انواع ویزای کاری کانادا

شرایط دریافت انواع ویزای کاری کانادا

ویزای کاری چیست؟ ویزای کاری یک نوع ویزای موقت است که به شخصی که قصد […]

ویزای کاری چیست؟

ویزای کاری یک نوع ویزای موقت است که به شخصی که قصد دارد برای کار در یک کشور خارجی به آن کشور سفر کند، اجازه می‌دهد که به مدت محدودی در آنجا کار کند. برای دریافت ویزای کاری، شخص باید برای یک شرکت یا سازمان در آن کشور کار کند و به عنوان یک کارمند مشغول به فعالیت باشد.
مراحل دریافت ویزای کاری معمولاً شامل مراجعه به سفارت یا کنسولگری کشور مورد نظر، تکمیل فرم‌های مربوطه، ارائه مدارک و پرونده‌های لازم، پرداخت هزینه و صبر برای تصمیم نهایی مسئولین است. در بعضی از کشورها، برای دریافت ویزای کاری، شخص باید دارای یک پذیرش از یک شرکت یا سازمان در آن کشور باشد.
ویزای کاری معمولاً برای یک مدت محدودی صادر می‌شود و ممکن است به صورت تکراری تمدید شود. در بعضی از کشورها همچون کشور کانادا، شخص می‌تواند بعد از گذشت چند سال از دریافت ویزای کاری، برای دریافت ویزای دائمی اقدام کند.
ویزای کاری برای شخصی که به دنبال کار در یک کشور خارجی است، فرصت‌های بسیاری را باز می‌کند. با دریافت ویزای کاری، شخص می‌تواند تجربه‌های جدیدی را کسب کند، زبان خارجی خود را پیشرفت دهد و با فرهنگ و سبک زندگی مردمان آن کشور آشنا شود. همچنین، درآمد بالاتر و فرصت‌های شغلی بهتر نیز از دیگر مزایای کار در یک کشور خارجی است. در ادامه همراه ما باشید تا شما را شرایط دریافت انواع ویزای کاری کانادا بیشتر آشنا کنیم.

معرفی انواع ویزای کاری کانادا

کانادا یکی از کشورهایی است که به دلیل فراوانی فرصت‌های شغلی و زندگی بهتر، جذابیت بسیاری برای مهاجران دارد. برای ورود به کانادا ویزاهای کاری مختلفی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها پرداخته ایم.

  • ویزای کاری برپایه LMIA
  • ویزای کاری بدون نیاز به LMIA
  • ویزای برنامه انتقال درون شرکتی( ویزای ict کانادا)
  • ویزای کار پس از تحصیل
  • ویزای کار پرستاران خانگی
  • ویزای کاری از طریق برنامه فدرال
  • ویزای جاب آفر کانادا یا ویزای کاری کوتاه مدت
  • ویزای کار استانی کانادا
  • ویزای خود اشتغالی کانادا
انواع ویزای کاری

ویزای کاری چیست؟

شرایط عمومی برای دریافت انواع ویزای کاری کانادا

ویزای کاری کانادا یکی از پرطرفدارترین ویزاهای کاناداست. این ویزا برای افرادی که به دنبال کار در کانادا هستند و یا به عنوان کارفرمایان به دنبال استخدام نیروی کار خارجی هستند، صادر می‌شود. در ادامه به شرایط دریافت انواع ویزای کاری کانادا می‌پردازیم.

همانطور که در پاراگراف قبل هم اشاره کردیم کانادا دارای، ویزاهای کاری مختلفی است که هر شخص متفاضی با توجه به شرایطی که دارد می تواند با دریافت هر یک از این ویزاها برنامه مهاجرتی خود را به کشور کانادا در پیش بگیرید.

اما، برای درخواست هر نوع ویزای کاری کانادا، شما باید دارای چند شرط عمومی باشید که این شرایط به شرح زیر می باشند.

داشتن پاسپورت معتبر

برای درخواست ویزای کاری کانادا، شما باید دارای پاسپورت معتبر باشید. پاسپورت شما باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

داشتن پذیرش از یک موسسه آموزشی یا شرکت کانادایی

برای درخواست ویزای کاری کانادا، شما باید دارای پذیرش از یک موسسه آموزشی یا شرکت کانادایی باشید.

داشتن تحصیلات خاص

برای درخواست ویزای کاری دائم یا ویزای کاری برای متخصصان، شما باید دارای تحصیلات خاصی باشید.

توانایی اثبات داشتن مالی

برای درخواست ویزای کاری دائم، شما باید توانایی اثبات داشته باشید که می‌توانید به طور مالی خودتان را در کانادا تامین کنید.

توانایی اثبات داشتن تجربه کاری

برای درخواست ویزای کاری برای متخصصان، شما باید توانایی اثبات داشته باشید که تجربه کاری خود را در حوزه خاص دارید.

توانایی اثبات داشتن زبان

برای درخواست هر نوع ویزای کاری کانادا، شما باید توانایی اثبات داشته باشید که زبان انگلیسی یا فرانسوی را به طور خوبی می‌فهمید و می‌توانید به طور مؤثر در کانادا ارتباط برقرار کنید.

 پرداخت هزینه

برای درخواست هر نوع ویزای کاری کانادا، شما باید هزینه‌های مربوط به ویزا را پرداخت کنید.

ویزای کاری کانادا

انواع ویزای کاری کانادا

امتیاز بندی ویزای کار کانادا

یک مسئله بسیار مهم در رابطه با شرایط دریافت انواع ویزای کاری کانادا، مسئله امتیازبندی آن است که بسیاری از روش‌های مهاجرتی کانادا تابع سیستم امتیازبندی می‌باشد.

به غیر از ویزای خود اشتغالی برای دریافت مابقی ویزاهای کاری این کشور سیستم امتیازبندی وجود دارد که منظور از سیستم امتیازبندی اکسپرس انتری است.

در این سیستم طبق ۶ معیار و در دو مرحله به شما امتیاز داده می‌شود. معیارهای امتیازبندی این سیستم بر اساس سن، میزان تحصیلات، سابقه کاری، مهارت‌های زبان انگلیسی و فرانسوی، میزان انطباق پذیری و داشتن پیشنهاد شغلی می‌باشد.

بنابراین هرچه امتیاز بالاتری را بتوانید به دست آورید شانس اخذ اقامت کاری کانادا برای شما بیشتر خواهد شد.

لیست مدارک لازم برای ویزای کاری کانادا

مدارکی که برای دریافت انواع ویزای کاری کانادا باید تهیه کنید با توجه به نوع روش مهاجرتی و شرایط شما متفاوت خواهد بود اما به طور معمول برای مهاجرت کاری به کانادا مدارکی که لیست آن در این بخش آورده شده است ضرورت دارد.

  1. مدارک شخصی( پاسپورت معتبر و مدت‌دار، شناسنامه، عکس، کارت ملی، سند ازدواج، کارت پایان خدمت یا معافیت (برای آقایان) و … . در صورت لزوم کپی یا ترجمه این مدارک
  2. مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی  (CELPIP, IELTS, TEF)
  3. مدارک سوابق کاری
  4. مدرک دوره‌های گذرانده شده و مهارت‌ها
  5. مدارک تحصیلی معتبر و معادل سازی شده
  6. مدارک تمکن مالی
  7. مدارک نداشتن سو سابقه کیفری
  8. ارائه نامه جاب آفر (در صورت وجود)
  9. مدارک آزمایشات پزشکی و سلامت
  10. ارائه رسید پرداخت هزینه‌های مربوطه
مزایای ویزای کاری کانادا

مدارک لازم برای ویزای کاری کانادا

شرایط سنی مهاجرت کاری به کانادا

چنانچه تصمیم به مهاجرت کاری به کشور کانادا دارد علاوه بر اطلاع از شرایط دریافت انواع ویزای کاری کانادا باید از شرایط سنی هم اطلاعا داشته باشید تا اقدامات مربوط به مهاجرت خود را بتوانید به درستی انجام دهید.

برای مهاجرت کاری به کشور کانادا شرایط سنی بدین صورت است که، نیروهای کار برای دریافت مجوز کار کانادا باید حداقل 18 سال داشته باشند. البته هیچ حداکثر سنی برای متقاضایان کار به این کشور وجود ندارد مگر اینکه شخص متقاضی برای مهاجرت کاری به این کشور تحت برنامه تجربه بین‌المللی کانادا یا IEC درخواست داده باشد.

برای مهاجرت کاری از طریق برنامه جاب آفر با کار پس از تحصیل هم محدودیت سنتی وجود ندارد. اما، با تمام این صحبت ها برای واجد شرایط بودن برای PGWP، فرد متقاضی باید حداقل 18 سال سن داشته باشد.

برای دریافت ویزای خود اشتغالی نیز محدودیت سنی وجود ندارد اما براساس جدول امتیازبندی افراد بین 21-49 سال بیشترین امتیاز را می‌گیرند.

 مهاجرت کاری به کانادا

شرایط سنی مهاجرت کاری به کانادا

در نهایت

به طور کلی، انواع ویزای کاری کانادا بسته به نوع فعالیت و شغل فرد، متفاوت هستند. برای درخواست هر یک از این ویزاها، فرد باید مدارک و پرونده‌های لازم را به دقت تهیه کند و با رعایت مقررات و شرایط مربوطه، درخواست خود را ارسال کند.

سوالات مربوط به شرایط دریافت انواع ویزای کاری کانادا

  1. منظور از انتقال درون شرکتی کانادا چیست؟
    برنامه ای است که طبق آن، کسب‌ و کارهای بین‌المللی که دارای یک شرکت مادر، شعب، شرکت‌های فرعی یا وابسته در کانادا هستند، می‌توانند کارکنان کلیدی خود در خارج از کانادا را از طریق ویزای ICT کانادا یا همان انتقال بین شرکتی به کانادا منتقل کنند.
  2. ویزای کار کانادا چند ساله است؟
    ویزاهای کار کانادا معمولا به مدت ۱ تا ۲ سال صادر می‌شوند و حداکثر اعتبار آن‌ها ۴ سال است.
  3. حداقل امتیازی که برای دریافت ویزای کار کانادا باید کسب کنیم چقدر است؟
    در مرحله اول باید 67 از 100 امتیاز کسب کنید تا به مرحله دوم (POOL) وارد شوید. حداقل امتیاز در مرحله دوم مشخص نیست و در هر دوره قرعه کشی متفاوت است.

ارسال دیدگاه

2 + هفده =