافت این ویزا اقدام کنید.

مثلا: برای برخی از شغل‌ها حداقل سن مورد نیاز 21 سال را برای نیروی کاری خود( مهاجران) مشخص کرده اند و برای برخی دیگر حداقل مدرک تحصیلی دکترا مورد نیاز است.

آزمون زبان

برای دریافت ویزای کاری کانادا، شما باید آزمون زبانی را که توسط دولت کانادا تأیید شده است، گذرانده باشید. این آزمون برای اطمینان از این مسئله است که شما قادر به ارتباط در محیط کاری هستید، برگزار می‌شود.

مدارک لازم برای ویزای کاری کانادا

چنانچه شرایط دریافت ویزای کاری کانادا را با توجه به موارد عنوان شده در پاراگراف قبل دارید باید مدارکی که جهت اخذ این ویزا بدان نیاز دارید را هم بشناسید و آن ها را بدون کم و کاست فراهم کنید.

فقط باید این مهم را به خاطر داشته باشید که مدارک مورد نیاز برای ویزای کاری کانادا با توجه به نوع مهاجرت شما و شرایطی که دارید متفاوت می باشد.

اما کلی ترین مدارکی که برای دریافت ویزای کاری کانادا نیاز می باشند عبارتند از:

  1. مدارک شخصی(پاسپورت معتبر و مدت‌دار، شناسنامه، عکس، کارت ملی، سند ازدواج، کارت پایان خدمت یا معافیت (برای آقایان) و … . در صورت لزوم کپی یا ترجمه این مدارک)
  2. مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی(CELPIP, IELTS, TEF)
  3. مدارک سوابق کاری
  4. مدرک دوره‌های گذرانده شده و مهارت‌ها
  5. مدارک تحصیلی معتبر و معادل سازی شده
  6. مدارک تمکن مالی
  7. مدارک نداشتن سو سابقه کیفری
  8. ارائه نامه جاب آفر
  9. مدارک آزمایشات پزشکی و سلامت
  10. ارائه رسید پرداخت هزینه‌های مربوطه

مزایای مهاجرت کاری به کانادا

شرایط مهاجرت کاری به کانادا

مزایای مهاجرت کاری به کانادا

شاید در ظاهر امر دریافت ویزای کاری کانادا جهت مهاجرت به این کشور کمی کار سخت و دشواری باشد. اما اگر بدانید که مهاجرت به این کشور برای کار و اشتغال دارای چه مزیت هایی می باشد بدون شک بیشتر راغب خواهید شد که به کشور کانادا مهاجرت کنید.

از آنجایی که وضعیت اقتصادی و رفاه اجتماعی در این کشور مطلوب می باشد و جمعیت نسبتا کمی دارد هر ساله میزان بسیار زیادی نیروی کار متخصص با داشتن ویزای کاری به این کشور مهاجرت می کنند.

مهاجرت کاری به کشور کانادا بیشتر هدف کارآفرینان و افرادی است که مهارت و تخصص های مختلفی دارند و همین مسئله باعث شده تا دولت کانادا در صدد ایجاد کسب و کارهای جدید برآید تا بتواند مهاجران بیشتری را جذب نماید.

از جمله مزیت ها و عواملی که باعث ترغیب مهاجران زیادی به دریافت ویزای کاری کانادا شده اند به شرح زیر می باشد.

  • وضعیت اقتصادی مطلوب و رو به رشد کانادا و سطح رفاه اجتماعی عالی در این کشور
  • مالیات و هزینه‌های راه‌اندازی کسب و کار بسیار پایین
  • برتری نوآوری این کشور در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته جهان
  • کیفیت زندگی بالا و ایده‌آل
  • پشتیبانی قوانین و مقررات کانادا از مهاجران برای شروع یک کسب و کار
  • برخورداری این کشور از امنیت بالا

مراحل دریافت ویزای کاری کانادا

مراحل دریافت ویزای کاری کانادا

برای دریافت ویزای کاری کانادا، نیاز است که مراحل زیر را طی کنید.

  1.  پذیرش شغلی( باید پذیرش شغلی از یک شرکت یا سازمان کانادایی دریافت کنید)
  2.  تأیید HRSDC(درخواست خود را به HRSDC ارسال کنید تا تأیید شغل مورد نظر او در کانادا صادر شود)
  3. پر کردن فرم درخواست ویزا
  4. تحویل مدارک( باید مدارک مورد نیاز را به سفارت یا کنسولگری کانادا تحویل دهد. این مدارک شامل پاسپورت، گواهی تحصیلی، تأیید HRSDC و آزمون زبان است.)
  5. مصاحبه با کارشناسان سفارت
  6.  صدور ویزا

در نهایت اینکه

جهت آشنایی بیشتر با شرایط دریافت ویزای کاری کانادا باید این نکات مهم را به خاطر داشته باشید که مهمترین آن ها این است که حتما باید از سوی یک شرکت یا سازمان معتبر پذیرش دریافت کرده باشید که توسط دولت کانادا نیز تایید شده باشد.

شما دوستان عزیزی که تصمیم به دریافت ویزای کاری کانادا دارید می توانید با مشاوران موسسه مهاجرتی visa2go ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را از آن ها دریافت کنید.

سوالات مربوط به شرایط دریافت ویزای کاری کانادا

  1. منظور از ویزای کاری چیست؟
    ویزای کاری در واقع همان اجازه نامه ایست که برای صدور نیروی کار متخصص و دارای مهارت به خارج از کشور صادر می شود.
  2. سخت ترین شرایط دریافت ویزای کاری کانادا چه شرایطی است؟
    این است که شما می بایست از طرف یک شرکت معتبر در کشور کانادا، پیشنهاد کاری داشته باشید. یا به زبانی دیگر،کشور مقصد کمبود نیروی متخصص داشته باشد.
  3. امتیاز بندی ویزای کاری کانادا به چه صورت انجام می شود؟
    امتیازبندی در 2 مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول باید 67 امتیاز از 100 کسب کنید تا وارد مرحله دوم شوید. در مرحله دوم هر‌چقدر امتیاز بالاتری کسب کنید شانس اخذ اقامت کاری کانادا برای شما بالاتر است.

ارسال دیدگاه

15 + 16 =